Przejdź do treści

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

sprzątanie
5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kobieta
Kiedy czekamy na miłość, awans i lepszą wersję nas samych, wiele tracimy. Kasia Bem radzi, jak żyć tu i teraz
Kobieta
5 błędów, które popełniasz przed 10 rano
Seks? W każdym wieku!
Seks? W każdym wieku!
Kobieta trenuje jogę
„Odpuść sobie”. Ale jak to zrobić? Kasia Bem zapewnia, że joga może w tym pomóc
Jak okiełznać dziecięcą złość? Oto siedem kroków do sukcesu

Nie wychodząc z domu i nie wydając pieniędzy na marne, też można być fit. Mamy kilka rad, jak to zrobić.

Sprzątając, spalasz nawet 3655 kalorii!

Zanim jeszcze raz powiesz: w nosie, nie sprzątam!, pomyśl… możesz spalić więcej kalorii niż w czasie maratonu! Jedno z brytyjskich badań dowiodło, że spalamy wówczas nawet 3655 kalorii, czyli ok. 12 pączków. Ale… by tyle spalić, trzeba się naprawdę narobić: porządkować szafki przez 4 godziny (ok. 950 kalorii), wycierać kurz przynajmniej ze dwie godziny (340 kalorii), dobrą godzinę odkurzać (240 kalorii), wyszorować podłogi (260 kalorii) i jeszcze poświęcić parę godzin na mycie okien (600 kalorii)… A i tak na tym nie koniec. Zwykłe porządki to znacznie mniej spalonych kalorii, ale jakby nie patrzeć, pozbywamy się nadmiaru tłuszczu i poprawiamy kondycję. Dla porównania podczas maratonu spalamy od 2500 do 3500 kalorii.

brzuszki na piłce

Ćwicz z najlepszymi trenerami w swoim telefonie

Nuda powoduje często, że zniechęcamy się do ćwiczeń. Jak nie popaść w rutynę? Skuteczną bronią są choćby modne fitness aplikacje do ściągnięcia na telefon, tablet czy telewizor. Dzięki dostępowi do różnorodnych treningów kontynuujemy ćwiczenie o 45 proc. chętniej, niż gdy nasza aktywność jest monotonna – dowodzą badania naukowców z University of Florida. To niczym biblioteka kursów fitness dla osób, które nie mają czasu lub chęci chodzić regularnie na siłownię.

Można tam znaleźć mnóstwo kategorii ćwiczeń wykonywanych przez profesjonalnych trenerów. Aplikacje skierowane są do wszystkich, którzy chcą wzmocnić mięśnie, spalać tłuszcz, szukają ćwiczeń na rozciąganie i odrobinę zabawy z tańcem. Dla trenujących bieganie i planujących narty. A także dla kobiet w ciąży oraz po porodzie. Można znaleźć dosłownie wszystko i dopasować do siebie. Jedno jest pewne, nie będzie nudno!

Krzesło zamień na piłkę

Piłka gimnastyczna nie musi kojarzyć się tylko z ćwiczeniami dla ciężarnych. Balansowanie na niej to sposób na angażowanie wielu mięśni w czasie wykonywania innych zajęć: oglądania telewizji, siedzenia przy biurku czy w trakcie czytania książki. To metoda zalecana przez fizjoterapeutów, gdyż wzmacniamy w ten sposób mięśnie przykręgosłupowe, brzucha, grzbietu oraz miednicy i nóg.

Do tego przez godzinę spalamy 4 razy więcej kalorii niż podczas siedzenia na krześle. To tak, jak byśmy pracowali w pozycji stojącej. Z tym że balansowanie na piłce jest korzystniejsze dla zdrowia niż wielogodzinne stanie – wynika z innego badania opublikowanego w piśmie European Journal of Applied Physiology. To jednak opcja dla wytrwałych.

Sięgnij po nowinki technologiczne

By domowy trening był przyjemniejszy, można sprawić sobie coś naprawdę wyjątkowego, np: inteligentną matę do jogi, która skontroluje przy pomocy setek sensorów, czy przyjęliśmy prawidłową pozycję, albo bezprzewodową elektroniczną skakankę obliczającą spalone kalorie, ilość skoków z dopasowaniem planu treningowego do wagi i wzrostu użytkownika. Gadżetów do ćwiczeń w domu jest już na rynku sporo.

Dodaj błonnik do diety

Bycie fit to również odpowiednie żywienie. Najnowsze badania wskazują, że już samo dodanie do diety większej ilości błonnika przynosi wiele korzyści zdrowotnych. Jak pokazał eksperyment University of Massachusetts Medical School in Worcester, skutkowało to spadkiem wagi, lepszym ciśnieniem krwi oraz niższym poziomem glukozy w surowicy. Żywnością bogatą w ten składnik są: produkty pełnoziarniste, owoce i warzywa, nasiona roślin strączkowych.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Ergometr wioślarski – ćwiczenia, efekty, jaki ergometr kupić?

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

skakanka

Chemiczna skakanka. Raport: nawet 25 proc. przyrządów sportowych może zawierać niebezpieczne dla zdrowia substancje

Kobieta ćwiczy

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

Kobieta rozwija matę do ćwiczeń

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

bieganie

Pierogi kontra biegi

Kobieta ćwiczy

Potrzebujesz zastrzyku energii o poranku? Sprawdź, co może zdziałać rozciąganie

Poranny trening. Doładuj się energią na cały dzień!

Mobilność – postaw dobre fundamenty! Jakie błędy w treningu źle na nią wpływają?

Kobieta ćwiczy

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Kobieta ćwiczy na macie

Pracujesz zdalnie? Nie zapomnij o ćwiczeniach na barki i ramiona!

Cubii – trenowanie przy biurku. Czy warto ćwiczyć z Cubii?

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Dziewczyna ćwicząca pilates

„Pilates wpływa na funkcjonowanie całego ciała, naprawia je, zarówno w takim wymiarze zewnętrznym widocznym, jak i wewnętrznym” – mówi Alicja Rukowicz, trenerka pilatesu terapeutycznego

Kobieta robi szpagat

Jak zrobić szpagat? Ćwiczenia rozciągające do szpagatu

Trening obwodowy – na czym polega i dlaczego jest skuteczny?

kobieta ćwiczy na siłowni

Co spala tłuszcz – ćwiczenia cardio czy trening siłowy?

Przygotowanie do nart - ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Przygotowanie do nart – ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Jak się ubrać, biegając zimą?

Bieganie zimą – buty, kurtka, odzież. Jak się ubrać?

Treningowe mity dotyczące odchudzania

Jumping fitness a mięśnie dna miednicy. Fizjoterapeutka ostrzega

Kobieta ćwiczy na macie

Ćwiczenia na brzuch po ciąży i podczas ciąży

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Dlaczego związki, które miały trwać całe życie, tak często się rozpadają?

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Ćwiczenia na mięśnie nóg z obciążeniem – skuteczny trening w domu