Przejdź do treści

Akcja – zadbaj o kręgosłup!

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
W minionym roku wykorzystano blisko 33 tys. zarodków. MZ podało dane odnośnie in vitro w Polsce
Jak się zakochują mężczyźni, a jak kobiety? O tym, jak działa i na czym polega chemia miłości, opowiada prof. dr n. med. Robert Jach
Kobiety zakochują się inaczej niż mężczyźni. Odpowiada za to chemia miłości – wyjaśnia prof. dr n. med. Robert Jach
Maja Staśko: żyjemy w świecie, w którym „nie zgwałciłbym cię” ma być obelgą, a nie podstawową zasadą każdego człowieka, który nie jest gwałcicielem
Zabawki
„Stereotypowe oczekiwania dotyczące płci ograniczają potencjał dzieci” – alarmuje Magda Korczyńska, autorka bloga „Jak wychowywać dziewczynki”
Kobieta
Co musisz wiedzieć o zwolnieniu lekarskim od psychiatry? Wyjaśnia lek. Joanna Adamiak

Dbasz o kręgosłup? Wzmacniasz mięśnie i pracujesz nad mobilnością? Doskonale. A czy pamiętasz o odcinku piersiowym? Ten rozciągnąć najtrudniej, a pełna ruchomość w tej części jest szalenie ważna.

Dlaczego? Znów musimy wrócić do tego nieszczęsnego siedzenia. To ono jest w znacznym stopniu przyczyną problemów z kręgosłupem i niestety pogłębia nieprawidłową postawę, w której zapadają nam się barki i pogłębia kifoza odcinka piersiowego (nie wspominając o spłyceniu lordozy lędźwiowej). Oznacza to, że kształt naszego kręgosłupa staje się coraz bardziej nienaturalny, a w konsekwencji pojawia się ból.

O ćwiczeniach na kręgosłup pisaliśmy wiele i będziemy pisać jeszcze dużo. Dziś jednak przyjrzymy się i popracujemy nad odcinkiem piersiowym, starając się poprawić jego mobilność.

Ćwiczenie 1

cwiczenia na kregoslup

Ustaw pod plecami (na linii łopatek) dwa, pionowo postawione klocki. Oprzyj się o nie, a następnie złap się za łokcie i przenieś ręce za siebie. Pośladki w trakcie wykonywania ćwiczenia powinny być na macie. Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie.


Ćwiczenie 2

odcinek piersiowy rozciąganie

To delikatna modyfikacja poprzedniego ćwiczenia. Różnica polega na wyprostowaniu ramion. Analogicznie – utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund i ćwiczenie powtórz trzykrotnie.


Ćwiczenie 3

rozciaganie kregoslupa odcinek piersiowy

Ustaw się w pozycji klęku podpartego (między udem a łydką powinien być kąt prosty). Przed sobą ustaw dwa klocki do jogi i połóż na nie łokcie. Schowaj głowę między ramiona i staraj się wyciągnąć w barkach. Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund, biorąc wdech nosem i pogłębiając delikatnie zakres z wydechem. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie.


Ćwiczenie 4

odcinek piersiowy cwiczenia

To kolejna modyfikacja. Tym razem ćwiczenia numer 3, które poza rozciąganiem odcinka piersiowego kręgosłupa, pomoże także popracować nad zakresem w barkach. Ustaw dwa klocki przed sobą i połóż na nie dłonie. Z pozycji klęku podpartego wyciągnij się, próbując zbliżyć klatkę piersiową do podłoża. Wytrzymaj 20 sekund i powtórz trzykrotnie.


Ćwiczenie 5

odcinek piersiowy rozciaganie

Połóż się na brzuchu i ugnij ręce w łokciach, ustawiając przedramiona na podłożu. Podczas wykonywania ćwiczenia cały brzuch wraz z pierwszym żebrem powinien dotykać maty. Skup się tylko na wyciągnięciu i rozciągnięciu klatki piersiowej. Podczas wykonywania ćwiczenia oddychaj głęboko. Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie.


Ćwiczenie 6

rozciaganie odcinka piersiowego

Podejdź do ściany i stań do niej przodem tak, by móc przykleić do niej brzuch. Następnie weź wdech i z wydechem zacznij odchylać się do tyłu tak, by otwierać klatkę piersiową, a brzuch cały czas „wklejać” do ściany. Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Kobieta ćwiczy

Potrzebujesz zastrzyku energii o poranku? Sprawdź, co może zdziałać rozciąganie

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Ćwiczenia na ból karku, ćwiczenia szyi. Jak rozluźnić kark?

Kobieta ćwiczy na rolce do ćwiczeń

Rolka do ćwiczeń – jak wybrać, jak ćwiczyć, jakie są efekty?

Kobieta leżąca na plaży

Ćwiczenia na proste plecy dla dorosłych. Na czym polegają?

Ćwiczenia na kręgosłup. Wzmocnią odcinek lędźwiowy i uśmierzą ból

Ćwiczenia na kręgosłup. Wzmocnią odcinek lędźwiowy i uśmierzą ból

ćwiczenia rozciągające

Ćwiczenia rozciągające – stretching dla początkujących i dzieci

Naucz się… siedzieć

Naucz się… siedzieć. Twój kręgosłup będzie ci wdzięczny

Ćwiczenia w podporze: 5-minutowy trening

Ćwiczenia w podporze. To tylko 5-minutowy trening a twój kręgosłup poczuje znaczną różnicę!

Siedzieć trzeba umieć. Fizjoterapeuta radzi, jak nie zrujnować kręgosłupa przez 8 godzin w pracy

Rozciąganie pleców na sportowo

Ćwiczenia na plecy – wzmacniaj je!

Pracujesz 8 godzin przy biurku? Odpuść sobie potem jazdę rowerem! Ostrzega fizjoterapeutka

Nie garb się

Nie garb się! Jak skutecznie gimnastykować kręgosłup?

Zastanawiasz się, czy warto chodzić na basen? Zobacz, co zyskasz, decydując się pływać

Bolą cię plecy? Ulgę mogą dać ci poste ćwiczenia

Siedzisz w bezruchu? Zacznij się wiercić!

Praca siedząca? Zacznij się wiercić! Wyjdzie ci to na zdrowie

Natychmiastowa ulga dla kręgosłupa. Ćwiczenia na ból pleców

Wstań z krzesła!

Podnosisz ciężary? Rozciągaj się!

Podnosisz ciężary? Rozciągaj się!

5 fit dziewczyn – 5 najlepszych ćwiczeń na kręgosłup

5 fit dziewczyn – 5 najlepszych ćwiczeń na kręgosłup

Baczność! Stój na zdrowie

Baczność! Stój na zdrowie

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Dlaczego związki, które miały trwać całe życie, tak często się rozpadają?

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta

5 błędów, które popełniasz przed 10 rano

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

kobieta w pracy

Czujesz, że tracisz moc? Oto 10 sposobów na zapewnienie sobie energii w ciągu dnia

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki