Przejdź do treści

Złota zasada spalania tłuszczu

Złota zasada spalania tłuszczu
Trening mięśni brzucha/ fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Kasia Dziurska o zdiagnozowaniu Hashimoto: „Nie mogłam sobie z tym poradzić” [WIDEO]
Prawy czy lewy? Pudełko z jednym butem – świetna kampania dla osób z niepełnosprawnością!
Jak wykorzystać skórki z cytrusów? Podpowiada Jagna Niedzielska
„Wiecie, dlaczego nasza skóra traci elastyczność, pojawiają się na niej rozstępy i cellulit?” – pyta swoje obserwatorki Ola Żebrowska i pokazuje całą prawdę o swoim brzuchu
4 pytania, na które lepiej nie odpowiadać szczerze

Każdy marzy o pięknym brzuchu i tzw. „sixpaku”, jednak aby tego dokonać, trzeba przestrzegać podstawowej zasady. To ona nada twojej sylwetce wysportowany wygląd.

Słowo klucz jest proste – dieta. Natomiast o sukcesie uzyskania ABS’u będzie decydował deficyt kaloryczny. Nawet perfekcyjny program treningowy bez przestrzegania diety nie spowoduje utraty kilogramów.

Jaka dieta, zapytacie? Zacznijmy od początku. Podstawą każdego planu żywieniowego jest obliczenie zapotrzebowania kalorycznego dostosowanego indywidualnie, ponieważ każdy jest zupełnie inny. Ustalenia będą zależały od masy ciała, stopnia aktywności fizycznej, wykonywanej pracy, ilości treningów w ciągu dnia czy rodzaju aktywności fiycznej. Aby obliczyć kaloryczność, przydatne mogą okazać się ogólnodostępne programy lub kalkulatory, które znajdziecie w internecie. Najlepiej jednak skorzystać z pomocy doświadczonego trenera personanego lub dietetyka sportowego.

Często słyszymy pytania typu: „jestem na diecie 1500 kcal i nie widać zmian w składzie mojego ciała, a moja koleżanka stosuje dietę o takiej samej kaloryczności i efekt jest super”.

Też się nad tym zastanawiacie? Ok, przyjmijmy, że obie osoby mają to samo zapotrzebowanie kaloryczne i  wykonują ten sam trening siłowy. Od czego zależą zmiany? Odpowiedź jest prosta: prawdopodobnie owe plany żywieniowe różnią się rozłożeniem makroskładników (białka, węglowodany, tłuszcze), a to one decydują o płaskim brzuchu. Każdy organizm jest inny, jeden odniesie sukces, jedząc większe ilości węglowodanów, inny – tłuszczy. To kwestia indywidualna. Kolejna sprawa to korygowanie diety. W momencie kiedy widzimy, że coś jest nie tak, powinniśmy zmienić rozłożenie makroskładników (np. redukujemy węglowodany, a dodajemy białka). Kiedy sugerujemy się samymi kaloriami, to albo je dodajemy, albo odejmujemy, co nie daje zbyt dużego pola manewru.

Pamiętajcie o tym, bo milion ćwiczeń na brzuch nie pomoże odsłonić mięśni, nad którymi tak ciężko pracujecie. Cóż z tego, że będą one supermocne i rozwinięte, skoro nie będą widoczne pod zbyt dużą ilością tkanki tłuszczowej?

Druga sprawa to trening oporowy, a raczej jego brak. Często jest ignorowany, a to właśnie on pochłania najwięcej kalorii. Przykładem są: przysiady, wykroki, podciągania, martwe ciągi. Dzięki treningowi siłowemu poprawia się przemiana materii, ciało staje się jędrne i smukłe.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Trening interwałowy – fitnessowy must have! Na czym polega i dlaczego warto się w niego wkręcić?

Dominika Kojro i Karolina Kucharczyk /fot. Przemek Grela

Dziecko jogi i pilatesu nazywa się yogilates. Wzmacnia mięśnie głębokie brzucha, uelastycznia ciało i wycisza umysł

7 ćwiczeń, które odmienią twój trening

Trening outdoorowy – na ostatnie ciepłe dni!

Fitball – przykładowe ćwiczenia, wybór odpowiedniej piłki

„Dałyśmy się zrobić w bambuko. Ale właściwie to nie miałyśmy wyjścia”. Małgorzata Akkus o kulturze diety

Pole dance – trening siłowy. Co to jest? Jaki strój wybrać?

Fat burning – sposób na spalenie tkanki tłuszczowej

Maszyny czy wolne ciężary? Oto jest pytanie! Co lepiej wybrać na siłowni?

Pas neoprenowy – co to jest, działanie, jaki wybrać, opinie

Kardio vs. interwały, czyli zdrowe i zdrowsze

Kobieta

Endorfiny – co to za hormony i co je wytwarza?

Zaskocz swoje mięśnie! Zdradzamy, jak to zrobić

Planujecie zakup rolek? Oto kilka ważnych informacji, które mogą wam się przydać

Czy 5 minut treningu dziennie wystarczy? Odpowiada Kasia Bigos

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Ćwiczenia na pośladki. Dodaj obciążenie, poczujesz różnicę

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska: nie powinniśmy zmuszać się do aktywności fizycznej. To rodzaj autoagresji [WIDEO]

Kobieta rozwija matę do ćwiczeń

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

Joanna Jaworska

Jak nie stracić motywacji chwilę po Nowym Roku? Podpowiada Joanna Jaworska [WIDEO]

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska: czasem lepiej zjeść ciastko, na które mamy ochotę, i spuścić napięcie [WIDEO]

Ćwiczenia mięśni brzucha a stan dna miednicy. Pani Fizjotrener podpowiada, o czym powinnaś wiedzieć

Ćwiczenia na mięśnie brzucha a stan dna miednicy. Pani Fizjotrener podpowiada, o czym powinnaś wiedzieć

Joanna Jaworska

„Nie bodźcuj się ideałami”. Trenerka Personalna Joanna Jaworska tłumaczy, dlaczego to zawsze zły pomysł [WIDEO]

Najpopularniejsze

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Jak oddychać? Proste ćwiczenie czyni cuda

Jak oddychać? Kasia Bem przedstawia proste ćwiczenie, które czyni cuda

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Inteligencja jako źródło cierpień

Inteligencja jako źródło cierpień. Wysokie IQ nie ułatwia życia

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku