Przejdź do treści

Kiedy na kardio?

Kiedy na kardio?
Wiosłowanie, fot. K.Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Jak dobrze się kłócić? Radzi psycholożka Milena Wojnarowska
Jak wygląda „klasyczny Janusz” na polskiej plaży? Ta kampania jest hitem sieci
Ignoruj zagrożenia, pamiętaj o lansie, nadużywaj słońca…Sposobów na zepsuty urlop jest znacznie więcej!
Pies kontra upał. Jak pomóc zwierzakowi? Podpowiadamy!
6 związkowych pułapek. Często wpadamy w nie przez samych siebie

Rano czy wieczorem? Po treningu siłowym czy na czczo? Idealna pora dnia na kardio nie dla każdego jest taka sama!

Kiedy na kardio? To pytanie wciąż wzbudza wiele kontrowersji. Każdy z nas jest inny, inaczej reaguje na dany wysiłek. Podobnie jest z kardio.

Najlepsza pora na ćwiczenia kardio (dotyczy to każdego rodzaju treningu) to czas, kiedy macie energię, czujecie się wypoczęci, macie motywację, która sprawia, że trening nie jest dla was karą, tylko przyjemnością. To, o jakiej porze trenujecie, często jest uzależnione od planu dnia, życia zawodowego, rodzinnego. Znajdźcie taką chwilę, w której będziecie czuli się dobrze. Trening zróbcie bez pośpiechu i stresu.

Doświadczeni zawodnicy sportów sylwetkowych uważają, że trening kardio wykonywany na czczo daje najlepsze rezultaty. Jednak minusem takiego trenowania jest zwiększone ryzyko utraty tkanki mięśniowej oraz „senny organizm”. On też musi się obudzić i nabrać energii. Jednak z drugiej strony w godzinach porannych dochodzi do szybszego uwalniania komórek tłuszczowych. To z nich wówczas czerpiecie energię do treningu. Poza tym poranne kardio zapewnia pozytywną energię na cały dzień i ułatwia zrealizowanie zamierzonych celów. Wieczorne treningi łatwiej odpuścić po wyczerpującym dniu.

Musicie jednak pamiętać, że to nie pora dnia jest wykładnią sukcesu. Najważniejsze jest odpowiednie żywienie. Poranne treningi na czczo mogą być przydatnym bodźcem, kiedy przez cały dzień pilnujemy tego, co jemy.

A co jeżeli w jednej sesji treningowej mamy do wykonania trening kardio i ciężary? Od czego zacząć?

W tej odpowiedzi posłużymy się badaniami, które zostały przeprowadzone na University of Victoria. Dowiodły one, że intensywny wysiłek kardio obniża efektywność treningu siłowego nawet do ośmiu godzin po treningu. Dlatego jeżeli macie czas, zalecamy rozdzielenie tych sesji treningowych. Będziecie wówczas wypoczęci i z większym zaangażowaniem podejdziecie do wykonania zadania. Jeśli jest to niemożliwe, a zależy wam na wysmukleniu sylwetki lub rozbudowie muskulatury, to pierwszeństwo powinny mieć ćwiczenia z obciążeniem.

 

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

Ciężko ustać ci w tej pozycji? Naukowcy mówią, o czym może to świadczyć

Ciężko ustać ci w tej pozycji? Naukowcy mówią, o czym może to świadczyć

Zastanawiasz się, czy warto chodzić na basen? Zobacz, co zyskasz, decydując się na pływanie

Ciężar mięśni vs. ciężar tłuszczu. Dlaczego waga nie zawsze jest miarodajna?

Gruba w głowie. „Schudłam 18 kg i poczułam się oszukana. Czekałam na wielką zmianę, a czułam się tylko gorzej”

Kobieta stoi na ringu bokserskim

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się zrelaksować

Planujesz zakup rolek? Oto kilka ważnych informacji, które mogą wam się przydać

Trening anaerobowy – co to jest? Czym się różni trening anaerobowy od aerobowego

Ćwiczenia na triceps – do wykonania na siłowni i w domu

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Kobieta

Wieczorne treningi górą! To idealna opcja dla tych, którzy nie są w stanie zerwać się rano z łóżka

Irina Galay miała zdobyć ośmiotysięcznik. Zamiast tego poszła na wojnę

kobieta ćwiczy

„Nie traktuj odchudzania jako jedynego słusznego wyboru w drodze do zmiany nawyków. Popatrz na swoje ciało jak na maszynę, która potrzebuje paliwa” – apeluje Marta Stoberska

Ćwiczenia w podporze: 5-minutowy trening

Ćwiczenia w podporze. To tylko 5-minutowy trening a twój kręgosłup poczuje znaczną różnicę!

Trening – 12 sygnałów, że przesadzasz!

Trening – 12 sygnałów, że przesadzasz!

Nie możesz żyć bez sportu? Zatrzymaj się na moment! Regeneracja to nie fanaberia

Trening interwałowy – fitnessowy must have! Na czym polega i dlaczego warto się w niego wkręcić?

Ćwicząca kobieta

7 ćwiczeń, które odmienią twój trening

Trening outdoorowy

Trening outdoorowy – na ostatnie ciepłe dni!

Pole dance – trening siłowy. Co to jest? Jaki strój wybrać?

Fat burning – sposób na spalenie tkanki tłuszczowej

Maszyny czy wolne ciężary? Oto jest pytanie! Co lepiej wybrać na siłowni?

Kardio vs. interwały, czyli zdrowe i zdrowsze

Zaskocz swoje mięśnie! Zdradzamy, jak to zrobić

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Jak dbać o nogi w podróży?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Kobieta ćwiczy

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku. Z naszym poradnikiem będzie to prostsze niż myślisz!

×