Przejdź do treści

Ćwiczenia na brzuch na drążku – ćwiczenia na boki brzucha

mężczyzna ćwiczy brzuszki
Ćwiczenia na brzuch na drążku/Andrzej Bogdał
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Nie planuj wszystkiego. „Patrzymy często tam, gdzie chcemy się znaleźć, i przez to zdarza nam się przeoczyć to, co dzieje się tu i teraz”
16-latkowie z Polski jako pierwsi na świecie znaleźli sposób na utylizacje plastiku
Nieustanny stres sprawia, że czujesz się emocjonalnie wypruta? Sprawdź, jak sobie pomóc
Propozycje ćwiczeń na lepszą mobilność
„Bogami nie jesteśmy. Tak samo jak nasi pacjenci miewamy lepsze i gorsze dni”. Powstał film o życiu lekarzy

Jeśli trenujesz mięśnie brzucha, nie zapominaj, że istnieją także mięśnie skośne, na które trzeba zwrócić szczególną uwagę. Skorzystaj z naszych propozycji – ćwiczenia brzucha na drążku aktywują mięśnie skośne brzucha. Zyskasz talię osy i wzmocnisz naturalny gorset mięśniowy, dzięki czemu wzmocnisz plecy.

Ćwiczenia na brzuch na drążku – dlaczego warto je wykonywać?

Jeśli liczysz na to, że same ćwiczenia na brzuch na drążku wyrobią ci talię lub spowodują zmniejszenie się tkanki tłuszczowej – pozbądź się złudzeń. To tak nie działa, niestety. Do tego potrzebne jest odpowiednie żywienie oraz systematyczny i wszechstronny trening. Cały zestaw jednak będzie stanowił uzupełnienie mądrze zaplanowanego treningu mięśni brzucha i wzmocni twój core. Warto uzupełnić tradycyjny trening, bazujący na brzuszkach o trening brzucha na drążku. Taki trening wymaga aktywacji mięśni górnej partii ciała – od mięśni rąk, aż po mięśnie pleców, klatki piersiowej i brzucha.

Jak ćwiczyć brzuch na drążku? Możesz zamontować drążek w domu, ćwiczyć na siłowni czy w plenerze. Warunkiem wykonywania bezpiecznych ćwiczeń na brzuch na drążku jest stabilny, mocny chwyt drążka i napinanie mięśni brzucha. Ćwiczenia na boki brzucha nie muszą być wyłącznie wykonywane na drążku. Wśród moich poniższych propozycji znajdziesz także ćwiczenia do wykonania na macie. Chcesz wykonywać najskuteczniejsze ćwiczenia na brzuch? Drążek i mata to twoi najwięksi sprzymierzeńcy.

Skośne podciąganie kolan na drążku

W zwisie na drążku wykonujesz rotacyjny ruch: podciągnięcie kolan w górę – aż do linii z biodrami. Nie skręcaj przy tym tułowia. Wykonaj 8-10 powtórzeń na jedną stronę i następnie zamień. Jeżeli twój chwyt jest za słaby, zrób krótką przerwę między stronami.

To skuteczne ćwiczenie brzucha na drążku wykonaj w czterech seriach.

Russian twist z obciążeniem – kolejne ćwiczenie na boki brzucha

trening na miesnie skosne brzucha2

W pozycji siadu równoważnego (nogi są nad ziemią) z talerzem lub hantlą w dłoniach wykonujesz ruchy rotacyjne z prawej strony na lewą. Plecy są lekko zaokrąglone, a wzrok skierowany przed siebie. Ćwiczenie wykonujesz na czas, np. 4 x 30-45 sekund.

Plank bokiem

miesnie skosne brzucha cwiczenia

W pozycji podporu bokiem na przedramieniu wykonujesz ruch bioder w górę i w dół. Pamiętaj, aby ciało pracowało w jednej linii. Ćwiczenie wykonujesz na czas (np. 4 x 30-45 sekund) lub liczbę powtórzeń (np. 4 x 15-20 powtórzeń na stronę).

Scyzoryk bokiem

jak trenowac miesnie skosne brzucha

W pozycji leżenia bokiem opierasz górną rękę za głową. Jednym ruchem uginasz nogi i wykonujesz spięcia, przyciągając kolano do łokcia, „łamiąc się” jak tytułowy scyzoryk.

Ćwiczenie wykonujesz na czas (np. 4 x 30-45 sekund) lub na liczbę powtórzeń (np. 4 x 15-20 powtórzeń na stronę). To ćwiczenie aktywuje podobne grupy mięśni jak ćwiczenie na brzuch na drążku, zaproponowane przeze mnie na początku.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Aleksandra Żebrowska pokazała swój brzuch po ciąży

„Wiecie, dlaczego nasza skóra traci elastyczność, pojawiają się na niej rozstępy i cellulit?” – pyta swoje obserwatorki Ola Żebrowska i pokazuje całą prawdę o swoim brzuchu

Joanna Jaworska o trudnych powrotach do treningów

„Przerwa nie jest twoją porażką”. Joanna Jaworska podpowiada, jak bez spiny wrócić do regularnych treningów

Wiosłowanie sztangą – korzyści i technika wykonywania

Niby nuda a działa cuda. Pokochaj planki!

Pas neoprenowy – co to jest, działanie, jaki wybrać, opinie

Joanna Jaworska

3 najważniejsze zasady treningu dla osób z insulinoopornością. Wyjaśnia Joanna Jaworska [WIDEO]

Zaskocz swoje mięśnie! Zdradzamy, jak to zrobić

Relaksacja Jacobsona – skuteczny sposób walki ze stresem, nerwami i napięciem mięśni

Synthol – co to za substancja, efekty, skutki uboczne

Endomorfik – kto to, dieta, trening. Jak schudnąć, będąc endomorfikiem?

Platforma wibracyjna – efekty, przeciwwskazania i skutki uboczne

Ektomorfik – kto to, dieta i trening. Jak może przytyć?

Mezomorfik – kto to jest, cechy, dieta i trening dla mezomorfika

Ergometr wioślarski – ćwiczenia, efekty, jaki ergometr kupić?

Iga Majewska - Warsaw Pilates

„Jako babcia chcę chodzić po górach i jeździć rowerem, więc pilates traktuję jako inwestycję w przyszłość” – mówi Iga Majewska

Kobieta

Ćwiczenia w domu – na brzuch, plecy, klatkę piersiową i inne

Katarina Hellstrom: „Obecnie modne jest posiadanie twardego, wciągniętego i płaskiego brzucha. Przepraszam za mocne słowa, ale to powolne samobójstwo”

Przygotowanie do nart - ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Przygotowanie do nart – ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Bolące mięśnie - co robić?

Ból mięśni – przyczyny, zapobieganie, leczenie i dieta

Kobieta w ciaży wchodzi do basenu

Aktywność fizyczna w ciąży. Jak wpływa na ciało? Jaki trening wybrać?

Trening ABS na brzuch – ćwiczenia z hantlami, efekty

Brzuch po ciąży / istock

Natalia Białobrzeska o brzuchu w połogu: „Próbuję być w kontakcie ze swoim ciałem, które nadal zasługuje na akceptację i uwagę”

Kreatyna – czy to działa?

Kreatyna – co daje, efekty, dawkowanie, skutki uboczne

Muay thai - tajski boks / Istock

Muay thai, czyli tajski boks – jak wygląda trening i dla kogo jest?

Najpopularniejsze

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Jak oddychać? Proste ćwiczenie czyni cuda

Jak oddychać? Kasia Bem przedstawia proste ćwiczenie, które czyni cuda

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

smutna kobieta pakująca prezenty świąteczne

Nie lubisz świąt? Nie martw się, to… normalne

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Inteligencja jako źródło cierpień

Inteligencja jako źródło cierpień. Wysokie IQ nie ułatwia życia

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem