Przejdź do treści

Hantle – ćwiczenia z hantlami w domu. Jakie hantle kupić?

Hantle - jak ćwiczyć z hantlami w domu?
Jak ćwiczyć z hantlami w domu? Jakie hantle kupić? Fot. Dorota Białkowska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Lustrzany mózg, czyli zachowania zaraźliwe
W ciąży mózg kobiety się… kurczy. Poznaj 5 zaskakujących faktów dotyczących kobiecego ciała
Trening – 12 sygnałów, że przesadzasz!
Brak ci pewności siebie? Popracuj z ciałem!
Motywacja – nie wzbudzisz jej żadnym trickiem ani sztuczką. Sprawdź, jak się skutecznie zmotywować

Hantle są idealnym sprzętem do uzupełnienia treningu. Małe, ale ciężkie – proste w użyciu i niezwykle skuteczne. Warto wykonywać ćwiczenia z hantlami, bo doskonale wzmacniają i modelują sylwetkę, a w dodatku świetnie sprawdzają się w domowych warunkach. Hantle 10 kg lub nawet te o wadze 5 kg mogą zupełnie odmienić wasz trening! Jak ćwiczyć z hantlami w domu?

Hantle – co to?

Hantle to ciężarki z uchwytem na dłoń, różniące się od siebie materiałem wykonania, wielkością, kształtem oraz – przede wszystkim – masą. Wykorzystywane są wielu rodzajach treningu siłowego i wytrzymałościowego oraz przy rehabilitacji.

Hantle są sprzętem dostępnym w każdej siłowni, ale jeśli chcecie skuteczniej pracować nad swoim ciałem także w domu, zafundujcie sobie przynajmniej jedną parę. Nie zajmują wiele miejsca i będą wdzięcznym towarzyszem waszych treningów. Wybór jest ogromny. Hantle przydadzą się, gdy chcecie wzmacniać i modelować konkretne partie mięśni.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Ćwiczenia z hantlami w domu

Jak ćwiczyć z hantlami w domu? Wybór ćwiczeń, do których nie potrzebujecie żadnego innego sprzętu jest bardzo bogaty. W swoim planie treningowym możecie uwzględnić np.:

  • przysiady z hantlami,
  • martwy ciąg,
  • wyciskanie hantli nad głowę,
  • wykroki,
  • uginanie przedramion z hantlami,
  • pompkę z przyciąganiem hantli do tułowia.

Jak ćwiczyć z hantlami?

Przy ćwiczeniach z hantlami w domu nie zapominajcie o technice – w czasie pracy z obciążeniem jest to szczególnie istotne. Dobra rada: korzystajcie przy treningu z oddechu przeponowego, a każde ćwiczenie róbcie wolno i bardzo dokładnie. Poza tym hantle są naprawdę proste w użyciu, a więc dość bezpieczne nawet dla osób początkujących, zwłaszcza że ciężar hantli dobieracie sami, odpowiednio do własnych możliwości i potrzeb.

Ważne jednak, by nie było za lekko. Ostatnie powtórzenia w seriach powinny być wykonywane z wyraźnym wysiłkiem.

Jakie hantle kupić?

Jakie hantle wybrać na początek do ćwiczeń w domu? Jeśli naprawdę chcecie się tym zająć na serio, nie wybierajcie różowych sztangielek o wadze 2 kg (jeden). Sięgnijcie po odrobinę cięższe – hantle 5 kg – 10 kg (jeden), w zależności od poziomu wytrenowania, techniki i siły. Wówczas nawet zwykłe wykroki nabiorą zupełnie innego znaczenia.

Idealną opcją jest wybór tzw. sztangielek, czyli hantli o regulowanych talerzach. Można ćwiczyć z nimi bicepsy i tricepsy albo korzystać z nich w trakcie wykonywania ćwiczeń złożonych, np. przysiadu z wypchnięciem hantli w górę czy martwego ciągu. Oznacza to, że dzięki nim znacznie efektywniej popracujecie również nad dolnymi częściami ciała. Alternatywą będzie zestaw hantli o różnych ciężarach.

Jak zrobić hantle?

Jeśli nie chcecie inwestować w profesjonalne hantle, a potrzebujecie niewielkiego obciążenia do urozmaicenia swoich treningów, możecie wykorzystać ciężarki z łatwo dostępnych materiałów, np. butelek z wodą lub wypełnionych piaskiem, puszek z zawartością. Przy niektórych ćwiczeniach sprawdzić się mogą także książki.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

„To rodzaj ruchu, który się nie narzuca. Jakby ktoś pociągał nasze kończyny za nitki”. O gyrokinesis®, treningu dla leniwych, mówi Ula Wojtkowiak

Kobieta ćwiczy

Potrzebujesz zastrzyku energii o poranku? Sprawdź, co może zdziałać rozciąganie

Nie możesz żyć bez sportu? Zatrzymaj się na moment! Regeneracja to nie fanaberia

Przygotowanie do nart - ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Przygotowanie do nart – ćwiczenia. Bądź gotowa do jazdy

„Pokaż mi, jak stoisz, a powiem ci, w jakiej jesteś formie… psycho-fizycznej”. Kasia Bem radzi, jak się wreszcie porządnie wyprostować

Propozycje ćwiczeń na lepszą mobilność

7 ćwiczeń, które odmienią twój trening

Czujesz ból w okolicach kręgosłupa lędźwiowego? Spróbuj ćwiczeń na kanapie przy ulubionym serialu

5 ćwiczeń, które zredukują stres

Ćwiczenia na odstresowanie. Zobacz 5 ćwiczeń od trenerki fitness

Dance aerobik – jak ćwiczyć? Efekty u początkujących

Slow jogging – w domu i na zewnątrz, efekty, buty, tempo

Aqua fitness – zalety zajęć w wodzie. Efekty aqua aerobiku

Kobieta

Lubisz skakać na skakance? Ulepsz swój trening. Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści

Fat burning – sposób na spalenie tkanki tłuszczowej

Body pump – co to jest, ćwiczenia, efekty treningu

Mata do tańczenia – na co zwrócić uwagę przed zakupem?

Niby nuda a działa cuda. Pokochaj planki!

Pas neoprenowy – co to jest, działanie, jaki wybrać, opinie

joga yoga

Joga w hamaku. Ćwicz nad ziemią!

Kobieta i mężczyzna ćwiczą

Ćwiczenia na kręgosłup dla każdego, czyli sposób na zdrowe plecy. Jak właściwie dobrać zestaw ćwiczeń?

Synthol – co to za substancja, efekty, skutki uboczne

Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

Trening a zdrowie / istock

Ćwiczenia na receptę. Można wyleczyć się dzięki sportowi?

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

smutna kobieta pakująca prezenty świąteczne

Nie lubisz świąt? Nie martw się, to… normalne. Dla wielu to zwykły przymus

Kobieta z lampą w ręce

10 niezdrowych wieczornych nawyków

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Kobieta leży w łóżku

7 rzeczy, które ułatwią poranne wstawanie

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Starsze kobiety ćwiczą

Z każdym rokiem starsi. Jak pokonać lęk przed upływem czasu?

Kobieta biegnie na środku ulicy

Jesteś aktywna fizycznie? Twoje jelita też na tym korzystają

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Zapominasz? To znak, że z twoim mózgiem wszystko jest w porządku

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

×