Przejdź do treści

Ćwiczenia na jędrne pośladki z hantlami. Zamiast tylko siedzieć na pupie – ćwicz ją!

kobieta z hantelkami
Ćwiczenia na pośladki z hantlami Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Rzeczy, na których jest najwięcej brudu
6 najbrudniejszych rzeczy w twoim domu
W minionym roku wykorzystano blisko 33 tys. zarodków. MZ podało dane odnośnie in vitro w Polsce
Jak się zakochują mężczyźni, a jak kobiety? O tym, jak działa i na czym polega chemia miłości, opowiada prof. dr n. med. Robert Jach
Kobiety zakochują się inaczej niż mężczyźni. Odpowiada za to chemia miłości – wyjaśnia prof. dr n. med. Robert Jach
Maja Staśko: żyjemy w świecie, w którym „nie zgwałciłbym cię” ma być obelgą, a nie podstawową zasadą każdego człowieka, który nie jest gwałcicielem
Zabawki
„Stereotypowe oczekiwania dotyczące płci ograniczają potencjał dzieci” – alarmuje Magda Korczyńska, autorka bloga „Jak wychowywać dziewczynki”

Oczekujemy, że nasza pupa będzie jędrna, zgrabna, lekko odstająca, ale nie za duża i z pewnością bez cellulitu. Ale zamiast dać jej szansę, większość czasu tylko na niej siedzimy. Skorzystajcie z naszej propozycji ćwiczeń z wykorzystaniem hantli.

Ćwiczenia na pośladki – lubię do nich wracać. I choć uważam, że jednymi z ich najlepszych przyjaciół są przysiady i wykroki, istnieje także wiele innych, niezwykle przydatnych ćwiczeń, które wspomogą modelowanie tej okolicy. Dziś parą dla pośladków będą hantle.

Przysiad z wyskokiem

Ćwiczenia na pośladki z hantlami – przysiad z wykrokiem

To jedno z moich ulubionych ćwiczeń, działa nawet bez obciążenia. Złap hantle i stań na szerokość barków, rozstaw stopy lekko na zewnątrz i wykonaj przysiad. Pamiętaj o prostych plecach i napiętym brzuchu. Uda powinny znaleźć się przynajmniej w pozycji równoległej do podłoża. Zatrzymaj się na chwilę w dole i wyskocz wysoko. Wracając w dół, od razu zejdź w przysiad. Wykonaj 15 powtórzeń w 3 seriach.

Kasia Bigos kettlebell

Unoszenie bioder w leżeniu na plecach

Ćwiczenia na pośladki z hantlami – unoszenie bioder

Połóż się na ziemi, a hantle połóż na biodrach. Nogi są ugieęte w kolanach, a stopy stabilnie oparte o podłoże. Unieś biodra wysoko, mocno napinając pośladki. W górze zatrzymaj ruch na kilka sekund i wróć do pozycji startowej. Powtórz ćwiczenie w 20 powtórzeniach w 3 seriach.

Przysiad sumo

Ćwiczenia na pośladki z hantlami – przysiad sumo

Stań szeroko, a stopy ustaw mocno na zewnątrz. Nie pochylając się do przodu, wykonaj przysiad sumo. Pamiętaj, by podczas ruchu mocno napinać brzuch oraz pośladki i kierować kolana na zewnątrz. Wykonaj 15 powtórzeń w 4 seriach. Polecam także systematycznie zwiększać obciążenie.

Martwy ciąg na jednej nodze

Ćwiczenia na pośladki z hantlami – martwy ciąg na jednej nodze

Stań prosto, hantle złap nachwytem. Cofnij biodra i przenieś ciężar ciała na lewą nogę. Prawą nogę przenieś do tyłu. Plecy mają być proste, a korpus powinien znaleźć się w pozycji równoległej do podłoża. Hantle w trakcie ruchu są tuż pod barkami. Wracając do pozycji wyjściowej, cały czas masz pozostawać na jednej nodze. Wykonaj serię 15 powtórzeń na lewą nogę, a następnie na prawą. Zrób 3 takie serie.

Pośladki możecie śmiało ćwiczyć 2-3 razy w tygodniu. Między seriami róbcie mały odpoczynek (około 30-60 sekund).

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Ergometr wioślarski – ćwiczenia, efekty, jaki ergometr kupić?

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Kobieta ćwiczy

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

Kobieta rozwija matę do ćwiczeń

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

bieganie

Pierogi kontra biegi

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Kobieta ćwiczy

Potrzebujesz zastrzyku energii o poranku? Sprawdź, co może zdziałać rozciąganie

Poranny trening. Doładuj się energią na cały dzień!

Mobilność – postaw dobre fundamenty! Jakie błędy w treningu źle na nią wpływają?

Kobieta ćwiczy

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Kobieta ćwiczy na macie

Pracujesz zdalnie? Nie zapomnij o ćwiczeniach na barki i ramiona!

Kobieta

Ćwiczenia w domu – na brzuch, plecy, klatkę piersiową i inne

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Dziewczyna ćwicząca pilates

„Pilates wpływa na funkcjonowanie całego ciała, naprawia je, zarówno w takim wymiarze zewnętrznym widocznym, jak i wewnętrznym” – mówi Alicja Rukowicz, trenerka pilatesu terapeutycznego

Kobieta robi szpagat

Jak zrobić szpagat? Ćwiczenia rozciągające do szpagatu

kobieta ćwiczy na siłowni

Co spala tłuszcz – ćwiczenia cardio czy trening siłowy?

Przygotowanie do nart - ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Przygotowanie do nart – ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Treningowe mity dotyczące odchudzania

Jumping fitness a mięśnie dna miednicy. Fizjoterapeutka ostrzega

Kobieta ćwiczy na macie

Ćwiczenia na brzuch po ciąży i podczas ciąży

Jak prawidłowo robić przysiady, by uniknąć kontuzji?

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Dlaczego związki, które miały trwać całe życie, tak często się rozpadają?

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta

5 błędów, które popełniasz przed 10 rano

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

kobieta w pracy

Czujesz, że tracisz moc? Oto 10 sposobów na zapewnienie sobie energii w ciągu dnia

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem