Przejdź do treści

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Ćwiczenia na rozciąganie barków
Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Christian Eriksen
 „To co, uratowało Eriksena, to szybka reakcja jego kolegów!”. Lekarka apeluje, by nie bać się udzielać pierwszej pomocy
Niewyspana nie siadaj za kierownicę! Brak snu działa jak alkohol / istock
Niewyspana nie siadaj za kierownicę! Brak snu działa jak alkohol
Magda Lamparska
Magdalena Lamparska: Wstydziłam się tego, jak wyglądam. Wchodziłam na plan i słyszałam: znowu utyła
Niby nuda a działa cuda. Pokochaj planki!
„Dajemy wbijać się w kompleksy i niskie poczucie własnej wartości przez osoby obce, zamiast spojrzeć w lustro i powiedzieć głośno: jestem piękna!” – mówi dr n. med. Katarzyna Skórzewska

Rozciąganie stawów barkowych to jeden z podstawowych i bardzo ważnych elementów w każdym sporcie, niezależnie od tego, czy uprawiacie gimnastykę, gracie w kosza czy podnosicie ciężary. Aby robić to skutecznie, przydadzą się ćwiczenia, które poprawią mobilność stawów w wielu ich zakresach. Oto one.

 

Gąsienica

Ustaw się w pozycji klęku podpartego i zostawiając pośladki wysoko w górze, wyciągnij w przód proste ramiona. Staraj się jak najbardziej zbliżyć klatkę piersiową do maty. Utrzymaj pozycję przez min. 30 sekund i powtórz trzykrotnie.

Łódka

Do tego ćwiczenia będziesz potrzebować ściany. Połóż się na brzuchu i oprzyj dłonie o ścianę, jednocześnie starając się zbliżać klatkę do podłoża. Skup się na barkach, nie na wyginaniu pleców. Utrzymaj pozycję przez min. 30 sekund i powtórz trzykrotnie.

 

Rozciąganie ramion w leżeniu na brzuchu

Ustaw się w pozycji leżącej i zginając ramię, włóż rękę pod klatkę piersiową. Dociśnij ją własnym ciężarem ciała. Utrzymaj pozycję przez min. 30 sekund i powtórz trzykrotnie. Następnie zmień rękę.

Rozciąganie barków (tył)

Usiądź w siadzie prostym. Następnie sięgnij rękoma w tył, tak jakbyś chciał spleść ze sobą dłonie. Zamiast tego jednak zbliż je do siebie, opierając je o podłoże i kierując palce dłoni w przeciwną stronę. Wyprostuj plecy i wyciągnij się w pozycji. Utrzymaj pozycję przez min. 30 sekund i powtórz trzykrotnie.

 

Rozciąganie barków (tył) opcja 2

Usiądź wygodnie na piętach i złącz ze sobą kolana. Następnie wyciągnij proste ręce w tył i spleć ze sobą dłonie. Połóż brzuch na udach jednocześnie unosząc proste, splecione ze sobą ręce w górę, aż poczujesz opór i uczucie rozciągania. Utrzymaj pozycję przez min. 30 sekund i powtórz trzykrotnie.

Splot dłoni za plecami

Połóż się na brzuchu. Lewą dłonią spróbuj sięgnąć do łopatki od góry, natomiast prawą od dołu. Jeśli ci się uda, spróbuj połączyć dłonie na wysokości łopatek. Utrzymaj pozycję przez min. 30 sekund i powtórz trzykrotnie. Następnie zmień ustawienie rąk.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Pas neoprenowy – co to jest, działanie, jaki wybrać, opinie

joga yoga

Joga w hamaku. Ćwicz nad ziemią!

Kobieta i mężczyzna ćwiczą

Ćwiczenia na kręgosłup dla każdego, czyli sposób na zdrowe plecy. Jak właściwie dobrać zestaw ćwiczeń?

Synthol – co to za substancja, efekty, skutki uboczne

Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

Trening a zdrowie / istock

Ćwiczenia na receptę. Można wyleczyć się dzięki sportowi?

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Ergometr wioślarski – ćwiczenia, efekty, jaki ergometr kupić?

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

skakanka

Chemiczna skakanka. Raport: nawet 25 proc. przyrządów sportowych może zawierać niebezpieczne dla zdrowia substancje

Chcesz się więcej ruszać, ale nie możesz się oderwać od serialu? Oto zestaw ćwiczeń kanapowych

Kobieta ćwiczy

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

Kobieta rozwija matę do ćwiczeń

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

bieganie

Pierogi kontra biegi

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Kobieta ćwiczy

Potrzebujesz zastrzyku energii o poranku? Sprawdź, co może zdziałać rozciąganie

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na poprawę mobilności barków oraz odciążenie kręgosłupa w części lędźwiowej. Spróbuj!

Poranny trening. Doładuj się energią na cały dzień!

Mobilność – postaw dobre fundamenty! Jakie błędy w treningu źle na nią wpływają?

Kobieta ćwiczy

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

kobieta rower

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

kobieta ćwiczy z mini bandem

Ćwiczenia z gumą na uda – jak ćwiczyć z mini bandem?