Mindfulness

Czy wiesz, że nasze układy trawienne pracują inaczej, gdy posiłek jest jedzony w spokoju i skupieniu, niż z telefonem w jednej ręce, a kanapką w drugiej? Albo że sztuka prawidłowego oddychania – takiego, które dotleni cały organizm – nie jest tak oczywista, jak mogłoby się wydawać? Codzienna bieganina jest niezbędna, ale bez chwil wytchnienia nie dalibyśmy rady jej podołać – ani docenić świata, który nas otacza. W tym dziale znajdziesz porady i inspiracje, jak się zatrzymać i znaleźć oazę spokoju wewnątrz siebie.

Najnowsze

Artykuł sponsorowany
Artykuł sponsorowany
na zdjęciu: kobieta stoi na dachu budynku, wokół niej latają kartki papieru, tekst o przebodźcowaniu /fot. materiały promocyjne marki Answear

Problem przebodźcowania. Kampania Answear „Zadbaj o to, co jest w środku – Wewnętrzny Spokój” szuka rozwiązań i daje wiedzę

Na zdjęciu zmęczona kobieta. Tekst dotyczy książki „Stop overthinking. Jak przestać tyle myśleć”, autor Chase Hill - Hello Zdrowie

„Stop overthinking. Jak przestać tyle myśleć” – tłumaczy Chase Hill. Książka pod matronatem Hello Zdrowie

Dziewczyna w trakcie marszu z plecakiem

Zamiast spaceru postaw na rucking. „To świetny trening wzmacniający gorset mięśniowy” – podkreśla fizjoterapeuta Damian Wiśniewski

Chase Hill - Hello Zdrowie

Martwisz się, co przyniesie jutro? „Zamień nadmierne myślenie na dobre działanie” – mówi Chase Hill, autor książki „Stop overthinking”

Joga z psem- Hello Zdrowie

Koniec jogi ze szczeniakami. „Ta decyzja nie ma sensu. Nikt nie przyszedł sprawdzić, co dzieje się podczas zajęć”

Kobieta uprawia jogę nad brzegiem oceanu. Tekst poświęcony ksiące „Uważność. Trening mindfulness na co dzień”

„Ćwiczenie uważności przypomina ostrzenie siekiery przez drwala – kilka chwil pracy pozwoli w dłuższej perspektywie zaoszczędzić wiele czasu” – zauważają autorzy poradnika „Uważność. Trening mindfulness na co dzień”

Zdjęcie przestawia kobietę leżącą w środku dnia na łóżku. tekst dotyczy permanentnego zmęczenia - Hello Zdrowie

„Odpoczynek nie może stać się kolejną samorozwojową wrzutką” – mówi psychoterapeutka Natalia Kocur, z którą rozmawiamy o źródłach permanentnego zmęczenia

Alina Adamowicz, autorka książki „Twoje słowa mają moc” - Hello Zdrowie

Alina Adamowicz: „Negatywne myślenie nie da ci pozytywnego życia. Nasze słowa i myśli tworzą psychologiczną przestrzeń, w której żyjemy”

Kobieta leży w łóżku, wygląda na zrezygnowaną

Jesteś świetna w bed rotting, czyli „gniciu w łóżku”? Uważaj, to sygnał, by sprawdzić stan swojego zdrowia

Magdalena Walaszek - Hello Zdrowie

Magdalena Walaszek: „Osoby, które potrafią skutecznie zarządzać lękiem, często są bardziej skłonne do podejmowania odważnych działań”

Magdalena Piasecka /fot. archiwum prywatne

„Przepraszanie jest aktem dojrzałości, zdrowego poczucia własnej wartości i szacunku dla innych”. O tym, jak przepraszać i kiedy tego robić nie warto, mówi Magdalena Piasecka

Zuzanna Bućko /fot. archiwum prywatne

Zuzanna Bućko: „Byłam przekonana, że im będę chudsza, tym będę lepsza, a 'chudość’ postrzegałam jako wyznacznik sprawności”

"Ciało chore z emocji" to pozycja obowiązkowa dla osób, które chcą uwolnić się z objęć stresu i innych silnych emocji - na zdjęciu autorka książki Izabela Raczkowska Hello Zdrowie

„Ciało chore z emocji”. Ta książka zabierze twoje ciało w podróż ku rozluźnieniu [RECENZJA]

Studenci Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu na fakultecie "Drzemkologia stosowana"

Wrocławscy studenci ucinają sobie drzemkę na wykładach. Na „drzemkologię stosowaną” przychodzą ze śpiworami

Materiały promocyjne
Materiały promocyjne
Prezent na święta od siebie dla siebie - na zdjęciu dziewczyna obejmuje pudełka z prezentami Hello Zdrowie

W te święta zadbaj o siebie. Pomysły na osobiste gwiazdkowe prezenty, które rozpieszczają i wynagradzają

Robert L. Leahy

„Przestań roztrząsać, co by było gdyby, i zacznij cieszyć się życiem” – radzi Robert L. Leahy i mówi, jak to osiągnąć

Czym jest masaż ajurwedyjski i jak wygląda sam zabieg?

Kobieta

Endorfiny, czyli hormony szczęścia. Co warto o nich wiedzieć?

„Nicnierobienie to zwrócenie się do siebie, zadbanie o własne potrzeby. Dla wielu osób bywa trudne, bo mogą ujawnić się wtedy różne demony” – rozmowa z Magdaleną Bernatowicz-Bujwid o odpoczynku, zwolnieniu i nudzeniu się / fot. unsplash

„Nicnierobienie to zwrócenie się do siebie, zadbanie o własne potrzeby. Dla wielu osób bywa trudne, bo mogą ujawnić się wtedy różne demony” – mówi Magdalena Bernatowicz-Bujwid

„Nawet jeśli człowiek nie widzi sensu życia, może odczuwać szczęście” – mówi psychoterapeuta Jakub Mikołajczak

Lena Smolarek / archiwum prywatne

„Niektórzy ludzie cały czas słyszą wewnętrzny głos, który niemalże jak radio, mówi nieustannie”. O monologach wewnętrznych mówi psycholożka Lena Smolarek

Paulina Danielak / archiwum prywatne

„Stworzenie sobie bazy zdrowych kotwic-zasobów jest dbaniem o siebie. Kiedy żyjemy według swoich zasad, szanując swoje granice i zdrowie, kotwice tak naprawdę tworzą się same” – mówi Paulina Danielak

Siostry Anna Borecka i Katarzyna Nejman napisały książkę o wyplataniu z wikliny

Tęsknisz za naturą i potrzebujesz chwili relaksu? Siostry Plotą stworzyły prosty i przyjazny kurs wyplatania z wikliny. Spróbować może każdy!

Zuza Sikorska / arch. prywatne

„Zejście na poziom ciała otwiera inną przestrzeń. Odkrywa, że jest w nas zupełnie inny, dużo łagodniejszy głos”. O myśleniu ciałem mówi Zuza Sikorska

Kobieta z kwiatami w ręku

Psycholożka o terrorze posiadania hobby: „Nasze życie może być wspaniałe, nawet jeśli nie mamy żadnej zajawki”

„Myśliwy jest w każdym z nas, o ile ma pod ręką kartę kredytową. Człowieka można wręcz zdefiniować przez gromadzenie rzeczy” – mówi filozof Adrian Krupa

„Myśliwy jest w każdym z nas, o ile ma pod ręką kartę kredytową. Człowieka można wręcz zdefiniować przez gromadzenie rzeczy” – mówi filozof Adrian Krupa

Fotografia terapeutyczna to sposób na trenowanie uwazności / fot. archiwum prywatny

„Nie sztuka, a serce liczy się w tej pracy. Nasze osobiste znaczenie, które nadajemy obrazowi”. O terapeutycznej mocy fotografii mówi Joanna Szeluga

Nie wypada? A właśnie że wypada!

Kobieta

Koniec hygge, czas na wabi-sabi. Niedoskonałe jest piękne!

Czym jest i jak wygląda atak paniki? Tłumaczy dr Rita Santos

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

„Przekonanie, że większe i głębsze oddechy lepiej dotleniają organizm, jest błędne” – mówi lek. med. Elżbieta Dudzińska zajmująca się pracą z oddechem

„3 kwadranse dają ciału odpoczynek równy 3 godzinom snu! Lubię myśleć o nidrze jak o bardzo, bardzo dobrze oprocentowanej skarbonce” – mówi Mava Targosz, nauczycielka jogi nidry

Kobieta ćwiczy

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać

Kobieta

Kiedy czekamy na miłość, awans i lepszą wersję nas samych, wiele tracimy. Kasia Bem radzi, jak żyć tu i teraz

Kobieta trenuje jogę

„Odpuść sobie”. Ale jak to zrobić? Kasia Bem zapewnia, że joga może w tym pomóc

Nie generalizuj!

„Zawsze się spóźniasz” i „Nigdy po sobie nie sprzątasz”! O tym, dlaczego nie warto generalizować

Kobieta

Jak organizować swoje życie, aby czuć satysfakcję. Zrób to po japońsku!

10 sposobów na to, by nie zwariować. Radzi Kasia Bem

Kobieta

Czujesz że twój mózg potrzebuje pozytywnego doładowania? Ale jak to zrobić? Podpowiadamy

„Słowa mogą służyć odcinaniu się. Intymność buduje się w ciszy”. O znaczeniu milczenia i „zanieczyszczaniu” świata hałasem mówi psychoanalityk Tomasz J. Jasiński

Kiedyś musiał nadejść ten moment. Powiedz „TAK” asertywności!

„Ludzie są specjalistami w różnych dziedzinach, a jednocześnie często są najmniejszymi specjalistami od samych siebie” /fot. Getty Images

„Ludzie są specjalistami w różnych dziedzinach, a jednocześnie są najmniejszymi specjalistami od samych siebie” – mówi o skutkach trudnego dzieciństwa psycholog dr Małgorzata Godlewska

Nieustanny stres sprawia, że czujesz się emocjonalnie wypruta? Sprawdź, jak sobie pomóc

Odstresuj się na święta! Wyjaśniamy, jak to zrobić

Kobieta siedzi na plaży

Nie możesz się zrelaksować? Spróbuj tych ćwiczeń oddechowych

Kobieta leży na łóżku

Pozycja trupa, czyli jak się relaksować

Rezyliencja – co to jest i jak samodzielnie rozwijać tę kompetencję społeczną?