Przejdź do treści

Wieczorne treningi górą! To idealna opcja dla tych, którzy nie są w stanie zerwać się rano z łóżka

Wieczorne treningi górą Rawpixelx.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Ewa Chodakowska po latach przyznała, że nie chce mieć dzieci. „Bałam się linczu, wykluczenia, hejtu”
Czkawka - powstało urządzenie, które ją wyleczy
Koniec z czkawką! Opracowano skuteczne urządzenie do jej leczenia
Dziecko w nagrzanym aucie. Policjantka krok po kroku wyjaśnia, co należy zrobić
Dziecko w nagrzanym aucie. Policjantka krok po kroku wyjaśnia, co należy zrobić
Pandemia a alkohol. Jak i ile piliśmy w czasie pandemii COVID-19?
„Jedno piwo, kieliszek wina, 50 mg wódki”. Najnowszy sondaż pokazuje, jak i ile alkoholu piliśmy w czasie pandemii
Zadbaj o efektywny sen. Jakie dolegliwości mogą przeszkadzać w spaniu i jak je wyeliminować?

Wieczorne treningi to idealna opcja dla tych, którzy nie są w stanie zerwać się rano z łóżka i pójść na jogging. Ćwiczenia po zmroku też przynoszą świetne wyniki i mają mnóstwo zalet.

Zyskasz na czasie

Wiedziałeś, że poranny trening wymaga solidnej, wydłużonej rozgrzewki, bo po nocy organizm ma niższą temperaturę, obniżone tętno, a mięśnie są mniej elastyczne? Trenując wieczorem, możesz skrócić ten czas. Po całym dniu ciało jest bardziej rozgrzane niż po nocy, więc krótka rozgrzewka wystarczy, aby przygotować się do wysiłku i uniknąć kontuzji.

Spalisz kalorie

Od zawsze byłaś pewien, że aby spalać tłuszcz, trzeba ćwiczyć rano, a na dodatek na czczo? Nieprawda. Wieczorny jogging czy ćwiczenia w fitness klubie spalą tyle samo kalorii co identyczny trening poranny. Dodatkowym plusem wieczornych treningów jest to, że jeśli zdecydujesz się na więcej niż spacer w żółwim tempie lub bezmyślne machanie kilogramowymi hantlami, przyspieszysz metabolizm jeszcze na pewien czas po zakończeniu ćwiczeń.

Co to znaczy? Ano tyle, że twój organizm zamiast zwalniać metabolizm, utrzyma go na podwyższonych obrotach i przez całą noc będzie spalał tłuszcz.

Rozruszasz mięśnie

Cały dzień pracy przy biurku urozmaicony kilkoma godzinami spędzonymi w korkach – to wystarczy, by wieczorem nie mieć ochoty ruszyć nawet małym palcem. Ale wieczorny seans przed telewizorem to naprawdę wyjście najgorsze z możliwych. Zamiast się zastanawiać, czy masz siłę na cokolwiek, zaryzykuj!

Szybko się przekonasz, że było warto. Wieczorny trening rozrusza zmęczone mięśnie, rozluźni je, dotleni i wzmocni, dzięki czemu zlikwidujesz negatywne skutki siedzącego trybu życia. Osłabione siedzeniem kości i stawy będą ci wdzięczne, może nawet zmniejszyć się ból krzyża, zniknie ciężkość nóg i ból karku.

Nauczycielka Movement Medicine

Zresetujesz się

Nic tak nie uwalnia od złych emocji jak wysiłek fizyczny. Dlatego po stresującym, spędzonym w napięciu i pośpiechu dniu, warto całą złość i frustrację wybiegać, wyskakać, wycisnąć z siebie na siłowni. Spróbuj! Zobaczysz, że z każdym oddechem i każdą wylaną kroplą potu pozbywać się będziesz złych emocji.

Zyskasz spokój i nabierzesz dystansu do różnych spraw. Wielu osobom podczas joggingu udaje się spokojnie przemyśleć bieżące wyzwania, a niektórzy wpadają na nowe, świetne pomysły. Poza tym nic tak nie poprawia samopoczucia jak endorfiny, którymi nagrodzi cię organizm za wysiłek fizyczny.

Doładujesz baterie

Po ćwiczeniach każdy odczuwa przypływ energii. Zadyszka szybko mija, a uczucie, że można przenosić góry, pozostaje. Dlaczego tego nie wykorzystać na przykład przed wyjściem na wieczorną imprezę? Zamiast opijać się kawą albo napojami energetycznymi, idź na energiczny spacer, przebieżkę lub aerobik.

Później weź chłodny prysznic, wskocz w wyjściowe ciuchy i ruszaj na miasto. Ruch pobudza tak samo skutecznie jak kofeina, ale w przeciwieństwie do niej nie wypłukuje z organizmu witamin.

Spokojnie zaśniesz

Masz problemy z zasypianiem? Zamiast sięgać po nasenne specyfiki albo wlewać w siebie melisę, wybierz się na wieczorny trening. Wzmocnisz serce, poprawisz działanie układu odpornościowego i zapewnisz sobie zdrowy, regenerujący sen. Po wieczornym treningu weź ciepły prysznic, posłuchaj muzyki, poczytaj książkę i po prostu idź spać. Następnego dnia wstaniesz wypoczęty i w dobrym humorze. A poza tym nie będziesz musiał zrywać się o świcie na poranne ćwiczenia!

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Rodzinny Weekend Sportowych Atrakcji na Stadionie „Podskarbińska” już niedługo! Hello Zdrowie patronem medialnym

„Kultura fizyczna jest równie istotnym elementem życia co nauka i rozwój w każdej innej dziedzinie” – mówi Marcin Kuriata

Maszyny czy wolne ciężary? Oto jest pytanie! Co lepiej wybrać na siłowni?

Kardio vs. interwały, czyli zdrowe i zdrowsze

Zaskocz swoje mięśnie! Zdradzamy, jak to zrobić

Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Nie biegaj bez rozgrzewki! Praktyczna ściągawka z listą ćwiczeń na rozgrzewkę

Planujecie zakup rolek? Oto kilka ważnych informacji, które mogą wam się przydać

Czy 5 minut treningu dziennie wystarczy? Odpowiada Kasia Bigos

Ćwiczenia na pośladki. Dodaj obciążenie, poczujesz różnicę

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska: nie powinniśmy zmuszać się do aktywności fizycznej. To rodzaj autoagresji [WIDEO]

Kobieta ćwiczy na dworze

Oto ćwiczenia, dzięki którym bieganie będzie przyjemniejsze i bardziej efektywne

Kobieta rozwija matę do ćwiczeń

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

Joanna Jaworska

Jak nie stracić motywacji chwilę po Nowym Roku? Podpowiada Joanna Jaworska [WIDEO]

Kobieta biegnie

Biegasz także zimą? Oto kilka wskazówek, jak się właściwie ubierać

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska: czasem lepiej zjeść ciastko, na które mamy ochotę, i spuścić napięcie [WIDEO]

Jacek Bastian: Świadomość, że oddaję krew, daje mi poczucie bezpieczeństwa. Ja też mogę liczyć na innych

Domowy trening biegacza. Sprawdź, co ćwiczyć zimą

Joanna Jaworska

„Nie bodźcuj się ideałami”. Trenerka Personalna Joanna Jaworska tłumaczy, dlaczego to zawsze zły pomysł [WIDEO]

Joanna Jaworska

„Jesteś zwycięzcą”, „Bądź lepszą wersją siebie”? Trenerka Personalna Joanna Jaworska mówi, dlaczego teksty motywacyjne nie działają [WIDEO]

Jak zmotywować się do biegania, gdy zawodzi pogoda? Poznaj 5 skutecznych sposobów

Cubii – trenowanie przy biurku. Czy warto ćwiczyć z Cubii?

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

kobieta rower

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku