Przejdź do treści

Wieczorne treningi górą! To idealna opcja dla tych, którzy nie są w stanie zerwać się rano z łóżka

Wieczorne treningi górą Rawpixelx.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Martwisz się? To dobrze! Dlaczego i w jakim stopniu warto się zamartwiać?
Czy niebieskie paragony możemy wyrzucać do pojemników na papier? Wyjaśnia Kasia Wągrowska
Czujesz pustkę i masz wrażenie, że czegoś ci brakuje? Przestań szukać na siłę
Centrum Praw Kobiet: „Wielu mężczyzn stosujących przemoc robi to na trzeźwo, inni piją po to, aby bić. Alkohol jest dla nich tylko usprawiedliwieniem”
Zapominasz? To znak, że z twoim mózgiem wszystko jest w porządku

Wieczorne treningi to idealna opcja dla tych, którzy nie są w stanie zerwać się rano z łóżka i pójść na jogging. Ćwiczenia po zmroku też przynoszą świetne wyniki i mają mnóstwo zalet.

Zyskasz na czasie

Wiedziałeś, że poranny trening wymaga solidnej, wydłużonej rozgrzewki, bo po nocy organizm ma niższą temperaturę, obniżone tętno, a mięśnie są mniej elastyczne? Trenując wieczorem, możesz skrócić ten czas. Po całym dniu ciało jest bardziej rozgrzane niż po nocy, więc krótka rozgrzewka wystarczy, aby przygotować się do wysiłku i uniknąć kontuzji.

Spalisz kalorie

Od zawsze byłaś pewien, że aby spalać tłuszcz, trzeba ćwiczyć rano, a na dodatek na czczo? Nieprawda. Wieczorny jogging czy ćwiczenia w fitness klubie spalą tyle samo kalorii co identyczny trening poranny. Dodatkowym plusem wieczornych treningów jest to, że jeśli zdecydujesz się na więcej niż spacer w żółwim tempie lub bezmyślne machanie kilogramowymi hantlami, przyspieszysz metabolizm jeszcze na pewien czas po zakończeniu ćwiczeń.

Co to znaczy? Ano tyle, że twój organizm zamiast zwalniać metabolizm, utrzyma go na podwyższonych obrotach i przez całą noc będzie spalał tłuszcz.

Rozruszasz mięśnie

Cały dzień pracy przy biurku urozmaicony kilkoma godzinami spędzonymi w korkach – to wystarczy, by wieczorem nie mieć ochoty ruszyć nawet małym palcem. Ale wieczorny seans przed telewizorem to naprawdę wyjście najgorsze z możliwych. Zamiast się zastanawiać, czy masz siłę na cokolwiek, zaryzykuj!

Szybko się przekonasz, że było warto. Wieczorny trening rozrusza zmęczone mięśnie, rozluźni je, dotleni i wzmocni, dzięki czemu zlikwidujesz negatywne skutki siedzącego trybu życia. Osłabione siedzeniem kości i stawy będą ci wdzięczne, może nawet zmniejszyć się ból krzyża, zniknie ciężkość nóg i ból karku.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

BESTSELLER
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
90,00 zł
Nauczycielka Movement Medicine

Zresetujesz się

Nic tak nie uwalnia od złych emocji jak wysiłek fizyczny. Dlatego po stresującym, spędzonym w napięciu i pośpiechu dniu, warto całą złość i frustrację wybiegać, wyskakać, wycisnąć z siebie na siłowni. Spróbuj! Zobaczysz, że z każdym oddechem i każdą wylaną kroplą potu pozbywać się będziesz złych emocji.

Zyskasz spokój i nabierzesz dystansu do różnych spraw. Wielu osobom podczas joggingu udaje się spokojnie przemyśleć bieżące wyzwania, a niektórzy wpadają na nowe, świetne pomysły. Poza tym nic tak nie poprawia samopoczucia jak endorfiny, którymi nagrodzi cię organizm za wysiłek fizyczny.

Doładujesz baterie

Po ćwiczeniach każdy odczuwa przypływ energii. Zadyszka szybko mija, a uczucie, że można przenosić góry, pozostaje. Dlaczego tego nie wykorzystać na przykład przed wyjściem na wieczorną imprezę? Zamiast opijać się kawą albo napojami energetycznymi, idź na energiczny spacer, przebieżkę lub aerobik.

Później weź chłodny prysznic, wskocz w wyjściowe ciuchy i ruszaj na miasto. Ruch pobudza tak samo skutecznie jak kofeina, ale w przeciwieństwie do niej nie wypłukuje z organizmu witamin.

Spokojnie zaśniesz

Masz problemy z zasypianiem? Zamiast sięgać po nasenne specyfiki albo wlewać w siebie melisę, wybierz się na wieczorny trening. Wzmocnisz serce, poprawisz działanie układu odpornościowego i zapewnisz sobie zdrowy, regenerujący sen. Po wieczornym treningu weź ciepły prysznic, posłuchaj muzyki, poczytaj książkę i po prostu idź spać. Następnego dnia wstaniesz wypoczęty i w dobrym humorze. A poza tym nie będziesz musiał zrywać się o świcie na poranne ćwiczenia!

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Nie możesz żyć bez sportu? Zatrzymaj się na moment! Regeneracja to nie fanaberia

Kobieta biegnie

Biegasz także zimą? Oto kilka wskazówek, jak się właściwie ubierać

„K2 pokazało swoją władzę nad człowiekiem. Będąc tam, zdawałam sobie sprawę, że jeden krok za dużo może kosztować życie” – mówi Magdalena Gorzkowska, himalaistka

Podpowiadamy, jak rozruszać "lenia" w sobie /fot.iStock

Jesienią motywacja siada. Niestety. Podpowiadamy, jak rozruszać „lenia” w sobie

Trening interwałowy – fitnessowy must have! Na czym polega i dlaczego warto się w niego wkręcić?

7 ćwiczeń, które odmienią twój trening

Trening outdoorowy – na ostatnie ciepłe dni!

Pole dance – trening siłowy. Co to jest? Jaki strój wybrać?

Slow jogging – w domu i na zewnątrz, efekty, buty, tempo

Fat burning – sposób na spalenie tkanki tłuszczowej

„Nigdy nie jesteś za stara, aby uczyć się nowych rzeczy”. Poznajcie biegającą zakonnicę

kobieta trenuje jogę

Ból po treningu? Fizjoterapeutka podpowiada, co warto zrobić

Rodzinny Weekend Sportowych Atrakcji na Stadionie „Podskarbińska” już niedługo! Hello Zdrowie patronem medialnym

„Kultura fizyczna jest równie istotnym elementem życia co nauka i rozwój w każdej innej dziedzinie” – mówi Marcin Kuriata

Maszyny czy wolne ciężary? Oto jest pytanie! Co lepiej wybrać na siłowni?

Kardio vs. interwały, czyli zdrowe i zdrowsze

Zaskocz swoje mięśnie! Zdradzamy, jak to zrobić

Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Nie biegaj bez rozgrzewki! Praktyczna ściągawka z listą ćwiczeń na rozgrzewkę

Planujecie zakup rolek? Oto kilka ważnych informacji, które mogą wam się przydać

Czy 5 minut treningu dziennie wystarczy? Odpowiada Kasia Bigos

Ćwiczenia na pośladki. Dodaj obciążenie, poczujesz różnicę

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Najpopularniejsze

smutna kobieta pakująca prezenty świąteczne

Nie lubisz świąt? Nie martw się, to… normalne. Dla wielu to zwykły przymus

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Kobieta z lampą w ręce

10 niezdrowych wieczornych nawyków

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Kobieta leży w łóżku

7 rzeczy, które ułatwią poranne wstawanie

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Starsze kobiety ćwiczą

Z każdym rokiem starsi. Jak pokonać lęk przed upływem czasu?

Kobieta biegnie na środku ulicy

Jesteś aktywna fizycznie? Twoje jelita też na tym korzystają

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta ćwiczy

Klatka piersiowa – ćwiczenia rozciągające i wzmacniające

×