Przejdź do treści

Gotowi na stok

Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kardio vs. interwały, czyli zdrowe i zdrowsze
Kobieta w maseczce ochronnej
Jest rozporządzenie wobec maseczek na otwartym powietrzu. Kiedy się z nimi pożegnamy?
Podpaska
Ile pieniędzy wydajesz w swoim życiu na środki higieniczne w czasie menstruacji? Sprawdź Kalkulator Kosztów Miesiączki
Billie Eilish
Billie Eilish: Nagle jesteś hipokrytką, gdy chcesz pokazać swoje ciało i swoją skórę. Jesteś łatwa i jesteś dziwką
Koncentracja w pracy – 10 rzeczy, które nas skutecznie rozpraszają

Odpowiednie przygotowanie się do sezonu zimowego to nie zakup sprzętu, ciuchów i innych tematycznych gadżetów. W pierwszej kolejności postawcie na trening.

Aby cieszyć się zimowym szusowaniem, treningi powinniście zacząć jakieś 4-6 tygodni przed zaplanowanym wyjazdem. Jeżeli wybieracie się na narty czy deskę bez uprzedniego przygotowania, stwarzacie niebezpieczeństwo nie tylko dla siebie, ale także dla innych osób przebywających na stoku.

Po pierwsze należy pamiętać, że narty czy snowboard to spory wysiłek fizyczny. Prawdopodobnie wiecie, co się dzieje z ciałem, kiedy po dłuższej przerwie powraca do treningów. Pojawiają się mikrourazy mięśniowe, potocznie nazwane „zakwasami”. W takiej sytuacji zamiast cieszyć się wyjazdem i zimowym szaleństwem, na drugi dzień z trudem udaje się odbyć zwykły spacer. Poza tym narażacie się na niepotrzebne kontuzje i urazy powstałe wskutek braku przygotowania do długotrwałego wysiłku. Co gorsze kiedy nabawicie się kontuzji, eliminuje was ona nie tylko z tego wyjazdu, ale i całego sezonu. Często takie kontuzje ciągną się latami i dają o sobie znać podczas uprawiania innych aktywności fizycznych. Naprawdę nie warto!

Po drugie – odpowiednie przygotowanie do sezonu zimowego to nie tylko przysiady i wykroki. Plan działania powinien mieć formę kompleksowego treningu. Wykonujcie ćwiczenia angażujące mięśnie grzbietu, brzucha, obręczy barkowej, a także postawcie na ćwiczenia równowagi i stabilizacji. Nie oznacza to jednak, że macie się rzucić w wir treningu. Jeżeli jesteście osobami mało aktywnymi, zacznijcie od marszobiegów o średniej intensywności, wchodzenia po schodach czy spokojnych ćwiczeń lub zajęć wzmacniających. Dopiero po około 2 tygodniach wytoczcie grubsze działa.

Oto kilka przykładów domowego treningu, który może się wam przydać:

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać
Trening równowagi
Trening stabilizacji

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta biegnie

Biegasz także zimą? Oto kilka wskazówek, jak się właściwie ubierać

Aktywność fizyczna zimą – jaka jest skuteczna i bezpieczna?

Przygotowanie do nart - ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Przygotowanie do nart – ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Kontuzje na feriach: krótki poradnik szybkiego reagowania

Jak cało i zdrowo wrócić z nart

Jest zima, jest zabawa

Jest zima, jest zabawa

Speedriding – śmigaj jak James Bond!

Speedriding – śmigaj jak James Bond!

Łyżwy – zimowy trening na każdą pogodę

Łyżwy – zimowy trening na każdą pogodę

Rakiety śnieżne - traperska tradycja

Rakiety śnieżne – traperska tradycja

Zimą biegamy, ale na nartach!

Zimą biegamy, ale na nartach!

Snowboard – szus na jednej desce

Snowboard – szus na jednej desce

Czas na narty!

Czas na narty!

Dokąd na narty? 8 propozycji skrojonych na miarę

Dokąd na narty? 8 propozycji skrojonych na miarę

„Być córką i nie zwariować” Katarzyny Miller i Anny Bimer już w sprzedaży. Hello Zdrowie jednym z patronów medialnych

Kobieta

Endorfiny – co to za hormony i co je wytwarza?

Książę Harry na koncercie Vax Live/ fot. GettyImages

„Szczepionkę należy rozdać każdemu i wszędzie” – apelował książę Harry na wielkim koncercie promującym szczepienia na COVID-19

Kobieta siedzi na pomoście

Warsztaty milczenia. Kasia Bem tłumaczy, jak działa potęga ciszy

Magdalena Koleśnik / Sweat/ Gutek Film

Magdalena Koleśnik: Chodzi o to, aby budować swoje plemię, rodzinę z wyboru

Rozmawiasz? Nie przerywaj, nie kończ czyjejś myśli i nie mów za innych

Kobieta i mężczyzna ćwiczą

Ćwiczenia na kręgosłup dla każdego, czyli sposób na zdrowe plecy. Jak właściwie dobrać zestaw ćwiczeń?

Co zamiast kwarantanny? Anglicy wpadli na pewien pomysł i będą go testować/fot. iStock

Co zamiast kwarantanny? Anglicy wpadli na pewien pomysł i będą go testować

Majówka w pełni. Czas pomyśleć więcej o… seksie

Kobieta

Strach jest wrogiem szczęśliwego życia. Dlaczego się boimy?

Percy Cerutty/fot. James Brian De Largie McArdle/Wikimedia Commons

Percy Cerutty – pionier CrossFitu

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Leki plus alkohol to zawsze niebezpieczne związki? Sprawdź, które lekarstwa nie lubią się z wyskokowymi trunkami

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch