Przejdź do treści

Jak ćwiczyć podczas upałów? Co radzą trenerzy?

Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Czy podczas upałów można ćwiczyć? A jeśli tak, jak się do treningu przygotować? To pytania, które przy obecnej temperaturze pojawiają się często. Jak zatem ćwiczyć? Już opowiadamy.

Nic w tym niezwykłego, że latem bywa gorąco. Taki mamy klimat i cieszmy się z tego, że chociaż przez kilka miesięcy możemy ładować baterie słońcem i łapać pozytywną energię. Czy jednak, kiedy zaczyna się robić upalnie, mamy leżeć z lodami i popijać zimne piwo? Niekoniecznie. Wiem, że uśmiechacie się pod nosem, ale jeśli należycie do grupy aktywnych, wykorzystajcie ten czas także na inne przyjemności. I tu akurat mowa o treningu.

No dobra, macie dobre chęci i spory zapas motywacji, ale żar leje się z nieba? Spokojnie – opracujmy plan działania.

Pierwsza sprawa to wybór odpowiedniej pory dnia. Nikt wam nie każe iść biegać w największy skwar. Jeśli źle znosicie upały, idźcie na trening po godzinie 18:00 albo wstańcie nieco wcześniej. Poranny trening niesie ze sobą dużo plusów. Ale za to organizm szybciej się wtedy odwadnia. Dzieje się tak, ponieważ nasz układ hormonalny właśnie o tej porze ułatwia eliminację wody z organizmu. Dlatego bardzo ważne jest to, by odpowiednio się nawadniać i to o każdej porze. Pijcie małymi łykami co kilka, kilkanaście minut. Woda? Jasne, ale oprócz tego postawcie na napoje izotoniczne. Wypijajcie około 200 ml napoju na 25 minut przed treningiem oraz po godzinie od jego zakończenia.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł
slonce

Ponieważ wysiłek w trakcie upałów jest jednak dodatkowym obciążeniem dla krwiobiegu (krew jest wówczas kierowana nie tylko do mięśni, ale także do skóry), warto postawić na chłodzenie. Jakie? Zimną kąpiel. Która zresztą będzie dodatkowo przyśpieszać regenerację potreningową.

Jeśli lato, to także obowiązkowo – nakrycie głowy oraz kremy z wysokim filtrem! A teraz marsz na trening!

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Czym jest trening push pull legs i dlaczego powinnaś go wykonać? 

Rodzaje treningów. Siłowy, obwodowy, funkcjonalny – jaki rodzaj aktywności wybrać dla siebie? 

Pompki damskie: technika, efekty, przeciwwskazania. Sprawdź, czy to ćwiczenie dla ciebie!

Kobieta skacze na skakance

Skakanka na 3 sposoby. Jak trenować skutecznie?

Kobieta leży na kanapie i ćwiczy

Czujesz ból w okolicach kręgosłupa lędźwiowego? Spróbuj ćwiczeń na kanapie przy ulubionym serialu

Ćwiczenia z ciężarkami. Jak ćwiczyć z hantlami?

Brazylijskie jiu-jitsu – twój sposób na skuteczną ochronę. Korzyści z trenowania BJJ

Kobieta ćwiczy

Potrzebujesz zastrzyku energii o poranku? Sprawdź, co może zdziałać rozciąganie

Chcesz mieć mocne mięśnie brzucha? Wypróbuj kółko do ćwiczeń!

Kobieta i ćwiczenia na smukłe ramiona

Ćwiczenia na smukłe ramiona. Jakie ćwiczenia na „pelikany”?

Stepper. Niesamowite efekty z pomocą małego przyrządu!  / AdobeStock

Stepper. Niesamowite efekty z pomocą małego przyrządu! 

5 sytuacji, w których lepiej odpuścić trening. Wyjdzie ci to na zdrowie

Jak dobrać strój sportowy damski do aktywności fizycznej? 

Capoeira – sztuka walki bez…walki. Jak przygotować się do treningu?

Kobieta ćwiczy

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

Czym jest trening split i kiedy warto go wprowadzić do swojego kalendarza?

Kobieta ćwiczy

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

kobieta z hantelkami

Ćwiczenia na jędrne pośladki z hantlami. Zamiast tylko siedzieć na pupie – ćwicz ją!

Europa ociepla się dwa razy szybciej niż reszta świata. Polska na niechlubnym miejscu. Aktywistka bije na alarm

trening funkcjonalny

Trening funkcjonalny. Wystarczy 5 naprawdę prostych ćwiczeń, które pobudzą całe ciało

Kobieta leży na macie na siłowni

„Cierpiałam na bezsenność, ale miałam sześciopak na brzuchu niczym J.Lo”. Trenerka personalna mówi stop kulturze „wystarczy się zorganizować”

Kobieta ćwiczy w parku

Ćwiczenia na odstresowanie. Zobacz 5 ćwiczeń od trenerki fitness

Rumba – na czym polega ten taniec? Jak wpływa na sylwetkę?

Trening EMS – na czym polega? Elektrostymulacja czy siłownia? 

×