Przejdź do treści

Jędrny tyłek – ćwiczenia. Od czego zacząć, jaką aktywność wybrać?

kobieta ćwiczy na macie
Zestaw ćwiczeń na jędnre pośladki. Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Zendaya
Zendaya wyznała, że social media wyzwalają u niej stany lękowe. „Staję się niespokojna, za dużo myślę i analizuję”
Trening interwałowy – fitnessowy must have! Na czym polega i dlaczego warto się w niego wkręcić?
Siatkarka
Katarzyna Skorupa o dyskryminacji kobiet w sporcie: Jesteśmy 'ładnym’ dodatkiem
Dziennikarka Anna Lalka wyznała, że padła ofiarą gwałtu. "Byłam przekonana, że zrobiłam coś złego"
Dziennikarka Anna Lalka wyznała, że padła ofiarą gwałtu. „Byłam przekonana, że zrobiłam coś złego”
Mężczyzna stoi przed lustrem
„Czy kiedykolwiek nazwałeś dziewczynę 'laską’? Albo zagwizdałeś na nią, gdy szła ulicą?”. Kampania „Nie bądź tym facetem” pokazuje, że seksistowskie żarty to nie podryw a przemoc!

Jędrny tyłek to marzenie sporej części kobiet. Jak poprawić pośladki? Przenoszenie i unoszenie nogi, martwy ciąg i kilka innych sposobów, żeby zaangażować tę część ciała jeszcze skuteczniej.

 

Ćwiczenia na jędrny tyłek

Od czego zacząć? Jakie ćwiczenia na jędrne pośladki, a jakie na cellulit? Jeśli chcesz popracować nad kształtem – pamiętaj, że bez dodatkowego obciążenia się nie obędzie. No, chyba że geny sprawiły ci prezent, i twoja pupa kształtem przypomina krągłości Jennifer Lopez. Doskonałymi ćwiczeniami angażującymi pośladki są wykroki, przysiady, ale także ruchy, które izolują tę partię.

Oto kilka ćwiczeń na uda i pośladki do twojego pośladkowego zestawu. Najlepiej wykonuj je z obciążnikami na kostki, sztangą bądź odważnikiem kettlebell.

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na jędrne pośladki: zacznij od przenoszenia nogi

Ćwiczenia na redukcję cellulitu w podporach są świetnym sposobem na krągłe pośladki. Wypróbuj wersję z prostą nogą (stopa flex) przenoszoną z prawej strony na lewą. Dodaj do tego obciążniki na kostki i poczujesz ogień. Wykonuj ćwiczenie przez 30 sekund i zmień nogę. Zrób 5 takich serii.

Jak spalić cellulit na udach?


Jędrny tyłek? Spróbuj wypychania bioder

Połóż się na plecach. Ręce ułóż wzdłuż tułowia. Podnieś jedną nogę, a następnie unieś biodra, zaciskając pośladki. Wykonuj ćwiczenie przez 30 sekund i zmień nogę.  Zrób 5 takich serii.

jedrne-posladki-jak-cwiczyc

Ćwiczenia na pośladki i brzuch

 

kobieta ćwiczy na macie

Kontynuujemy ćwiczenia na jędrne pośladki: unoszenie nóg w podporze przodem

Ćwiczenie to zwykle wykonuje się w klęku podpartym, jednak jeśli chcesz dodatkowo popracować nad stabilizacją i wzmocnieniem ciała, wykonaj je w podporze przodem, pilnując, by plecy były proste, a brzuch napięty. Wykonuj ćwiczenie przez 30 sekund i zmień nogę. Zrób 5 takich serii.

jak-cwiczyc-posladki

Jędrny tyłek można osiągnąć w prosty sposób


Następny sposób na jędrne pośladki: martwy ciąg na jednej nodze

Ćwiczenie najlepiej wykonać z dodatkowym obciążeniem np. sztangą lub odważnikiem kettlebell. Stań prosto, napnij brzuch i pośladki. Nie pozwól, by kolano wysuwało się do przodu. Cofnij biodra i przenieś ciężar ciała na jedną nogę, drugą przesuwając do tyłu. Plecy muszą być proste. Zwróć uwagę, czy korpus znajduje się w pozycji równoległej do podłoża. Wykonuj ćwiczenie przez 30 sekund i zmień nogę. Zrób 5 takich serii.

najlepsze-cwiczenia-na-posladki

Te ćwiczenia na uda i pośladki są bardzo proste


 

Ćwiczenia na jędrne pośladki: przysiad sumo

Stań szeroko i ustaw stopy na zewnątrz. Nie pochylając się do przodu i utrzymując korpus prosto  ̶  wykonaj przysiad. Podczas ruchu prowadź kolana na zewnątrz, napinaj mocno brzuch oraz pośladki. Jeśli możesz, dodaj obciążenie. Wykonuj ćwiczenie przez 30 sekund. Zrób 5 takich serii.

cwiczenia-na-posladki

Idealne ćwiczenie na cellulit


Spróbuj teraz: wykroku skrzyżnego

Wykonaj wykrok skrzyżny, stawiając tylną nogę wyraźnie po skosie i delikatnie krzyżując ją z drugą. Nie pochylaj się do przodu, plecy powinny zostać proste, a brzuch i pośladki aktywne. Jeśli możesz, dodaj obciążenie. Wykonuj ćwiczenie przez 30 sekund i zmień nogę. Zrób 5 takich serii.

jedrne-posladki-cwiczenia

Ćwiczenie dla początkujących

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Trening outdoorowy – na ostatnie ciepłe dni!

Czujesz ból w okolicach kręgosłupa lędźwiowego? Spróbuj ćwiczeń na kanapie przy ulubionym serialu

5 ćwiczeń, które zredukują stres

Ćwiczenia na odstresowanie. Zobacz 5 ćwiczeń od trenerki fitness

Dance aerobik – jak ćwiczyć? Efekty u początkujących

Pole dance – trening siłowy. Co to jest? Jaki strój wybrać?

Slow jogging – w domu i na zewnątrz, efekty, buty, tempo

Aqua fitness – zalety zajęć w wodzie. Efekty aqua aerobiku

Kobieta

Lubisz skakać na skakance? Ulepsz swój trening. Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści

Fat burning – sposób na spalenie tkanki tłuszczowej

Body pump – co to jest, ćwiczenia, efekty treningu

Mata do tańczenia – na co zwrócić uwagę przed zakupem?

Niby nuda a działa cuda. Pokochaj planki!

Maszyny czy wolne ciężary? Oto jest pytanie! Co lepiej wybrać na siłowni?

Pas neoprenowy – co to jest, działanie, jaki wybrać, opinie

joga yoga

Joga w hamaku. Ćwicz nad ziemią!

Kardio vs. interwały, czyli zdrowe i zdrowsze

Kobieta i mężczyzna ćwiczą

Ćwiczenia na kręgosłup dla każdego, czyli sposób na zdrowe plecy. Jak właściwie dobrać zestaw ćwiczeń?

Zaskocz swoje mięśnie! Zdradzamy, jak to zrobić

Synthol – co to za substancja, efekty, skutki uboczne

Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

Trening a zdrowie / istock

Ćwiczenia na receptę. Można wyleczyć się dzięki sportowi?

Planujecie zakup rolek? Oto kilka ważnych informacji, które mogą wam się przydać

5 fit dziewczyn – 5 najlepszych ćwiczeń na pośladki

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność