Przejdź do treści

Trening ABS na brzuch – ćwiczenia z hantlami, efekty

Ćwiczenia ABS na brzuch/Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Paulina Młynarska
Paulina Młynarska: gdy tylko przejdę rekonwalescencję, kupię sobie jakiś piękny nowy biustonosz, sukienkę, rzucę grzywą i będę dumnie paradować z moimi implantami po ulicach
„Krew nas zalewa!”. Największe organizacje walczące z wykluczeniem menstruacyjnym jednoczą siły
Zmiana definicji gwałtu. „Kobiety potrzebują tej ustawy bardziej niż kwiatka na Dzień Kobiet”
Meghan Markle w wywiadzie z Oprah: „Nie chciałam już dłużej żyć”
Kane Tanaka / gerontology.wikia.org
118-letnia Kane Tanaka jest nastarszą mieszkanką globu. Chce wziąć udział w sztafecie z ogniem olimpijskim

Nie ma nic lepszego na mięśnie brzucha niż trening ABS. Brzuch stanie się bardziej płaski, a sylwetka – bardziej wyprostowana. Jak wygląda trening ABS? Powinien być kompleksowy – to na pewno. Poznaj i dodaj do swojego zestawu ćwiczenia na brzuch w pozycji stojącej i z hantlami. Oto najskuteczniejsze ćwiczenia z ciężarkami na brzuch.

Trening ABS – co to znaczy?

ABS to skrót od Abdominal Body System. ABS na brzuch to trening mięśni brzucha, który dzięki wykorzystaniu różnorodnych ćwiczeń pozwala aktywować wiele mięśni. Zwykłe spięcia? Mam nadzieję, że wiesz, że to już przeżytek! Angażują powierzchowne partie mięśni brzucha i zdecydowanie nie są wystarczające, jeśli chodzi o rzeźbienie tej części. Lepiej wykonać kompleksowy trening ABS. Co to jest trening ABS? Mięśnie brzucha aktywowane podczas treningu ABS to wszystkie grupy mięśni – mięśnie boczne, a także górna i dolna partia mięśni prostych brzucha. Ćwiczenia zaangażowane są także mięśnie dolnego odcinka pleców. Kompleksowe wzmacnianie wszystkich mięśni brzucha podczas treningu ABS zapewnia doskonałą stabilizację sylwetki i jej modelowanie.

Trening brzucha ABS – zasady

Standardowy trening brzucha kojarzy ci się z nudnymi brzuszkami? Nie musi tak być! Możesz wykonywać bardziej zróżnicowany trening brzucha ABS. Ćwiczenia ABS na brzuch możesz wzbogacić o nowe techniki. Wszystkie ćwiczenia i programy treningowe raz na kilka tygodni trzeba modyfikować i dotyczy to także treningu ABS. Brzuch może być przecież aktywowany na wiele sposobów. Nie masz pomysłów, jak to zrobić? Już śpieszymy z pomocą.

Utarło się, że brzuch ćwiczy się głównie w leżeniu, no i w podporze. A my mamy dla ciebie jeszcze inne rozwiązane. Będą to ćwiczenia na brzuch wykonywane na stojąco. Warunek jest jeden – musisz mieć dodatkowe obciążenie (mogą być hantle lub odważniki kettlebells). Takie ćwiczenia z hantlami na brzuch mają za zadanie mocne zaangażowanie do pracy mięśni skośnych brzucha.

ABS brzuch – skłony boczne

Stań prosto i chwyć hantle w obie dłonie. Następnie, napinając mocno mięśnie brzucha, wykonuj w wolnym tempie skręty na boki – raz na jedną, raz na drugą stronę.

Wykonaj 20 powtórzeń i powtórz w 3 seriach.

ABS brzuch – skręty z hantlami

Stań prosto i chwyć hantle w dłonie, zbliżając je do siebie. Wyciągnij ramiona w przód. Następnie, napinając brzuch, skręć się w prawą stronę, a następnie w lewą. Jeśli masz problemy z kręgosłupem, upewnij się, że tego typu rotacje będą dla ciebie bezpieczne.

Wykonaj 20 powtórzeń i powtórz w 3 seriach.

ABS brzuch – wyrzut hantli

Stań prosto i złap hantle. Unieś je dynamicznie nad głowę – wyraźnie na prawą stronę, a następnie, wracając, unieś lewe kolano i zbliż do niego hantle. Po pierwszej serii – zmień stronę. Staraj się wykonywać to ćwiczenie w tempie.

Wykonaj 20 powtórzeń i powtórz w 3 seriach.

Maciej Grumczyk trener

ABS brzuch – półprzysiad ze skrętem i wyrzut hantli

To ćwiczenie ABS na brzuch jest modyfikacją poprzedniej propozycji. Ustaw się w pozycji półprzysiadu. Nogi powinny być nieco szerzej, żeby było stabilniej. Skręcając mocno korpus, przenieś wyciągnięte ręce z hantlami w bok – w lewą stronę, a następnie dynamicznie unieś w górę – w prawą stronę nad głowę.

Wykonaj 20 powtórzeń i powtórz w 3 seriach.

Ćwiczenia na brzuch ABS – efekty

Ćwiczenia na brzuch z ciężarkami to doskonały sposób na wzmocnienie wszystkich mięśni brzucha. Każde ćwiczenie ABS wzmacnia naturalny „gorset mięśniowy”, co przekłada się na spłaszczenie brzucha i podkreślenie talii. Dodatkowo – łatwiej jest utrzymać prawidłową postawę ciała, a napięcie i ból mięśni pleców zostają zredukowane.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Ergometr wioślarski – ćwiczenia, efekty, jaki ergometr kupić?

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Kobieta ćwiczy

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

Kobieta rozwija matę do ćwiczeń

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

bieganie

Pierogi kontra biegi

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Kobieta ćwiczy

Potrzebujesz zastrzyku energii o poranku? Sprawdź, co może zdziałać rozciąganie

Poranny trening. Doładuj się energią na cały dzień!

Mobilność – postaw dobre fundamenty! Jakie błędy w treningu źle na nią wpływają?

Kobieta ćwiczy

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Kobieta ćwiczy na macie

Pracujesz zdalnie? Nie zapomnij o ćwiczeniach na barki i ramiona!

Katarina Hellstrom: „Obecnie modne jest posiadanie twardego, wciągniętego i płaskiego brzucha. Przepraszam za mocne słowa, ale to powolne samobójstwo”

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Dziewczyna ćwicząca pilates

„Pilates wpływa na funkcjonowanie całego ciała, naprawia je, zarówno w takim wymiarze zewnętrznym widocznym, jak i wewnętrznym” – mówi Alicja Rukowicz, trenerka pilatesu terapeutycznego

Kobieta robi szpagat

Jak zrobić szpagat? Ćwiczenia rozciągające do szpagatu

Przygotowanie do nart - ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Przygotowanie do nart – ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Treningowe mity dotyczące odchudzania

Jumping fitness a mięśnie dna miednicy. Fizjoterapeutka ostrzega

Kobieta ćwiczy na macie

Ćwiczenia na brzuch po ciąży i podczas ciąży

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Dlaczego związki, które miały trwać całe życie, tak często się rozpadają?

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kobieta

5 błędów, które popełniasz przed 10 rano

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

kobieta w pracy

Czujesz, że tracisz moc? Oto 10 sposobów na zapewnienie sobie energii w ciągu dnia

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem