Przejdź do treści

Hantle – ćwiczenia z hantlami w domu. Jakie hantle kupić?

Hantle - jak ćwiczyć z hantlami w domu?
Jak ćwiczyć z hantlami w domu? Jakie hantle kupić? Fot. Dorota Białkowska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Wentworth Miller
Wentworth Miller, gwiazdor „Skazanego na śmierć”, wyznał, że ma autyzm. „Ma to kluczowe znaczenie dla tego, kim jestem”
Ukraińskie stewardessy zmieniają uniformy. Obcisłe spódnice i szpilki odchodzą do lamusa!
Ukraińskie stewardessy zmieniają uniformy. Obcisłe spódnice i szpilki odchodzą do lamusa!
Dwie kobiety w oknie
Akademiki UJ i UW będą dostępne także dla niezaszczepionych studentów
wykluczenie menstruacyjne
„Czym różni się papier toaletowy od podpaski?”. Wykluczenie menstruacyjne po raz pierwszy w polskim Sejmie
Kobieta z folią
Mama Chemik: czy tak samo jak szczepionek boicie się metali ciężkich, które mogą być nawet w kubku, z którego codziennie pijecie kawę?

Hantle są idealnym sprzętem do uzupełnienia treningu. Małe, ale ciężkie – proste w użyciu i niezwykle skuteczne. Warto wykonywać ćwiczenia z hantlami, bo doskonale wzmacniają i modelują sylwetkę, a w dodatku świetnie sprawdzają się w domowych warunkach. Hantle 10 kg lub nawet te o wadze 5 kg mogą zupełnie odmienić wasz trening! Jak ćwiczyć z hantlami w domu?

Hantle – co to?

Hantle to ciężarki z uchwytem na dłoń, różniące się od siebie materiałem wykonania, wielkością, kształtem oraz – przede wszystkim – masą. Wykorzystywane są wielu rodzajach treningu siłowego i wytrzymałościowego oraz przy rehabilitacji.

Hantle są sprzętem dostępnym w każdej siłowni, ale jeśli chcecie skuteczniej pracować nad swoim ciałem także w domu, zafundujcie sobie przynajmniej jedną parę. Nie zajmują wiele miejsca i będą wdzięcznym towarzyszem waszych treningów. Wybór jest ogromny. Hantle przydadzą się, gdy chcecie wzmacniać i modelować konkretne partie mięśni.

Ćwiczenia z hantlami w domu

Jak ćwiczyć z hantlami w domu? Wybór ćwiczeń, do których nie potrzebujecie żadnego innego sprzętu jest bardzo bogaty. W swoim planie treningowym możecie uwzględnić np.:

  • przysiady z hantlami,
  • martwy ciąg,
  • wyciskanie hantli nad głowę,
  • wykroki,
  • uginanie przedramion z hantlami,
  • pompkę z przyciąganiem hantli do tułowia.

Jak ćwiczyć z hantlami?

Przy ćwiczeniach z hantlami w domu nie zapominajcie o technice – w czasie pracy z obciążeniem jest to szczególnie istotne. Dobra rada: korzystajcie przy treningu z oddechu przeponowego, a każde ćwiczenie róbcie wolno i bardzo dokładnie. Poza tym hantle są naprawdę proste w użyciu, a więc dość bezpieczne nawet dla osób początkujących, zwłaszcza że ciężar hantli dobieracie sami, odpowiednio do własnych możliwości i potrzeb.

Ważne jednak, by nie było za lekko. Ostatnie powtórzenia w seriach powinny być wykonywane z wyraźnym wysiłkiem.

Jakie hantle kupić?

Jakie hantle wybrać na początek do ćwiczeń w domu? Jeśli naprawdę chcecie się tym zająć na serio, nie wybierajcie różowych sztangielek o wadze 2 kg (jeden). Sięgnijcie po odrobinę cięższe – hantle 5 kg – 10 kg (jeden), w zależności od poziomu wytrenowania, techniki i siły. Wówczas nawet zwykłe wykroki nabiorą zupełnie innego znaczenia.

Idealną opcją jest wybór tzw. sztangielek, czyli hantli o regulowanych talerzach. Można ćwiczyć z nimi bicepsy i tricepsy albo korzystać z nich w trakcie wykonywania ćwiczeń złożonych, np. przysiadu z wypchnięciem hantli w górę czy martwego ciągu. Oznacza to, że dzięki nim znacznie efektywniej popracujecie również nad dolnymi częściami ciała. Alternatywą będzie zestaw hantli o różnych ciężarach.

Jak zrobić hantle?

Jeśli nie chcecie inwestować w profesjonalne hantle, a potrzebujecie niewielkiego obciążenia do urozmaicenia swoich treningów, możecie wykorzystać ciężarki z łatwo dostępnych materiałów, np. butelek z wodą lub wypełnionych piaskiem, puszek z zawartością. Przy niektórych ćwiczeniach sprawdzić się mogą także książki.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Mata do tańczenia – na co zwrócić uwagę przed zakupem?

Niby nuda a działa cuda. Pokochaj planki!

Pas neoprenowy – co to jest, działanie, jaki wybrać, opinie

joga yoga

Joga w hamaku. Ćwicz nad ziemią!

Kobieta i mężczyzna ćwiczą

Ćwiczenia na kręgosłup dla każdego, czyli sposób na zdrowe plecy. Jak właściwie dobrać zestaw ćwiczeń?

Synthol – co to za substancja, efekty, skutki uboczne

Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

Trening a zdrowie / istock

Ćwiczenia na receptę. Można wyleczyć się dzięki sportowi?

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Ergometr wioślarski – ćwiczenia, efekty, jaki ergometr kupić?

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Chcesz się więcej ruszać, ale nie możesz się oderwać od serialu? Oto zestaw ćwiczeń kanapowych

Kobieta ćwiczy

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

Kobieta rozwija matę do ćwiczeń

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

bieganie

Pierogi kontra biegi

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Kobieta ćwiczy

Potrzebujesz zastrzyku energii o poranku? Sprawdź, co może zdziałać rozciąganie

Poranny trening. Doładuj się energią na cały dzień!

Mobilność – postaw dobre fundamenty! Jakie błędy w treningu źle na nią wpływają?

Kobieta ćwiczy

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać