Przejdź do treści

Stanik sportowy, czyli biust pod kontrolą. Jak wybrać najlepszy?

Stanik sportowy – biust pod kontrolą Pexels.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Siostra Bożenna o mobbingu w pielęgniarstwie: „Pielęgniarki pielęgniarkom urządziły piekło w miejscach pracy”
„Nie mogę uwierzyć, że przegapiłabym wszystkie te doświadczenia życiowe, gdybym nadal ukrywała swoje ciało” – pisze kanadyjska modelka po amputacji nogi
12 proc. z nas używa smartfona pod prysznicem, 9 proc. w czasie seksu. Lek. Michał Domaszewski ostrzega przed uzależnieniem od telefonu
Gorączka Denga czy Gorączka Zachodniego Nilu pojawi się w Polsce? Eksperci alarmują: już niedługo
Ane Piżl z cudowną (i potrzebną!) akcją topfreedom. „Nie zgadzam się na podział klatek piersiowych na legalne i nielegalne”

Drogie panie – trenujecie? Jeśli tak, oprócz sportowych butów w pierwszej kolejności zakupcie także dobry sportowy stanik!

Stanik codzienny nie do ćwiczeń

Przyznam, że piszę ten tekst nie dlatego, że wpadłam na ten genialny pomysł sama. Tym razem inspiracją stały się inne kobiety. Jestem instruktorką, w dodatku zdecydowana większość osób, z którymi trenuję, to kobiety. No, a kobiety, jak to kobiety… Dbają o sportowe (najlepiej ładne) buty, sportowy (najlepiej kolorowy) strój, ale zapominają czasem o jeszcze jednej ważnej sprawie – staniku sportowym. Nie do końca rozumiem dlaczego.

Przecież nawet najwygodniejszy codzienny stanik nie sprawdzi się podczas ćwiczeń. Pocisz się wtedy na tyle intensywnie, że ciało staje się mokre, a koronki fiszbiny zaczynają podrażniać skórę. Mało tego – taki stanik z pewnością nie pomoże ci uporać się z grawitacją.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Kobieta

Stanik sportowy – na co zwrócić uwagę?

  1. Obwód pod biustem. Nie zaniżaj go nawet o centymetr. Takie staniki i tak są z natury dość ciasne w obwodzie. I dobrze – to ich zadanie.
  2. Ramiączka. Jeśli masz większy rozmiar miseczki, pomyśl o staniku z szerokimi, regulowanymi ramiączkami. Dzięki temu ciężar będzie częściowo przeniesiony na plecy i barki.
  3. Rozmiar. Taki stanik nie może być za duży ani za mały. Na stronach internetowych są dostępne specjalne tabele, na których z łatwością sprawdzisz rozmiarówki.

Nie kupuj w ciemno. Stanik przymierz dokładnie na gołe ciało i wykonaj kilka ruchów, skłonów i wymachów. Stanik sportowy nie powinien się przesuwać, cisnąć (choć zdecydowanie powinien być dobrze dopasowany). Dobry stanik (zresztą nie tylko sportowy) pomoże przede wszystkim w utrzymaniu biustu na swoim miejscu. Nie tylko podczas ćwiczeń, ale ogólnie. No niestety kochane – z biegiem lat grawitacja staje się dla nas bezlitosnym prawem natury.

Jaki stanik sportowy kupić? Ja zwykle wybieram znane marki sportowe. I wcale nie sięgam po najtańsze. Droższe modele zwykle są nie tylko dobrze zaprojektowane, ale są także uszyte z dobrej jakości materiału, który odprowadza wilgoć. Na tym akurat oszczędzać nie warto.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ćwiczenia do szpagatu – jak się rozciągać, by go wykonać? 

Talia jak u osy. Proste ćwiczenia na figurę klepsydry 

Proste ćwiczenia na uda wewnętrzne. Poznaj skuteczne ćwiczenia z gumą

Fałdka precz! Najlepsze ćwiczenia na dolne partie brzucha

Ćwiczenia na kaptury, dzięki którym zachowasz kobiecą sylwetkę

100 pompek – wyzwanie zwiększające siłę rąk. Plan, efekty. Czy na pewno robisz je dobrze?

Ćwiczenia na ręce – wzmacniające i wyszczuplające. Jak zapobiec drętwieniu rąk?

Aktywność fizyczna - kiedy warto ćwiczyć? / unsplash

Dlaczego kobiety powinny ćwiczyć rano, a mężczyźni wieczorem? Badacze poznali odpowiedź na to pytanie

Czy jazda na rowerze odchudza? Poznaj całą prawdę!

Arnoldki – skuteczne ćwiczenie na piękne barki

Ćwiczenia dla dzieci w domu – najlepsze zabawy ruchowe

6 ćwiczeń na płaski brzuch na siłowni. Jaka dieta wzmocni efekt?

Buty do ćwiczeń – jakie do fitnessu, a jakie na siłownię?

Ćwiczenia na smukłe uda – trening w domu i na siłowni

Jak zbudować brazylijskie pośladki? Te ćwiczenia wykonasz w swoim domu

Bieg bokserski – ćwiczenie, które rzeźbi ciało i spala tłuszcz

Jak pozbyć się drugiego podbródka? Najlepsze ćwiczenia na podbródek

Trening anaerobowy – co to jest? Czym się różni trening anaerobowy od aerobowego

Ćwiczenia na triceps – do wykonania na siłowni i w domu

Ćwiczenia na kręgosłup szyjny – jak rozluźnić kark?

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Callanetics – ćwiczenia odchudzające i ich efekty. Poznaj ćwiczenia, które nie męczą

Body shape – odchudzający trening fitness. Przykłady ćwiczeń, efekty

Kiedy pić białko – przed treningiem czy po treningu? Ile białka potrzebujesz?

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

5 rozmów, które warto abyś przeprowadziła ze swoim partnerem lub partnerką

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Jak dbać o nogi w podróży?

Kobieta ćwiczy

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

×