Przejdź do treści

Kiedy na kardio?

Kiedy na kardio?
Wiosłowanie, fot. K.Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Rano czy wieczorem? Po treningu siłowym czy na czczo? Idealna pora dnia na kardio nie dla każdego jest taka sama!

Kiedy na kardio? To pytanie wciąż wzbudza wiele kontrowersji. Każdy z nas jest inny, inaczej reaguje na dany wysiłek. Podobnie jest z kardio.

Najlepsza pora na ćwiczenia kardio (dotyczy to każdego rodzaju treningu) to czas, kiedy macie energię, czujecie się wypoczęci, macie motywację, która sprawia, że trening nie jest dla was karą, tylko przyjemnością. To, o jakiej porze trenujecie, często jest uzależnione od planu dnia, życia zawodowego, rodzinnego. Znajdźcie taką chwilę, w której będziecie czuli się dobrze. Trening zróbcie bez pośpiechu i stresu.

Doświadczeni zawodnicy sportów sylwetkowych uważają, że trening kardio wykonywany na czczo daje najlepsze rezultaty. Jednak minusem takiego trenowania jest zwiększone ryzyko utraty tkanki mięśniowej oraz „senny organizm”. On też musi się obudzić i nabrać energii. Jednak z drugiej strony w godzinach porannych dochodzi do szybszego uwalniania komórek tłuszczowych. To z nich wówczas czerpiecie energię do treningu. Poza tym poranne kardio zapewnia pozytywną energię na cały dzień i ułatwia zrealizowanie zamierzonych celów. Wieczorne treningi łatwiej odpuścić po wyczerpującym dniu.

Musicie jednak pamiętać, że to nie pora dnia jest wykładnią sukcesu. Najważniejsze jest odpowiednie żywienie. Poranne treningi na czczo mogą być przydatnym bodźcem, kiedy przez cały dzień pilnujemy tego, co jemy.

A co jeżeli w jednej sesji treningowej mamy do wykonania trening kardio i ciężary? Od czego zacząć?

W tej odpowiedzi posłużymy się badaniami, które zostały przeprowadzone na University of Victoria. Dowiodły one, że intensywny wysiłek kardio obniża efektywność treningu siłowego nawet do ośmiu godzin po treningu. Dlatego jeżeli macie czas, zalecamy rozdzielenie tych sesji treningowych. Będziecie wówczas wypoczęci i z większym zaangażowaniem podejdziecie do wykonania zadania. Jeśli jest to niemożliwe, a zależy wam na wysmukleniu sylwetki lub rozbudowie muskulatury, to pierwszeństwo powinny mieć ćwiczenia z obciążeniem.

 

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Czym jest trening push pull legs i dlaczego powinnaś go wykonać? 

Rodzaje treningów. Siłowy, obwodowy, funkcjonalny – jaki rodzaj aktywności wybrać dla siebie? 

Chcesz mieć mocne mięśnie brzucha? Wypróbuj kółko do ćwiczeń!

trening funkcjonalny

Trening funkcjonalny. Wystarczy 5 naprawdę prostych ćwiczeń, które pobudzą całe ciało

Podest do ćwiczeń – prosty krok do lepszej formy. Jakie ćwiczenia wykonasz na stepie?

Top 5 ćwiczeń aerobowych /fot. iStock

Top 5 ćwiczeń aerobowych

Trening EMS – na czym polega? Elektrostymulacja czy siłownia? 

Kobieta

Ćwiczenia w domu – jaki trening w domu wybrać?

Orbitrek czy rower? Która z maszyn pomoże ci osiągnąć lepsze efekty w odchudzaniu?

Trener personalny – cała prawda o tym, kim jest i ile zarabia  

Pułap tlenowy. Jak go poprawić i cieszyć się lepszymi efektami treningów? 

Jak wchodzenie po schodach może zastąpić trening na siłowni?

Bieganie na czczo

Poranny trening na czczo – spalacz tłuszczu czy kiepski pomysł?

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

Ciężko ustać ci w tej pozycji? Naukowcy mówią, o czym może to świadczyć

Ciężko ustać ci w tej pozycji? Naukowcy mówią, o czym może to świadczyć

Zastanawiasz się, czy warto chodzić na basen? Zobacz, co zyskasz, decydując się na pływanie

Ciężar mięśni vs. ciężar tłuszczu. Dlaczego waga nie zawsze jest miarodajna?

Gruba w głowie. „Schudłam 18 kg i poczułam się oszukana. Czekałam na wielką zmianę, a czułam się tylko gorzej”

Kobieta stoi na ringu bokserskim

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się zrelaksować

Planujesz zakup rolek? Oto kilka ważnych informacji, które mogą ci się przydać

Trening anaerobowy – co to jest? Czym się różni trening anaerobowy od aerobowego

Ćwiczenia na triceps – do wykonania na siłowni i w domu

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

×