Przejdź do treści

Joga bez grawitacji

Joga bez grawitacji
Joga bez grawitacji. Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Raven Saunders
Raven Saunders w niezwykłym geście na Igrzyskach Olimpijskich w Tokio wsparła wszystkie mniejszości
Simone Biles rezygnuje z igrzysk w trosce o swoje zdrowie psychiczne
Simone Biles postawiła na pierwszym miejscu zdrowie psychiczne. Sponsorzy olimpijscy i fani popierają jej decyzję
MZS odradza wyjazd do popularnych wakacyjnych kierunków
Popularne kierunki wakacyjne uznane za obszary wysokiego ryzyka epidemicznego. MSZ i ECDC odradzają podróżowanie w te lokalizacje
Kiełki słonecznika – właściwości, wartości odżywcze, hodowla
Wentworth Miller
Wentworth Miller, gwiazdor „Skazanego na śmierć”, wyznał, że ma autyzm. „Ma to kluczowe znaczenie dla tego, kim jestem”

Praktykowaliście kiedykolwiek jogę? Nawet jeśli tak, ta z pewnością będzie dla was całkowitą nowością. AntiGravity Yoga to coś, za co w pierwszej kolejności pokocha was kręgosłup. W następnej stawy, potem zakochacie się i wy.

Kiedyś nie przepadałam za jogą. Przyznaję się do tego otwarcie. Mimo że znam jej zalety, nigdy nie potrafiłam się w niej odnaleźć. Jednak im dłużej pracuję w branży fitness, tym bardziej ją doceniam! Ostatnio miałam okazję wypróbować jogi innej niż wszystkie. Trochę nawiązującej do jej tradycyjnej formy, a jednocześnie stanowiącej nowe wyzwanie i niezłą zabawę. To joga, w której grawitacja przestaje istnieć. Dlaczego? Ponieważ pracuje się w podwieszeniu. Przedmiotem, który zostaje wykorzystany, jest w tym przypadku tzw. antygrawitacyjny hamak Harrisona. Bo też twórcą antygrawitacyjnej jogi jest Christopher Harrison, gimnastyk i tancerz występujący w teatrach broadwayowskich. Początkowo ćwiczenia dedykowane były tancerzom oraz akrobatom i miały im pomóc w rozciąganiu oraz odpowiednim wzmacnianiu mięśni. Rewelacyjne rezultaty zmobilizowały twórcę do rozszerzenia działalności. Dziś Harrison podróżuje po całym świecie, szkoląc instruktorów i propagując tę formę aktywności. Ostatnio dotarł również do Polski. AntiGravity Yoga to zresztą jedne z siedmiu powietrznych zajęć Christophera Harrisona.

Jak wyglądają zajęcia?

Oprócz wykonywania bardziej tradycyjnych asan zajęcia łączą w sobie elementy pilates, ćwiczeń wzmacniających i akrobacyjnych. Podwieszony do sufitu hamak stanowi odciążenie dla ciała i pomaga w rozciąganiu. Materiał jest bardzo mocny (wytrzymuje obciążenie ponad 400 kilogramów) i wisi około 70 centymetrów nad ziemią. Tyle wystarczy, by móc bezpiecznie ćwiczyć w powietrzu. Być może tradycjonaliści się przyczepią, że takie zajęcia niewiele wspólnego mają z jogą, ale ja byłam zachwycona. Potwierdza to mój kręgosłup, który po zajęciach czuł się wspaniale. Dlaczego? Większość z nas znaczną część dnia spędza, siedząc. Nasz kręgosłup tego nie lubi, dodatkowo różne aktywności kompresują go, co oznacza, że jest on coraz bardziej „zbity”. Ogranicza to jego ruchomość oraz powoduje bóle pleców. By w ciele panowała równowaga, należy postawić na ćwiczenia, które ten kręgosłup rozciągną, poprawią jego mobilność, a także pozwolą popracować ciału w nieco inny sposób, wzmacniając mięśnie i jednocześnie je relaksując.

Ponieważ prawie wszystkie ćwiczenia wykonuje się w hamaku, stawy są odciążone. Okazuje się, że z pozoru trudne do wykonania pozycje stają się przystępne nawet dla osób początkujących oraz mających problemy zdrowotne. Wszystko dlatego, że hamak podtrzymuje ciało. Pozwala to na lepsze skupienie podczas ćwiczeń, a także bezpieczne rozciąganie. W większości pozycji jesteśmy zawieszeni tuż nad ziemią. To skutecznie odwraca uwagę od wysiłku, zmusza do skupienia i świadomej, powolnej pracy z ciałem.

Zajęcia przeznaczone są dla każdego. Wyjątek stanowią osoby chore na serce, po przebytych operacjach oraz kobiety w ciąży. Ten rodzaj jogi poleca się także osobom starszym – właśnie ze względu na pracę w odciążeniu.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Mata do jogi – charakterystyka, rodzaje, czyszczenie

Witaj Słońce! Poświęć 20 minut o poranku na te ćwiczenia, a poczujesz się jak nowo narodzona

Pilates to nuda? Nic bardziej mylnego. Ćwiczenia pomogą wzmocnić ważne mięśnie

Maszyny czy wolne ciężary? Oto jest pytanie! Co lepiej wybrać na siłowni?

Dziewczyna stojąca na ulicy

„Zejście po schodach też może stać się dla ciebie ścieżką kontemplacji”. Kasia Bem o spacerze medytacyjnym

joga yoga

Joga w hamaku. Ćwicz nad ziemią!

Kardio vs. interwały, czyli zdrowe i zdrowsze

Zaskocz swoje mięśnie! Zdradzamy, jak to zrobić

Planujecie zakup rolek? Oto kilka ważnych informacji, które mogą wam się przydać

Czy 5 minut treningu dziennie wystarczy? Odpowiada Kasia Bigos

Ćwiczenia na pośladki. Dodaj obciążenie, poczujesz różnicę

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Kobieta trenuje jogę

„Odpuść sobie”. Ale jak to zrobić? Kasia Bem zapewnia, że joga może w tym pomóc

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska: nie powinniśmy zmuszać się do aktywności fizycznej. To rodzaj autoagresji [WIDEO]

Kobieta leży ma nacie do jogi

5 jogicznych zasad zdrowego i długiego życia. Skorzystaj z porad Kasi Bem

Kobieta ćwiczy

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

Kobieta rozwija matę do ćwiczeń

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

Joanna Jaworska

Jak nie stracić motywacji chwilę po Nowym Roku? Podpowiada Joanna Jaworska [WIDEO]

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska: czasem lepiej zjeść ciastko, na które mamy ochotę, i spuścić napięcie [WIDEO]

Inga Izabela Dańkowska: Joga prenatalna nie wymaga wcześniejszego doświadczenia. Zawiera wyłącznie bezpieczne ćwiczenia i techniki

Joanna Jaworska

„Nie bodźcuj się ideałami”. Trenerka Personalna Joanna Jaworska tłumaczy, dlaczego to zawsze zły pomysł [WIDEO]

Joanna Jaworska

„Jesteś zwycięzcą”, „Bądź lepszą wersją siebie”? Trenerka Personalna Joanna Jaworska mówi, dlaczego teksty motywacyjne nie działają [WIDEO]

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?