Przejdź do treści

Czy trenuję za słabo?

Czy trenuję za słabo?
Czy trenuję za słabo/ Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Zofia Zborowska-Wrona o kobietach: „Jest mi szkoda siebie, jest mi szkoda każdej z nas, która nadal nieświadomie tkwi po pachy w tym szambie ściemy”
Jak dobrze się kłócić? Radzi psycholożka Milena Wojnarowska
Jak wygląda „klasyczny Janusz” na polskiej plaży? Ta kampania jest hitem sieci
Ignoruj zagrożenia, pamiętaj o lansie, nadużywaj słońca…Sposobów na zepsuty urlop jest znacznie więcej!
Pies kontra upał. Jak pomóc zwierzakowi? Podpowiadamy!

Od dłuższego czasu realizujecie pewien plan treningowy, a wygląd ciała nie poprawił się? Trzymacie restrykcyjną dietę, ale widok w lustrze wciąż was nie zadowala? Może trenujecie za słabo!

Trening treningowi nie jest równy. Nawet wtedy, kiedy wykonacie ten sam zestaw ćwiczeń co kolega, efekt końcowy może być całkiem inny niż u niego (pomijając uwarunkowania genetyczne). Dlaczego? Może się tak dziać, gdy ćwiczenia będą wykonywane z inną intensywnością. Przykład? Robicie 12 powtórzeń danego ćwiczenia i mimo że nie mieliście problemu z ich wykonaniem, odpoczywacie po serii minutę, bo przecież tak mieliście napisane w planie albo przeczytaliście w kolorowym czasopiśmie. Prawda jest taka, że do tematu należy podejść indywidualnie i wiedzieć, czym się kierować, by zachować wysoką intensywność treningową.

Jeżeli trenujecie siłowo, to przy odpowiednio dobranym ciężarze przynajmniej dwa lub trzy ostatnie powtórzenia powinny sprawić trudność. Powinniście poczuć zmęczenie. Jeżeli macie wykonać między 8-12 powtórzeń, a wykonanie maksymalnej  ich liczby było stosunkowo łatwe, to znak, że ta seria nie miała zbyt wystarczającej intensywności. Nie kierujcie się suchym planem, który wskazuje, by zrobić jeszcze cztery takie serie, tylko dołóżcie obciążenie lub zwiększcie liczbę powtórzeń. Bo to właśnie graniczące z bólem wytężenie, które towarzyszy wam pod koniec serii, stanowi  o różnicy między wspaniałą sylwetką a przeciętnym ciałem.

Często w takich sytuacjach bardzo pomocny okazuje się  partner treningowy. Dzięki niemu macie asekurację i możecie kontynuować serię do momentu, w którym będziecie w stanie wykonać tylko jedno powtórzenie. Taka metoda treningowa wzmaga zaangażowanie włókien mięśniowych i zwiększa napięcie mięśni. W zależności od postawionych celów przyśpiesza rozbudowę muskulatury (kiedy będziecie pracowali na dużych ciężarach) lub przyczynia się to redukcji tkanki tłuszczowej, ujędrnienia i wysmuklenia ciała, kiedy zamiast dużego obciążenia dołożycie więcej powtórzeń.

Musicie jednak pamiętać o dobrej regeneracji, ponieważ po dłuższych treningach może pojawić się przetrenowanie.

 

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ciężko ustać ci w tej pozycji? Naukowcy mówią, o czym może to świadczyć

Ciężko ustać ci w tej pozycji? Naukowcy mówią, o czym może to świadczyć

Ciężar mięśni vs. ciężar tłuszczu. Dlaczego waga nie zawsze jest miarodajna?

Ćwiczenia na kaptury, dzięki którym zachowasz kobiecą sylwetkę

Gruba w głowie. „Schudłam 18 kg i poczułam się oszukana. Czekałam na wielką zmianę, a czułam się tylko gorzej”

Arnoldki – skuteczne ćwiczenie na piękne barki

Buty do ćwiczeń – jakie do fitnessu, a jakie na siłownię?

Kobieta stoi na ringu bokserskim

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się zrelaksować

Planujesz zakup rolek? Oto kilka ważnych informacji, które mogą wam się przydać

Trening anaerobowy – co to jest? Czym się różni trening anaerobowy od aerobowego

Ćwiczenia na triceps – do wykonania na siłowni i w domu

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Kobieta

Wieczorne treningi górą! To idealna opcja dla tych, którzy nie są w stanie zerwać się rano z łóżka

Irina Galay miała zdobyć ośmiotysięcznik. Zamiast tego poszła na wojnę

kobieta ćwiczy

„Nie traktuj odchudzania jako jedynego słusznego wyboru w drodze do zmiany nawyków. Popatrz na swoje ciało jak na maszynę, która potrzebuje paliwa” – apeluje Marta Stoberska

Ćwiczenia w podporze: 5-minutowy trening

Ćwiczenia w podporze. To tylko 5-minutowy trening a twój kręgosłup poczuje znaczną różnicę!

Trening – 12 sygnałów, że przesadzasz!

Trening – 12 sygnałów, że przesadzasz!

Nie możesz żyć bez sportu? Zatrzymaj się na moment! Regeneracja to nie fanaberia

Kasia Dziurska

Kasia Dziurska o zdiagnozowaniu Hashimoto: „Nie mogłam sobie z tym poradzić” [WIDEO]

Trening interwałowy – fitnessowy must have! Na czym polega i dlaczego warto się w niego wkręcić?

Kasia Dziurska

Kasia Dziurska: To mit, że przy SIBO nie można jeść węglowodanów. Jem je do każdego posiłku [WIDEO]

Ćwicząca kobieta

7 ćwiczeń, które odmienią twój trening

Trening outdoorowy

Trening outdoorowy – na ostatnie ciepłe dni!

Kasia Dziurska

Kasia Dziurska o cheerleadingu: walczyłyśmy ze stereotypem, że to tylko machanie pomponami [WIDEO]

Pole dance – trening siłowy. Co to jest? Jaki strój wybrać?

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Jak dbać o nogi w podróży?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Kobieta ćwiczy

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

×