Przejdź do treści

Seks zamiast siłowni? Niestety, niekoniecznie…

iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Zdrada emocjonalna – definicja, jak sobie z nią poradzić?
Współzależność w związku. Jak ją rozpoznać u partnera?
Endomorfik – kto to, dieta, trening. Jak schudnąć, będąc endomorfikiem?
wakacje, pandemia
„W wakacje będziemy wracali do normalnego funkcjonowania” – twierdzi Adam Niedzielski
Leki plus alkohol to zawsze niebezpieczne związki? Sprawdź, które lekarstwa nie lubią się z wyskokowymi trunkami

Pamiętacie scenę miłosną Angeliny Jolie i Brada Pitta w „Pan i Pani Smith”? Oni to dopiero musieli naspalać kalorii! Nie tylko wy zastanawiacie się, czy seks może zastąpić ćwiczenia na siłowni, jogę czy basen. Naprawdę fajnie by było, gdyby miłosna ekwilibrystyka po obfitej kolacji pozwalała spalić w całości to, co zjedliśmy. W rzeczywistości jednak nie jest tak wesoło. Podczas zbliżeń spalamy niestety niewiele energii.

Przeciętni Kowalscy w swojej sypialni nie są raczej aż tak pobudzeni jak aktorzy na filmach (no dobra, wiem, niektórzy są nawet bardziej) i niestety spalają mniej niż 100 kalorii. I to nie tak hop-siup, bo 100 kalorii to dopiero po 30-minutowym seksie! Nie wiem do końca, co autor tego odkrycia miał na myśli, czy chodzi tu o całość aktu wraz z grą wstępną, całowaniem itp., czy tylko o samo zbliżenie? W każdym razie, przy większej ochocie i predyspozycji można z dużym wysiłkiem wyciągnąć nawet do 300 kalorii. Co równa się jednemu pączkowi, trzem bananom albo na przykład dwóm kajzerkom. Krótko mówiąc i tak nie za wiele.

Badanie opublikowane w New England Journal of Medicine jeszcze mocniej odziera nas ze złudzeń, dowodząc, że w czasie przeciętnego aktu miłosnego (trwającego kilka minut) spalamy zaledwie 21 kalorii. Nie da rady porównać tego wyniku do siłowni czy basenu, gdzie spalamy średnio 400 kalorii. Biegając 30 minut – 500 kalorii. Nawet na jodze osiągniemy lepsze rezultaty, bo około 200 spalonych kalorii w ciągu godziny.

Ale spokojnie, na szczęście są naukowcy, którzy zamiast myśleć, ile spalamy energii podczas seksu, kombinują, co zrobić, żeby spalić jej więcej! I mówią: Ćwiczyć! Badania pokazują, że:

– ćwicząc poprawiamy samoocenę, czujemy się atrakcyjniejsi, i osiągamy większą satysfakcję seksualną;

– naukowcy z Uniwersytetu w Neapolu dowiedli, że regularne ćwiczenia poprawiają erekcję, a także zmniejszają o 30 proc. ryzyko impotencji po 50-tce;

ruch to także lepsze krążenie, czyli większe możliwości i doznania w sypialni. Odwrotnie działają papierosy i alkohol w dużych ilościach;

– aktywność fizyczna działa na naszą psychikę (pozwala odreagować stres, poprawić nastrój), i w rezultacie odprężyć się tam, gdzie tego potrzebujemy.

Uważajcie tylko, żeby się nie przetrenować, bo wtedy spada poziom testosteronu i cały wysiłek idzie na marne…

Zobacz także

Pierwsze suplementy od kobiet dla kobiet

Poznaj WIMIN

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta na siłowni

Nowe ograniczenia związane z COVID-19. Rząd m.in. ograniczył dostęp do basenów i siłowni

„Kobiety chcą czuć się lepiej, chcą mieć orgazmy. I mają do nich prawo!” – mówi dr Rafał Kuźlik o pacjentkach klinik ginekologii estetycznej

płacz po seksie

Płacz po seksie – kiedy jest ok, a kiedy powinien martwić? Wyjaśnia psycholożka i seksuolożka Katarzyna Koczułap

Trening obwodowy – na czym polega i dlaczego jest skuteczny?

kobieta ćwiczy na siłowni

Co spala tłuszcz – ćwiczenia cardio czy trening siłowy?

Seks po porodzie. Jak to zrobić?

Urządzasz domową siłownię? Specjalista podpowiada, na które sprzęty postawić

Dyskopatia a ćwiczenia na siłowni. Jaki sport wybrać?

Wracasz na siłownię? O tych rzeczach musisz pamiętać

kobieta wykonująca martwy ciąg

Martwy ciąg – technika ćwiczenia, jakich błędów unikać

Siłownia wciąż zamknięta, a w domu nie masz potrzebnego sprzętu? Wykorzystaj to, co masz pod ręką

Osiąganie orgazmu / unsplash

Jak osiągnąć orgazm? Kaya Szulczewska z „Ciałopozytyw Polska” poruszyła kilka ważnych kwestii

Ginekologia estetyczna - co to, rodzaje zabiegów, kto korzysta, urologia estetyczna

Ginekologia estetyczna – rodzaje zabiegów. Kto korzysta z ginekologii i urologii estetycznej?

ćwiczenie za sztangą

Ćwiczenia na pośladki ze sztangą. Zdziałają cuda!

kobieta na siłowni

Siłownia. 6 sposobów, jak oswoić się z siłownią

Trenuj dynamicznie!

Trenuj dynamicznie! Propozycja ćwiczeń na poprawienie swojej sprawności fizycznej

matka przytulająca się do nastoletniej córki

Nastolatki chcą rozmawiać z rodzicami o seksie. To od dorosłych zależy, czy się odważą

Ćwiczenia na plecy – wzmacniaj je!

Nie garb się

Nie garb się! Jak skutecznie gimnastykować kręgosłup?

Seks w upały. Jak ostudzić temperaturę, by atmosfera w łóżku pozostała gorąca?

Przełam się, zrób mostek

Hinterhaus Productions/Gettyimages

Przed tobą pierwszy raz na siłowni? „Nie wymagaj od siebie za dużo!” – mówi fizjoterapeutka

Kobiety na zajęciach fitness

Kiedy zajęcia fitness mogą być niebezpieczne? O tym, jaki trening będzie najlepszy na start, pozmawialiśmy z fizjoterapeutką i trenerem personalnym

„Wiele kobiet zaczyna trenować, rzucając się na głęboką wodę. Ich psychika nie jest na to przygotowana”.

„Wiele kobiet zaczyna trenować, rzucając się na głęboką wodę. Ich psychika nie jest na to przygotowana”. Rozmawiamy z fizjoterapeutką o kontuzjach

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Joga hormonalna – sposób na równowagę