Przejdź do treści

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu Fot: Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Katarzyna Glinka: Jestem WWO
Katarzyna Glinka: Jestem WWO. Z tym po prostu trzeba nauczyć się żyć
Dopiero poniedziałek, a Ty już w niedoczasie? Znów się spóźniłaś? Poznaj receptę na „wow” wrażenie
„Powiedział, że postawi mi szóstkę na koniec roku, jeśli dam mu buziaka”. Molestowanie w szkołach i na uczelniach to realny problem – podkreśla Martyna Kaczmarek
„Powiedział, że postawi mi szóstkę na koniec roku, jeśli dam mu buziaka”. Molestowanie w szkołach i na uczelniach to realny problem – podkreśla Martyna Kaczmarek
Skóra mężczyzn starzeje się wolniej niż u kobiet. Jak jeszcze będziesz się różnić od swojego faceta za 30 lat?
5 powodów, dla których czytamy o seksie

Chcesz podkręcić metabolizm i przyśpieszyć trawienie? Doskonale sprawdzą się treningi aerobowe, czyli tzw. cardio, ale jeszcze skuteczniejsze będą interwały. Oto ćwiczenia, które możesz wykonać właśnie w formie interwałowej. To działa!

Pracuj w maksymalnym tempie 30 sekund, odpocznij 15 sekund i przejdź do kolejnego ćwiczenia. Po skończonej serii odpocznij minutę i zacznij wszystko od początku. Całość zrób minimum 3 razy.

Pajacyki

Fot: Katarzyna Milewska

Stań prosto i złącz nogi. Ćwiczenie będziesz wykonywać w przeskokach. Z wyskokiem rozstaw nogi szeroko, unosząc ręce w górę, i dynamicznie wróć do pozycji wyjściowej. Przeskakuj dynamicznie w swoim tempie, uważając, by podczas ćwiczenia kolana nie schodziły się do środka.

Wskoki do przysiadu

Fot: Katarzyna Milewska

Stań prosto i analogicznie, jak w poprzednim ćwiczeniu z wyskokiem, rozstaw nogi szeroko, jednocześnie wchodząc do pozycji półprzysiadu – plecy są proste, biodra mocno cofnięte, a kolana lekko zrotowane na zewnątrz. Postaraj się dotknąć delikatnie dłonią ziemi. Nie zostawaj długo w tej pozycji, zatrzymaj się dosłownie na sekundę i wróć do pozycji wyjściowej.

Plank z wyskokami

Fot: Katarzyna Milewska

Ustaw się w pozycji podporu przodem na prostych rękach. Następnie wskocz płynnie do pozycji przysiadu, a potem, angażując mocno mięśnie nóg, wyprostuj się dynamicznie, wyskakując w górę i podciągając kolana wysoko. Wyląduj na lekko ugiętych w kolanach nogach i zacznij wszystko od początku. Podczas wykonywana tego ćwiczenia pamiętaj o mocnych i napiętych mięśniach brzucha oraz mięśniach pośladków. Plecy powinny być proste.

Uwaga: ćwiczenie przeznaczone dla osób zaawansowanych. Jeśli jesteś osobą początkującą, wykonaj tylko pierwszą część tego ćwiczenia.

Bieg bokserski

Fot: Katarzyna Milewska

To ćwiczenie także będzie polegało na dynamicznym szybkim tempie. Przeskakując z nogi na nogę, unoś kolano jednej nogi wysoko w górę (nogi pracują jak w ćwiczeniu zwanym Skip A), dodaj do tego mocną pracę ramion – wyprowadzając „cios” ręką przeciwną do ugiętej w górze nogi.

Wykrok z wyskokiem

Fot: Katarzyna Milewska

Wykonaj zwykły wykrok w tył prawą nogą, opierając nogę zakroczną o palce stóp. Nie pochylaj się w trakcie tego ruchu do przodu. Nogi powinny ugiąć się mniej więcej pod kątem prostym. Uważaj, żeby kolano nogi z przodu nie uciekało za mocno przed linię stopy, a noga z tyłu była porządnie ugięta w kolanie. Zatrzymaj się na sekundę w tej pozycji, stabilizując ją mocnym napięciem mięśni brzucha, następnie dynamicznie przenieś ciężar ciała na nogę z przodu, a nogę z tyłu unieś w górę i podskocz.

Uwaga: Przed wykonaniem tego zestawu upewnij się, że twój stan zdrowia pozwoli ci na bezpieczne wykonanie ćwiczeń. Ćwiczenia szybko podnoszą tętno i są mocno skocznościowe.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Czujesz ból w okolicach kręgosłupa lędźwiowego? Spróbuj ćwiczeń na kanapie przy ulubionym serialu

5 ćwiczeń, które zredukują stres

Ćwiczenia na odstresowanie. Zobacz 5 ćwiczeń od trenerki fitness

Dance aerobik – jak ćwiczyć? Efekty u początkujących

Slow jogging – w domu i na zewnątrz, efekty, buty, tempo

Aqua fitness – zalety zajęć w wodzie. Efekty aqua aerobiku

Kobieta

Lubisz skakać na skakance? Ulepsz swój trening. Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści

Fat burning – sposób na spalenie tkanki tłuszczowej

Body pump – co to jest, ćwiczenia, efekty treningu

Mata do tańczenia – na co zwrócić uwagę przed zakupem?

Niby nuda a działa cuda. Pokochaj planki!

Pas neoprenowy – co to jest, działanie, jaki wybrać, opinie

joga yoga

Joga w hamaku. Ćwicz nad ziemią!

Kobieta i mężczyzna ćwiczą

Ćwiczenia na kręgosłup dla każdego, czyli sposób na zdrowe plecy. Jak właściwie dobrać zestaw ćwiczeń?

Synthol – co to za substancja, efekty, skutki uboczne

Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Trening a zdrowie / istock

Ćwiczenia na receptę. Można wyleczyć się dzięki sportowi?

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Ergometr wioślarski – ćwiczenia, efekty, jaki ergometr kupić?

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Chcesz się więcej ruszać, ale nie możesz się oderwać od serialu? Oto zestaw ćwiczeń kanapowych

Kobieta ćwiczy

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki