Przejdź do treści

Ćwiczenia na boczki i brzuch – jak skutecznie spalić tłuszcz?

Ćwiczenia na boczki – rozprawmy się z mitem
Ćwiczenia na boczki/ fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Podoba Ci
się ten artykuł?

Boczki to bez wątpienia najbardziej problematyczna okolica, w której może gromadzić się tłuszczyk. Wiele kobiet skarży się, że nie wiedzą, jak pozbyć się boczków. Odpowiedź na pytanie „jak zgubić boczki” jest złożona. Czy ćwiczenia na boczki pomogą ci pozbyć się z tej okolicy tkanki tłuszczowej? A może konieczne jest stosowanie diety? Pora przyjrzeć się nieco bliżej temu, jak zgubić boczki.

Skąd się biorą boczki?

Boczki to fałdki tłuszczu zlokalizowane w bocznych partiach talii. Za powstanie boczków odpowiadają te same czynniki, które sprzyjają kumulacji tkanki tłuszczowej także w innych obszarach ciała. Mowa o mało aktywnym trybie życia i źle zbilansowanej diecie. Kumulowaniu się tłuszczu na boczkach, brzuchu i biodrach odpowiada wysokie spożycie cukru, tłuszczów trans czy alkoholu. Dodatkowo – postawaniu boczków wiotczenie mięśni zlokalizowanych wokół talii. Na powstanie boczków szczególnie narażeni są mężczyźni. Wynika to z faktu, że androgeny, czyli męskie hormony płciowe promują odkładanie się tłuszczu w okolicy brzucha i talii.

Ćwiczenia na boczki – czy pomogą?

Ćwiczenia na boczki to hasło dość popularne. Wiele osób szuka ich w nadziei, że pomogą im pozbyć się z okolic brzucha nadprogramowanego „tłuszczyku”. Nie tędy droga. Przede wszystkim wystające na bokach (zwykle podwójnie widoczne po założeniu spodni) tzw. „boczki” to nic innego jak gromadząca się w tej okolicy tkanka tłuszczowa. U jednej osoby będzie bardziej widoczna na nogach, u innej w górnych partach ciała, a jeszcze u innych w biodrach i brzuchu. Nie mam pojęcia skąd wziął się mit, że ćwiczenia na brzuch i boczki to świetny sposób na pozbycie się ich, ale wynika on z dość dużej niewiedzy na temat odchudzania i modelowania sylwetki. Nie mówię, że takie ćwiczenia nie istnieją. Oczywiście jest mnóstwo ćwiczeń na boczki, na mięśnie skośne brzucha i inne. Czy jednak pomogą? Tak, ale tylko jako ćwiczenie uzupełniające. Nie istnieją takie cuda, które sprawiłyby, że wybierając ćwiczenia angażujące do pracy konkretne partie ciała, właśnie z tych konkretnych okolic pozbywamy się tłuszczu. Oczywiście lepiej ćwiczyć cokolwiek niż wcale, ale jeśli naprawdę zastanawiasz się, jak zrzucić boczki, postaw na inne metody.

Ćwiczenia na boczki a dieta

Jeśli szukasz skutecznego sposobu na to, jak schudnąć z brzucha i boczków, dieta jest tym, od czego w pierwszej kolejności należy zacząć. Zbilansowana, zdrowa dieta, kilka posiłków dziennie o stałych porach, odstawienie fast foodów i innej przetworzonej żywności oraz słodyczy, wyeliminowanie kolorowych, gazowanych i słodkich napojów… Oto najważniejsze zasady, których warto przestrzegać na co dzień, aby zgubić brzuch i boczki. Kiedy zdrowa dieta zacznie być twoim codziennym przyjacielem, a nie tymczasową karą, szybko zobaczysz różnicę w wyglądzie waszego ciała.

Ćwiczenia na boczki? Tak, ale najpierw spalanie

Prawda jest taka, że większość osób, które przymierzają się do ćwiczeń, niekoniecznie chce się zmęczyć i spocić. Najchętniej wykonaliby coś na szybko, ale tak, żeby się przy tym nie przemęczyć. Niestety. Jeśli chcecie, aby ćwiczenia przynosiły pożądane rezultaty, najlepiej wybrać trening, który będzie intensywny. Jak zgubić brzuch i boczki? Polecam trening typu kardio czy interwały. Wyjątek stanowią osoby otyłe, które na początku swojej przygody z aktywnością nie powinny za dużo podskakiwać. Na co stawiać? Na początku: bieganie, rower, rolki, basen (kardio), czyli ćwiczenia wykonywane w stałym, ale dość dynamicznym tempie. Świetnie sprawdzają się także treningi interwałowe o zmiennym tempie (maksymalnie szybkim i znów wolniejszym). Można wykonywać je bez sprzętu na 2 metrach kwadratowych swojego mieszkania.

Ćwiczenia na boczki i brzuch – a może hula hop?

Trzecim filarem będą ćwiczenia modelujące talię, wzmacniające mięśnie i ujędrniające mięśnie brzucha. Doskonale w tym celu będzie działał hula hop, który angażuje do pracy wszystkie mięśnie brzucha. Oprócz tego warto wykonywać rozmaite ćwiczenia na płaski brzuch i boczki, nie tylko angażujące partie boczne. Jak schudnąć z boczków? Wykonuj ćwiczenia na boczki w domu. Doskonałe ćwiczenia na pozbycie się boczków, które możesz wykonać w warunkach domowych to:

  • plank
  • russian twist
  • brzuszki bokiem
  • nożyce
  • pajacyki
  • scyzoryki

Jeśli chodzisz do fitness clubu, tam także możesz wykonać ćwiczenia na boczki. Siłownia umożliwia wykorzystanie rozmaitych sprzętów, dzięki którym ćwiczenia na oponkę i boczki będą jeszcze efektywniejsze. To doskonała możliwość wykonania ćwiczeń na boczki dla mężczyzn.

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy: