Przejdź do treści

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Ćwiczenia na rozciąganie barków
Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
W minionym roku wykorzystano blisko 33 tys. zarodków. MZ podało dane odnośnie in vitro w Polsce
Jak się zakochują mężczyźni, a jak kobiety? O tym, jak działa i na czym polega chemia miłości, opowiada prof. dr n. med. Robert Jach
Kobiety zakochują się inaczej niż mężczyźni. Odpowiada za to chemia miłości – wyjaśnia prof. dr n. med. Robert Jach
Maja Staśko: żyjemy w świecie, w którym „nie zgwałciłbym cię” ma być obelgą, a nie podstawową zasadą każdego człowieka, który nie jest gwałcicielem
Zabawki
„Stereotypowe oczekiwania dotyczące płci ograniczają potencjał dzieci” – alarmuje Magda Korczyńska, autorka bloga „Jak wychowywać dziewczynki”
Kobieta
Co musisz wiedzieć o zwolnieniu lekarskim od psychiatry? Wyjaśnia lek. Joanna Adamiak

Rozciąganie stawów barkowych to jeden z podstawowych i bardzo ważnych elementów w każdym sporcie, niezależnie od tego, czy uprawiacie gimnastykę, gracie w kosza czy podnosicie ciężary. Aby robić to skutecznie, przydadzą się ćwiczenia, które poprawią mobilność stawów w wielu ich zakresach. Oto one.

 

Gąsienica

Ustaw się w pozycji klęku podpartego i zostawiając pośladki wysoko w górze, wyciągnij w przód proste ramiona. Staraj się jak najbardziej zbliżyć klatkę piersiową do maty. Utrzymaj pozycję przez min. 30 sekund i powtórz trzykrotnie.

Łódka

Do tego ćwiczenia będziesz potrzebować ściany. Połóż się na brzuchu i oprzyj dłonie o ścianę, jednocześnie starając się zbliżać klatkę do podłoża. Skup się na barkach, nie na wyginaniu pleców. Utrzymaj pozycję przez min. 30 sekund i powtórz trzykrotnie.

 

Rozciąganie ramion w leżeniu na brzuchu

Ustaw się w pozycji leżącej i zginając ramię, włóż rękę pod klatkę piersiową. Dociśnij ją własnym ciężarem ciała. Utrzymaj pozycję przez min. 30 sekund i powtórz trzykrotnie. Następnie zmień rękę.

Rozciąganie barków (tył)

Usiądź w siadzie prostym. Następnie sięgnij rękoma w tył, tak jakbyś chciał spleść ze sobą dłonie. Zamiast tego jednak zbliż je do siebie, opierając je o podłoże i kierując palce dłoni w przeciwną stronę. Wyprostuj plecy i wyciągnij się w pozycji. Utrzymaj pozycję przez min. 30 sekund i powtórz trzykrotnie.

 

Rozciąganie barków (tył) opcja 2

Usiądź wygodnie na piętach i złącz ze sobą kolana. Następnie wyciągnij proste ręce w tył i spleć ze sobą dłonie. Połóż brzuch na udach jednocześnie unosząc proste, splecione ze sobą ręce w górę, aż poczujesz opór i uczucie rozciągania. Utrzymaj pozycję przez min. 30 sekund i powtórz trzykrotnie.

Splot dłoni za plecami

Połóż się na brzuchu. Lewą dłonią spróbuj sięgnąć do łopatki od góry, natomiast prawą od dołu. Jeśli ci się uda, spróbuj połączyć dłonie na wysokości łopatek. Utrzymaj pozycję przez min. 30 sekund i powtórz trzykrotnie. Następnie zmień ustawienie rąk.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Ergometr wioślarski – ćwiczenia, efekty, jaki ergometr kupić?

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

skakanka

Chemiczna skakanka. Raport: nawet 25 proc. przyrządów sportowych może zawierać niebezpieczne dla zdrowia substancje

Kobieta ćwiczy

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

Kobieta rozwija matę do ćwiczeń

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

bieganie

Pierogi kontra biegi

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Kobieta ćwiczy

Potrzebujesz zastrzyku energii o poranku? Sprawdź, co może zdziałać rozciąganie

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na poprawę mobilności barków oraz odciążenie kręgosłupa w części lędźwiowej. Spróbuj!

Poranny trening. Doładuj się energią na cały dzień!

Mobilność – postaw dobre fundamenty! Jakie błędy w treningu źle na nią wpływają?

Kobieta ćwiczy

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

Iga Majewska - Warsaw Pilates

„Jako babcia chcę chodzić po górach i jeździć rowerem, więc pilates traktuję jako inwestycję w przyszłość” – mówi Iga Majewska

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Kobieta ćwiczy na macie

Pracujesz zdalnie? Nie zapomnij o ćwiczeniach na barki i ramiona!

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Dziewczyna ćwicząca pilates

„Pilates wpływa na funkcjonowanie całego ciała, naprawia je, zarówno w takim wymiarze zewnętrznym widocznym, jak i wewnętrznym” – mówi Alicja Rukowicz, trenerka pilatesu terapeutycznego

Kobieta robi szpagat

Jak zrobić szpagat? Ćwiczenia rozciągające do szpagatu

Przygotowanie do nart - ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Przygotowanie do nart – ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Treningowe mity dotyczące odchudzania

Jumping fitness a mięśnie dna miednicy. Fizjoterapeutka ostrzega

Kobieta ćwiczy na macie

Ćwiczenia na brzuch po ciąży i podczas ciąży

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Dlaczego związki, które miały trwać całe życie, tak często się rozpadają?

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta

5 błędów, które popełniasz przed 10 rano

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

kobieta w pracy

Czujesz, że tracisz moc? Oto 10 sposobów na zapewnienie sobie energii w ciągu dnia

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki