Przejdź do treści

Ćwiczenia na brzuch na drążku – ćwiczenia na boki brzucha

mężczyzna ćwiczy brzuszki
Ćwiczenia na brzuch na drążku/Andrzej Bogdał
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Simone Biles rezygnuje z igrzysk w trosce o swoje zdrowie psychiczne
Simone Biles postawiła na pierwszym miejscu zdrowie psychiczne. Sponsorzy olimpijscy i fani popierają jej decyzję
MZS odradza wyjazd do popularnych wakacyjnych kierunków
Popularne kierunki wakacyjne uznane za obszary wysokiego ryzyka epidemicznego. MSZ i ECDC odradzają podróżowanie w te lokalizacje
Kiełki słonecznika – właściwości, wartości odżywcze, hodowla
Wentworth Miller
Wentworth Miller, gwiazdor „Skazanego na śmierć”, wyznał, że ma autyzm. „Ma to kluczowe znaczenie dla tego, kim jestem”
Ukraińskie stewardessy zmieniają uniformy. Obcisłe spódnice i szpilki odchodzą do lamusa!
Ukraińskie stewardessy zmieniają uniformy. Obcisłe spódnice i szpilki odchodzą do lamusa!

Jeśli trenujesz mięśnie brzucha, nie zapominaj, że istnieją także mięśnie skośne, na które trzeba zwrócić szczególną uwagę. Skorzystaj z naszych propozycji – ćwiczenia brzucha na drążku aktywują mięśnie skośne brzucha. Zyskasz talię osy i wzmocnisz naturalny gorset mięśniowy, dzięki czemu wzmocnisz plecy.

Ćwiczenia na brzuch na drążku – dlaczego warto je wykonywać?

Jeśli liczysz na to, że same ćwiczenia na brzuch na drążku wyrobią ci talię lub spowodują zmniejszenie się tkanki tłuszczowej – pozbądź się złudzeń. To tak nie działa, niestety. Do tego potrzebne jest odpowiednie żywienie oraz systematyczny i wszechstronny trening. Cały zestaw jednak będzie stanowił uzupełnienie mądrze zaplanowanego treningu mięśni brzucha i wzmocni twój core. Warto uzupełnić tradycyjny trening, bazujący na brzuszkach o trening brzucha na drążku. Taki trening wymaga aktywacji mięśni górnej partii ciała – od mięśni rąk, aż po mięśnie pleców, klatki piersiowej i brzucha.

Jak ćwiczyć brzuch na drążku? Możesz zamontować drążek w domu, ćwiczyć na siłowni czy w plenerze. Warunkiem wykonywania bezpiecznych ćwiczeń na brzuch na drążku jest stabilny, mocny chwyt drążka i napinanie mięśni brzucha. Ćwiczenia na boki brzucha nie muszą być wyłącznie wykonywane na drążku. Wśród moich poniższych propozycji znajdziesz także ćwiczenia do wykonania na macie. Chcesz wykonywać najskuteczniejsze ćwiczenia na brzuch? Drążek i mata to twoi najwięksi sprzymierzeńcy.

Skośne podciąganie kolan na drążku

W zwisie na drążku wykonujesz rotacyjny ruch: podciągnięcie kolan w górę – aż do linii z biodrami. Nie skręcaj przy tym tułowia. Wykonaj 8-10 powtórzeń na jedną stronę i następnie zamień. Jeżeli twój chwyt jest za słaby, zrób krótką przerwę między stronami.

To skuteczne ćwiczenie brzucha na drążku wykonaj w czterech seriach.

Russian twist z obciążeniem – kolejne ćwiczenie na boki brzucha

trening na miesnie skosne brzucha2

W pozycji siadu równoważnego (nogi są nad ziemią) z talerzem lub hantlą w dłoniach wykonujesz ruchy rotacyjne z prawej strony na lewą. Plecy są lekko zaokrąglone, a wzrok skierowany przed siebie. Ćwiczenie wykonujesz na czas, np. 4 x 30-45 sekund.

Plank bokiem

miesnie skosne brzucha cwiczenia

W pozycji podporu bokiem na przedramieniu wykonujesz ruch bioder w górę i w dół. Pamiętaj, aby ciało pracowało w jednej linii. Ćwiczenie wykonujesz na czas (np. 4 x 30-45 sekund) lub liczbę powtórzeń (np. 4 x 15-20 powtórzeń na stronę).

Scyzoryk bokiem

jak trenowac miesnie skosne brzucha

W pozycji leżenia bokiem opierasz górną rękę za głową. Jednym ruchem uginasz nogi i wykonujesz spięcia, przyciągając kolano do łokcia, „łamiąc się” jak tytułowy scyzoryk.

Ćwiczenie wykonujesz na czas (np. 4 x 30-45 sekund) lub na liczbę powtórzeń (np. 4 x 15-20 powtórzeń na stronę). To ćwiczenie aktywuje podobne grupy mięśni jak ćwiczenie na brzuch na drążku, zaproponowane przeze mnie na początku.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Wiosłowanie sztangą – korzyści i technika wykonywania

Niby nuda a działa cuda. Pokochaj planki!

Pas neoprenowy – co to jest, działanie, jaki wybrać, opinie

Joanna Jaworska

3 najważniejsze zasady treningu dla osób z insulinoopornością. Wyjaśnia Joanna Jaworska [WIDEO]

Zaskocz swoje mięśnie! Zdradzamy, jak to zrobić

Relaksacja Jacobsona – skuteczny sposób walki ze stresem, nerwami i napięciem mięśni

Synthol – co to za substancja, efekty, skutki uboczne

Endomorfik – kto to, dieta, trening. Jak schudnąć, będąc endomorfikiem?

Platforma wibracyjna – efekty, przeciwwskazania i skutki uboczne

Ektomorfik – kto to, dieta i trening. Jak może przytyć?

Mezomorfik – kto to jest, cechy, dieta i trening dla mezomorfika

Ergometr wioślarski – ćwiczenia, efekty, jaki ergometr kupić?

Iga Majewska - Warsaw Pilates

„Jako babcia chcę chodzić po górach i jeździć rowerem, więc pilates traktuję jako inwestycję w przyszłość” – mówi Iga Majewska

Kobieta

Ćwiczenia w domu – na brzuch, plecy, klatkę piersiową i inne

Katarina Hellstrom: „Obecnie modne jest posiadanie twardego, wciągniętego i płaskiego brzucha. Przepraszam za mocne słowa, ale to powolne samobójstwo”

Przygotowanie do nart - ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Przygotowanie do nart – ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Bolące mięśnie - co robić?

Ból mięśni – przyczyny, zapobieganie, leczenie i dieta

Kobieta w ciaży wchodzi do basenu

Aktywność fizyczna w ciąży. Jak wpływa na ciało? Jaki trening wybrać?

Trening ABS na brzuch – ćwiczenia z hantlami, efekty

Brzuch po ciąży / istock

Natalia Białobrzeska o brzuchu w połogu: „Próbuję być w kontakcie ze swoim ciałem, które nadal zasługuje na akceptację i uwagę”

Kreatyna – czy to działa?

Kreatyna – co daje, efekty, dawkowanie, skutki uboczne

Muay thai - tajski boks / Istock

Muay thai, czyli tajski boks – jak wygląda trening i dla kogo jest?

5 najlepszych ćwiczeń na brzuch

Ćwiczenia na płaski brzuch – porady, technika, trening

Ćwiczenia na biceps - domowe i na siłowni, dla dziewczyn i chłopaków

Ćwiczenia na biceps – domowe i na siłowni, dla dziewczyn i chłopaków

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?