Przejdź do treści

Stanie na rękach – sztuczka, która wiele zmienia

Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Objawy odstawienia alkoholu. Jakie są korzyści z niepicia alkoholu?
8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce
Billie Eilish: straciłam fanów, bo ludzie boją się dużych piersi
Billie Eilish straciła fanów po tym, jak zmieniła wizerunek. „Ludzie boją się dużych cycków”
Festiwal filmowy tylko dla zaszczepionych
Polski festiwal filmowy tylko dla zaszczepionych. „Pragniemy zapewnić naszym uczestnikom bezpieczną i komfortową atmosferę”
Kobieta siedzi na łóżku z laptopem
Uważaj na fałszywy SMS o nałożonej kwarantannie. Mazowiecki sanepid ostrzega: nie klikajcie w podany link!

W momencie gdy kładziesz dłonie na ziemi i odrywasz od niej stopy, cały świat przestaje istnieć. Czujesz się znowu jak dziecko, dla którego nie istnieje nic innego poza tym, co robi tu i teraz. Bo stanie na rękach to więcej niż tylko cyrkowa akrobacja…

Jeśli nie mamy nic wspólnego z akrobatyką, sztukami cyrkowymi czy zaawansowaną jogą, stanie na rękach może się nam wydawać prawdziwym kosmosem. Stać na dłoniach do góry nogami? Nie ma takiej możliwości! Magia tej sztuki polega na tym, że jest osiągalna dla większości przeciętnie wysportowanych osób, ale by ją opanować, trzeba zacząć ćwiczyć.

Stanie na rękach ‒ szkoła cierpliwości

Pewnie, że stanie na rękach to nie jest prosta sprawa. Opanowanie tej umiejętności wymaga cierpliwości, wiary w siebie i samozaparcia. Proces uczenia się może trwać wiele miesięcy, a postępy przychodzą tylko wtedy, jeśli ćwiczymy systematycznie. Każdy ma oczywiście swoje tempo uczenia się i każde ciało pracuje inaczej – jedni będą uczyć się szybciej, inni potrzebować będą więcej czasu. Regularne treningi to jednak konieczność w każdym przypadku, jeśli chcemy któregoś dnia stanąć na rękach bez pomocy ściany czy asysty. Długa droga, którą trzeba przejść, aby opanować tę umiejętność, jest jednak niezwykłą podróżą, również w głąb samego siebie, i to ona sama powinna być dla nas przyjemnością i procesem, który daje nam radość.

Stanie na rękach ‒ mocne ciało

Stanie na rękach często ocenia się jako ćwiczenie, do którego należy się wcześniej przez wiele tygodni fizycznie przygotowywać, aby nabrać siły ramion i mięśni korpusu. Oczywiście, ćwiczenia na pewno nam nie zaszkodzą, ale najlepszym treningiem na stanie na rękach jest nic innego jak… stanie na rękach! Już same próby odwrócenia się do góry nogami zwiększają świadomość ciała i wzmacniają je. Nasze ramiona, brzuch i plecy stają się silniejsze, zaczynamy czuć mięśnie, których nigdy wcześniej nie używaliśmy, i pracować nimi coraz świadomiej i mocniej.

Bardzo ważne jest, aby zaczynać treningi, mając do tego odpowiednie podstawy i znając generalne zasady pracy z ciałem w tej pozycji. Warto pojawić się na zajęciach bądź warsztatach u profesjonalistów. Mając odpowiednie fundamenty, unikniemy popełniania błędów już na starcie i późniejszego problemu z wyplenieniem ich z naszej praktyki. Prawidłowe ustawienie ciała, spięcie mięśni i praca nad balansem to bardzo ważne elementy.

Stanie na rękach ‒ reset doskonały

Lubimy uprawiać sporty, bo odrywają nas od codzienności i są formą medytacji w ruchu. Nie zawsze jesteśmy tego świadomi, ale nasz umysł naprawdę odpoczywa, gdy wykonujemy ćwiczenia fizyczne. Stanie na rękach jest na tyle angażujące fizycznie i psychicznie, że nie pozostawia nam przestrzeni do myślenia o czymkolwiek innym niż ewolucja, którą właśnie wykonujemy. Jest ekscytujące i stanowi doskonały reset po ciężkim dniu. A satysfakcji daje co nie miara, zwłaszcza gdy zaczynamy zauważać efekty naszej ciężkiej pracy.

Nauka stania na rękach zwiększa pewność siebie i wiarę we własne możliwości. Wymaga włożenia w nią wysiłku i regularnego ćwiczenia, więc jeśli osiągniemy przynajmniej część tego, do czego docelowo dążymy, powinniśmy być zadowoleni, że doszliśmy tak daleko. A dojście do jednego punktu zwiększa tylko głód dojścia do następnego, zakładając oczywiście, że nie zniechęcimy się po kilku tygodniach. Jeśli w końcu uda nam się wykonać akrobacje, które są zarezerwowane tylko dla tych najwytrwalszych, uwierzymy we własne siły, a także we własną zdolność radzenia sobie w trudnych sytuacjach i zdobywania trudnych umiejętności ‒ nie tylko na sali gimnastycznej, ale także w codziennym życiu.

Stanie na rękach – to jest zdrowe!

Odwracając się do góry nogami – czy to wykonując stanie na głowie, na przedramionach, czy właśnie na rękach – i dźwigając tym samym ciężar własnego ciała, wzmacniamy kości, chroniąc je przed osteoporozą, zwiększamy ukrwienie i dotlenienie górnych partii ciała. Poprawia się nasze wyczucie równowagi, zwiększa siła ramion i korpusu. Nie jest to jednak ćwiczenie dla osób, które mają poważne problemy zdrowotne, w tym problemy z sercem, wysokie ciśnienie, choroby oczu, doznały wcześniej urazów kręgosłupa bądź mają problemy ze stawami górnych części ciała. Dlatego warto porozmawiać z lekarzem, jeśli mamy wątpliwości, czy odwracanie się do góry nogami jest w naszym przypadku dobrym pomysłem.

Jeśli nic nie stoi na przeszkodzie, rozpocznij tę niezwykłą przygodę! Dowiedz się, jak zacząć.

Stanie na rękach – krok po kroku

 


Marta Witecka – trenuje akrobatykę pod okiem trenerów akrobatyki sportowej oraz zagranicznych mistrzów tej dziedziny. Regularnie uczestniczy w międzynarodowych warsztatach z nauczycielami AcroYogi z Europy i Stanów Zjednoczonych (Uczestniczka AcroYoga Solar Immersion w Berlinie  oraz AcroYoga Lunar Immersion w Londynie). Praktykuje jogę i nieustannie testuje nowe aktywności. Promotorka AcroYogi w Polsce.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Joanna Jaworska o trudnych powrotach do treningów

„Przerwa nie jest twoją porażką”. Joanna Jaworska podpowiada, jak bez spiny wrócić do regularnych treningów

Ile kroków dziennie powinno się zrobić?

Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Kobieta ćwiczy na dworze

Oto ćwiczenia, dzięki którym bieganie będzie przyjemniejsze i bardziej efektywne

Aktywność fizyczna zimą – jaka jest skuteczna i bezpieczna?

odpoczywająca kobieta

5 przypadków, w których trzeba odpuścić trening

5 sytuacji, w których lepiej odpuścić trening. Wyjdzie ci to na zdrowie

Wygoń papierosy biegiem!

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Siedzisz w bezruchu? Zacznij się wiercić!

Praca siedząca? Zacznij się wiercić! Wyjdzie ci to na zdrowie

Czy trenować w trakcie przeziębienia?

Czy trenować w trakcie przeziębienia?

Przez ruch do sprawnego języka

Nie biegaj, bo się spocisz

Nie zwalniaj dziecka z WF-u!

Trampolina - nie takie sobie skakanie

Trampolina – baw się i spalaj kalorie

Trenuj dla przyjemności

Trenuj dla przyjemności

Ruch i nastrój – zależność dwustronna

Ruch i nastrój – zależność dwustronna

Rusz się

Rusz się

Jak dożyć stu lat?

Jak dożyć stu lat?

Ruch odmładza mózg

Ruch odmładza mózg

kobieta grająca w tenisa

Nie chcesz mieć raka? Ruszaj się!

Poglądy polityczne a aktywność fizyczna

Poglądy polityczne a aktywność fizyczna

Najpierw samochód, a potem na dwa koła – zdrowy patent Mini

Najpierw samochód, a potem na dwa koła – zdrowy patent Mini

Dioksyny – szkodliwość w środowisku, kosmetykach i żywności

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

5 ćwiczeń, które zredukują stres

Ćwiczenia na odstresowanie. Zobacz 5 ćwiczeń od trenerki fitness

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?