Przejdź do treści

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

sprzątanie
5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Od wtorku pacjenci będą pytani o pobyt w szpitalu
Od wtorku pacjenci będą pytani o pobyt w szpitalu. Chodzi m.in. o serwowane posiłki
Zendaya
Zendaya wyznała, że social media wyzwalają u niej stany lękowe. „Staję się niespokojna, za dużo myślę i analizuję”
Trening interwałowy – fitnessowy must have! Na czym polega i dlaczego warto się w niego wkręcić?
Siatkarka
Katarzyna Skorupa o dyskryminacji kobiet w sporcie: Jesteśmy 'ładnym’ dodatkiem
Dziennikarka Anna Lalka wyznała, że padła ofiarą gwałtu. "Byłam przekonana, że zrobiłam coś złego"
Dziennikarka Anna Lalka wyznała, że padła ofiarą gwałtu. „Byłam przekonana, że zrobiłam coś złego”

Nie wychodząc z domu i nie wydając pieniędzy na marne, też można być fit. Mamy kilka rad, jak to zrobić.

Sprzątając, spalasz nawet 3655 kalorii!

Zanim jeszcze raz powiesz: w nosie, nie sprzątam!, pomyśl… możesz spalić więcej kalorii niż w czasie maratonu! Jedno z brytyjskich badań dowiodło, że spalamy wówczas nawet 3655 kalorii, czyli ok. 12 pączków. Ale… by tyle spalić, trzeba się naprawdę narobić: porządkować szafki przez 4 godziny (ok. 950 kalorii), wycierać kurz przynajmniej ze dwie godziny (340 kalorii), dobrą godzinę odkurzać (240 kalorii), wyszorować podłogi (260 kalorii) i jeszcze poświęcić parę godzin na mycie okien (600 kalorii)… A i tak na tym nie koniec. Zwykłe porządki to znacznie mniej spalonych kalorii, ale jakby nie patrzeć, pozbywamy się nadmiaru tłuszczu i poprawiamy kondycję. Dla porównania podczas maratonu spalamy od 2500 do 3500 kalorii.

brzuszki na piłce

Ćwicz z najlepszymi trenerami w swoim telefonie

Nuda powoduje często, że zniechęcamy się do ćwiczeń. Jak nie popaść w rutynę? Skuteczną bronią są choćby modne fitness aplikacje do ściągnięcia na telefon, tablet czy telewizor. Dzięki dostępowi do różnorodnych treningów kontynuujemy ćwiczenie o 45 proc. chętniej, niż gdy nasza aktywność jest monotonna – dowodzą badania naukowców z University of Florida. To niczym biblioteka kursów fitness dla osób, które nie mają czasu lub chęci chodzić regularnie na siłownię.

Można tam znaleźć mnóstwo kategorii ćwiczeń wykonywanych przez profesjonalnych trenerów. Aplikacje skierowane są do wszystkich, którzy chcą wzmocnić mięśnie, spalać tłuszcz, szukają ćwiczeń na rozciąganie i odrobinę zabawy z tańcem. Dla trenujących bieganie i planujących narty. A także dla kobiet w ciąży oraz po porodzie. Można znaleźć dosłownie wszystko i dopasować do siebie. Jedno jest pewne, nie będzie nudno!

Krzesło zamień na piłkę

Piłka gimnastyczna nie musi kojarzyć się tylko z ćwiczeniami dla ciężarnych. Balansowanie na niej to sposób na angażowanie wielu mięśni w czasie wykonywania innych zajęć: oglądania telewizji, siedzenia przy biurku czy w trakcie czytania książki. To metoda zalecana przez fizjoterapeutów, gdyż wzmacniamy w ten sposób mięśnie przykręgosłupowe, brzucha, grzbietu oraz miednicy i nóg.

Do tego przez godzinę spalamy 4 razy więcej kalorii niż podczas siedzenia na krześle. To tak, jak byśmy pracowali w pozycji stojącej. Z tym że balansowanie na piłce jest korzystniejsze dla zdrowia niż wielogodzinne stanie – wynika z innego badania opublikowanego w piśmie European Journal of Applied Physiology. To jednak opcja dla wytrwałych.

Sięgnij po nowinki technologiczne

By domowy trening był przyjemniejszy, można sprawić sobie coś naprawdę wyjątkowego, np: inteligentną matę do jogi, która skontroluje przy pomocy setek sensorów, czy przyjęliśmy prawidłową pozycję, albo bezprzewodową elektroniczną skakankę obliczającą spalone kalorie, ilość skoków z dopasowaniem planu treningowego do wagi i wzrostu użytkownika. Gadżetów do ćwiczeń w domu jest już na rynku sporo.

Dodaj błonnik do diety

Bycie fit to również odpowiednie żywienie. Najnowsze badania wskazują, że już samo dodanie do diety większej ilości błonnika przynosi wiele korzyści zdrowotnych. Jak pokazał eksperyment University of Massachusetts Medical School in Worcester, skutkowało to spadkiem wagi, lepszym ciśnieniem krwi oraz niższym poziomem glukozy w surowicy. Żywnością bogatą w ten składnik są: produkty pełnoziarniste, owoce i warzywa, nasiona roślin strączkowych.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Czujesz ból w okolicach kręgosłupa lędźwiowego? Spróbuj ćwiczeń na kanapie przy ulubionym serialu

Fitball – przykładowe ćwiczenia, wybór odpowiedniej piłki

5 ćwiczeń, które zredukują stres

Ćwiczenia na odstresowanie. Zobacz 5 ćwiczeń od trenerki fitness

Dance aerobik – jak ćwiczyć? Efekty u początkujących

Slow jogging – w domu i na zewnątrz, efekty, buty, tempo

Aqua fitness – zalety zajęć w wodzie. Efekty aqua aerobiku

Kobieta

Lubisz skakać na skakance? Ulepsz swój trening. Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści

Fat burning – sposób na spalenie tkanki tłuszczowej

Body pump – co to jest, ćwiczenia, efekty treningu

Stanik sportowy, czyli biust pod kontrolą. Jak wybrać najlepszy?

Mata do tańczenia – na co zwrócić uwagę przed zakupem?

Niby nuda a działa cuda. Pokochaj planki!

Pas neoprenowy – co to jest, działanie, jaki wybrać, opinie

joga yoga

Joga w hamaku. Ćwicz nad ziemią!

Kobieta i mężczyzna ćwiczą

Ćwiczenia na kręgosłup dla każdego, czyli sposób na zdrowe plecy. Jak właściwie dobrać zestaw ćwiczeń?

Synthol – co to za substancja, efekty, skutki uboczne

Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Nordic walking – to nie jest sport (tylko) dla osób starszych!

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

Trening a zdrowie / istock

Ćwiczenia na receptę. Można wyleczyć się dzięki sportowi?

Rozciąganie odprężone, czyli co zrobić, by szpagat nie bolał

Ćwiczenia na pośladki. Dodaj obciążenie, poczujesz różnicę

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

barbara pasek

„Gdybym po kolejnym ataku przestała szukać odpowiedzi, to skończyłoby się to śmiercią” – Barbara Pasek o swoich zmaganiach z boreliozą