Przejdź do treści

Domowy trening siłowy – sztangielki

Domowy trening siłowy - sztangielki
Trening siłowy ze sztangielkami/ fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Editing friends, czyli porządki wśród znajomych. „Warto co jakiś czas przejrzeć spis swoich kontaktów” – radzi psycholog dr Joanna Heidtman
Rozciąganie pleców na sportowo
Stanie na rękach – sztuczka, która wiele zmienia
„Ludzie z zewnątrz mogą myśleć, że to są błahe rzeczy. A były takie momenty, że naprawdę chciałam skoczyć pod metro…” – mówi 30-letnia Alina, cierpiąca na dysmorfofobię
5 porad, dzięki którym będziesz zarządzać swoim czasem jak mistrz

Trening siłowy i wzmacniający można wykonać także w domu. Dziś propozycja ćwiczeń ze sztangielkami.

Jesteśmy zwolennikami treningu siłowego i nieustannie będziemy was do niego namawiać. Zwłaszcza was, drogie panie. Dobrze wiemy, jak zróżnicowane opinie macie na ten temat. Ale to właśnie m.in. dzięki treningowi siłowemu tworzymy jędrne i proporcjonalne ciała. Na przeszkodzie może stać brak sprzętu albo umiejętności jego wykorzystywania, dodatkowe koszty, które wiążą się z zakupem karnetu w klubie oraz najczęściej spotykana odpowiedź – brak czasu.

Tymczasem nie trzeba ani wielkich pieniędzy, ani też godzin spędzonych w siłowni. Wystarczy, że zaopatrzycie się w dwa odważniki. Na początek mogą być dwukilogramowe, z biegiem czasu można zwiększyć ich ciężar. Oto kilka prostych ćwiczeń wraz z opisem techniki. To dodatkowa opcja treningowa dla urozmaicenia domowych treningów, które zazwyczaj wykonujecie z obciążeniem własnego ciała.

Jeśli dopiero zaczynacie, zacznijcie spokojnie od 10 powtórzeń każdego ćwiczenia i wykonujcie jedno po drugim. Odpocznijcie minutę i jeżeli stwierdzicie, że macie zapas sił, powtórzcie ten schemat jeszcze raz. Stopniowo zwiększajcie liczbę serii, dochodząc nawet do czterech, a w powtórzeniach do 20. Natomiast jeżeli trenujecie od dłuższego czasu, wykonujcie te ćwiczenia na czas, np. przez minutę. Zacznijcie wówczas od trzech serii 15-20 powtórzeń lub dobierzcie większe obciążenia.

Ćwiczenie 1
Wykrok w przód z jednoczesnym zgięciem przedramion

Stańcie w pozycji wyprostowanej ze sztangielkami w dłoniach, następnie z wdechem wykonajcie wykrok w przód. Kiedy stopa stabilnie oprze się na podłodze, ugnijcie jednocześnie obie ręce. Wytrzymajcie w tej pozycji 2-3 sekundy, a następnie odepchnijcie się ze stopy wykrocznej, powracając do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtarzajcie raz na prawą, raz na lewa nogę. Uwaga: starajcie się, aby łokieć podczas tej pracy był blisko tułowia. Dokładną technikę wykroków znajdziecie tutaj. 

Ćwiczenie 2
Wiosłowanie sztangielkami w opadzie tułowia

Ruch zaczynacie od pozycji wyprostowanej. Nie uginając kolan, cofacie biodro. Dopiero w tym momencie delikatnie uginacie kolana, tak żeby nie wychodziły poza linie stopy (wykonujecie półprzysiad). Następnie pochylacie się do przodu, tak aby plecy były proste, a głowa przedłużeniem kręgosłupa. W rękach trzymacie sztangielki ułożone tuż pod barkami. Z tej pozycji (wdech) unosicie łokcie w górę, blisko tułowia, ściągając przy tym łopatki. W końcowej fazie (wydech) prostujecie ręce do pełnego rozciągnięcia mięśni.

Ćwiczenie 3
Przysiad z wyciskaniem sztangielek

Stańcie prosto, trzymając sztangielki w ugiętych rękach na wysokości barków. W tej pozycji wykonajcie prawidłowy przysiad (wdech). Prostując się, wypchnijcie ramiona w górę (do pełnego wyprostu). Ruch kończycie wydechem. Bark powinien być aktywny, a łokieć wyprostowany, co uchroni was od kontuzji. Następnie uginacie ręce ze sztangielkami do wysokości barków i płynnie przechodzicie do przysiadu.

Ćwiczenie 4
Rozpiętki ze sztangielkami

Połóżcie się na plecach z nogami ugiętymi na podłożu, tak aby wykonać swobodny ruch ramion w bok. Trzymacie sztangielki w górze na wyciągniętych, lekko ugiętych w łokciu rękach nad środkową częścią klatki piersiowej. Bierzecie wdech, zginacie lekko stawy łokciowe i rozkładacie sztangielki do poziomu klatki piersiowej. Kolejno robicie wydech i tym samym torem ruchu wracacie do pozycji wyjściowej.

Ćwiczenie 5
Pełny brzuch

Połóżcie się na plecach i ugnijcie kolana. Sztangielkę trzymacie oburącz w górze na wyciągniętych rękach. Następnie z wydechem przechodzicie do siadu, pilnując by sztangielki znajdowały się cały czas wysoko nad głową. Wytrzymujecie chwilę i z kolejnym wydechem przechodzicie do leżenia. Podczas ćwiczenia ręce cały czas mają być wyprostowane nad głową.

 

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Trening EMS – na czym polega? Elektrostymulacja czy siłownia? 

Jak często należy ćwiczyć?

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Jakie efekty przynosi jazda na rolkach? /fot. iStock

Jakie efekty przynosi jazda na rolkach?

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Spinning – spal nawet tysiąc kalorii w godzinę! Jak ćwiczyć na siłowni a jak w domu

Trener personalny – cała prawda o tym, kim jest i ile zarabia  

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Pułap tlenowy. Jak go poprawić i cieszyć się lepszymi efektami treningów? 

Ćwiczenia do szpagatu – jak się rozciągać, by go wykonać? 

Bieganie na czczo

Poranny trening na czczo – spalacz tłuszczu czy kiepski pomysł?

istockphoto.com

Jak mają się twoje biodra, gdy masz 20, 30, 40… lat?

Zakochajcie się w ćwiczeniach – prosty trening dla par w domu

W wieku 70. lat postanowiła: „teraz albo nigdy”! Dzięki ćwiczeniom przeszła niesamowitą metamorfozę i odstawiła wszystkie leki, które brała

W wieku 70. lat postanowiła: „teraz albo nigdy”! Dzięki ćwiczeniom przeszła niesamowitą metamorfozę i odstawiła wszystkie leki, które brała

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Talia jak u osy. Proste ćwiczenia na figurę klepsydry 

Proste ćwiczenia na uda wewnętrzne. Poznaj skuteczne ćwiczenia z gumą

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Fałdka precz! Najlepsze ćwiczenia na dolne partie brzucha

Stresujesz się? Poćwicz!

Stresujesz się? Poćwicz! Propozycje ćwiczeń

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku. Z naszym poradnikiem będzie to prostsze niż myślisz!

Ciężko ustać ci w tej pozycji? Naukowcy mówią, o czym może to świadczyć

Ciężko ustać ci w tej pozycji? Naukowcy mówią, o czym może to świadczyć

Chwila relaksu dla szyi. Wystarczy 10 minut, by poczuć się lepiej

kobieta ćwiczy pompki

Jak robić pompki? Jak na pewno ich nie robić? No i co dają pompki?

Najpopularniejsze

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Średnia długość życia / rawpixel

Długość życia na świecie. 10 krajów, w których żyje się najdłużej

×