Przejdź do treści

Seks zamiast siłowni? Niestety, niekoniecznie…

iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Victoria Beckham o współczesnych kanonach piękna: „Nie chodzi o bycie w określonym rozmiarze. Chodzi o to, by wiedzieć, kim się jest i być szczęśliwym w swojej skórze”
Wstrząsająca relacja polskiego lekarza z Ukrainy: „Weszli na OIOM, związali lekarza, który tam był, kazali mu klęczeć, a w usta włożyli mu granat”
Transpłciowy mężczyzna w ciąży w reklamie Calvina Kleina. Marka usuwa nienawistne komentarze
„W imieniu Rzeczpospolitej Polskiej mojej córce dano w twarz” – pisze Piotr Jacoń, dziennikarz i ojciec transpłciowej Wiktorii
74-letnia Maye Musk na okładce w stroju kąpielowym. „Mam nadzieję, że kobiety lepiej poczują się we własnej skórze”

Pamiętacie scenę miłosną Angeliny Jolie i Brada Pitta w „Pan i Pani Smith”? Oni to dopiero musieli naspalać kalorii! Nie tylko wy zastanawiacie się, czy seks może zastąpić ćwiczenia na siłowni, jogę czy basen. Naprawdę fajnie by było, gdyby miłosna ekwilibrystyka po obfitej kolacji pozwalała spalić w całości to, co zjedliśmy. W rzeczywistości jednak nie jest tak wesoło. Podczas zbliżeń spalamy niestety niewiele energii.

Przeciętni Kowalscy w swojej sypialni nie są raczej aż tak pobudzeni jak aktorzy na filmach (no dobra, wiem, niektórzy są nawet bardziej) i niestety spalają mniej niż 100 kalorii. I to nie tak hop-siup, bo 100 kalorii to dopiero po 30-minutowym seksie! Nie wiem do końca, co autor tego odkrycia miał na myśli, czy chodzi tu o całość aktu wraz z grą wstępną, całowaniem itp., czy tylko o samo zbliżenie? W każdym razie, przy większej ochocie i predyspozycji można z dużym wysiłkiem wyciągnąć nawet do 300 kalorii. Co równa się jednemu pączkowi, trzem bananom albo na przykład dwóm kajzerkom. Krótko mówiąc i tak nie za wiele.

Badanie opublikowane w New England Journal of Medicine jeszcze mocniej odziera nas ze złudzeń, dowodząc, że w czasie przeciętnego aktu miłosnego (trwającego kilka minut) spalamy zaledwie 21 kalorii. Nie da rady porównać tego wyniku do siłowni czy basenu, gdzie spalamy średnio 400 kalorii. Biegając 30 minut – 500 kalorii. Nawet na jodze osiągniemy lepsze rezultaty, bo około 200 spalonych kalorii w ciągu godziny.

Ale spokojnie, na szczęście są naukowcy, którzy zamiast myśleć, ile spalamy energii podczas seksu, kombinują, co zrobić, żeby spalić jej więcej! I mówią: Ćwiczyć! Badania pokazują, że:

– ćwicząc poprawiamy samoocenę, czujemy się atrakcyjniejsi, i osiągamy większą satysfakcję seksualną;

– naukowcy z Uniwersytetu w Neapolu dowiedli, że regularne ćwiczenia poprawiają erekcję, a także zmniejszają o 30 proc. ryzyko impotencji po 50-tce;

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

ruch to także lepsze krążenie, czyli większe możliwości i doznania w sypialni. Odwrotnie działają papierosy i alkohol w dużych ilościach;

– aktywność fizyczna działa na naszą psychikę (pozwala odreagować stres, poprawić nastrój), i w rezultacie odprężyć się tam, gdzie tego potrzebujemy.

Uważajcie tylko, żeby się nie przetrenować, bo wtedy spada poziom testosteronu i cały wysiłek idzie na marne…

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Majówka w pełni, czas pomyśleć więcej o… seksie. Ta prosta metoda pozwoli ci skupić zmysły na tym, czego naprawdę doświadczasz

„Orgazm może być wywołany nawet przez pocieranie nóg, napinanie mięśni czy samą fantazję”. Czy jest możliwy orgazm bez seksu, mówi edukatorka seksualna Weronika Jóźwiak

Seks po porodzie. Jak się za niego zabrać? Podpowiada seksuolożka Marta Niedźwiecka

Ginekologia estetyczna - co to, rodzaje zabiegów, kto korzysta, urologia estetyczna

Ginekologia estetyczna – rodzaje zabiegów. Kto korzysta z ginekologii i urologii estetycznej?

„Inteligencję seksualną możemy rozwijać. Często jest ona gwarancją orgazmu” – mówi psychoterapeutka Małgorzata Matusiak

W tym roku wpisujcie seks w kalendarz! „Planowanie seksu bywa zbawienne” – mówi seksuolożka Anka Grzywacz

Kasia Dziurska

Kasia Dziurska o zdiagnozowaniu Hashimoto: „Nie mogłam sobie z tym poradzić” [WIDEO]

Kasia Dziurska

Kasia Dziurska: To mit, że przy SIBO nie można jeść węglowodanów. Jem je do każdego posiłku [WIDEO]

Kasia Dziurska

Kasia Dziurska o cheerleadingu: walczyłyśmy ze stereotypem, że to tylko machanie pomponami [WIDEO]

Maszyny czy wolne ciężary? Oto jest pytanie! Co lepiej wybrać na siłowni?

Kobieta na siłowni

Nowe ograniczenia związane z COVID-19. Rząd m.in. ograniczył dostęp do basenów i siłowni

„Kobiety chcą czuć się lepiej, chcą mieć orgazmy. I mają do nich prawo!” – mówi dr Rafał Kuźlik o pacjentkach klinik ginekologii estetycznej

płacz po seksie

Płacz po seksie – kiedy jest ok, a kiedy powinien martwić? Wyjaśnia psycholożka i seksuolożka Katarzyna Koczułap

Trening obwodowy – na czym polega i dlaczego jest skuteczny?

kobieta ćwiczy na siłowni

Co spala tłuszcz – ćwiczenia cardio czy trening siłowy?

Urządzasz domową siłownię? Specjalista podpowiada, na które sprzęty postawić

Dyskopatia a ćwiczenia na siłowni. Jaki sport wybrać?

Wracasz na siłownię? O tych rzeczach musisz pamiętać

kobieta wykonująca martwy ciąg

Martwy ciąg – technika ćwiczenia, jakich błędów unikać

Siłownia wciąż zamknięta, a w domu nie masz potrzebnego sprzętu? Wykorzystaj to, co masz pod ręką

Osiąganie orgazmu / unsplash

Jak osiągnąć orgazm? Kaya Szulczewska z „Ciałopozytyw Polska” poruszyła kilka ważnych kwestii

ćwiczenie za sztangą

Ćwiczenia na pośladki ze sztangą. Zdziałają cuda!

kobieta na siłowni

Siłownia. 6 sposobów, jak oswoić się z siłownią

Trenuj dynamicznie!

Trenuj dynamicznie! Propozycja ćwiczeń na poprawienie swojej sprawności fizycznej

Najpopularniejsze

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta ćwiczy

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta

Jesteś wkurzona, a żal ci ładnych talerzy? Kasia Bem radzi, jak skutecznie rozładować złość

×