Przejdź do treści

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków Charles Fair/Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
szczepienia przeciw COVID-19
„Chcemy, aby od 10 maja każdy dorosły mógł zapisywać się na szczepienie” – zapowiada premier
„Karmazynowy przypływ i krwawa Mary”. Jak mówimy o okresie?
ratownik medyczny, pandemia
„Wasza ‘wolność’ i ‘spisek’ się kończy, kiedy nie możecie złapać tchu”. Ratownik o nagonce na medyków „zaangażowanych w pandemiczny spisek”
Tel Awiw
Sukces szczepień w Izraelu. Koniec z noszeniem masek na zewnątrz, szkoły ponownie otwarte
Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Jak pozbyć się oponki z brzucha? Osoby początkujące zaczynają najczęściej od brzuszków. Nic bardziej mylnego – zadbaj o odpowiednią dietę i aktywność fizyczną.

Zmiana nawyków żywieniowych

Oponka na brzuchu to najczęściej efekt niezdrowej diety, porodu, problemów z hormonami oraz oczywiście braku ruchu. Ja dodałabym do tego jeszcze pszenicę. Amylopektyna A w niej zawarta ma niebywałą zdolność do podnoszenia poziomu cukru we krwi, w efekcie czego dodatkowe kilogramy lądują właśnie w okolicach brzucha, a nazywa się to tłuszczem trzewnym (tzw. pszeniczny brzuch), który otacza jelita i inne narządy brzuszne. Wykazano też, że pszenna lektyna, aglutynina z kiełków pszenicy, może blokować leptynę, w wyniku czego organizm przestaje reagować na ten hormon i nie odczuwa sytości. Polecam więc odstawić mąkę – możecie być zaskoczeni efektami.

Poza tym wszelkiego rodzaju niezdrowe przekąski, słodycze, jedzenie typu fast-food. Zamiast smażenia na głębokim tłuszczu – postawcie na pieczenie, zamiast gara ziemniaków, dodajcie do diety więcej warzyw. Nie przejadajcie się owocami, zwłaszcza w godzinach popołudniowych, i odstawcie słodkie napoje i piwo. Czasem nie trzeba specjalnych diet, aby zacząć chudnąć. Chcecie pozbyć się oponki? Zacznijcie od zmian w kuchni!

Badanie tarczycy

Często otyłość brzuszna związana jest także z zaburzeniami hormonalnymi. By wyeliminować ten problem, trzeba koniecznie zrobić specjalistyczne badania. Jeśli z hormonami wszystko w porządku, wróćcie do punktu pierwszego – diety!

Konsekwencja

Myślicie, że skoro wreszcie zmobilizowaliście się, żeby pójść na siłownię, to znaczy, że możecie jeść, co chcecie, a same ćwiczenia sprawią, że tkanka tłuszczowa zacznie znikać? Pozwólcie, że wyprowadzę was z błędu. Wiele osób zaczynając ćwiczenia, jest przekonanych, że to wystarczy, by wreszcie schudnąć. Nie mają bowiem ochoty na zmiany żywieniowe. Lubią niezdrowe żarcie, więc, by połowicznie się rozgrzeszyć, zapisują się na zajęcia fitness lub siłownię. Cieszę się, że robią dla siebie choć tyle, ale niech nie spodziewają się szybkich, trwałych i widocznych rezultatów. To po prostu tak nie działa.

Kobieta ćwiczy

Jeśli potraktujemy ciało jak maszynę, a w pewnym sensie nią jest, to chyba nikt nie będzie miał wątpliwości, że będzie działała i prezentowała się dobrze tak długo, jak długo wszystkie części będą sprawnie działały i dopóki będzie dostawała dobrej jakości paliwo. Tak samo jest z organizmem. Wszystkie zmiany, jakie dzieją się na zewnątrz, muszą być poprzedzone zmianami wewnątrz ciała. Bo tu wszystko się zaczyna. Nie łudźcie się, że jeśli po zjedzeniu fast-fooda pójdziecie na porządny trening, to jesteście rozgrzeszeni. Kiedy jecie niezdrowo, to żadne, nawet najcięższe ćwiczenia, nie pomogą odpowiednio nakręcić metabolizmu. Bo żeby szybko spalać, organizm musi dostawać porządną dawkę energii w postaci węglowodanów złożonych, białek i tłuszczy nienasyconych (wszystko to systematycznie i najlepiej o stałych porach). A nie cukrów i tłuszczy nasyconych.

Aktywność fizyczna

Kolejnym pytaniem podczas czatu było: na jakie brzuszki stawiać, aby pozbyć się oponki na brzuchu. Chcecie pozbyć się oponki? Zacznijcie od biegania, intensywnej jazdy na rowerze i innych ćwiczeń kardio. Poza tym – koniecznie dodajcie do treningu nawet 15-20 minutowe ćwiczenia interwałowe. Nic lepiej nie podkręca metabolizmu. Przykładowe ćwiczenia to te z ciężarem własnego ciała: pompki, przysiady, wykroki, wiosłowanie, burpees, przyciąganie kolan w pozycji deski czy pajacyki. Po co pompki, skoro chcecie tylko spalić tkankę tłuszczową na brzuchu? Już odpowiadam: bo ciało jest jednością, im więcej mięśni zmusicie do ciężkiej pracy, tym szybciej pozbędziecie się tkanki tłuszczowej. A ta jest jak śnieg. Kiedy topnieje – robi to równomiernie i równocześnie. Zacznie znikać i na nogach, i na rękach, i na brzuchu. Oczywiście tam, gdzie tkanki tłuszczowej jest więcej, będzie znikała proporcjonalnie wolniej. O ciało powinno się dbać kompleksowo, bo nie istnieją takie cuda w naturze, dzięki którym możemy kontrolować, z jakiego rejonu tłuszczyk spadnie, a z jakiego nie. Kiedy się spala, ten proces dotyczy całego ciała.

Brzuszki? Owszem – jako dodatek, jednak trzeba wybierać je z głową. Ćwiczenia na brzuch działają wzmacniająco na mięśnie brzucha, doskonale je także rzeźbią. Aby jednak rzeźba była widoczna – należy pozbyć się tłuszczyku. Przydatne okażą się z pewnością także siłowe sesje treningowe. Czyli trening  z obciążeniem. Dotyczy to zwłaszcza kobiet po porodzie. Mięśnie potrzebują ujędrnienia i wzmocnienia. Przydadzą się sztangi, hantle i odważniki kettlebells!

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Czy 5 minut treningu dziennie wystarczy? Odpowiada Kasia Bigos

Ćwiczenia mięśni brzucha a stan dna miednicy. Pani Fizjotrener podpowiada, o czym powinnaś wiedzieć

Ćwiczenia na mięśnie brzucha a stan dna miednicy. Pani Fizjotrener podpowiada, o czym powinnaś wiedzieć

Jak zbudować mięśnie? Co jest istotne? Trening siłowy/Unsplash

Jak zbudować mięśnie? Dieta, trening siłowy i regeneracja

kobieta ćwiczy na siłowni

Co spala tłuszcz – ćwiczenia cardio czy trening siłowy?

Treningowe mity dotyczące odchudzania

Kobieta ćwiczy na macie

Ćwiczenia na brzuch po ciąży i podczas ciąży

Trening kardio w domu

Trening kardio – co to jest? Jak robić ćwiczenia kardio w domu?

5 najlepszych ćwiczeń na brzuch

Ćwiczenia na płaski brzuch – porady, technika, trening

Mężczyzna wykonuje ćwiczenia

Interwały – co to, jak robić, ile razy w tygodniu trenować?

Kobieta ćwiczy z hula hop

Jak kręcić hula hop? Najlepiej wcale! Ostrzega Pani Fizjotrener

6 Weidera to gwarantowana wygrana w walce o płaski, ładnie wyrzeźbiony brzuch? Obalamy mity

6 Weidera – co to jest, efekty, opinie. Czy A6W działa na wszystkich?

Trening, który cofa czas. Naukowcy potwierdzają jego skuteczność!

Trening, który cofa czas. Naukowcy potwierdzają jego skuteczność!

Ćwiczenia na brzuch z piłką

Brzuszki na piłce – pilates z piłką dla każdego

Brzuszki szkodzą / unsplash

Robienie brzuszków szkodzi! Gosia Włodarczyk tłumaczy, dlaczego to najgorsza opcja na wzmocnienie mięśni brzucha

Anna Lewandowska o brzuszkach w ciąży

Czy w ciąży można robić brzuszki? Ćwiczenia zakazane w ciąży

kobieta w trakcie treningu

Interwały – postaw na Tabatę. Wystarczą 4 minuty ćwiczeń!

Instagram

Paulina Młynarska: kobieta, która poznała prawdziwą moc swojej seksualności, nie wciąga brzucha

Efektywne kardio – czyli co?

Trening na schodach

Bieganie po schodach – zwiększa kondycję i wydajność organizmu

Zastanawiasz się, czy warto chodzić na basen? Zobacz, co zyskasz, decydując się pływać

Mocny brzuch od A do Z. Spróbuj ćwiczeń z Kasią Bigos

Trenujesz jak szalona i wciąż nie widzisz efektów? Diabeł tkwi w szczegółach!

Kobieta ćwiczy na bieżni, na siłowni, patrząc na zegarek. Za nią jest duże okno.

Nie nudź się na bieżni! Skorzystaj z naszych propozycji, aby trening nie był monotonny

Brzuszki na szóstkę. Sprawdź, jak wzmacniać mięśnie brzucha, by były silne

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Leki plus alkohol to zawsze niebezpieczne związki? Sprawdź, które lekarstwa nie lubią się z wyskokowymi trunkami

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!