Przejdź do treści

Poranny trening. Doładuj się energią na cały dzień!

Poranny trening. Doładuj się energią na cały dzień! / Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kobieta
Kiedy czekamy na miłość, awans i lepszą wersję nas samych, wiele tracimy. Kasia Bem radzi, jak żyć tu i teraz
Kobieta
5 błędów, które popełniasz przed 10 rano
Seks? W każdym wieku!
Seks? W każdym wieku!
Kobieta trenuje jogę
„Odpuść sobie”. Ale jak to zrobić? Kasia Bem zapewnia, że joga może w tym pomóc
Jak okiełznać dziecięcą złość? Oto siedem kroków do sukcesu

Krótki trening zamiast porannej kawy? Jak najbardziej! Zapewniamy, że postawi na nogi lepiej niż dawka kofeiny. Do tego dotleni organizm, a systematycznie wykonywany pomoże wam uporać się z dolegliwościami spowodowanymi siedzącym trybem pracy.

Nie namawiamy was na mordercze poranne interwały ani na poranne bieganie na czczo. Doskonale rozumiemy, że nie są to opcje dla każdego. Chcemy jednak namówić was na trening typu mobility, który poprawi ruchomość stawów, rozciągnie ciało, dotleni, wyrówna oddech, i subtelnie pobudzi do życia z rana.

Proponowane ćwiczenia wykonujcie jedno po drugim. Każdą pozycję przytrzymajcie przez około 30 sekund. Najlepiej powtórzcie wszystko minimum 3 razy.

Ćwiczenie 1.

poranne-cwiczenia

Spleć dłonie za plecami, „otwórz” klatkę piersiową i ciągnąc ramiona ku górze, pochyl się w kierunku kolan. Nogi mogą być delikatnie ugięte w kolanach. Utrzymaj tę pozycję, głęboko oddychając torem piersiowym (wdech nos – wydech ustami).


Ćwiczenie 2.

poranny-zestaw-cwiczen

Wykonaj wykrok w przód, stabilnie stawiając lewą stopę na podłożu. Kolano drugiej nogi ustaw na macie i obniż pozycję tak, aby rozciągnąć zginacz biodra i mięsień czworogłowy uda. Oprzyj dłonie o kolano lewej nogi i rozluźnij się w pozycji.  Ćwiczenie wykonaj na dwie strony.

 

Ćwiczenie 3.

poranny-zestaw-cwiczen

Wykonaj wykrok w przód, stabilnie stawiając prawą stopę na podłożu. Drugą nogę wyprostuj i oprzyj stopę na palcach. Ustaw lewą dłoń tuż przy prawej stopie i rotując ciało w prawą stronę wyciągnij ramię w górę. Po 30 sekundach powtórz ćwiczenie analogicznie drugą stroną.


Ćwiczenie 4.

poranny-zestaw-cwiczen

Analogicznie do poprzedniego ćwiczenia ustaw ciało. Progresją jest wyprost przedniej nogi i dociśnięcie pięty do podłoża. Ćwiczenie wykonaj na obydwie strony.

brzuszki na piłce

Ćwiczenie 5.

poranny-zestaw-cwiczen

Zejdź do pozycji przysiadu. Następnie ustaw stopy delikatnie na zewnątrz i postaraj się obniżyć pozycję do pełnego siadu. Spróbuj doprostować plecy i otworzyć biodra.


Ćwiczenie 6.

poranny-zestaw-cwiczen

Ustaw się w pozycji planka na przedramionach. Pamiętaj, by spiąć brzuch i zwrócić uwagę na to, by nie wyginać zanadto odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Napnij cały centralny gorset mięśniowy. Utrzymaj pozycję przez 30 sekund i przejdź do kolejnego ćwiczenia.


Ćwiczenie 7.

poranny-zestaw-cwiczen

Połóż się na brzuchu i oprzyj przedramiona na macie tak, aby łokcie znalazły się pod barkami. Postaraj się przykleić brzuch do maty i „otworzyć” klatkę piersiową.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Ergometr wioślarski – ćwiczenia, efekty, jaki ergometr kupić?

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Kobieta ćwiczy

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

Kobieta rozwija matę do ćwiczeń

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

bieganie

Pierogi kontra biegi

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Kobieta ćwiczy

Potrzebujesz zastrzyku energii o poranku? Sprawdź, co może zdziałać rozciąganie

Mobilność – postaw dobre fundamenty! Jakie błędy w treningu źle na nią wpływają?

Kobieta ćwiczy

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Kobieta ćwiczy na macie

Pracujesz zdalnie? Nie zapomnij o ćwiczeniach na barki i ramiona!

Kobieta

Ćwiczenia w domu – na brzuch, plecy, klatkę piersiową i inne

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Dziewczyna ćwicząca pilates

„Pilates wpływa na funkcjonowanie całego ciała, naprawia je, zarówno w takim wymiarze zewnętrznym widocznym, jak i wewnętrznym” – mówi Alicja Rukowicz, trenerka pilatesu terapeutycznego

Kobieta robi szpagat

Jak zrobić szpagat? Ćwiczenia rozciągające do szpagatu

Przygotowanie do nart - ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Przygotowanie do nart – ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Treningowe mity dotyczące odchudzania

Jumping fitness a mięśnie dna miednicy. Fizjoterapeutka ostrzega

Kobieta ćwiczy na macie

Ćwiczenia na brzuch po ciąży i podczas ciąży

Ćwiczenia na plecy na siłowni, w domu – jak rozciągnąć plecy?

Bolące mięśnie - co robić?

Ból mięśni – przyczyny, zapobieganie, leczenie i dieta

Hantle - jak ćwiczyć z hantlami w domu?

Hantle – ćwiczenia z hantlami w domu. Jakie hantle kupić?

Trening ABS na brzuch – ćwiczenia z hantlami, efekty

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Dlaczego związki, które miały trwać całe życie, tak często się rozpadają?

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Ćwiczenia na mięśnie nóg z obciążeniem – skuteczny trening w domu