Przejdź do treści

Zajęcia fitness – jak się w tym połapać? Tłumaczy Kasia Bigos

gruba kobiet na zajęciach fitness, zdjęcie z góry
Zajęcia fitness – jak się w tym połapać? Tłumaczy Kasia Bigos Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Sean Bean kwestionuje pracę koordynatorów intymności. „Doświadczenie bardzo hamujące”
Na świecie żyje więcej emerytów niż dzieci. To pierwszy taki przypadek w historii
Maja Bohosiewicz krytykuje tekst popularnego wśród nastolatków utworu. „Piosenka, która jawnie poniża kobiety”
„Tam na dole”, „muszelka”, „siusia”. Badanie pokazało, jak Polki nazywają swoje narządy płciowe
Ciężko ci okiełznać swoją zazdrość? Milena Wojnarowska podpowiada, jak sobie z nią poradzić

Wybierasz się na fitness, ale nie masz pojęcia, na jakie zajęcia się zdecydować? Najpierw pomyśl, jaki efekt chcesz osiągnąć. A my pomożemy ci dobrać odpowiedni rodzaj treningu i rozszyfrujemy fitnessowe skróty.

Zajęć w fitness clubach jest do wyboru mnóstwo. ABS, ABT, TBC… Nie łapiesz się w tym? Najpierw zastanów się, co chcesz osiągnąć w wyniku treningu. Spalić tkankę tłuszczową, wyrzeźbić ciało, a może po prostu popracować nad kondycją lub poruszać się w rytmie ulubionej muzyki? Ustal priorytety, a potem skorzystaj z naszej ściągawki i wybierz zajęcia fitness skrojone na miarę.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł
Kobieta skacze na skakance

Fitness na mocny brzuch, uda i pośladki

Jeśli to dolne partie ciała są twoim najbardziej problematycznym obszarem, warto zainteresować się tajemniczymi skrótami ABS i ABT (Abdominal, Buttocks, Thighs i Abdominal Body System). Są tozajęcia, które w największej mierze skupiają się na tych właśnie obszarach. Polegają one przede wszystkim na wielokrotnym powtarzaniu poszczególnych ćwiczeń. Dzięki temu pozwalają wzmocnić brzuch, ujędrnić pośladki oraz wysmuklić uda. Wykonywane ćwiczenia wzmacniają również miejsca, w których pojawia się cellulit, i wygładzają go. W trakcie treningu często wykorzystuje się różne przyrządy, jak na przykład ciężarki, gumy czy piłki. Uwaga: jeśli zależy ci na spalaniu tkanki tłuszczowej, fitness w tym wydaniu może okazać się niewystarczająco skuteczny.

Fitness na poprawę kondycji

Wiesz, co to jest TBC (Total Body Condition)? To program, który ma za zadanie wzmocnić mięśnie, poprawić kondycję i ogólną sprawność. Często podczas ćwiczeń wykorzystuje się takie przyrządy, jak: ciężarki, drążki, taśmy i sztangi. To świetny wybór, jeśli chcemy poprawić kondycję, zwłaszcza dla kobiet – TBC to taka mała, kobieca odmiana siłowni.

Kobieta ćwiczy bosu

Fitness – pogromca tłuszczu

Chcesz spalić nadmiar uporczywego tłuszczyku? W tym celu trzeba uruchomić cięższe działa, a więc wybrać intensywniejsze i szybsze zajęcia takie jak: step, interwał, fat burning, TMT (Total Muscle Training), zumba czy spinning. Ich dodatkowym plusem jest lepsze samopoczucie po zakończeniu treningu. Wszystko dzięki szalejącym endorfinom. Aerobik z użyciem stepu stymuluje do pracy nogi, uda i pośladki, a szybkie tempo ćwiczeń pozwala efektywniej spalać tkankę tłuszczową. Tu utrata kalorii zależy od intensywności i długości treningu. Fat burning poleca się osobom zaczynającym swoją przygodę z fitnessem lub tym, którzy wracają do ćwiczeń po dłuższej przerwie. Znajdziesz tu wiele klasycznych kroków zaczerpniętych z aerobiku, ale zmienianych w przestrzeni i wykonywanych bardziej dynamicznie i skocznie. TMT to zajęcia skonstruowane interwałowo (w zmiennym tempie), na których żaden mięsień nie ma prawa do spoczynku. Będzie szybko, a potem bardzo szybko. Twoim zadaniem jest utrzymanie intensywności i robienie jak najmniejszej liczby przerw. Spinning, czyli jazda na specjalnie skonstruowanym rowerku, jest świetną formą walki z tłuszczem, a jednocześnie umożliwia poprawę kondycji i wytrzymałości.

Kobieta uprawia nordic walking

Fitness na redukcję cellulitu

Znienawidzona skórka pomarańczowa to problem ponad 80 proc. kobiet na całym świecie. W walce z nią pomogą ci zajęcia o nazwie ATC (antycellulit). W trakcie będziesz wykonywała serie ćwiczeń skoncentrowanych głównie na mięśniach ud i połączonych ze stretchingiem, czyli rozciąganiem. Ćwiczenia pomogą także usunąć nadmiar płynów (tzw. wodny cellulit) oraz ujędrnią skórę. Doskonale na redukcję tkanki tłuszczowej wpływają także typowe ćwiczenia siłowe.

Fitness na kłopoty z kręgosłupem

Jedną z odmian aerobiku polegającą na rzeźbieniu mięśni całego ciała przy jednoczesnym odciążeniu kręgosłupa są ćwiczenia z piłkami (body ball), pilates lub joga. Pozwalają one w stosunkowo krótkim czasie ukształtować sylwetkę, przyspieszyć metabolizm i spalanie tłuszczu, wzmacniając przy tym wszystkie partie ciała (ramiona, brzuch, uda, mięśnie grzbietu). Wiele klubów fitness ma w swojej ofercie także zajęcia o nazwie „zdrowy kręgosłup”, oparte na ćwiczeniach, które wykorzystuje się w rehabilitacji i fizykoterapii.

 

Kasia Bigos, trenerka fitness i pole dance.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Talia jak u osy. Proste ćwiczenia na figurę klepsydry 

Proste ćwiczenia na uda wewnętrzne. Poznaj skuteczne ćwiczenia z gumą

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Fałdka precz! Najlepsze ćwiczenia na dolne partie brzucha

Beta alanina – co to, jak działa, jak ją brać i czy warto?

Ćwiczenia na kaptury, dzięki którym zachowasz kobiecą sylwetkę

100 pompek – wyzwanie zwiększające siłę rąk. Plan, efekty. Czy na pewno robisz je dobrze?

Ćwiczenia na ręce – wzmacniające i wyszczuplające. Jak zapobiec drętwieniu rąk?

Aktywność fizyczna - kiedy warto ćwiczyć? / unsplash

Dlaczego kobiety powinny ćwiczyć rano, a mężczyźni wieczorem? Badacze poznali odpowiedź na to pytanie

Czy jazda na rowerze odchudza? Poznaj całą prawdę!

Arnoldki – skuteczne ćwiczenie na piękne barki

Ćwiczenia dla dzieci w domu – najlepsze zabawy ruchowe

6 ćwiczeń na płaski brzuch na siłowni. Jaka dieta wzmocni efekt?

Buty do ćwiczeń – jakie do fitnessu, a jakie na siłownię?

Ćwiczenia na smukłe uda – trening w domu i na siłowni

Jak zbudować brazylijskie pośladki? Te ćwiczenia wykonasz w swoim domu

Bieg bokserski – ćwiczenie, które rzeźbi ciało i spala tłuszcz

Jak pozbyć się drugiego podbródka? Najlepsze ćwiczenia na podbródek

Trening anaerobowy – co to jest? Czym się różni trening anaerobowy od aerobowego

Ćwiczenia na triceps – do wykonania na siłowni i w domu

Ćwiczenia na kręgosłup szyjny – jak rozluźnić kark?

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Callanetics – ćwiczenia odchudzające i ich efekty. Poznaj ćwiczenia, które nie męczą

Body shape – odchudzający trening fitness. Przykłady ćwiczeń, efekty

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

5 rozmów, które warto abyś przeprowadziła ze swoim partnerem lub partnerką

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

×