Przejdź do treści

Joga – jak się z nią polubić?

Joga – jak się z nią polubić?
Fot. konferencja prasowa Reebok
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
1 na 3 osoby twierdzi, że powrót do biura negatywnie wpłynął na jej zdrowie psychiczne
1 na 3 osoby twierdzi, że powrót do biura negatywnie wpłynął na jej zdrowie psychiczne
Patricia Kazadi ofiarą body shamingu
Patricia Kazadi ofiarą body shamingu. „Nie chciało mi się żyć. I taką próbę podjęłam”
Dominika Gwit
Dominika Gwit-Dunaszewska: w związku z tym, że jestem gruba, mam się zamknąć w domu?
„Nie jestem nikomu winna wyglądu” – mówi Maja Staśko, wyjaśniając zjawisko przemocy psychicznej w sieci
Jak będzie wyglądał powrót do szkół od września?
Jak będzie wyglądał powrót do szkół od września? Oto nowe rządowe wytyczne

Cel – polubić się z jogą. Innymi słowy, pójść i nie umrzeć z nudów. Tak myślałam wybierając się na pierwsze lekcje jogi. Też kojarzy ci się z monotonią? Pomyśl o tym trochę inaczej.

Nie zamierzam w jakikolwiek sposób dyskredytować jogi. Jej fani mogą spać spokojnie. Wiem, co myślicie – jak można nudzić się na jodze?! Ba – jak w ogóle można kojarzyć jogę z nudą? Przykro mi, ale część osób – zwłaszcza tych, które na jodze nie były – kojarzy ją z zajęciami:

a)      Dla uduchowionych dziwolągów
b)      Dla leniwych (w końcu to ćwiczenia w jednym miejscu)
c)       I wreszcie… dla nudziarzy.

Wybaczcie. Jestem wulkanem energii. Kocham muzykę, zwłaszcza głośną, ćwiczenia w rytmie i wreszcie ostry wycisk okupiony strumieniami potu. Dlatego do jogi podchodziłam sceptycznie. Znałam jej niepodważalne zalety i zawsze wiedziałam, że stanowiłaby doskonałe uzupełnienie moich własnych (bardziej hardcorowych) zestawów ćwiczeniowych. Za każdym razem jednak mój zapał się kończył (do zajęć podchodziłam parokrotnie i nigdy nie zostałam na dłużej). Czemu? Dziś uważam, że do jogi trzeba dojrzeć. Należy ją zrozumieć i poczuć o co w niej chodzi. I niech nikt mi nie mówi, że to nie jest specyficzny klimat! Bo aby się z jogą polubić, trzeba ten klimat poczuć.

Ostatnio znów wróciłam do zajęć. I mimo że wciąż nie dotarłam do sedna tego tematu, tym razem postanowiłam dać jodze więcej czasu. Jest lepiej niż poprzednio, bo chociaż nazwy asanów wciąż pozostają dla mnie tajemniczymi i odrobinę zabawnymi określeniami, zaczynam rozumieć, o co chodzi z odnajdywaniem przestrzeni w swoim ciele i… głowie. Fakt – muzyka mogłaby rozpraszać. Poza tym szalenie cenię pozycje, które – jak się okazuje – faktycznie wymagają  sporo siły i to zupełnie innej niż ta znana mi z siłowni lub sali ćwiczeń. Wprawdzie wciąż bardziej skupiam się na ciele niż aspekcie mentalnym jogi, ale myślę, że to przyjdzie z czasem. Próbowałam tylko metody Iyengara, ale chyba sprawdzę też bardziej dynamiczną astangę.

Cały czas się uczę. Dla mnie joga to drogocenne lekcje tego, jak rozciągać się bezpiecznie i skutecznie. Nie ukrywam zresztą, że na zajęcia chodzę przede wszystkim po to, by się rozciągnąć i odrobinę rozluźnić ciało po innych treningach. Paulina Holtz powiedziała mi kiedyś: – Zajęcia jogi wyciszają, dają poczucie równowagi i mocy w ciele. Wreszcie czuję, że mam nad nim jakąś kontrolę. Wtedy wspominała też o tym, że przekonała się, że joga nie jest nudnym tkwieniem w miejscu. To było ponad rok temu. Wtedy nie wierzyłam. Dziś zaczynam rozumieć o co jej chodziło.

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Mata do jogi – charakterystyka, rodzaje, czyszczenie

Witaj Słońce! Poświęć 20 minut o poranku na te ćwiczenia, a poczujesz się jak nowo narodzona

Pilates to nuda? Nic bardziej mylnego. Ćwiczenia pomogą wzmocnić ważne mięśnie

Dziewczyna stojąca na ulicy

„Zejście po schodach też może stać się dla ciebie ścieżką kontemplacji”. Kasia Bem o spacerze medytacyjnym

joga yoga

Joga w hamaku. Ćwicz nad ziemią!

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Kobieta trenuje jogę

„Odpuść sobie”. Ale jak to zrobić? Kasia Bem zapewnia, że joga może w tym pomóc

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Kobieta leży ma nacie do jogi

5 jogicznych zasad zdrowego i długiego życia. Skorzystaj z porad Kasi Bem

Kobieta ćwiczy

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

Inga Izabela Dańkowska: Joga prenatalna nie wymaga wcześniejszego doświadczenia. Zawiera wyłącznie bezpieczne ćwiczenia i techniki

Katarina Hellstrom: „Obecnie modne jest posiadanie twardego, wciągniętego i płaskiego brzucha. Przepraszam za mocne słowa, ale to powolne samobójstwo”

Nicole Radomska

„Ajurweda jest cennym drogowskazem, jak się sobą zaopiekować na co dzień” – mówi Nicole Radomska, terapeutka ajurwedyjska i psycholog

„Tkanie jest bardzo odprężającym zajęciem, jest w tym monotonność podobna do medytacji”. O współczesnym rzemiośle opowiadają twórczynie duetu Tartaruga

Żuraw – ćwiczenie. Jak zrobić pozycję kruka w jodze?

Stań na głowie

Stanie na głowie – joga, technika. Jak się tego nauczyć?

stres trening

Sposoby na stres. Oto 6 skutecznych sposobów, które ukoją twoje nerwy

Pozycja Trupa, czyli jak się relaksować

O zaletach jogi dla dzieci mówi Agnieszka Sygitowicz-Stańkowska

„Joga dla dzieci pozwala rozwinąć poczucie własnej wartości, pewność siebie, stabilność i inteligencję emocjonalną. Różni się od gimnastyki, biegania, jazdy na rowerze czy sztuk walki” – mówi instruktorka Agnieszka Sygitowicz-Stańkowska

Kobieta ćwiczy jogę w ciąży

Joga w ciąży. Nauczycielka jogi odpowiada na najczęściej zadawane pytania

AcroYoga - co to jest?

AcroYoga – co to jest, na czym polega? Ćwiczenia w AcroYodze

„Dbanie o siebie to dawanie sobie czasu i takiej aktywności, która nam sprawia radość” – mówi Olga Paprocka, nauczycielka Jogi Vinyasa

Joga twarzy

„Joga twarzy jest dla osób, które nie chcą stosować inwazyjnych metod lub poddawały się zabiegom ostrzykiwania różnymi substancjami chemicznymi” – mówi Anna Kaim, instruktorka jogi twarzy

„Istnieje wyraźna relacja między śmiechem a zwiększoną aktywnością komórek antyrakowych” – mówi Piotr Bielski, prowadzący zajęcia jogi śmiechu dla osób z chorobą onkologiczną

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?