Problem przebodźcowania. Kampania Answear „Zadbaj o to, co jest w środku – Wewnętrzny Spokój” szuka rozwiązań i daje wiedzę
Już po raz trzeci Answear rusza z akcją „Zadbaj o to, co jest w środku”. Inicjatywa skupia się na zdrowiu psychicznym i dobrostanie każdego człowieka. W tym roku specjalistki przyglądają się obszarowi wewnętrznego spokoju, który trudno osiągnąć ze względu na przebodźcowanie. Partnerem merytorycznym wydarzenia jest Polski Instytut Mindfulness.
Zbyt wiele bodźców – Answear przygląda się zjawisku przebodźcowania
Nadmiar bodźców, jakie otaczają nas każdego dnia, przynosi fatalne skutki – ma negatywny wpływ na zdrowie psychiczne i fizyczne, może zaowocować chronicznym stresem. Badania dowodzą, że tempo przemian cywilizacyjnych i szybkość życia, zalew informacji oraz presja społeczna mogą przyczynić się do wielu chorób i zaburzeń psychicznych. A przecież żyjemy coraz intensywniej – każdego dnia przyswajamy średnio 100 tysięcy słów. Wszystko możemy określić nadmiarem bodźców, które nie pozwalają odetchnąć, zaburzają koncentrację, negatywnie oddziałują na układ nerwowy.
Przebodźcowanie pojawia się często także w wyniku próby pogodzenia wielu ról i zadań życiowych – mówi Bogna Gąsiorowska, była prezeska Polskiego Instytutu Mindfulness. – Wielowarstwowość życia sprawia, że przebodźcowanie staje się naszym codziennym towarzyszem, ponieważ kultura pośpiechu i nieustannego dążenia do sukcesu tylko potęguje ten stan – dodaje. Dlatego lekarze i badacze alarmują, aby już teraz starać się zachować balans i dostrzegać to, jak wiele bodźców dociera do nas z zewnątrz.
Ponieważ zjawisko przebodźcowania jest coraz powszechniejsze, Answear we współpracy z ekspertkami od zdrowia psychicznego – Martą Niedźwiecką i Joanną Wojsiat – szuka sposobów na to, jak sobie z tym radzić. Marta Niedźwiecka jest psycholożką, autorką psychologicznego podcastu i książki „O zmierzchu”. Joanna Wojsiat (do niedawna Podgórska), jest doktorką nauk biologicznych i autorką podcastu „Wojsiat ogólnie”.
Więcej szczegółów znajduje się na stronie https://zadbaj.answear.com/.
Projekt „Zadbaj o to, co jest w środku – Wewnętrzny Spokój” realizowany jest w Polsce oraz w jedenastu krajach, w których działa Answear.com – jedna z najszybciej rozwijających się europejskich platform e-commerce w branży fashion i lifestyle.
Skąd czerpać wiedzę? Podcast o przebodźcowaniu
Specjalnie z okazji akcji dwie specjalistki przygotowały podcast z cyklu „Zadbaj o to, co jest w środku”. Obecnie można wysłuchać dwóch odcinków, z których dowiadujemy się, czym jest przebodźcowanie, jakie są jego skutki i jak można sobie z nim radzić. Warto zdobyć tę wiedzę już teraz, bo zjawisko rozwija się w błyskawicznym tempie. – Dokuczliwość przebodźcowania będzie się nasilała z czasem. Jest to zjawisko związane z naszymi cyklami życiowymi, a cywilizacja zmierza w takim kierunku, że nie będzie wobec nas łagodniejsza – podkreśla w jednym z odcinków Marta Niedźwiecka.
W ramach kampanii zrealizowano także film „Zadbaj o to co jest w środku – Wewnętrzny spokój”, zrealizowany przez reżyserkę młodego pokolenia Natashę Ivanovą. Reżyserka za swoją kreację została uhonorowana nagrodą w kategorii Beyond Film w 10, w jubileuszowej edycji konkursu Papaya New Directors.
Akcja „Zadbaj o to, co jest w środku” – stały punkt w działalności Answear
Po raz pierwszy platforma Answear.com zrealizowała kampanię „Zadbaj o to, co jest w środku” w 2023 roku, przy okazji Światowego Dnia Depresji. Kolejna edycja dotyczyła uważności, a więc pojęcia mindfulness. Jej ambasadorkami zostały między innymi Marta Dyks i Orina Krajewska.
Podoba Ci się ten artykuł?
Powiązane tematy:
Polecamy
Michalina: „Czasem fantazjowałam o tym, że rozumiem matematykę. Ale częściej rano wymiotowałam ze strachu”. Czym jest HMA?
3. Charytatywny Bieg z Twarzami Depresji – dla dzieci i młodzieży. Zacznijmy działać już teraz!
Jennifer Aniston padła ofiarą swattingu. Na czym polega ta forma przemocy?
To nie Briana Coxa powinniśmy się bać, tylko własnych biurek. Chcemy więcej takich reklam!
się ten artykuł?