Przejdź do treści

Jak poprawić krążenie w nogach? Ćwiczenia, które warto wykonywać

Jak poprawić krążenie w nogach? Ćwiczenia, które warto wykonywać Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kobiety na Strajku Kobiet w Polsce
Uzasadnienie wyroku TK odnośnie aborcji opublikowane!
Kobieta w maseczce ochronnej
Francja i Austria zakazują noszenia maseczek materiałowych w miejscach publicznych!
Nastolatka siedzi na rampie
„Jedna placówka na ponad 27 tys. pacjentek”. Martyna Jałoszyńska o dostępie nastolatek do ginekologa
Ludzie na koncercie
Lek. Bartosz Fiałek wzburzony weekendowymi imprezami: ludzie, których ignorancja przekracza „dach świata”
Genogram – do czego służy, jak zrobić, symbole genogramu

Ćwiczenia na poprawę krążenia mają za zadanie zwiększenie i poprawę dopływu krwi do pracujących mięśni. A dzieje się to dzięki naprzemiennemu skracaniu się i wydłużaniu mięśni podczas wykonywania ćwiczeń. Dlatego tak bardzo ważne jest, aby aktywować do pracy całe ciało.

 

Słabe krążenie krwi – objawy

Zanim dowiesz się, jak poradzić sobie z osłabionym krążeniem krwi, warto przyjrzeć się jego objawom. Pierwsze oznaki problemów z krążeniem to:

  • żylaki,
  • pajączki,
  • uczucie ciężkości w nogach,
  • częste skurcze.

Inne objawy to to między innymi:

  • Sucha skóra
  • Czerwone kropki na nogach
  • Spuchnięta kostki
  • Łamliwe włosy i paznokcie,
  • Uczucie zimna w dłoniach i stopach
  • Zmęczenie i senność.

Poniżej przedstawiamy ćwiczenia na poprawienie krążenia krwi w nogach. Wszystkie ćwiczenia na poprawę krążenia wykonujcie przez 20 sekund z 20-sekundową przerwą przed kolejnym. W przypadku rolowania ciała za pomocą wałka zacznijcie od przedniej, potem tylnej i bocznej części ciała, a na koniec połóżcie się na nim na plecach i wykonajcie to samo. Kiedy w ten sposób rozluźnicie swoje ciało i pobudzicie tkanki miękkie do pracy, przejdźcie do dalszych ćwiczeń.

Ćwiczenia na poprawę krążenia – użyj rollera!

cwiczenia na poprawe krazenia

Fot: Katarzyna Milewska

Połóżcie się na plecach z rollerem na odcinku lędźwiowym. Biodra unoszą się nad ziemią, a skrzyżowane ręce obejmują klatkę piersiową. Wykonujcie powoli taki ruch, aby roller przemieszczał się od odcinka lędźwiowego aż do odcinka szyjnego kręgosłupa (ale na niego nie najeżdżał). Powtórzcie ten ruch kilkakrotnie i nie zapomnijcie o oddychaniu.

Aby poprawić krążenie i rozluźnić mięśnie, rolowaniu najlepiej poddać całe ciało. Fajną opcją do ćwiczeń jest mechaniczny roller. Możecie go znaleźć w niektórych klubach fitness. Wystarczy się tylko odpowiednio ułożyć, a on wykona całą pracę za was. Znajdźcie codziennie minimum 5 minut, aby się rolować!

Ćwiczenia na krążenie – ustaw się w pionie!

5 cwiczen na poprawe krazenia

Fot: Katarzyna Milewska

Teraz przejdziemy do ćwiczeń na poprawę krążenia, które należą do grupy krążeniowo-oddechowych. Tutaj pozycją wyjściową jest postawa pionowa. Kolejno jednym ruchem wykonujcie tzw. nożyce z udziałem ramion i nóg. Najważniejszym elementem jest tutaj opanowanie koordynacji ‒ w momencie kiedy do przodu wysuwa się prawa noga, to w górę unosi się lewa ręka, i po tym następuje dynamiczna zmiana.

Wykonujcie ćwiczenie na tyle spokojnie, aby po 20 sekundach pracy nie złapała was zadyszka. Powtórzcie je jeszcze 2 razy.

Fit na dzień dobry

Jak poprawić krążenie? Boksuj!

jak poprawic krazenie

Fot: Katarzyna Milewska

Ćwiczenia na krążenie to także spokojny bieg. Wykonujcie go w miejscu tak, aby wasze pięty obijały się o pośladki (skip C). Jednak aby poruszyć całe ciało, dołóżcie do tego naprzemianstronny markujący ciosy ruch ramion w przód. Ważne jest, aby ramiona cały czas pracowały na wysokości klatki piersiowej. Ćwiczenie wykonujecie w 3 seriach po 20 sekund.

Ćwiczenia na układ krążenia – odwodzenia

poprawa krazenia cwiczenia

Fot: Katarzyna Milewska

W kolejnym ćwiczeniu na krążenie nóg pierwsza część ruchu jest taka sama jak w poprzednim ćwiczeniu – czyli wykonujecie bieg w miejscu, piętami odbijając się od pośladków. Natomiast ramiona w tym samym czasie wykonują ruch odwodzenia w bok, „otwierając” klatkę piersiową. Ćwiczenie wykonujcie w 3 seriach po 20 sekund.

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze?

Ćwiczenia na poprawę krążenia nóg – w górę i w dół!

krazenie cwiczenia

Fot: Katarzyna Milewska

Kolejne ćwiczenie na poprawę krążenia zaczynam od pozycji stojącej. Ugnijcie lekko kolana, odkładając dłonie na ziemię, i wolnym ruchem schodźcie do pozycji podporu przodem na wyprostowanych rękach. Wytrzymajcie w tej pozycji kilka sekund tak, aby ciało znajdowało się w jednej linii. Kolejno z wydechem powoli zmierzajcie dłońmi w kierunku stóp, następnie unieście biodra w górę i wolnym ruchem wróćcie do pozycji wyprostowanej.

Pamiętajcie o tym, aby podczas ruchu w górę i dół wasze kolana nie schodziły się do środka, a w momencie podporu przodem dłonie znajdowały się tuż pod stawem barkowym. To ćwiczenie wykonujecie w 3 seriach po 5 powtórzeń.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta ćwiczy

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

Kobieta rozwija matę do ćwiczeń

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

bieganie

Pierogi kontra biegi

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Kobieta ćwiczy

Potrzebujesz zastrzyku energii o poranku? Sprawdź, co może zdziałać rozciąganie

Poranny trening. Doładuj się energią na cały dzień!

Mobilność – postaw dobre fundamenty! Jakie błędy w treningu źle na nią wpływają?

Kobieta ćwiczy

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Kobieta ćwiczy na macie

Pracujesz zdalnie? Nie zapomnij o ćwiczeniach na barki i ramiona!

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Dziewczyna ćwicząca pilates

„Pilates wpływa na funkcjonowanie całego ciała, naprawia je, zarówno w takim wymiarze zewnętrznym widocznym, jak i wewnętrznym” – mówi Alicja Rukowicz, trenerka pilatesu terapeutycznego

Kobieta robi szpagat

Jak zrobić szpagat? Ćwiczenia rozciągające do szpagatu

Przygotowanie do nart - ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Przygotowanie do nart – ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Treningowe mity dotyczące odchudzania

Jumping fitness a mięśnie dna miednicy. Fizjoterapeutka ostrzega

Kobieta ćwiczy na macie

Ćwiczenia na brzuch po ciąży i podczas ciąży

Ćwiczenia na plecy na siłowni, w domu – jak rozciągnąć plecy?

Bolące mięśnie - co robić?

Ból mięśni – przyczyny, zapobieganie, leczenie i dieta

Hantle - jak ćwiczyć z hantlami w domu?

Hantle – ćwiczenia z hantlami w domu. Jakie hantle kupić?

Trening ABS na brzuch – ćwiczenia z hantlami, efekty

Trening na świeżym powietrzu

Kiedy trenować: rano czy wieczorem? Na czczo czy po posiłku?

Kalistenika – tak zbudujesz prawdziwą siłę! Dlaczego warto ją trenować?

5 minut na… pole dance. Taniec na rurze dla początkujących!

Najpopularniejsze

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

10 niezdrowych wieczornych nawyków

Ubrania, które nas trują. Sprawdź, dlaczego mogą być niebezpieczne

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Zimno jest zdrowe! Nie wierzysz? Oto 5 pożytków z niskich temperatur

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

poranne wstawanie

7 rzeczy, które ułatwią poranne wstawanie

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona