Przejdź do treści

Ewa Chodakowska. Trenerka-kilerka?

Ewa Chodakowska. Trenerka-kilerka?
Ewa Chodakowska kusi kobiety swoim ciałem. Zdjęcie: Facebook
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Siatkarka
Katarzyna Skorupa o dyskryminacji kobiet w sporcie: Jesteśmy 'ładnym’ dodatkiem
Dziennikarka Anna Lalka wyznała, że padła ofiarą gwałtu. "Byłam przekonana, że zrobiłam coś złego"
Dziennikarka Anna Lalka wyznała, że padła ofiarą gwałtu. „Byłam przekonana, że zrobiłam coś złego”
Mężczyzna stoi przed lustrem
„Czy kiedykolwiek nazwałeś dziewczynę 'laską’? Albo zagwizdałeś na nią, gdy szła ulicą?”. Kampania „Nie bądź tym facetem” pokazuje, że seksistowskie żarty to nie podryw a przemoc!
Studentki i studenci
„Winny jest sprawca, nie spódnica, nie bluzka, nie alkohol, nie ofiara”. Magdalena Jutrzenka komentuje kontrowersyjne zalecenia Śląskiego Uniwersytetu Medycznego
Jamie Lee Curtis i jej transpłciowa córka Ruby o ich relacji o comin-oucie. "Imię to była najtrudniejsza rzecz. Imię, które nadałaś dziecku"
Jamie Lee Curtis i jej transpłciowa córka Ruby o ich relacji po coming-oucie. „Imię to była najtrudniejsza rzecz. Imię, które nadałaś dziecku”

Jak powinniśmy ćwiczyć? Łatwo i przyjemnie, czy porządnie, pocąc się i umierając w czasie treningu i po nim? Ewa twierdzi, że lepiej ćwiczyć mocno. Mariola Bojarska-Ferenc uważa inaczej. Kto ma rację?

Kilka lat temu poszłam do osiedlowego klubu fitness zapisać się na zajęcia. Zapytałam o najbardziej wymagającego trenera. Nie dlatego, żeby go unikać. Wprost przeciwnie. Nie jestem sportową nowicjuszką, jak ćwiczyć, to porządnie – myślałam. Kiedy poszłam na pierwsze zajęcia do Pawła (to był circuit w sobotni poranek, pamiętam jak dziś), nie mogłam uwierzyć, że sala pęka w szwach. Przecież pani mnie ostrzegała, że ciężko, że dziewczyny takich treningów nie lubią. Muzyka dudniła, oczywiście mocno przyspieszona. Dziewczyny na przemian skakały po stepie z obciążeniami  na łydkach, wymachiwały rękami z bardzo ciężkimi ciężarkami w dłoniach (po 3 kg na rękę), robiły pompki i przysiady ze sztangą, wypady, wymachy, wszelkie masakry, zawsze z obciążeniem, w bardzo szybkim tempie. Koszulki miały tak mokre, że można je było wyżymać, nawet po lustrze płynął pot. Kiedy któraś podupadała na duchu, trener nie miał dla niej litości. Pokrzykiwał: „Jeszcze trochę, jeszcze nie koniec”, mówił coś o trzęsącej się oponie na brzuchu i innych budyniach na ramionach i pośladkach. Nie, to nie było przyjemne. Trochę mnie to nawet wkurzało. Ale jednak nie wyszłam z tych zajęć. Zostałam. Pot płynął szeroką rzeką, następnego dnia na schody musiałam wchodzić tyłem, takie miałam zakwasy. A jednak wróciłam. Paweł miał zajęcia trzy razy w tygodniu po trzy godziny. Step (mocno taneczne, bardzo szybkie cardio), sztanga i coś w rodzaju TBC. Ja chodziłam na godzinę, większa część grupy zostawała na trzy. Nie wiem, ile można było spalić wówczas kalorii. Wypocić na pewno wiadro. Nigdy nie było miejsc – czyli nie tylko ja miałam słabość do takiej masakry.

Zainteresował mnie wywiad z Mariolą Bojarską-Ferenc (NaTemat.pl), która zarzuca Ewie Chodakowskiej, że prowadzi za ostre zajęcia. Że ludziom się czasem robi na nich słabo i że to nie jest profesjonalne podejście. Że ćwiczenia nie są po to, żeby się nimi katować, że tak samo dobry jest 30 minutowy spacer (really???). I ja tak sobie myślę – czy Ewa Chodakowska kogokolwiek do tych zajęć zmusza? Czy twierdzi, że jej metoda jest jedyna i słuszna? Nie. Ewa lubi ludzi zmęczyć, uważa, że takie podejście ma sens, bo przynosi efekty (dziewczyny, które przysyłają jej swoje zdjęcia „przed” i „po” kilku tygodniach ćwiczeń chyba też tak myślą). Tyle jest rozmaitych metod, tylu trenerów, tyle klubów fitness. Każdy na pewno znajdzie coś dla siebie. Jeden woli spokojną jogę, inny biega maratony, a jeszcze inny wygina się na stepie. I co? Wszystko dobre, co sprawia przyjemność. Wszystko dobre, co daje nam szansę poprawić kondycję, rzeźbę, samopoczucie. Ćwiczmy więc. Lepszy 30-minutowy spacer niż nic.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Trening outdoorowy – na ostatnie ciepłe dni!

Pole dance – trening siłowy. Co to jest? Jaki strój wybrać?

Fat burning – sposób na spalenie tkanki tłuszczowej

Ewa Chodakowska po latach przyznała, że nie chce mieć dzieci. „Bałam się linczu, wykluczenia, hejtu”

Maszyny czy wolne ciężary? Oto jest pytanie! Co lepiej wybrać na siłowni?

joga yoga

Joga w hamaku. Ćwicz nad ziemią!

Kardio vs. interwały, czyli zdrowe i zdrowsze

Percy Cerutty/fot. James Brian De Largie McArdle/Wikimedia Commons

Percy Cerutty – pionier CrossFitu

Zaskocz swoje mięśnie! Zdradzamy, jak to zrobić

Planujecie zakup rolek? Oto kilka ważnych informacji, które mogą wam się przydać

Czy 5 minut treningu dziennie wystarczy? Odpowiada Kasia Bigos

Ćwiczenia na pośladki. Dodaj obciążenie, poczujesz różnicę

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Kobieta śmieje się

Kilka prostych rad, które sprawią, że moc pozostanie z wami przez cały dzień

kobieta w pracy

Czujesz, że tracisz moc? Oto 10 sposobów na zapewnienie sobie energii w ciągu dnia

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska: nie powinniśmy zmuszać się do aktywności fizycznej. To rodzaj autoagresji [WIDEO]

Natalia Kwiatkowska, psycholożka / Archiwum prywatne

Natalia Kwiatkowska: Znajomość talentów pozwala żyć w zgodzie ze sobą. Przestajesz kopać się z koniem i wymagać od siebie czegoś, czego oczekiwał świat

Kobieta rozwija matę do ćwiczeń

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

Joanna Jaworska

Jak nie stracić motywacji chwilę po Nowym Roku? Podpowiada Joanna Jaworska [WIDEO]

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska: czasem lepiej zjeść ciastko, na które mamy ochotę, i spuścić napięcie [WIDEO]

Joanna Jaworska

„Nie bodźcuj się ideałami”. Trenerka Personalna Joanna Jaworska tłumaczy, dlaczego to zawsze zły pomysł [WIDEO]

Joanna Jaworska

„Jesteś zwycięzcą”, „Bądź lepszą wersją siebie”? Trenerka Personalna Joanna Jaworska mówi, dlaczego teksty motywacyjne nie działają [WIDEO]

Cubii – trenowanie przy biurku. Czy warto ćwiczyć z Cubii?

Trening obwodowy – na czym polega i dlaczego jest skuteczny?

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

barbara pasek

„Gdybym po kolejnym ataku przestała szukać odpowiedzi, to skończyłoby się to śmiercią” – Barbara Pasek o swoich zmaganiach z boreliozą