Kobiety „ubrane” w siniaki – dosadna kampania przeciwko przemocy domowej
Przemoc domowa jest problemem, o którym kobiety boją się mówić głośno. Żeby zwrócić uwagę społeczeństwa na ten temat, znany portugalski producent obuwia Josefinas stworzył kampanię „Collections”, w ramach której zaprezentował serię t-shirtów prezentujących kobiety „ubrane” w siniaki.
Przemoc domowa to istotny problem społeczny. W Polsce doświadcza jej 4 mln kobiet rocznie, wg statystyk w ciągu tygodnia 3 kobiety giną z ręki partnera. Sprawcy znęcają się psychicznie i fizycznie. Kobiety dotknięte agresją często biorą odpowiedzialność na siebie za to, co je spotyka. Uzależniają się od oprawcy, czują się winne, niekiedy uważają, że zasługują na takie traktowanie. Ukrywają swój stan, nie szukając pomocy.
W Portugalii powstała kampania, która ma zwrócić uwagę na problem ukrywania aktów przemocy doświadczanych w domu. „Collections” to t-shirty na których zamieszczono rysunki z wymówkami, jakich używają kobiety, by wytłumaczyć się z kolejnych siniaków: „Weszłam w coś”, „Wpadłam na drzwi”, „Spadłam ze schodów”.
603 miliony kobiet mieszka w krajach, w których przemoc domowa nie traktowana jak przestępstwo. 7 na 10 kobiet jest ofiarami przemocy fizycznej lub seksualnej. Kobiety zarówno w wieku 15, jak i 44 lat częściej cierpią z powodu przemocy domowej niż wtedy, gdy zachorują na raka lub mają wypadek samochodowy. Liczby te są szokujące, zasługują na głęboką refleksję. Aby stworzyć nowy sposób pomocy i zwrócić uwagę na ofiary przemocy w rodzinie, spotkaliśmy się z uznaną ilustratorką Jacqueline Bissett i opracowaliśmy „Kolekcję”. Symboliczne koszulki, które pokazują, że nie należy ukrywać przemocy domowej” – tak o kampanii napisali przedstawiciele marki Josefinas.
603 million women live in countries where domestic violence isn’t considered a crime. 7 in 10 women are victims of…
Gepostet von Josefinas am Montag, 11. Februar 2019
Celem kampanii jest uświadomienie, że przemoc w rodzinie może dotknąć każdą kobietę oraz nakłonienie społeczeństwa do głośnego dialogu na ten temat. Twórcy chcą pomóc kobietom przerwać milczenie i tym samym uwolnić je z agresywnego świata.
T-shirty można kupić za pośrednictwem strony projektanta, cena to ok. 340 zł za sztukę. Dochód ze sprzedaży bezpośrednio zasila pomoc ofiarom przemocy domowej.
Kampania „Collections” jest kontynuacją inicjatywy „You Can Leave” (Możesz odejść), która byłą realizowana w lipcu 2018 roku. Wówczas Josefinas zaprojektował specjalną linię butów, których sprzedaż pomogła ponad 60 kobietom, które dotknęła przemoc domowa.
Josefinas Speak: a pair of meaningful sneakers. Know more online at www.josefinas.com/store/speak. ? @helenacoelhooo
Gepostet von Josefinas am Mittwoch, 20. Februar 2019
Jeśli doświadczasz przemocy domowej lub jesteś jej bezpośrednim świadkiem koniecznie zadzwoń na policję i poproś o interwencję.
Możesz też skontaktować się z Ogólnopolskim Pogotowiem dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia” pod numerem tel. 22 668-70-00.
Zobacz także
Polecamy
„Straciłam dziesięć lat mojego życia”. Mąż Gisele Pelicot odurzał ją i organizował na niej gwałty
Koszmar 30-latki we wsi pod Głogowem. Przez lata była więziona i gwałcona przez mężczyznę poznanego przez internet
Blake Lively lekceważy problem przemocy domowej. Internauci odpowiadają: „Bycie ofiarą jest częścią twojej historii”
„Byłam przerażona, że wróci do domu i mnie zabije”. Razem z emocjami podczas meczów rośnie przemoc domowa
się ten artykuł?