Przejdź do treści

Ćwiczenia na jędrne uda w ciąży – jak je wykonywać?

kobieta w ciąży wykonuje ćwiczenia
ćwiczenia na uda w ciąży/Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
W minionym roku wykorzystano blisko 33 tys. zarodków. MZ podało dane odnośnie in vitro w Polsce
Jak się zakochują mężczyźni, a jak kobiety? O tym, jak działa i na czym polega chemia miłości, opowiada prof. dr n. med. Robert Jach
Kobiety zakochują się inaczej niż mężczyźni. Odpowiada za to chemia miłości – wyjaśnia prof. dr n. med. Robert Jach
Maja Staśko: żyjemy w świecie, w którym „nie zgwałciłbym cię” ma być obelgą, a nie podstawową zasadą każdego człowieka, który nie jest gwałcicielem
Zabawki
„Stereotypowe oczekiwania dotyczące płci ograniczają potencjał dzieci” – alarmuje Magda Korczyńska, autorka bloga „Jak wychowywać dziewczynki”
Kobieta
Co musisz wiedzieć o zwolnieniu lekarskim od psychiatry? Wyjaśnia lek. Joanna Adamiak

Ćwiczenia na jędrne uda powinny znaleźć stałe miejsce w twoim treningowym repertuarze. Możesz je bezpiecznie wykonywać także w ciąży. Gdy spodziewasz się potomstwa, regularna aktywność fizyczna stanowi jeden z elementów dbania o zdrowie twoje i dziecka. Skonsultuj się z lekarzem – i jeśli nie widzi on żadnych przeciwwskazań – wykonuj zaproponowane przeze mnie ćwiczenia na jędrne uda i pośladki.

Ćwiczenia na jędrne uda i pośladki – dlaczego należy je wykonywać?

Ćwiczenia na jędrne uda mogą być wykonywane przez kobiety w ciąży. Ważne, by były to ćwiczenia zapewniające odpowiednią stabilizację ciała, których wykonywanie jest bezpieczne. Ćwiczenia na brzuch, uda, boczki i pośladki powinny być wykonywane przez każdą kobietę. Ćwiczenia na jędrne uda pozwalają wysmuklić nogi i wygładzić cellulit, z kolei ćwiczenia na brzuch i pośladki bardzo często aktywują także mięśnie grzbietu, pozwalając na wypracowanie prawidłowej postawy ciała. Ciało kobiety potrzebuje podczas ciąży wzmocnienia – przez dziewięć miesięcy zachodzą w nim liczne zmiany, pojawiają się dolegliwości bólowe związane z przyrostem masy ciała. Aktywność fizyczna wzmacnia mięśnie, ścięgna i więzadła, pozwala zredukować ból stawów i kręgosłupa, przygotowuje do trudów porodu i ułatwia powrót do formy po porodzie. Ćwiczenia na jędrne uda i pośladki w ciąży znajdziesz poniżej – wykonuj każdy ruch powoli i starannie, a szybko zauważysz różnicę – wysmuklisz i wzmocnisz uda.

Przywodzenie nóg w pozycji leżącej

<span class=

Na początek coś, co mocniej zaktywuje wewnętrzną stronę uda. Połóż się na lewym boku i przenieś prawą nogę przed lewą. Postaw ją stabilnie na podłodze. Trzymając lewą nogę prostą (stopa w pozycji flex), unoś ją możliwie wysoko. Napnij wewnętrzną stronę uda i wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj po 20, a nawet 30 powtórzeń na nogę w 5 seriach. Takie ćwiczenia na jędrne uda możesz wykonywać codziennie.

Unoszenie nogi w pozycji leżącej

[link id=

Pozostań w tej samej pozycji (na boku) i ugnij w kolanie dolną nogę. Unoś wyprostowaną górną nogę do góry i na dół (stopa flex). Najpierw wykonaj 15-20 powtórzeń na jedną nogę, potem na drugą i całość powtórz trzy razy.

Wyprosty nogi w pozycji leżącej

Ćwiczenia na pośladki w ciąży

Pozostając w tej samej pozycji (dolna noga zgięta w kolanie), przyciągnij górną nogę do siebie, a następnie wyprostuj, napinając pośladek. Wykonaj 15-20 powtórzeń na jedną nogę, potem na drugą i wykonaj 3 takie serie.

Amy Schumer "Growing"

Ćwiczenia na jędrne uda w podporze

Ćwiczenia na pośladki w ciąży

Ustaw się w klęku podpartym na przedramionach. Nogi powinny być ugięte pod kątem prostym. Unieś ugiętą nogę w bok, napinając mięśnie pośladków. Najpierw zrób 10-15 powtórzeń na jedną nogę, potem na drugą i powtórz 3 razy.

Unoszenie prostej nogi w klęku podpartym

Ćwiczenia na pośladki w ciąży

Pozostań w tej samej pozycji, tym razem jednak wyprostuj i unieś jedną nogę (stopa flex). Najpierw zrób 10-15 powtórzeń na jedną nogę, potem na drugą i całość wykonaj 3 razy.

Półprzysiad na jednej nodze + lift w tył

Ćwiczenia na pośladki w ciąży

Stań na jednej nodze. Drugą przenieś delikatnie w tył i wykonaj mały półprzysiad. Następnie wyprostuj się i unieś tę samą nogę w górę, napinając pośladek. Najpierw wykonaj 10-15 powtórzeń tego ćwiczenia na jędrne uda na jedną nogę, potem na drugą i zrób 3 takie serie.

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Jak prawidłowo robić przysiady, by uniknąć kontuzji?

Kobieta wchodzi do morza

Problemy z kręgosłupem? Wypróbuj ćwiczenia na pośladki!

Kobieta ćwiczy przysiady

Rób przysiady – efekty to zgrabna pupa i smukłe uda

kobieta wykonuje ćwiczenia z piłką

Ćwiczenia z piłką na uda i pośladki – jak je wykonywać?

kobieta ćwiczy z mini bandem

Ćwiczenia z gumą na uda – jak ćwiczyć z mini bandem?

Zdjęcie kobiecych pośladków w jeansach. Kobieta trzyma w ręku kwiat

Zespół martwego pośladka. Jak powstaje i jak go rozpoznać? Wyjaśnia fizjoterapeutka

kobieta ćwiczy na macie

Jędrny tyłek – ćwiczenia. Od czego zacząć, jaką aktywność wybrać?

Kobieta robi przysiady z wyskokiem na schodach

Ćwiczenia wszech czasów – przysiad z wyskokiem

Ćwiczenia na pośladki – dlaczego warto je wykonywać? Tłumaczy fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk

Postaw na wykroki

Postaw na wykroki i popraw swoją siłę, stabilność, giętkość i równowagę

ćwiczenie za sztangą

Ćwiczenia na pośladki ze sztangą. Zdziałają cuda!

kobieta z hantelkami

Ćwiczenia na jędrne pośladki z hantlami. Zamiast tylko siedzieć na pupie – ćwicz ją!

Bądź prawdziwa! / fot. Facebook - z.mobilizuj się z Martą

„Te dupy są prawdziwe. Te dupy są w różnym wieku. Te dupy nie mają na sobie grama Photoshopa”. Tak instruktorka fitness walczy z kompleksami. A nam się to bardzo podoba!

Ćwiczenia na pośladki – od A do Z

Ćwiczenia na jędrne pośladki. Zestaw ćwiczeń od A do Z od Kasi Bigos

Wskakuj na rower!

Wskakuj na rower!

5 fit dziewczyn – 5 najlepszych ćwiczeń na pośladki

5 fit dziewczyn – 5 najlepszych ćwiczeń na pośladki

Ćwiczenia na pośladki z obciążeniem

Ćwiczenia na pośladki z obciążeniem

Stawiam na sztangi!

Stawiam na sztangi!

Ćwiczenia z piłką lekarską

Ćwiczenia z piłką lekarską

Rusza EkoOkres, czyli akcja edukacyjna rzecz promocji wielorazowych produktów menstruacyjnych. Hello Zdrowie patronem medialnym

Mężczyzna siedzi przy komputerze z dziećmi

WHO: liczenie na to, że pandemia skończy się w 2021 roku jest nierealistyczne

Benjamin Netanjahu

Premier Izraela Benjamin Netanjahu w zabawnym spocie walczy z fake newsami na temat szczepionek przeciw COVID-19

Czy trzeba będzie podpisywać zgodę na seks? Nowa definicja gwałtu budzi kontrowersje

Dlaczego warto sikać pod prysznicem? Powodów jest mnóstwo!

Najpopularniejsze

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Dlaczego związki, które miały trwać całe życie, tak często się rozpadają?

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta

5 błędów, które popełniasz przed 10 rano

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

kobieta w pracy

Czujesz, że tracisz moc? Oto 10 sposobów na zapewnienie sobie energii w ciągu dnia