Przejdź do treści

Jak zmotywować się do biegania, gdy zawodzi pogoda? Poznaj 5 skutecznych sposobów

Jak biegać, gdy zawodzi pogoda Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Nadeszły jesienne chłody, szarówki i deszcze. Kiedy pogoda nie dopisuje, osłabia się nasza motywacja. Dla prawdziwego biegacza nie ma takiego pojęcia jak zła pogoda, ale nie oszukujmy się, jesienna aura nie sprzyja codziennym treningom.

Czasami nawet najbardziej zdyscyplinowany biegacz potrzebuje większej niż zwykle motywacji. Oto nasze punkty motywatory, które pomagają w trzymaniu się planu treningowego.

Dobrze się ubierz

Żadna pogoda niestraszna, gdy jesteśmy właściwie ubrani. Podczas wyboru stroju na dany trening warto pamiętać, że temperatura ciała podczas biegu wzrasta i lepiej na początku troszkę zmarznąć, niż się ugotować. A że dni są coraz krótsze, należy pomyśleć też o elementach odblaskowych, które zwiększą twoje bezpieczeństwo.

Umawiaj się na trening

Świadomość, że ktoś na ciebie liczy, jest jednym z najskuteczniejszych motywatorów. Jeżeli w gronie twoich znajomych nie ma nikogo, kto biega (chociaż trudno nam w to uwierzyć), poszukaj organizowanych w okolicy spotkań biegowych. Taki trening w grupie dostarcza energii i zapału na następny raz.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Planuj

Właściwie wyznaczony cel to połowa sukcesu. Jeśli będzie zbyt łatwy, rozleniwisz się, jeśli zbyt ambitny, poczujesz zniechęcenie. Dlatego warto poświęcić sporo czasu na uważne zaplanowanie kolejnych miesięcy. Lubimy zwycięstwa, nie przepadamy za porażkami, więc gdy pogoda nie zachęca do wyjścia, pomyśl o dniu startu w ważnym biegu. Pogoda też może nie być idealna, ale wtedy przecież nie odpuścisz, prawda?

Po prostu ruszaj

To działa, naprawdę. Ubierz się odpowiednio i wyjdź na trening z założeniem, że jeśli będzie się biegło źle, wrócisz po 10 minutach. Z własnego doświadczenia wiemy, że gdy człowiek już się przełamie i ruszy, szybko zapomina o złej pogodzie, czuje napływające endorfiny i nie potrafi się zatrzymać, dopóki nie zrobi, co do niego należy.

Kobieta

Słuchaj organizmu

Motywacja jest ważna, bo chodzi o to, żeby leń z tobą nie wygrał, ale jeżeli czujesz, że naprawdę nie masz sił na trening, odpuść. Przełóż trening na następny dzień, ale wówczas nie możesz już odpuścić. Z każdym kolejnym niedotrzymanym słowem motywacja słabnie. Nic jednak na siłę, bo przecież bieganie ma być dla ciebie przyjemnością.

 


Magda Ratajczak i Zosia Wawrzyniak – autorki bloga Kobiety biegają, zakochane w bieganiu i zdrowym jedzeniu. Od ponad dwóch lat zarażają swoją pasją inne kobiety. Marzą im się maratony w najdalszych zakątkach świata.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Jak szybciej biegać? 7 prostych sposobów, dzięki którym zwiększysz tempo

Kobieta biegnie

Biegasz także zimą? Oto kilka wskazówek, jak się właściwie ubierać

Jak działać i pracować efektywnie, by nie przesadzić i nie stać się więźniem własnych celów, radzi psycholog Monika Romanowska: „Do tego trzeba uruchomić swój wewnętrzny barometr”

Jak dobrać strój sportowy damski do aktywności fizycznej? 

Podpowiadamy, jak rozruszać "lenia" w sobie /fot.iStock

Jesienią motywacja siada. Niestety. Podpowiadamy, jak rozruszać „lenia” w sobie

Canicross – biegaj, ale z psem! Dlaczego warto?

5 porad, dzięki którym będziesz zarządzać swoim czasem jak mistrz

Andrzej Tucholski: Życia nie da się sensownie przeżyć, ciągle robiąc coś wbrew swojej naturze

Łukasz Krasoń: „Każdy z nas ma jakąś niepełnosprawność, tylko po niektórych bardziej to widać. Bo czy nierealizowanie swoich marzeń to nie jest dysfunkcja?”

Co daje bieganie? Efekty biegania mogą cię zaskoczyć

Bieganie na czczo

Poranny trening na czczo – spalacz tłuszczu czy kiepski pomysł?

Jak oddychać podczas biegania? 5 ważnych rad!

Kobieta biegnie z psem

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze dla obu stron? Oto kilka cennych rad

Bieg bokserski – ćwiczenie, które rzeźbi ciało i spala tłuszcz

„Uroda nie jest celem i sensem mojego życia”- Joanna Koroniewska odpowiada na złośliwy komentarz internautki

Kobieta czyta gazetę przy śniadaniu

Weekend w pełni. Można poleniuchować. Ale czy warto?

dr Ewa Jarcewska-Gerc /fot. archiwum prywatne

„Poczucie winy, które towarzyszy prokrastynacji, może albo nas pogrążyć w dalszym odkładaniu, albo w końcu zmotywować do zmiany” – mówi Ewa Jarczewska-Gerc

Kobieta

Wieczorne treningi górą! To idealna opcja dla tych, którzy nie są w stanie zerwać się rano z łóżka

Biegaczu, doceń wykroki

Biegaczu, doceń wykroki i popraw technikę i styl biegu

„Ciało bez wątpienia lubi aktywność. Ale sport trzeba przyjąć z całym dobrodziejstwem inwentarza”. Jak nie zaczynać aktywności, mówi Andrzej Pyda

Jak bezpiecznie biegać zimą? Sprawdź, zanim zaczniesz trening

zmartwiona kobieta

Martwisz się? To dobrze! Dlaczego i w jakim stopniu warto się zamartwiać?

Izabela Kula

Izabela Kula: Wiele osób uważa, że marzenia są po to, żeby marzyć. To błędne myślenie [WIDEO]

Magdalena Gorzkowska himalaistka

„K2 pokazało swoją władzę nad człowiekiem. Będąc tam, zdawałam sobie sprawę, że jeden krok za dużo może kosztować życie” – mówi Magdalena Gorzkowska, himalaistka

×