Przejdź do treści

Gotowi na stok

Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Gwyneth Paltrow: „Akceptuję swoje ciało i odpuszczam sobie potrzebę bycia idealną”
Albo czołganie się, albo pielucha. Pasażerka opublikowała uwłaczające nagranie z samolotu
„Jaki ten strój jest wyzywający! Chodzisz do pracy, a nie na randkę”. Pielęgniarka, wyśmiewana za wygląd swojego uniformu, odpowiada
45 mln euro na zdrowie seksualne i reprodukcyjne kobiet z całego świata. „Jest to zasadnicza część naszej globalnej polityki zdrowotnej”
„Śmierdzisz”, „masz coś między nogami”, „okres jest obrzydliwy”. Okresowa Koalicja podkreśla: „Miesiączka jest wyśmiewana, a my obrażane”

Odpowiednie przygotowanie się do sezonu zimowego to nie zakup sprzętu, ciuchów i innych tematycznych gadżetów. W pierwszej kolejności postawcie na trening.

Aby cieszyć się zimowym szusowaniem, treningi powinniście zacząć jakieś 4-6 tygodni przed zaplanowanym wyjazdem. Jeżeli wybieracie się na narty czy deskę bez uprzedniego przygotowania, stwarzacie niebezpieczeństwo nie tylko dla siebie, ale także dla innych osób przebywających na stoku.

Po pierwsze należy pamiętać, że narty czy snowboard to spory wysiłek fizyczny. Prawdopodobnie wiecie, co się dzieje z ciałem, kiedy po dłuższej przerwie powraca do treningów. Pojawiają się mikrourazy mięśniowe, potocznie nazwane „zakwasami”. W takiej sytuacji zamiast cieszyć się wyjazdem i zimowym szaleństwem, na drugi dzień z trudem udaje się odbyć zwykły spacer. Poza tym narażacie się na niepotrzebne kontuzje i urazy powstałe wskutek braku przygotowania do długotrwałego wysiłku. Co gorsze kiedy nabawicie się kontuzji, eliminuje was ona nie tylko z tego wyjazdu, ale i całego sezonu. Często takie kontuzje ciągną się latami i dają o sobie znać podczas uprawiania innych aktywności fizycznych. Naprawdę nie warto!

Po drugie – odpowiednie przygotowanie do sezonu zimowego to nie tylko przysiady i wykroki. Plan działania powinien mieć formę kompleksowego treningu. Wykonujcie ćwiczenia angażujące mięśnie grzbietu, brzucha, obręczy barkowej, a także postawcie na ćwiczenia równowagi i stabilizacji. Nie oznacza to jednak, że macie się rzucić w wir treningu. Jeżeli jesteście osobami mało aktywnymi, zacznijcie od marszobiegów o średniej intensywności, wchodzenia po schodach czy spokojnych ćwiczeń lub zajęć wzmacniających. Dopiero po około 2 tygodniach wytoczcie grubsze działa.

Oto kilka przykładów domowego treningu, który może się wam przydać:

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać
Trening równowagi
Trening stabilizacji

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

„Ciało bez wątpienia lubi aktywność. Ale sport trzeba przyjąć z całym dobrodziejstwem inwentarza”. Jak nie zaczynać aktywności, mówi Andrzej Pyda

Przygotowanie do nart - ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Przygotowanie do nart – ćwiczenia. Bądź gotowa do jazdy

Aktywność fizyczna zimą – jaka jest skuteczna i bezpieczna?

Kobieta biegnie

Biegasz także zimą? Oto kilka wskazówek, jak się właściwie ubierać

Kontuzje na feriach: krótki poradnik szybkiego reagowania

Jak cało i zdrowo wrócić z nart

Jest zima, jest zabawa

Jest zima, jest zabawa

Speedriding – śmigaj jak James Bond!

Speedriding – śmigaj jak James Bond!

Łyżwy – zimowy trening na każdą pogodę

Łyżwy – zimowy trening na każdą pogodę

Rakiety śnieżne - traperska tradycja

Rakiety śnieżne – traperska tradycja

Zimą biegamy, ale na nartach!

Zimą biegamy, ale na nartach!

Snowboard – szus na jednej desce

Snowboard – szus na jednej desce

Czas na narty!

Czas na narty!

Sieć sklepów Żabka wycofała z obrotu rodzynki sułtańskie / istock

Znana sieć sklepów wycofuje rodzynki. Mogą być zanieczyszczone groźną dla zdrowia toksyną

"Kolejka jest zacna. I ona się tak ciągnie i ciągnie. I tak wygląda NFZ w Polsce". TikTokerka pokazała jak wygląda leczenie w naszym kraju / pexels

„Kolejka jest zacna. I ona się tak ciągnie i ciągnie. I tak wygląda NFZ w Polsce”. TikTokerka o leczeniu w naszym kraju

W irańskich manifestacjach zginęło już ponad 50 osób, znacznie więcej jest rannych. To zdjęcie obrazuje skalę przemocy

Lena Dunham

Lena Dunham wspomina, jak była zawstydzana przez swoje ciało po dwudziestce: „To szalone, że to było ciało, które wszyscy krytykowali”

Jak często należy ćwiczyć?

Korytarz szpitalny

Sale operacyjne w polskich szpitalach jak muzea. Lekarze pokazują zdjęcia i komentują: „Polska ochrona zdrowia w pigułce”

"Dlaczego te kobiety są grube?" - pyta trenerka personalna Marta Stoberska

„Dlaczego te kobiety są grube?” – pyta trenerka personalna Marta Stoberska. Jej odpowiedź może cię zaskoczyć

„Kibicował im cały kraj!”. Mariana Mamonowa wyszła z niewoli i urodziła córeczkę

Kobieta leży na łóżku z pamiętnikiem w ręce

6 dowodów na to, że pisanie o emocjach służy zdrowiu

relaksująca się kobieta

6 sposobów na to, by uniknąć przeziębienia w sezonie grypowym

Kobieta

Jak oddychać? Kasia Bem przedstawia proste ćwiczenie, które czyni cuda

Najpopularniejsze

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

×