Przejdź do treści

Po co robić przysiady? Nie chodzi tylko o smukłe pośladki

Przysiady/ fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Kobiecy mózg – jaki jest naprawdę?
„Widzimy to, czego nam brak, zamiast być zadowolone z tego, co już mamy”. Kasia Bem o praktyce wdzięczności
„Zbyt dużo seksu, za mało soku z żurawiny”. Obalamy mity o zapaleniu pęcherza
Kąpiel z dreszczykiem, czyli co na nas czeka na publicznych kąpieliskach?
Poranny trening na czczo – spalacz tłuszczu czy kiepski pomysł?

To nie jest kolejny tekst w stylu „rób przysiady, a będziesz mieć spoko poślady”. Nie chodzi tylko o estetykę. To ćwiczenie ma zdecydowanie głębszy sens, bo wpływa na prawidłowe funkcjonowanie całego ciała.

Techniki przysiadu chyba nie musimy tłumaczyć. Była opisywana w wielu naszych tekstach. Prawidłowy głęboki przysiad oznacza sprawnie funkcjonujące biodra, kostki, odcinek piersiowy kręgosłupa. Taki przysiad  to jeden z podstawowych ruchów, którym rozpoczynacie swoją przygodę z aktywnością fizyczną i który towarzyszy wam cały czas tylko w różnych modyfikacjach. To fundament dobrych nawyków ruchowych, które nie tylko budują siłę całej grupy mięśni nóg (dwugłowy uda, czworogłowy uda, pośladkowy), ale także chronią przed kontuzjami.

Przysiad to bardzo fajne narzędzie, dzięki któremu możecie sprawdzić swoje ograniczenia i sprawdzić nad czym należy popracować, by być jeszcze lepszym sportowcem.

Ale uwaga! Mało kto jest jest w stanie wykonać ten przysiad tak jak należy. Uciekające kolana i kostki do środka, ściągnięte barki, brak niskiego zejścia to tylko kilka błędów, które mogą towarzyszyć podczas wykonywania tego ćwiczenia. Często jest tak, że problem nie tkwi w pracującym podczas tego ruchu stawie lecz w sąsiadującym. Niekiedy to inna grupa mięśniowa jest odpowiedzialna za to, że nie możecie wykonać prawidłowego przysiadu. Przykład? Problem może być np.w Achillesach czy w odcinku piersiowym.

Często mawiamy podczas treningów:
– Pokaż mi swój przysiad, a powiem ci jakie masz dysfunkcje.

Kobieta robi przysiady z wyskokiem na schodach

Jeżeli nie wiecie czy wasz przysiad jest dobry, poproście partnera treningowego o nagranie wam filmiku do własnej analizy. Musicie  poznać i poczuć wszystkie stawy i mięśnie, które są zaangażowane do wykonania tego ruchu.

Zadanie domowe:

Znacie Tabatę? Dla przypomnienia – to 4 minutowy trening podczas którego 20 sekund ćwiczycie, 10 odpoczywacie i tak cały czas przez 4 minuty. Wykorzystajcie ten najkrótszy trening świata, by popracować nad swoim przysiadem. W każdej rundzie starajcie się wykonać minimum 10 przysiadów i dążyć do coraz to lepszego wyniku. Przed takim testem zawsze dobrze się rozgrzejcie i załóżcie ubranie, które nie ogranicza ruchów.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

ćwicząca kobieta

Propozycje ćwiczeń na lepszą mobilność

trening

Trening funkcjonalny – na czym polega i jakie efekty przynosi?

Postaw na wykroki

Postaw na wykroki i popraw swoją siłę, stabilność, giętkość i równowagę

kettlebell

Ćwiczenia wszech czasów – tureckie wstawanie

trening funkcjonalny

Trening funkcjonalny. Wystarczy 5 naprawdę prostych ćwiczeń, które pobudzą całe ciało

Dziewczyno, trenuj boks! W czym ta sztuka walki na pięści jest dobra i jak zacząć, tłumaczy instruktor boksu Dariusz Sęk

Swing – ćwiczenie dla każdego. Angażuje do pracy całe ciało!

Trening żołnierza

Trening żołnierza

Trenuj z liną

Zalety treningu z linami

Krav Maga - sposób na twój trening

Krav Maga – sposób na twój trening

Ćwiczenia do szpagatu – jak się rozciągać, by go wykonać? 

Anne Heche

Anne Heche nie żyje. Aktorka została odłączona od aparatury podtrzymującej życie

Prozodia – jakie znaczenie ma intonacja, akcent i rytm naszej mowy? Metody leczenia dysprozodii

Joga na stres. Ćwiczenia relaksujące, dzięki którym odprężysz ciało i duszę 

Maybelle Blair / Photo by Leon Bennett/Getty Images)

Coming out w wieku 95 lat? To możliwe! Maybelle Blair, zawodniczka kobiecej ligi bejsbola, wychodzi z szafy

Polskie szpitale

Dramat polskich szpitali. „Powinny być jedynie tłem do horrorów” – komentuje Siostra Bożenna i pokazuje zdjęcia

„Jeśli kobieta opowiada koleżankom, że jej partner dochodzi wyłącznie, kiedy się masturbuje, zwykle nie kojarzy tego z przemocą. A powinna” – mówi Anna Jastrzębska

Sean Bean

Sean Bean kwestionuje pracę koordynatorów intymności. „Doświadczenie bardzo hamujące”

Ludzie siedzą przy stole

Na świecie żyje więcej emerytów niż dzieci. To pierwszy taki przypadek w historii

Miażdżące wyniki monitoringu gabinetów ginekologicznych. „W Polsce lekarze zdają się mieć bardzo dużą władzę nad kobietami” – alarmuje Aleksandra Magryta z Fundacji FEDERA

Maja Bohosiewicz krytykuje tekst utworu piosenkarza popularnego wśród nastolatków. "Piosenka, która jawnie poniża kobiety"

Maja Bohosiewicz krytykuje tekst popularnego wśród nastolatków utworu. „Piosenka, która jawnie poniża kobiety”

"Tam na dole", "muszelka", "siusia". Badanie pokazało, jak Polki nazywają swoje narządy płciowe

„Tam na dole”, „muszelka”, „siusia”. Badanie pokazało, jak Polki nazywają swoje narządy płciowe

„Kiedyś lekarze mówili, że parkinson lubi spokój. Teraz zmieniają zdanie. Po diagnozie trzeba się szybko otrząsnąć”

Ciężko ci okiełznać swoją zazdrość? Milena Wojnarowska podpowiada, jak sobie z nią poradzić

Ciężko ci okiełznać swoją zazdrość? Milena Wojnarowska podpowiada, jak sobie z nią poradzić

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

5 rozmów, które warto abyś przeprowadziła ze swoim partnerem lub partnerką

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Jak dbać o nogi w podróży?

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

×