Przejdź do treści

Trening ABS na brzuch – ćwiczenia z hantlami, efekty

Ćwiczenia ABS na brzuch/Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Red Lipstick Monster pokazała swoje zdjęcie w kostiumie kąpielowym – bez retuszu i filtra. „W końcu ktoś pokazuje prawdziwość kobiet”
Cztery zarzuty o napaść na tle seksualnym. Czy to koniec Kevina Spaceya?
40 tys. zł odszkodowania za naruszenie praw pacjenta. Przy nazwisku mężczyzny widniał napis „pacjent HIV”, który każdy mógł zobaczyć
Marianna Gierszewska wystąpiła w kampanii reklamowej bielizny z widoczną stomią. „Na długi czas zupełnie odcięłam się od swojego ciała”
„Wzięłam tyle hormonów, że powinnam nimi sikać” – Dorota Wellman o trudnej drodze do macierzyństwa

Nie ma nic lepszego na mięśnie brzucha niż trening ABS. Brzuch stanie się bardziej płaski, a sylwetka – bardziej wyprostowana. Jak wygląda trening ABS? Powinien być kompleksowy – to na pewno. Poznaj i dodaj do swojego zestawu ćwiczenia na brzuch w pozycji stojącej i z hantlami. Oto najskuteczniejsze ćwiczenia z ciężarkami na brzuch.

Trening ABS – co to znaczy?

ABS to skrót od Abdominal Body System. ABS na brzuch to trening mięśni brzucha, który dzięki wykorzystaniu różnorodnych ćwiczeń pozwala aktywować wiele mięśni. Zwykłe spięcia? Mam nadzieję, że wiesz, że to już przeżytek! Angażują powierzchowne partie mięśni brzucha i zdecydowanie nie są wystarczające, jeśli chodzi o rzeźbienie tej części. Lepiej wykonać kompleksowy trening ABS. Co to jest trening ABS? Mięśnie brzucha aktywowane podczas treningu ABS to wszystkie grupy mięśni – mięśnie boczne, a także górna i dolna partia mięśni prostych brzucha. Ćwiczenia zaangażowane są także mięśnie dolnego odcinka pleców. Kompleksowe wzmacnianie wszystkich mięśni brzucha podczas treningu ABS zapewnia doskonałą stabilizację sylwetki i jej modelowanie.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Trening brzucha ABS – zasady

Standardowy trening brzucha kojarzy ci się z nudnymi brzuszkami? Nie musi tak być! Możesz wykonywać bardziej zróżnicowany trening brzucha ABS. Ćwiczenia ABS na brzuch możesz wzbogacić o nowe techniki. Wszystkie ćwiczenia i programy treningowe raz na kilka tygodni trzeba modyfikować i dotyczy to także treningu ABS. Brzuch może być przecież aktywowany na wiele sposobów. Nie masz pomysłów, jak to zrobić? Już śpieszymy z pomocą.

Utarło się, że brzuch ćwiczy się głównie w leżeniu, no i w podporze. A my mamy dla ciebie jeszcze inne rozwiązane. Będą to ćwiczenia na brzuch wykonywane na stojąco. Warunek jest jeden – musisz mieć dodatkowe obciążenie (mogą być hantle lub odważniki kettlebells). Takie ćwiczenia z hantlami na brzuch mają za zadanie mocne zaangażowanie do pracy mięśni skośnych brzucha.

ABS brzuch – skłony boczne

Stań prosto i chwyć hantle w obie dłonie. Następnie, napinając mocno mięśnie brzucha, wykonuj w wolnym tempie skręty na boki – raz na jedną, raz na drugą stronę.

Wykonaj 20 powtórzeń i powtórz w 3 seriach.

ABS brzuch – skręty z hantlami

Stań prosto i chwyć hantle w dłonie, zbliżając je do siebie. Wyciągnij ramiona w przód. Następnie, napinając brzuch, skręć się w prawą stronę, a następnie w lewą. Jeśli masz problemy z kręgosłupem, upewnij się, że tego typu rotacje będą dla ciebie bezpieczne.

Wykonaj 20 powtórzeń i powtórz w 3 seriach.

ABS brzuch – wyrzut hantli

Stań prosto i złap hantle. Unieś je dynamicznie nad głowę – wyraźnie na prawą stronę, a następnie, wracając, unieś lewe kolano i zbliż do niego hantle. Po pierwszej serii – zmień stronę. Staraj się wykonywać to ćwiczenie w tempie.

Wykonaj 20 powtórzeń i powtórz w 3 seriach.

Maciej Grumczyk trener

ABS brzuch – półprzysiad ze skrętem i wyrzut hantli

To ćwiczenie ABS na brzuch jest modyfikacją poprzedniej propozycji. Ustaw się w pozycji półprzysiadu. Nogi powinny być nieco szerzej, żeby było stabilniej. Skręcając mocno korpus, przenieś wyciągnięte ręce z hantlami w bok – w lewą stronę, a następnie dynamicznie unieś w górę – w prawą stronę nad głowę.

Wykonaj 20 powtórzeń i powtórz w 3 seriach.

Ćwiczenia na brzuch ABS – efekty

Ćwiczenia na brzuch z ciężarkami to doskonały sposób na wzmocnienie wszystkich mięśni brzucha. Każde ćwiczenie ABS wzmacnia naturalny „gorset mięśniowy”, co przekłada się na spłaszczenie brzucha i podkreślenie talii. Dodatkowo – łatwiej jest utrzymać prawidłową postawę ciała, a napięcie i ból mięśni pleców zostają zredukowane.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Wystarczą dobre chęci i trochę czasu. Stretching jest dla wszystkich!

Kobieta ćwiczy

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na poprawę mobilności barków oraz odciążenie kręgosłupa w części lędźwiowej. Spróbuj!

Trening z gumą fitness – warto!

Trening z gumą fitness – warto! Wypróbuj te zestawy ćwiczeń

Bolą cię plecy? Ulgę mogą przynieść ci poste ćwiczenia

Mocny brzuch od A do Z. Spróbuj ćwiczeń z Kasią Bigos

Kobieta stoi na ringu bokserskim

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się zrelaksować

Jak pozbyć się drugiego podbródka? Najlepsze ćwiczenia na podbródek

Trening anaerobowy – co to jest? Czym się różni trening anaerobowy od aerobowego

Ćwiczenia na triceps – do wykonania na siłowni i w domu

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Bolące mięśnie - co robić?

Ból mięśni – przyczyny, zapobieganie, leczenie i dieta

Kobieta ćwiczy na pomoście

7 zalet porannych ćwiczeń. Już nigdy nie będziesz mieć wymówek, by zostać w łóżku „chwilkę” dłużej

Kobieta i mężczyzna ćwiczą

Ćwiczenia na kręgosłup dla każdego, czyli sposób na zdrowe plecy. Jak właściwie dobrać zestaw ćwiczeń?

Jumping fitness a mięśnie dna miednicy. Fizjoterapeutka ostrzega

Kobieta ćwiczy na kanapie

Chcesz się więcej ruszać, ale nie możesz oderwać się od serialu? Oto zestaw ćwiczeń kanapowych

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

Kobieta ćwiczy

Poranny trening. Doładuj się energią na cały dzień!

Wybierz najlepszy sport najlepszy dla twoich stawów. Fizjoterapeuta podpowiada

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Aldona Filipiuk, instruktorka Ashtanga joga

„Joga to nie wyścig. Chodzi tylko o to, żeby się czuć dobrze w swoim ciele, nauczyć się je szanować i akceptować” – mówi Aldona Filipiuk, instruktorka Ashtanga joga

Zmęczona kobieta

9 sygnałów, że nie jesteś w formie. Sprawdź, czy nie powinnaś zatroszczyć się o swoją kondycję

Relaksacja Jacobsona – skuteczny sposób walki ze stresem, nerwami i napięciem mięśni

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Kobieta ćwiczy

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kobieta

Jesteś wkurzona, a żal ci ładnych talerzy? Kasia Bem radzi, jak skutecznie rozładować złość

×