Przejdź do treści

Kiedy na kardio?

Kiedy na kardio?
Wiosłowanie, fot. K.Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Matka z córką
Jak wyglądają skutki wychowywania dziewczynek w duchu „grzeczności”? Wyjaśnia Magda Korczyńska
Aranda de Duero
Hiszpańskie miasto obwieszcza, że jest pierwszym, które pokonało pandemię COVID-19
Kobieta wyciera szklankę ścierką
Mama Chemik: bakterie, grzyby i wirusy kolonizują nasze gąbki w zastraszającym tempie, a my często nie jesteśmy tego nawet świadomi
pielęgniarka
Co zobaczysz, gdy wpiszesz słowo ‘pielęgniarka” w wyszukiwarkę grafiki Google? „Szału nie ma. Zaproszenie do burdelu” – kwituje Mateusz Sieradzan
szcześliwa dziewczyna w pandemii
Ludzie szczęśliwi chętniej stosują się do obostrzeń – wynika z analizy zachowań społecznych w pandemii

Rano czy wieczorem? Po treningu siłowym czy na czczo? Idealna pora dnia na kardio nie dla każdego jest taka sama!

Kiedy na kardio? To pytanie wciąż wzbudza wiele kontrowersji. Każdy z nas jest inny, inaczej reaguje na dany wysiłek. Podobnie jest z kardio.

Najlepsza pora na ćwiczenia kardio (dotyczy to każdego rodzaju treningu) to czas, kiedy macie energię, czujecie się wypoczęci, macie motywację, która sprawia, że trening nie jest dla was karą, tylko przyjemnością. To, o jakiej porze trenujecie, często jest uzależnione od planu dnia, życia zawodowego, rodzinnego. Znajdźcie taką chwilę, w której będziecie czuli się dobrze. Trening zróbcie bez pośpiechu i stresu.

Doświadczeni zawodnicy sportów sylwetkowych uważają, że trening kardio wykonywany na czczo daje najlepsze rezultaty. Jednak minusem takiego trenowania jest zwiększone ryzyko utraty tkanki mięśniowej oraz „senny organizm”. On też musi się obudzić i nabrać energii. Jednak z drugiej strony w godzinach porannych dochodzi do szybszego uwalniania komórek tłuszczowych. To z nich wówczas czerpiecie energię do treningu. Poza tym poranne kardio zapewnia pozytywną energię na cały dzień i ułatwia zrealizowanie zamierzonych celów. Wieczorne treningi łatwiej odpuścić po wyczerpującym dniu.

Musicie jednak pamiętać, że to nie pora dnia jest wykładnią sukcesu. Najważniejsze jest odpowiednie żywienie. Poranne treningi na czczo mogą być przydatnym bodźcem, kiedy przez cały dzień pilnujemy tego, co jemy.

A co jeżeli w jednej sesji treningowej mamy do wykonania trening kardio i ciężary? Od czego zacząć?

W tej odpowiedzi posłużymy się badaniami, które zostały przeprowadzone na University of Victoria. Dowiodły one, że intensywny wysiłek kardio obniża efektywność treningu siłowego nawet do ośmiu godzin po treningu. Dlatego jeżeli macie czas, zalecamy rozdzielenie tych sesji treningowych. Będziecie wówczas wypoczęci i z większym zaangażowaniem podejdziecie do wykonania zadania. Jeśli jest to niemożliwe, a zależy wam na wysmukleniu sylwetki lub rozbudowie muskulatury, to pierwszeństwo powinny mieć ćwiczenia z obciążeniem.

 

Pierwsze suplementy od kobiet dla kobiet

Poznaj WIMIN

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska: nie powinniśmy zmuszać się do aktywności fizycznej. To rodzaj autoagresji [WIDEO]

odchudzanie nie jest tanie

Ile kosztuje utrata jednego kilograma ciała? Fizjoterapeutka wyliczyła

Kobieta rozwija matę do ćwiczeń

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

Joanna Jaworska

Jak nie stracić motywacji chwilę po Nowym Roku? Podpowiada Joanna Jaworska [WIDEO]

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska: czasem lepiej zjeść ciastko, na które mamy ochotę, i spuścić napięcie [WIDEO]

Joanna Jaworska

„Nie bodźcuj się ideałami”. Trenerka Personalna Joanna Jaworska tłumaczy, dlaczego to zawsze zły pomysł [WIDEO]

Joanna Jaworska

„Jesteś zwycięzcą”, „Bądź lepszą wersją siebie”? Trenerka Personalna Joanna Jaworska mówi, dlaczego teksty motywacyjne nie działają [WIDEO]

Cubii – trenowanie przy biurku. Czy warto ćwiczyć z Cubii?

Picie wody – zalety. Co daje przy odchudzaniu? Ile pić wody?

Trening obwodowy – na czym polega i dlaczego jest skuteczny?

kobieta ćwiczy na siłowni

Co spala tłuszcz – ćwiczenia cardio czy trening siłowy?

Ćwicz na plaży! Sprawdź, jaki trening proponuje Kasia Bigos

Treningowe mity dotyczące odchudzania

Wieczorne treningi górą! To idealna opcja dla tych, którzy nie są w stanie zerwać się rano z łóżka

CrossFit - co to jest? Jak zacząć ćwiczyć CrossFit?

Crossfit – co to, ćwiczenia, efekty. Dla kogo jest crossfit?

Pompek nigdy dość! Poznaj różne warianty tego ćwiczenia

Trening kardio w domu

Trening kardio – co to jest? Jak robić ćwiczenia kardio w domu?

Rozgrzewka przed bieganiem i treningiem. Jak się rozgrzać?

Rozgrzewka przed bieganiem i treningiem. Jak się rozgrzać?

Brak efektów ćwiczeń? Postaw na zróżnicowanie treningu

Zróżnicowanie treningu – zmiany, gdy brakuje efektów ćwiczeń

taekwondo

„Taekwondo jest sztuką, więc musi być piękne”. Zasady, układy i stopnie taekwondo

Spalaj mądrzej i szybciej

Spalanie kalorii – rower, spacer, bieganie. Co jeść?

Co robić po treningu? 5 rzeczy, o których musisz pamiętać

kobieta wykonująca martwy ciąg

Martwy ciąg – technika ćwiczenia, jakich błędów unikać

Ćwiczenia odchudzające – które są najbardziej efektywne?

Najpopularniejsze

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Dlaczego związki, które miały trwać całe życie, tak często się rozpadają?

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem