Przejdź do treści

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu Fot: Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Lekarz miał 6,5 minuty na przyjęcie jednego pacjenta. „Doniosłem sam na siebie”
Ciężko ustać ci w tej pozycji? Naukowcy mówią, o czym może to świadczyć
Pijesz kawę przed pójściem na zakupy? Wydasz i kupisz więcej
Siostra Bożenna dotkliwie o diecie szpitalnej: „Stan odżywienia 70 proc. pacjentów ulega pogorszeniu podczas hospitalizacji”
„Potrzebujemy więcej zieleni. To nie jest już kwestia estetyki, a najlepszy sposób na ochronę przed katastrofalnymi skutkami upałów” – apeluje ekoaktywistka Paulina Górska

Chcesz podkręcić metabolizm i przyśpieszyć trawienie? Doskonale sprawdzą się treningi aerobowe, czyli tzw. cardio, ale jeszcze skuteczniejsze będą interwały. Oto ćwiczenia, które możesz wykonać właśnie w formie interwałowej. To działa!

Pracuj w maksymalnym tempie 30 sekund, odpocznij 15 sekund i przejdź do kolejnego ćwiczenia. Po skończonej serii odpocznij minutę i zacznij wszystko od początku. Całość powtórz minimum 3 razy.

Pajacyki

Fot: Katarzyna Milewska

Stań prosto i złącz nogi. Ćwiczenie będziesz wykonywać w przeskokach. Z wyskokiem rozstaw nogi szeroko, unosząc ręce w górę, i dynamicznie wróć do pozycji wyjściowej. Przeskakuj dynamicznie w swoim tempie, uważając, by podczas ćwiczenia kolana nie schodziły się do środka.

Wskoki do przysiadu

Fot: Katarzyna Milewska

Stań prosto i analogicznie, jak w poprzednim ćwiczeniu z wyskokiem, rozstaw nogi szeroko, jednocześnie wchodząc do pozycji półprzysiadu – plecy są proste, biodra mocno cofnięte, a kolana lekko zrotowane na zewnątrz. Postaraj się dotknąć delikatnie dłonią ziemi. Nie zostawaj długo w tej pozycji, zatrzymaj się dosłownie na sekundę i wróć do pozycji wyjściowej.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Plank z wyskokami

Fot: Katarzyna Milewska

Ustaw się w pozycji podporu przodem na prostych rękach. Następnie wskocz płynnie do pozycji przysiadu, a potem, angażując mocno mięśnie nóg, wyprostuj się dynamicznie, wyskakując w górę i podciągając kolana wysoko. Wyląduj na lekko ugiętych w kolanach nogach i zacznij wszystko od początku. Podczas wykonywana tego ćwiczenia pamiętaj o mocnych i napiętych mięśniach brzucha oraz mięśniach pośladków. Plecy powinny być proste.

Uwaga: ćwiczenie przeznaczone dla osób zaawansowanych. Jeśli jesteś osobą początkującą, wykonaj tylko pierwszą część tego ćwiczenia.

Bieg bokserski

Fot: Katarzyna Milewska

To ćwiczenie także będzie polegało na dynamicznym szybkim tempie. Przeskakując z nogi na nogę, unoś kolano jednej nogi wysoko w górę (nogi pracują jak w ćwiczeniu zwanym Skip A), dodaj do tego mocną pracę ramion – wyprowadzając „cios” ręką przeciwną do ugiętej w górze nogi.

Kobieta ćwiczy

Wykrok z wyskokiem

Fot: Katarzyna Milewska

Wykonaj zwykły wykrok w tył prawą nogą, opierając nogę zakroczną o palce stóp. Nie pochylaj się w trakcie tego ruchu do przodu. Nogi powinny ugiąć się mniej więcej pod kątem prostym. Uważaj, żeby kolano nogi z przodu nie uciekało za mocno przed linię stopy, a noga z tyłu była porządnie ugięta w kolanie. Zatrzymaj się na sekundę w tej pozycji, stabilizując ją mocnym napięciem mięśni brzucha, następnie dynamicznie przenieś ciężar ciała na nogę z przodu, a nogę z tyłu unieś w górę i podskocz.

Uwaga: Przed wykonaniem tego zestawu upewnij się, że twój stan zdrowia pozwoli ci na bezpieczne wykonanie ćwiczeń. Ćwiczenia szybko podnoszą tętno i są mocno skocznościowe.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Chwila relaksu dla szyi. Wystarczy 10 minut, by poczuć się lepiej

kobieta ćwiczy pompki

Jak robić pompki? Jak na pewno ich nie robić? No i co dają pompki?

Ćwiczenia na haluksy – jakie wykonywać zapobiegawczo i po operacji?

Delikatne i rozluźniające. Wypróbuj ćwiczenia na lepszy sen

Ćwiczenia na łokieć tenisisty – domowe sposoby profilaktyki

100 pompek – wyzwanie zwiększające siłę rąk. Plan, efekty. Czy na pewno robisz je dobrze?

Aktywność fizyczna - kiedy warto ćwiczyć? / unsplash

Dlaczego kobiety powinny ćwiczyć rano, a mężczyźni wieczorem? Badacze poznali odpowiedź na to pytanie

Ćwiczenia dla dzieci w domu – najlepsze zabawy ruchowe

Kobieta biegnie z psem

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze dla obu stron? Oto kilka cennych rad

Buty do ćwiczeń – jakie do fitnessu, a jakie na siłownię?

Wystarczą dobre chęci i trochę czasu. Stretching jest dla wszystkich!

Kobieta ćwiczy

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na poprawę mobilności barków oraz odciążenie kręgosłupa w części lędźwiowej. Spróbuj!

Trening z gumą fitness – warto!

Trening z gumą fitness – warto! Wypróbuj te zestawy ćwiczeń

Bolą cię plecy? Ulgę mogą przynieść ci poste ćwiczenia

Mocny brzuch od A do Z. Spróbuj ćwiczeń z Kasią Bigos

Kobieta stoi na ringu bokserskim

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się zrelaksować

Jak pozbyć się drugiego podbródka? Najlepsze ćwiczenia na podbródek

Trening anaerobowy – co to jest? Czym się różni trening anaerobowy od aerobowego

Ćwiczenia na triceps – do wykonania na siłowni i w domu

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Bolące mięśnie - co robić?

Ból mięśni – przyczyny, zapobieganie, leczenie i dieta

Kobieta ćwiczy na pomoście

7 zalet porannych ćwiczeń. Już nigdy nie będziesz mieć wymówek, by zostać w łóżku „chwilkę” dłużej

Kobieta i mężczyzna ćwiczą

Ćwiczenia na kręgosłup dla każdego, czyli sposób na zdrowe plecy. Jak właściwie dobrać zestaw ćwiczeń?

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

Kobieta ćwiczy

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

para na kanapie

Czy można być niewiernym… genetycznie? Rozwiewamy wątpliwości

Jak dbać o nogi w podróży?

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

×