Przejdź do treści

Ćwiczenia na boczki i brzuch – jak skutecznie spalić tłuszcz?

Ćwiczenia na boczki – rozprawmy się z mitem
Ćwiczenia na boczki/ fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Od wtorku pacjenci będą pytani o pobyt w szpitalu
Od wtorku pacjenci będą pytani o pobyt w szpitalu. Chodzi m.in. o serwowane posiłki
Zendaya
Zendaya wyznała, że social media wyzwalają u niej stany lękowe. „Staję się niespokojna, za dużo myślę i analizuję”
Trening interwałowy – fitnessowy must have! Na czym polega i dlaczego warto się w niego wkręcić?
Siatkarka
Katarzyna Skorupa o dyskryminacji kobiet w sporcie: Jesteśmy 'ładnym’ dodatkiem
Dziennikarka Anna Lalka wyznała, że padła ofiarą gwałtu. "Byłam przekonana, że zrobiłam coś złego"
Dziennikarka Anna Lalka wyznała, że padła ofiarą gwałtu. „Byłam przekonana, że zrobiłam coś złego”

Boczki to bez wątpienia najbardziej problematyczna okolica, w której może gromadzić się tłuszczyk. Wiele kobiet skarży się, że nie wiedzą, jak pozbyć się boczków. Odpowiedź na pytanie „jak zgubić boczki” jest złożona. Czy ćwiczenia na boczki pomogą ci pozbyć się z tej okolicy tkanki tłuszczowej? A może konieczne jest stosowanie diety? Pora przyjrzeć się nieco bliżej temu, jak zgubić boczki.

Skąd się biorą boczki?

Boczki to fałdki tłuszczu zlokalizowane w bocznych partiach talii. Za powstanie boczków odpowiadają te same czynniki, które sprzyjają kumulacji tkanki tłuszczowej także w innych obszarach ciała. Mowa o mało aktywnym trybie życia i źle zbilansowanej diecie. Kumulowaniu się tłuszczu na boczkach, brzuchu i biodrach odpowiada wysokie spożycie cukru, tłuszczów trans czy alkoholu. Dodatkowo – postawaniu boczków wiotczenie mięśni zlokalizowanych wokół talii. Na powstanie boczków szczególnie narażeni są mężczyźni. Wynika to z faktu, że androgeny, czyli męskie hormony płciowe promują odkładanie się tłuszczu w okolicy brzucha i talii.

Ćwiczenia na boczki – czy pomogą?

Ćwiczenia na boczki to hasło dość popularne. Wiele osób szuka ich w nadziei, że pomogą im pozbyć się z okolic brzucha nadprogramowanego „tłuszczyku”. Nie tędy droga. Przede wszystkim wystające na bokach (zwykle podwójnie widoczne po założeniu spodni) tzw. „boczki” to nic innego jak gromadząca się w tej okolicy tkanka tłuszczowa. U jednej osoby będzie bardziej widoczna na nogach, u innej w górnych partach ciała, a jeszcze u innych w biodrach i brzuchu. Nie mam pojęcia skąd wziął się mit, że ćwiczenia na brzuch i boczki to świetny sposób na pozbycie się ich, ale wynika on z dość dużej niewiedzy na temat odchudzania i modelowania sylwetki. Nie mówię, że takie ćwiczenia nie istnieją. Oczywiście jest mnóstwo ćwiczeń na boczki, na mięśnie skośne brzucha i inne. Czy jednak pomogą? Tak, ale tylko jako ćwiczenie uzupełniające. Nie istnieją takie cuda, które sprawiłyby, że wybierając ćwiczenia angażujące do pracy konkretne partie ciała, właśnie z tych konkretnych okolic pozbywamy się tłuszczu. Oczywiście lepiej ćwiczyć cokolwiek niż wcale, ale jeśli naprawdę zastanawiasz się, jak zrzucić boczki, postaw na inne metody.

Ćwiczenia na boczki a dieta

Jeśli szukasz skutecznego sposobu na to, jak schudnąć z brzucha i boczków, dieta jest tym, od czego w pierwszej kolejności należy zacząć. Zbilansowana, zdrowa dieta, kilka posiłków dziennie o stałych porach, odstawienie fast foodów i innej przetworzonej żywności oraz słodyczy, wyeliminowanie kolorowych, gazowanych i słodkich napojów… Oto najważniejsze zasady, których warto przestrzegać na co dzień, aby zgubić brzuch i boczki. Kiedy zdrowa dieta zacznie być twoim codziennym przyjacielem, a nie tymczasową karą, szybko zobaczysz różnicę w wyglądzie waszego ciała.

Ćwiczenia na boczki? Tak, ale najpierw spalanie

Prawda jest taka, że większość osób, które przymierzają się do ćwiczeń, niekoniecznie chce się zmęczyć i spocić. Najchętniej wykonaliby coś na szybko, ale tak, żeby się przy tym nie przemęczyć. Niestety. Jeśli chcecie, aby ćwiczenia przynosiły pożądane rezultaty, najlepiej wybrać trening, który będzie intensywny. Jak zgubić brzuch i boczki? Polecam trening typu kardio czy interwały. Wyjątek stanowią osoby otyłe, które na początku swojej przygody z aktywnością nie powinny za dużo podskakiwać. Na co stawiać? Na początku: bieganie, rower, rolki, basen (kardio), czyli ćwiczenia wykonywane w stałym, ale dość dynamicznym tempie. Świetnie sprawdzają się także treningi interwałowe o zmiennym tempie (maksymalnie szybkim i znów wolniejszym). Można wykonywać je bez sprzętu na 2 metrach kwadratowych swojego mieszkania.

Ćwiczenia na boczki i brzuch – a może hula hop?

Trzecim filarem będą ćwiczenia modelujące talię, wzmacniające mięśnie i ujędrniające mięśnie brzucha. Doskonale w tym celu będzie działał hula hop, który angażuje do pracy wszystkie mięśnie brzucha. Oprócz tego warto wykonywać rozmaite ćwiczenia na płaski brzuch i boczki, nie tylko angażujące partie boczne. Jak schudnąć z boczków? Wykonuj ćwiczenia na boczki w domu. Doskonałe ćwiczenia na pozbycie się boczków, które możesz wykonać w warunkach domowych to:

  • plank
  • russian twist
  • brzuszki bokiem
  • nożyce
  • pajacyki
  • scyzoryki

Jeśli chodzisz do fitness clubu, tam także możesz wykonać ćwiczenia na boczki. Siłownia umożliwia wykorzystanie rozmaitych sprzętów, dzięki którym ćwiczenia na oponkę i boczki będą jeszcze efektywniejsze. To doskonała możliwość wykonania ćwiczeń na boczki dla mężczyzn.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Trening outdoorowy – na ostatnie ciepłe dni!

Czujesz ból w okolicach kręgosłupa lędźwiowego? Spróbuj ćwiczeń na kanapie przy ulubionym serialu

Fitball – przykładowe ćwiczenia, wybór odpowiedniej piłki

5 ćwiczeń, które zredukują stres

Ćwiczenia na odstresowanie. Zobacz 5 ćwiczeń od trenerki fitness

Dance aerobik – jak ćwiczyć? Efekty u początkujących

Pole dance – trening siłowy. Co to jest? Jaki strój wybrać?

Slow jogging – w domu i na zewnątrz, efekty, buty, tempo

Aqua fitness – zalety zajęć w wodzie. Efekty aqua aerobiku

Kobieta

Lubisz skakać na skakance? Ulepsz swój trening. Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści

Fat burning – sposób na spalenie tkanki tłuszczowej

Body pump – co to jest, ćwiczenia, efekty treningu

Stanik sportowy, czyli biust pod kontrolą. Jak wybrać najlepszy?

Mata do tańczenia – na co zwrócić uwagę przed zakupem?

Niby nuda a działa cuda. Pokochaj planki!

Maszyny czy wolne ciężary? Oto jest pytanie! Co lepiej wybrać na siłowni?

Pas neoprenowy – co to jest, działanie, jaki wybrać, opinie

joga yoga

Joga w hamaku. Ćwicz nad ziemią!

Kardio vs. interwały, czyli zdrowe i zdrowsze

Kobieta i mężczyzna ćwiczą

Ćwiczenia na kręgosłup dla każdego, czyli sposób na zdrowe plecy. Jak właściwie dobrać zestaw ćwiczeń?

Zaskocz swoje mięśnie! Zdradzamy, jak to zrobić

Synthol – co to za substancja, efekty, skutki uboczne

Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Nordic walking – to nie jest sport (tylko) dla osób starszych!

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

barbara pasek

„Gdybym po kolejnym ataku przestała szukać odpowiedzi, to skończyłoby się to śmiercią” – Barbara Pasek o swoich zmaganiach z boreliozą