Przejdź do treści

SUP – trening na wodzie. Na czym polega i dlaczego warto spróbować?

SUP - trening na wodzie Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Aleksandra Kwaśniewska zwraca się do kobiet, które wybrały bezdzietność: Zasmuca mnie poziom braku zrozumienia, z którym musicie się mierzyć
stres trening
Sposoby na stres. Oto 6 skutecznych sposobów, które ukoją twoje nerwy
Kobieta
Marianna Gierszewska o zakończeniu relacji: Urwać można metkę, nie relację
Czujesz ból w okolicach kręgosłupa lędźwiowego? Spróbuj ćwiczeń na kanapie przy ulubionym serialu
„Jak łączy pan karierę z wychowywaniem dzieci?”. Ania Kęska bierze pod lupę pytania, których mężczyźni nigdy nie usłyszą, a kobiety są nimi bombardowane
„Jak łączy pan karierę z wychowywaniem dzieci?”. Ania Kęska bierze pod lupę pytania, których mężczyźni nigdy nie usłyszą, a kobiety są nimi bombardowane

Wakacje (na szczęście) wciąż trwają i jeśli jesteś przed swoim urlopem, mamy pewien pomysł, żeby trochę umilić ci czas. Przy okazji będzie aktywnie. Wypróbuj koniecznie pływanie na SUP-ie!

Chcesz spróbować czegoś nowego? No to… SUP!

SUP stał się bardzo popularna atrakcja i super opcja dla osób, które niekoniecznie chcą spędzić cały urlop na leżaku. Czym on właściwie jest? Już wyjaśniamy.

SUP – czyli z angielskiego Stand Up Paddle – to nic innego jak wiosłowanie na stojąco na desce. Wielkim atutem takiego pływania jest to, że masz szansę zwiedzić  tereny, które pieszo są totalnie niedostępne. Przykład? Spokojne mazurskie jeziora.  Obcujesz z przyrodą, masz szansę się wyciszyć i wyczyścić głowę. Dodatkowy plus? Masz trening!

Technika jest bardzo prosta – albo poruszasz się, stojąc w pozycji pionowej na desce, albo na początku w ramach oswojenia się z tematem wiosłujesz, siedząc lub klęcząc. Wiosło trzymasz w obu rękach i naprzemianstronnie wiosłujesz, zachowując przy tym odpowiednią technikę, która nie jest specjalnie skomplikowana.

Takie pływanie aktywuje do pracy całe ciało i to nie tylko mięśnie powierzchowne, ale także mięśnie głębokie. Co pracuje?  Lepiej spytaj, co nie pracuje!

SUP – twoje mięśnie będą ci wdzięczne!

Aby wykonać ruch wiosłowania, musisz napiąć całe ciało. W ruchu biorą udział między innymi takie mięśnie jak: dwugłowy ramienia (biceps), trójgłowy ramienia (triceps), m. naramienne, m. najszerszy grzbietu, m. czworoboczny czy m. skośne brzucha. Jeśli chcesz płynąć szybciej, dodatkowo obniżasz swoją pozycję poprzez lekkie ugięcie kolan (tak jakbyś chciała docisnąć deskę stopami do wody i w momencie przejścia wiosła przez linię wody, prostujesz nogi w kolanach. Trochę jak przysiad. Dzięki temu angażujesz do pracy mięśnie czworogłowe uda, dwugłowe uda oraz pośladki.

To jeszcze nie wszystko, bo aby okiełznać deskę, musisz nauczyć się utrzymywać równowagę, czyli odpowiednio rozkładać swój ciężar i umiejętnie nim balansować. Podczas tego ruchu musisz mocno aktywować core, który jest twoim centrum dowodzenia. Jednym przychodzi to łatwiej, innym trudniej, ale najważniejsze, aby się nie zniechęcać. Ta zabawa jest tego warta! Testowaliśmy w tym roku i szczerze polecamy.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Łukasz Długowski

Łukasz Długowski: Jeśli zabierzesz telefon w najpiękniejsze miejsce na świecie, to jest duża szansa, że tego miejsca w ogóle nie zobaczysz

MZS odradza wyjazd do popularnych wakacyjnych kierunków

Popularne kierunki wakacyjne uznane za obszary wysokiego ryzyka epidemicznego. MSZ i ECDC odradzają podróżowanie w te lokalizacje

Skąd (tak naprawdę) są twoje pamiątki z wakacji? Ekoaktywistka Kasia Wągrowska to sprawdziła!

Bożena Kowalkowska: przestrzegam przed przeładowaniem dni urlopowych, żeby nie wrócić zmęczonym

Bożena Kowalkowska: przestrzegam przed przeładowaniem dni urlopowych, żeby nie wrócić zmęczonym

podróże w pandemii

Parlament Europejski poparł paszporty szczepionkowe. Będą zależne od rodzaju szczepionki na COVID-19

Kobiety z deskami surfingowymi na plaży

Pierwsze biuro turystyczne, które podjęło taką decyzję. Obsłuży tylko zaszczepionych na COVID-19

Globus w dłoni

Nowa lista krajów z zakazem lotów do Polski. Nie ma na niej krajów UE, Strefy Schengen i Ukrainy

Samolot

Od 2 września obowiązuje zakaz lotów z 44 państw do Polski. Z których?

Ćwicz na plaży! Sprawdź, jaki trening proponuje Kasia Bigos

Pasażerowie na lotnisku

Zakaz lotów do Polski. Na liście pojawiły się nowe państwa. Z których krajów możemy nie wrócić z wakacji?

Jak pozbyć się much z domu? 5 sprawdzonych sposobów

7 sposobów, które pomogą ci przetrwać upały. Znasz je?

Komary lubią cię bardziej od innych? Sprawdź, co może być przyczyną

Wakacje w Polsce a koronawirus – pomysły, metody relaksu bez wyjazdu, aktywny wypoczynek z dziećmi

Dlaczego mam akceptować to, że nie mogę mieć wymarzonych wakacji? Żal jest zdrowy! – zapewnia psycholog

Plaża, góry, las – jaki kierunek będzie najlepszy dla ciebie?

Urlop wystarczająco dobry

Co roku wracasz z urlopu rozczarowana? Zmień to!

Wakacje za granicą a koronawirus

Kobieta w wodzie

Od kwietnia utonęły w Polsce 162 osoby. Pamiętaj, najczęściej tonie się w ciszy

dziewczyna z lodem - wakacje a koronawirus

Wakacje z koronawirusem. Jak bezpiecznie wyjechać na wczasy? Radzi Ola Dufour

5 kroków do wejścia w tryb urlopowy. O tym, jak szybciej przestawić się na wakacyjne „slow motion”, radzi psycholog Anita Kruszewska

Jak odpocząć w czasie krótkiego wyjazdu? Podpowiadamy!

Kobieta na plaży

Mięsożerne bakterie – przecinkowce w Bałtyku. Pływanie w morzu jest niebezpieczne

Kobieta w aucie z mapą

„W wypadkach drogowych wszyscy giniemy tak samo”. Historie opisane przez ratownika mrożą krew w żyłach

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

5 ćwiczeń, które zredukują stres

Ćwiczenia na odstresowanie. Zobacz 5 ćwiczeń od trenerki fitness

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?