Przejdź do treści

5-dniowy poświąteczny plan treningowy

5-dniowy poświąteczny plan treningowy
Poświąteczny plan treningowy/ Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Martwisz się? To dobrze! Dlaczego i w jakim stopniu warto się zamartwiać?
Czy niebieskie paragony możemy wyrzucać do pojemników na papier? Wyjaśnia Kasia Wągrowska
Czujesz pustkę i masz wrażenie, że czegoś ci brakuje? Przestań szukać na siłę
Centrum Praw Kobiet: „Wielu mężczyzn stosujących przemoc robi to na trzeźwo, inni piją po to, aby bić. Alkohol jest dla nich tylko usprawiedliwieniem”
Zapominasz? To znak, że z twoim mózgiem wszystko jest w porządku

Nie będziemy pytać, komu udało się świętować w wersji fit. Nie rozliczamy. Dla tych, którzy po ostatnich dniach czują się ciężko i chcą się trochę rozgrzeszyć – mamy gotowy plan działania.

Wtorek:

Pierwszy poświąteczny dzień. Wasze ciało potrzebuje ruchu, przede wszystkim, żeby podkręcić metabolizm. Świąteczne potrawy nie należą do najlżejszych. Zacznijcie od porządnej sesji kardio i to najlepiej podwójnej. Idźcie pobiegać – nie raz, ale dwa razy w ciągu dnia po 45 minut. Jeśli nie macie na to czasu, postawcie na 45-minutowy bieg, a następnie wykonajcie w domu 50 burpees. Jeśli jesteście osobami początkującymi, zróbcie po 12 burpess w 5 seriach.

Środa:

Dziś kardio plus interwały. Potrójne uderzenie tabaty. Jak wykonać tabatę?

1) Pajacyki – wykonuj je jak najintensywniej przez 20 sekund. 10 sekund odpoczywasz w truchcie i wracasz do 20 sekund pracy. Wykonujesz 8 takich rund.
2) Przysiad z wyskokiem (ta sama zasada)
3) Wspinaczka w podporze (również ta sama zasada)

Po zakończeniu sesji interwałowej – aeroby:

Wybierajcie: 45 minut biegania albo godzina roweru. Jeśli wolicie siłownię, może być także bieżnia, orbitrek lub rowerek.

Czwartek:

– 10 pompek. Technika: tutaj
– 20 sit upów (to pełne brzuchy do siadu),
– 30 mountain climbers (wspinaczka w podporze przodem),
– 15 pompek,
– 30 sit ups,
– 45 wspinaczka,
– 20 pompek,
– 40 sit ups,
– 60 wspinaczka.

Całość powtórzcie 3 razy.

Piątek:

Dziś wciąż na wysokich obrotach.

– 100 pajacyków,
– 30 burpees,
– 100 pajacyków,
– 30 burpees,
– 100 pajacyków,
– 30 burpees.

Dodajcie do tego 30 minut biegania.

Sobota:

Wybierzcie się na siłownię i wykonajcie porządny trening siłowy. Może to być obwodówka, co oznacza, że wybieracie ćwiczenia kolejno na wszystkie grupy mięśniowe.  Po zakończeniu wskoczcie na 30 minut na bieżnię.

W niedzielę odpocznijcie, tylko znowu się nie najadajcie!

 

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

BESTSELLER
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
90,00 zł

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta ćwiczy

Potrzebujesz zastrzyku energii o poranku? Sprawdź, co może zdziałać rozciąganie

Nie możesz żyć bez sportu? Zatrzymaj się na moment! Regeneracja to nie fanaberia

Przygotowanie do nart - ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Przygotowanie do nart – ćwiczenia. Bądź gotowa do jazdy

„Pokaż mi, jak stoisz, a powiem ci, w jakiej jesteś formie… psycho-fizycznej”. Kasia Bem radzi, jak się wreszcie porządnie wyprostować

Propozycje ćwiczeń na lepszą mobilność

Kasia Dziurska

Kasia Dziurska o zdiagnozowaniu Hashimoto: „Nie mogłam sobie z tym poradzić” [WIDEO]

Trening interwałowy – fitnessowy must have! Na czym polega i dlaczego warto się w niego wkręcić?

Kasia Dziurska

Kasia Dziurska: To mit, że przy SIBO nie można jeść węglowodanów. Jem je do każdego posiłku [WIDEO]

7 ćwiczeń, które odmienią twój trening

Trening outdoorowy – na ostatnie ciepłe dni!

Czujesz ból w okolicach kręgosłupa lędźwiowego? Spróbuj ćwiczeń na kanapie przy ulubionym serialu

5 ćwiczeń, które zredukują stres

Ćwiczenia na odstresowanie. Zobacz 5 ćwiczeń od trenerki fitness

Kasia Dziurska

Kasia Dziurska o cheerleadingu: walczyłyśmy ze stereotypem, że to tylko machanie pomponami [WIDEO]

Dance aerobik – jak ćwiczyć? Efekty u początkujących

Pole dance – trening siłowy. Co to jest? Jaki strój wybrać?

Slow jogging – w domu i na zewnątrz, efekty, buty, tempo

Aqua fitness – zalety zajęć w wodzie. Efekty aqua aerobiku

Kobieta

Lubisz skakać na skakance? Ulepsz swój trening. Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści

Fat burning – sposób na spalenie tkanki tłuszczowej

Body pump – co to jest, ćwiczenia, efekty treningu

Wiosłowanie sztangą – korzyści i technika wykonywania

Mata do tańczenia – na co zwrócić uwagę przed zakupem?

Niby nuda a działa cuda. Pokochaj planki!

Maszyny czy wolne ciężary? Oto jest pytanie! Co lepiej wybrać na siłowni?

Najpopularniejsze

smutna kobieta pakująca prezenty świąteczne

Nie lubisz świąt? Nie martw się, to… normalne. Dla wielu to zwykły przymus

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Kobieta z lampą w ręce

10 niezdrowych wieczornych nawyków

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Kobieta leży w łóżku

7 rzeczy, które ułatwią poranne wstawanie

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Starsze kobiety ćwiczą

Z każdym rokiem starsi. Jak pokonać lęk przed upływem czasu?

Kobieta biegnie na środku ulicy

Jesteś aktywna fizycznie? Twoje jelita też na tym korzystają

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta ćwiczy

Klatka piersiowa – ćwiczenia rozciągające i wzmacniające

×