Przejdź do treści

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Kobieta ćwiczy
Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch/ Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Rusza pierwszy proces o gwałt dokonany przez rosyjskiego żołnierza w Ukrainie
Protesty w Stanach Zjednoczonych po utraceniu prawa do legalnej aborcji. Kobiety wzywają do strajku seksualnego
Co roku wracasz z urlopu rozczarowana? Zmień to!
„Kobiety uczą się zachowań społecznych na zasadzie kopiuj-wklej, aż osiągają biegłość, która czyni ich autyzm niewidzialnym”. O życiu i kobiecości ze spektrum autyzmu mówi psycholożka i nauczycielka jogi Agata Ucińska
Co zrobić, aby komary cię nie gryzły? 11 sposobów, które naprawdę działają

Ćwiczyć można z wielu powodów. Ale najlepiej ruszać się dla zdrowia. Jeśli nie wiecie, jak skutecznie się rozbudzić, wypróbujcie zestaw na „dzień dobry”.

Umówmy się – poranek to nie dla wszystkich wymarzona pora na bieganie czy inne „wyskokowe” aktywności. Ale za to idealnym zestawem, który bez terapii szokowej rozbudzi ciało, a przy okazji wzmocni je i porozciąga, jest połączenie fitnessu z jogą. W każdej pozycji zatrzymujecie się na kilkanaście lub kilkadziesiąt sekund.

Ćwiczenie 1

alt=”” />

To ćwiczenie pomoże ci szybciej się obudzić. Poprawi ukrwienie mózgu, a także rozciągnie kręgosłup i barki.

Ustaw stopy na szerokość bioder i spleć dłonie za plecami. Następnie, uginając nogi w kolanach, pochyl się do przodu, ciągnąc jednocześnie ręce w górę.

Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund, odpocznij i powtórz trzykrotnie.

Ćwiczenie 2

Rozciąga boki tułowia i poprawia mobilność kręgosłupa. 

Stań prosto, unieś ręce do góry i złap się za łokcie. Wyciągnij się mocno w górę, a następnie skręć korpus w prawą stronę, nie pochylając się przy tym do tyłu ani do przodu.

Zostań w pozycji 15 sekund i zmień stronę. Powtórz ćwiczenie 3 razy.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł
śniadanie

Ćwiczenie 3

Doskonale wzmacnia barki, mięśnie brzucha i całego core, a także rozciąga plecy, nogi oraz barki.

Ustaw się w pozycji podporu przodem na prostych rękach. Napnij mocno mięśnie brzucha, a następnie, aktywując barki, przejdź do pozycji psa z głową w dół. Plecy i nogi powinny być proste. Jeśli dasz radę, unieś dodatkowo jedną nogę w górę.

Zostań w pozycji 15-20 sekund i powtórz 6 razy (po 3 na nogę).

Ćwiczenie 4

Wróć do pozycji podporu przodem na prostych rękach, a następnie przenieś prawą nogę do przodu (powinna być ugięta pod kątem prostym). Lewa ręka opiera się stabilnie o podłoże, natomiast prawą unieś w górę i skręć ciało w prawą stronę.

Ćwiczenie świetnie wzmacnia ciało i rozciąga je w każdej płaszczyźnie.
Utrzymaj pozycję przez 20 sekund i powtórz je na drugą stronę. Całość powtórz 6-krotnie.

Ćwiczenie 5

Ustaw się w pozycji podporu przodem na przedramionach. Pamiętaj – biodra nie mogą się zapadać, brzuch jest mocny.

Utrzymaj pozycję przez 20 sekund i powtórz 3-krotnie.
Ćwiczenie świetnie wzmacnia centrum ciała, a także obręcz barkową.

Ćwiczenie 6

Wejdź w pozycję pełnego siadu i staraj się przy tym prostować plecy. Użyj łokci, by pomóc sobie pootwierać w tej pozycji stawy biodrowe.

Po 20 sekundach wyprostuj się i powtórz ćwiczenie 3 razy.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku. Z naszym poradnikiem będzie to prostsze niż myślisz!

Chwila relaksu dla szyi. Wystarczy 10 minut, by poczuć się lepiej

kobieta ćwiczy pompki

Jak robić pompki? Jak na pewno ich nie robić? No i co dają pompki?

Ćwiczenia na haluksy – jakie wykonywać zapobiegawczo i po operacji?

Delikatne i rozluźniające. Wypróbuj ćwiczenia na lepszy sen

Ćwiczenia na łokieć tenisisty – domowe sposoby profilaktyki

Ćwiczenia na kaptury, dzięki którym zachowasz kobiecą sylwetkę

100 pompek – wyzwanie zwiększające siłę rąk. Plan, efekty. Czy na pewno robisz je dobrze?

Aktywność fizyczna - kiedy warto ćwiczyć? / unsplash

Dlaczego kobiety powinny ćwiczyć rano, a mężczyźni wieczorem? Badacze poznali odpowiedź na to pytanie

Ćwiczenia dla dzieci w domu – najlepsze zabawy ruchowe

Kobieta biegnie z psem

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze dla obu stron? Oto kilka cennych rad

Buty do ćwiczeń – jakie do fitnessu, a jakie na siłownię?

Ćwiczenia na smukłe uda – trening w domu i na siłowni

Bieg bokserski – ćwiczenie, które rzeźbi ciało i spala tłuszcz

Wystarczą dobre chęci i trochę czasu. Stretching jest dla wszystkich!

Kobieta ćwiczy

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na poprawę mobilności barków oraz odciążenie kręgosłupa w części lędźwiowej. Spróbuj!

Trening z gumą fitness – warto!

Trening z gumą fitness – warto! Wypróbuj te zestawy ćwiczeń

Bolą cię plecy? Ulgę mogą przynieść ci poste ćwiczenia

Mocny brzuch od A do Z. Spróbuj ćwiczeń z Kasią Bigos

Kobieta stoi na ringu bokserskim

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się zrelaksować

Jak pozbyć się drugiego podbródka? Najlepsze ćwiczenia na podbródek

Trening anaerobowy – co to jest? Czym się różni trening anaerobowy od aerobowego

Ćwiczenia na triceps – do wykonania na siłowni i w domu

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

para na kanapie

Czy można być niewiernym… genetycznie? Rozwiewamy wątpliwości

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Jak dbać o nogi w podróży?

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

×