Przejdź do treści

Jak poprawić krążenie w nogach? Ćwiczenia, które warto wykonywać

Jak poprawić krążenie w nogach? Ćwiczenia, które warto wykonywać Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Katarzyna Glinka: Jestem WWO
Katarzyna Glinka: Jestem WWO. Z tym po prostu trzeba nauczyć się żyć
Dopiero poniedziałek, a Ty już w niedoczasie? Znów się spóźniłaś? Poznaj receptę na „wow” wrażenie
„Powiedział, że postawi mi szóstkę na koniec roku, jeśli dam mu buziaka”. Molestowanie w szkołach i na uczelniach to realny problem – podkreśla Martyna Kaczmarek
„Powiedział, że postawi mi szóstkę na koniec roku, jeśli dam mu buziaka”. Molestowanie w szkołach i na uczelniach to realny problem – podkreśla Martyna Kaczmarek
Skóra mężczyzn starzeje się wolniej niż u kobiet. Jak jeszcze będziesz się różnić od swojego faceta za 30 lat?
5 powodów, dla których czytamy o seksie

Ćwiczenia na poprawę krążenia mają za zadanie zwiększenie i poprawę dopływu krwi do pracujących mięśni. A dzieje się to dzięki naprzemiennemu skracaniu się i wydłużaniu mięśni podczas wykonywania ćwiczeń. Dlatego tak bardzo ważne jest, aby aktywować do pracy całe ciało.

 

Słabe krążenie krwi – objawy

Zanim dowiesz się, jak poradzić sobie z osłabionym krążeniem krwi, warto przyjrzeć się jego objawom. Pierwsze oznaki problemów z krążeniem to:

  • żylaki,
  • pajączki,
  • uczucie ciężkości w nogach,
  • częste skurcze.

Inne objawy to to między innymi:

  • Sucha skóra
  • Czerwone kropki na nogach
  • Spuchnięta kostki
  • Łamliwe włosy i paznokcie,
  • Uczucie zimna w dłoniach i stopach
  • Zmęczenie i senność.

Poniżej przedstawiamy ćwiczenia na poprawienie krążenia krwi w nogach. Wszystkie ćwiczenia na poprawę krążenia wykonujcie przez 20 sekund z 20-sekundową przerwą przed kolejnym. W przypadku rolowania ciała za pomocą wałka zacznijcie od przedniej, potem tylnej i bocznej części ciała, a na koniec połóżcie się na nim na plecach i wykonajcie to samo. Kiedy w ten sposób rozluźnicie swoje ciało i pobudzicie tkanki miękkie do pracy, przejdźcie do dalszych ćwiczeń.

Ćwiczenia na poprawę krążenia – użyj rollera!

Fot: Katarzyna Milewska

Połóżcie się na plecach z rollerem na odcinku lędźwiowym. Biodra unoszą się nad ziemią, a skrzyżowane ręce obejmują klatkę piersiową. Wykonujcie powoli taki ruch, aby roller przemieszczał się od odcinka lędźwiowego aż do odcinka szyjnego kręgosłupa (ale na niego nie najeżdżał). Powtórzcie ten ruch kilkakrotnie i nie zapomnijcie o oddychaniu.

Aby poprawić krążenie i rozluźnić mięśnie, rolowaniu najlepiej poddać całe ciało. Fajną opcją do ćwiczeń jest mechaniczny roller. Możecie go znaleźć w niektórych klubach fitness. Wystarczy się tylko odpowiednio ułożyć, a on wykona całą pracę za was. Znajdźcie codziennie minimum 5 minut, aby się rolować!

Ćwiczenia na krążenie – ustaw się w pionie!

5 cwiczen na poprawe krazenia

Fot: Katarzyna Milewska

Teraz przejdziemy do ćwiczeń na poprawę krążenia, które należą do grupy krążeniowo-oddechowych. Tutaj pozycją wyjściową jest postawa pionowa. Kolejno jednym ruchem wykonujcie tzw. nożyce z udziałem ramion i nóg. Najważniejszym elementem jest tutaj opanowanie koordynacji ‒ w momencie kiedy do przodu wysuwa się prawa noga, to w górę unosi się lewa ręka, i po tym następuje dynamiczna zmiana.

Wykonujcie ćwiczenie na tyle spokojnie, aby po 20 sekundach pracy nie złapała was zadyszka. Powtórzcie je jeszcze 2 razy.

Kobieta ćwiczy

Jak poprawić krążenie? Boksuj!

jak poprawic krazenie

Fot: Katarzyna Milewska

Ćwiczenia na krążenie to także spokojny bieg. Wykonujcie go w miejscu tak, aby wasze pięty obijały się o pośladki (skip C). Jednak aby poruszyć całe ciało, dołóżcie do tego naprzemianstronny markujący ciosy ruch ramion w przód. Ważne jest, aby ramiona cały czas pracowały na wysokości klatki piersiowej. Ćwiczenie wykonujecie w 3 seriach po 20 sekund.

Ćwiczenia na układ krążenia – odwodzenia

poprawa krazenia cwiczenia

Fot: Katarzyna Milewska

W kolejnym ćwiczeniu na krążenie nóg pierwsza część ruchu jest taka sama jak w poprzednim ćwiczeniu – czyli wykonujecie bieg w miejscu, piętami odbijając się od pośladków. Natomiast ramiona w tym samym czasie wykonują ruch odwodzenia w bok, „otwierając” klatkę piersiową. Ćwiczenie wykonujcie w 3 seriach po 20 sekund.

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze?

Ćwiczenia na poprawę krążenia nóg – w górę i w dół!

krazenie cwiczenia

Fot: Katarzyna Milewska

Kolejne ćwiczenie na poprawę krążenia zaczynam od pozycji stojącej. Ugnijcie lekko kolana, odkładając dłonie na ziemię, i wolnym ruchem schodźcie do pozycji podporu przodem na wyprostowanych rękach. Wytrzymajcie w tej pozycji kilka sekund tak, aby ciało znajdowało się w jednej linii. Kolejno z wydechem powoli zmierzajcie dłońmi w kierunku stóp, następnie unieście biodra w górę i wolnym ruchem wróćcie do pozycji wyprostowanej.

Pamiętajcie o tym, aby podczas ruchu w górę i dół wasze kolana nie schodziły się do środka, a w momencie podporu przodem dłonie znajdowały się tuż pod stawem barkowym. To ćwiczenie wykonujecie w 3 seriach po 5 powtórzeń.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Czujesz ból w okolicach kręgosłupa lędźwiowego? Spróbuj ćwiczeń na kanapie przy ulubionym serialu

5 ćwiczeń, które zredukują stres

Ćwiczenia na odstresowanie. Zobacz 5 ćwiczeń od trenerki fitness

Dance aerobik – jak ćwiczyć? Efekty u początkujących

Slow jogging – w domu i na zewnątrz, efekty, buty, tempo

Aqua fitness – zalety zajęć w wodzie. Efekty aqua aerobiku

Kobieta

Lubisz skakać na skakance? Ulepsz swój trening. Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści

Fat burning – sposób na spalenie tkanki tłuszczowej

Body pump – co to jest, ćwiczenia, efekty treningu

Mata do tańczenia – na co zwrócić uwagę przed zakupem?

Niby nuda a działa cuda. Pokochaj planki!

Pas neoprenowy – co to jest, działanie, jaki wybrać, opinie

joga yoga

Joga w hamaku. Ćwicz nad ziemią!

Kobieta i mężczyzna ćwiczą

Ćwiczenia na kręgosłup dla każdego, czyli sposób na zdrowe plecy. Jak właściwie dobrać zestaw ćwiczeń?

Synthol – co to za substancja, efekty, skutki uboczne

Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

Trening a zdrowie / istock

Ćwiczenia na receptę. Można wyleczyć się dzięki sportowi?

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Ergometr wioślarski – ćwiczenia, efekty, jaki ergometr kupić?

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Chcesz się więcej ruszać, ale nie możesz się oderwać od serialu? Oto zestaw ćwiczeń kanapowych

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki