Przejdź do treści

Złota zasada spalania tłuszczu

Złota zasada spalania tłuszczu
Trening mięśni brzucha/ fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kane Tanaka / gerontology.wikia.org
118-letnia Kane Tanaka jest nastarszą mieszkanką globu. Chce wziąć udział w sztafecie z ogniem olimpijskim
Anita Włodarczyk - polska "Barbie Shero 2021"
Anita Włodarczyk ma własną Barbie. Pierwsza na świecie lalka młociarka
Kobieta z aparatem
Drobiazgi uszczęśliwiają. Mają większy wpływ na jakość życia, niż nam się wydaje
Sukces wpędza cię w zakłopotanie? Nie umiesz się nim chwalić? Skorzystaj z rad psychologa
Minimalizm a dzieci. Czy da się kupować mniej?

Każdy marzy o pięknym brzuchu i tzw. „sixpaku”, jednak aby tego dokonać, trzeba przestrzegać podstawowej zasady. To ona nada twojej sylwetce wysportowany wygląd.

Słowo klucz jest proste – dieta. Natomiast o sukcesie uzyskania ABS’u będzie decydował deficyt kaloryczny. Nawet perfekcyjny program treningowy bez przestrzegania diety nie spowoduje utraty kilogramów.

Jaka dieta, zapytacie? Zacznijmy od początku. Podstawą każdego planu żywieniowego jest obliczenie zapotrzebowania kalorycznego dostosowanego indywidualnie, ponieważ każdy jest zupełnie inny. Ustalenia będą zależały od masy ciała, stopnia aktywności fizycznej, wykonywanej pracy, ilości treningów w ciągu dnia czy rodzaju aktywności fiycznej. Aby obliczyć kaloryczność, przydatne mogą okazać się ogólnodostępne programy lub kalkulatory, które znajdziecie w internecie. Najlepiej jednak skorzystać z pomocy doświadczonego trenera personanego lub dietetyka sportowego.

Często słyszymy pytania typu: „jestem na diecie 1500 kcal i nie widać zmian w składzie mojego ciała, a moja koleżanka stosuje dietę o takiej samej kaloryczności i efekt jest super”.

Też się nad tym zastanawiacie? Ok, przyjmijmy, że obie osoby mają to samo zapotrzebowanie kaloryczne i  wykonują ten sam trening siłowy. Od czego zależą zmiany? Odpowiedź jest prosta: prawdopodobnie owe plany żywieniowe różnią się rozłożeniem makroskładników (białka, węglowodany, tłuszcze), a to one decydują o płaskim brzuchu. Każdy organizm jest inny, jeden odniesie sukces, jedząc większe ilości węglowodanów, inny – tłuszczy. To kwestia indywidualna. Kolejna sprawa to korygowanie diety. W momencie kiedy widzimy, że coś jest nie tak, powinniśmy zmienić rozłożenie makroskładników (np. redukujemy węglowodany, a dodajemy białka). Kiedy sugerujemy się samymi kaloriami, to albo je dodajemy, albo odejmujemy, co nie daje zbyt dużego pola manewru.

Pamiętajcie o tym, bo milion ćwiczeń na brzuch nie pomoże odsłonić mięśni, nad którymi tak ciężko pracujecie. Cóż z tego, że będą one supermocne i rozwinięte, skoro nie będą widoczne pod zbyt dużą ilością tkanki tłuszczowej?

Druga sprawa to trening oporowy, a raczej jego brak. Często jest ignorowany, a to właśnie on pochłania najwięcej kalorii. Przykładem są: przysiady, wykroki, podciągania, martwe ciągi. Dzięki treningowi siłowemu poprawia się przemiana materii, ciało staje się jędrne i smukłe.

 

Pierwsze suplementy od kobiet dla kobiet

Poznaj WIMIN

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska: nie powinniśmy zmuszać się do aktywności fizycznej. To rodzaj autoagresji [WIDEO]

Kobieta rozwija matę do ćwiczeń

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

Joanna Jaworska

Jak nie stracić motywacji chwilę po Nowym Roku? Podpowiada Joanna Jaworska [WIDEO]

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska: czasem lepiej zjeść ciastko, na które mamy ochotę, i spuścić napięcie [WIDEO]

Ćwiczenia mięśni brzucha a stan dna miednicy. Pani Fizjotrener podpowiada, o czym powinnaś wiedzieć

Ćwiczenia na mięśnie brzucha a stan dna miednicy. Pani Fizjotrener podpowiada, o czym powinnaś wiedzieć

Joanna Jaworska

„Nie bodźcuj się ideałami”. Trenerka Personalna Joanna Jaworska tłumaczy, dlaczego to zawsze zły pomysł [WIDEO]

Joanna Jaworska

„Jesteś zwycięzcą”, „Bądź lepszą wersją siebie”? Trenerka Personalna Joanna Jaworska mówi, dlaczego teksty motywacyjne nie działają [WIDEO]

Stres działa jak śmieciowe jedzenie. Dlaczego tak się dzieje?

Cubii – trenowanie przy biurku. Czy warto ćwiczyć z Cubii?

Picie wody – zalety. Co daje przy odchudzaniu? Ile pić wody?

Jak zbudować mięśnie? Co jest istotne? Trening siłowy/Unsplash

Jak zbudować mięśnie? Dieta, trening siłowy i regeneracja

Trening obwodowy – na czym polega i dlaczego jest skuteczny?

kobieta ćwiczy na siłowni

Co spala tłuszcz – ćwiczenia cardio czy trening siłowy?

Ćwicz na plaży! Sprawdź, jaki trening proponuje Kasia Bigos

Treningowe mity dotyczące odchudzania

YouTuberka Natalia Szymaniec z duetu „Szparagi” schudła 35 kg. Teraz apeluje: taka dieta wymaga opieki lekarza

Kobieta ćwiczy na macie

Ćwiczenia na brzuch po ciąży i podczas ciąży

Wieczorne treningi górą! To idealna opcja dla tych, którzy nie są w stanie zerwać się rano z łóżka

CrossFit - co to jest? Jak zacząć ćwiczyć CrossFit?

Crossfit – co to, ćwiczenia, efekty. Dla kogo jest crossfit?

Pompek nigdy dość! Poznaj różne warianty tego ćwiczenia

Rozgrzewka przed bieganiem i treningiem. Jak się rozgrzać?

Rozgrzewka przed bieganiem i treningiem. Jak się rozgrzać?

Brak efektów ćwiczeń? Postaw na zróżnicowanie treningu

Zróżnicowanie treningu – zmiany, gdy brakuje efektów ćwiczeń

taekwondo

„Taekwondo jest sztuką, więc musi być piękne”. Zasady, układy i stopnie taekwondo

Najpopularniejsze

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Dlaczego związki, które miały trwać całe życie, tak często się rozpadają?

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta

5 błędów, które popełniasz przed 10 rano

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

kobieta w pracy

Czujesz, że tracisz moc? Oto 10 sposobów na zapewnienie sobie energii w ciągu dnia

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność