Przejdź do treści

Niedoceniany ergometr wioślarski

Niedoceniany ergometr wioślarski
Ergometr wioślarski, fot. Katarzyna Milewska/ Pure Jatomi Złote Tarasy
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Co roku wracasz z urlopu rozczarowana? Zmień to!
„Kobiety uczą się zachowań społecznych na zasadzie kopiuj-wklej, aż osiągają biegłość, która czyni ich autyzm niewidzialnym”. O życiu i kobiecości ze spektrum autyzmu mówi psycholożka i nauczycielka jogi Agata Ucińska
Co zrobić, aby komary cię nie gryzły? 11 sposobów, które naprawdę działają
Stanie na rękach – krok po kroku. Z naszym poradnikiem będzie to prostsze niż myślisz!
Nie stawiaj siebie na szarym końcu! Dlaczego tak trudno o siebie zadbać?

W wielu klubach jest niedostępny, w wielu stoi osamotniony lub wykorzystywany jest sporadycznie. A szkoda, bo jego zalet trudno nie docenić. Mowa o ergometrze wioślarskim.

Ergometr wioślarski, zwany wioślarzem, może być stosowany zarówno przez osoby zaawansowane (np. trenujące CrossFit), jak i początkujące, które dopiero zaczynają swoją przygodę z aktywnością fizyczną lub wracają do boju po dłuższej przerwie. Trening na ergometrze wioślarskim ma charakter wytrzymałościowo-siłowy. Co to oznacza dla was? Lepszą kondycję i ogólną sprawność fizyczną, większą wydolność, lepszą pracę płuc i serca. Ćwicząc na wioślarzu, angażujecie do pracy około 95% mięśni i jesteście w stanie zbudować harmonijną i silną sylwetkę.

Jednak, aby trening był bezpieczny i efektywny, na pierwszym miejscu musimy postawić na prawidłową technikę wiosłowania (zresztą jak w przypadku wszystkich innych ćwiczeń). Podczas takiego treningu najbardziej narażone na kontuzję są plecy, dlatego przed przystąpieniem do wiosłowania powinniście poświęcić parę minut na rozgrzewkę.

Technika wiosłowania:

Ruch wioślarski podzielony jest na dwie fazy:

Pozycja wyjściowa: utrzymujcie plecy prosto (ale cały czas jesteście delikatnie pochyleni do przodu), stopy są ułożone w zaczepach (wcześniej musicie je dopasować pod siebie). Na wyciągniętych ramionach trzymacie drążek, a nogi są ugięte w stawach kolanowych.

Faza I: Wyprostujcie dynamicznie nogi i w momencie, kiedy drążek przechodzi linię kolan, wykonajcie ruch ramion w tył i przyciągnijcie drążek do brzucha, delikatnie odchylając się w tył.

Faza II: Jest to ten sam ruch tylko wykonany w odwrotnej kolejności (zaczynacie od wyprostu rąk, pochylacie  tułów do przodu, uginacie nogi).

Podczas wiosłowania pilnujcie, aby kolana nie schodziły się do środka! Kontrolujcie, czy plecy są proste. Trzymajcie mocno spięty brzuch i pośladki, co dodatkowo wpłynie na efektywność waszej pracy i uaktywni pracę mięśni głębokich.

Dzięki profesjonalnemu wyświetlaczowi macie pełną kontrolę nad swoim treningiem. Jesteście świadomi pokonanego dystansu, spalonych kalorii, czasu trwania treningu oraz mocy, z jaką wykonujecie pociągnięcia. Możecie wybrać jedną z kilku stref treningowych. Zacznijcie od obliczenia swojego tętna maksymalnego i do niego dostosujcie intensywność. Po rozgrzewce co każde 90 sekund zwiększajcie siłę pociągnięć o 25 watów (wszystko jest na monitorze). Kiedy poczujecie, że więcej już nie dacie rady, prawdopodobnie w tym momencie osiągneliście tętno maksymalne.

Strefy i korzyści treningowe:

– spalanie tkanki tłuszczowej (55-65% Tmax),

– poprawa ogólnej wydolności kardiologicznej (70-80% Tmax),

– poprawa kondycji (85-90% Tmax),

Ergomert wioślarski może być wykorzystany do rozgrzewki przed głównym treningiem (oczywiście pod warunkiem, że pracujemy prawidłowo technicznie i z odpowiednią niezbyt dużą intesywnością), stosowany jako część specjalistyczna treningu lub na zakończenie – jako trening aerobowy.

Jeżeli nie jesteście pewni na 100%, czy dobrze wykonujecie to ćwiczenie, porozmawiajcie z trenerem na siłowni. Zawsze lepiej zapytać, niż narazić się na kontuzje.

 

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

Ciężko ustać ci w tej pozycji? Naukowcy mówią, o czym może to świadczyć

Ciężko ustać ci w tej pozycji? Naukowcy mówią, o czym może to świadczyć

Chwila relaksu dla szyi. Wystarczy 10 minut, by poczuć się lepiej

Zastanawiasz się, czy warto chodzić na basen? Zobacz, co zyskasz, decydując się na pływanie

kobieta ćwiczy pompki

Jak robić pompki? Jak na pewno ich nie robić? No i co dają pompki?

Ćwiczenia na haluksy – jakie wykonywać zapobiegawczo i po operacji?

Delikatne i rozluźniające. Wypróbuj ćwiczenia na lepszy sen

Ćwiczenia na łokieć tenisisty – domowe sposoby profilaktyki

Ćwiczenia na kaptury, dzięki którym zachowasz kobiecą sylwetkę

100 pompek – wyzwanie zwiększające siłę rąk. Plan, efekty. Czy na pewno robisz je dobrze?

Ćwiczenia na ręce – wzmacniające i wyszczuplające. Jak zapobiec drętwieniu rąk?

Aktywność fizyczna - kiedy warto ćwiczyć? / unsplash

Dlaczego kobiety powinny ćwiczyć rano, a mężczyźni wieczorem? Badacze poznali odpowiedź na to pytanie

Czy jazda na rowerze odchudza? Poznaj całą prawdę!

Arnoldki – skuteczne ćwiczenie na piękne barki

Ćwiczenia dla dzieci w domu – najlepsze zabawy ruchowe

Kobieta biegnie z psem

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze dla obu stron? Oto kilka cennych rad

6 ćwiczeń na płaski brzuch na siłowni. Jaka dieta wzmocni efekt?

Buty do ćwiczeń – jakie do fitnessu, a jakie na siłownię?

Ćwiczenia na smukłe uda – trening w domu i na siłowni

Jak zbudować brazylijskie pośladki? Te ćwiczenia wykonasz w swoim domu

Bieg bokserski – ćwiczenie, które rzeźbi ciało i spala tłuszcz

Wystarczą dobre chęci i trochę czasu. Stretching jest dla wszystkich!

Kobieta ćwiczy

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na poprawę mobilności barków oraz odciążenie kręgosłupa w części lędźwiowej. Spróbuj!

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

para na kanapie

Czy można być niewiernym… genetycznie? Rozwiewamy wątpliwości

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Jak dbać o nogi w podróży?

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Średnia długość życia / rawpixel

Długość życia na świecie. 10 krajów, w których żyje się najdłużej

×