Przejdź do treści

Stanik sportowy, czyli biust pod kontrolą. Jak wybrać najlepszy?

Stanik sportowy – biust pod kontrolą Pexels.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Motywacja – nie wzbudzisz jej żadnym trickiem ani sztuczką. Sprawdź, jak się skutecznie zmotywować
Jak się twórczo złościć? Wykorzystaj negatywne emocje, by wprowadzić zmiany w życiu!
Witaj Słońce! Poświęć 20 minut o poranku na te ćwiczenia, a poczujesz się jak nowo narodzona
Martwisz się? To dobrze! Dlaczego i w jakim stopniu warto się zamartwiać?
Czy niebieskie paragony możemy wyrzucać do pojemników na papier? Wyjaśnia Kasia Wągrowska

Drogie panie – trenujecie? Jeśli tak, oprócz sportowych butów w pierwszej kolejności zakupcie także dobry sportowy stanik!

Stanik codzienny nie do ćwiczeń

Przyznam, że piszę ten tekst nie dlatego, że wpadłam na ten genialny pomysł sama. Tym razem inspiracją stały się inne kobiety. Jestem instruktorką, w dodatku zdecydowana większość osób, z którymi trenuję, to kobiety. No, a kobiety, jak to kobiety… Dbają o sportowe (najlepiej ładne) buty, sportowy (najlepiej kolorowy) strój, ale zapominają czasem o jeszcze jednej ważnej sprawie – staniku sportowym. Nie do końca rozumiem dlaczego.

Przecież nawet najwygodniejszy codzienny stanik nie sprawdzi się podczas ćwiczeń. Pocisz się wtedy na tyle intensywnie, że ciało staje się mokre, a koronki fiszbiny zaczynają podrażniać skórę. Mało tego – taki stanik z pewnością nie pomoże ci uporać się z grawitacją.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Kobieta

Stanik sportowy – na co zwrócić uwagę?

  1. Obwód pod biustem. Nie zaniżaj go nawet o centymetr. Takie staniki i tak są z natury dość ciasne w obwodzie. I dobrze – to ich zadanie.
  2. Ramiączka. Jeśli masz większy rozmiar miseczki, pomyśl o staniku z szerokimi, regulowanymi ramiączkami. Dzięki temu ciężar będzie częściowo przeniesiony na plecy i barki.
  3. Rozmiar. Taki stanik nie może być za duży ani za mały. Na stronach internetowych są dostępne specjalne tabele, na których z łatwością sprawdzisz rozmiarówki.

Nie kupuj w ciemno. Stanik przymierz dokładnie na gołe ciało i wykonaj kilka ruchów, skłonów i wymachów. Stanik sportowy nie powinien się przesuwać, cisnąć (choć zdecydowanie powinien być dobrze dopasowany). Dobry stanik (zresztą nie tylko sportowy) pomoże przede wszystkim w utrzymaniu biustu na swoim miejscu. Nie tylko podczas ćwiczeń, ale ogólnie. No niestety kochane – z biegiem lat grawitacja staje się dla nas bezlitosnym prawem natury.

Jaki stanik sportowy kupić? Ja zwykle wybieram znane marki sportowe. I wcale nie sięgam po najtańsze. Droższe modele zwykle są nie tylko dobrze zaprojektowane, ale są także uszyte z dobrej jakości materiału, który odprowadza wilgoć. Na tym akurat oszczędzać nie warto.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Nie możesz żyć bez sportu? Zatrzymaj się na moment! Regeneracja to nie fanaberia

Trening interwałowy – fitnessowy must have! Na czym polega i dlaczego warto się w niego wkręcić?

7 ćwiczeń, które odmienią twój trening

Fitball – przykładowe ćwiczenia, wybór odpowiedniej piłki

Dance aerobik – jak ćwiczyć? Efekty u początkujących

Aqua fitness – zalety zajęć w wodzie. Efekty aqua aerobiku

Body pump – co to jest, ćwiczenia, efekty treningu

Kobieta

„Biustonosz jest fałszywą potrzebą”. Ekspert wyjaśnia, dlaczego nienoszenie stanika jest zdrowsze dla piersi

Gillian Andreson rezygnuje z noszenia staników

Gillian Anderson zrezygnowała z noszenia biustonoszy. „Nie obchodzi mnie, czy moje piersi będą zwisać do pępka”

"Noszenie stanika to wybór, a nie obowiązek" - podkreśla edukatorka antydyskryminacyjna Anna Wiatrowska

„Noszenie stanika to wybór, a nie obowiązek” – podkreśla edukatorka antydyskryminacyjna Anna Wiatrowska

Nordic walking – to nie jest sport (tylko) dla osób starszych!

Trening a zdrowie / istock

Ćwiczenia na receptę. Można wyleczyć się dzięki sportowi?

Rozciąganie odprężone, czyli co zrobić, by szpagat nie bolał

Ćwiczenia na pośladki. Dodaj obciążenie, poczujesz różnicę

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

skakanka

Chemiczna skakanka. Raport: nawet 25 proc. przyrządów sportowych może zawierać niebezpieczne dla zdrowia substancje

Chcesz się więcej ruszać, ale nie możesz się oderwać od serialu? Oto zestaw ćwiczeń kanapowych

bieganie

Pierogi kontra biegi

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Jak dbać o biustonosz? Rozmawiamy z brafitterką Izabelą Sakutovą

Cubii – trenowanie przy biurku. Czy warto ćwiczyć z Cubii?

Kobieta robi szpagat

Jak zrobić szpagat? Ćwiczenia rozciągające do szpagatu

Trening obwodowy – na czym polega i dlaczego jest skuteczny?

kobieta ćwiczy na siłowni

Co spala tłuszcz – ćwiczenia cardio czy trening siłowy?

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

smutna kobieta pakująca prezenty świąteczne

Nie lubisz świąt? Nie martw się, to… normalne. Dla wielu to zwykły przymus

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Kobieta z lampą w ręce

10 niezdrowych wieczornych nawyków

Kobieta leży w łóżku

7 rzeczy, które ułatwią poranne wstawanie

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Starsze kobiety ćwiczą

Z każdym rokiem starsi. Jak pokonać lęk przed upływem czasu?

Kobieta biegnie na środku ulicy

Jesteś aktywna fizycznie? Twoje jelita też na tym korzystają

Zapominasz? To znak, że z twoim mózgiem wszystko jest w porządku

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

×