Przejdź do treści

Jak dobrze… robić brzuszki

Jak dobrze... robić brzuszki
Naucz się robić brzuszki!, video: connectmedica tv
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Raven Saunders
Raven Saunders w niezwykłym geście na Igrzyskach Olimpijskich w Tokio wsparła wszystkie mniejszości
Simone Biles rezygnuje z igrzysk w trosce o swoje zdrowie psychiczne
Simone Biles postawiła na pierwszym miejscu zdrowie psychiczne. Sponsorzy olimpijscy i fani popierają jej decyzję
MZS odradza wyjazd do popularnych wakacyjnych kierunków
Popularne kierunki wakacyjne uznane za obszary wysokiego ryzyka epidemicznego. MSZ i ECDC odradzają podróżowanie w te lokalizacje
Kiełki słonecznika – właściwości, wartości odżywcze, hodowla
Wentworth Miller
Wentworth Miller, gwiazdor „Skazanego na śmierć”, wyznał, że ma autyzm. „Ma to kluczowe znaczenie dla tego, kim jestem”

Brzuszki – najbardziej popularne z ćwiczeń rzeźbiących sylwetkę. Można robić je w ramach treningu w fitness klubie albo w domu. Nieważne, gdzie. Ważne, jak. Jak robić brzuszki, by ćwiczenia były najbardziej efektywne i nie skończyły się bólem w okolicach karku? Oto krótka instrukcja!

Po pierwsze – od samego robienia brzuchów – nie schudniemy. Aby pozbyć się znienawidzonego tłuszczyku, musimy wysilić się znacznie bardziej i przede wszystkim zmienić dietę. „Brzuszki” również stanowią klucz do sukcesu, ale tylko, jeśli wykonujemy je prawidłowo. Bo te z pozoru banalne ćwiczenia sprawiają wiele problemów – głównie technicznych, co może skutkować bólami odcinka lędźwiowego oraz karku.

Oto 5 najważniejszych zasad:

– Nie nadwyrężaj karku. Ręce powinny być delikatnie ustawione tuż za uszami (ledwie dotykając głowy). Odrywamy łopatki, spinając brzuch. Mięśnie karku podczas ćwiczeń mają być rozluźnione.

– Nie wstrzymuj oddechu. Brzuszki wykonywane przy wstrzymanym oddechu narażają na dyskopatię i utrudniają wykonywanie ćwiczeń.

– Uważaj na okolicę lędźwiową. Ból w lędźwiach to najczęściej efekt nieprawidłowej techniki. Przy ćwiczeniach „na plecach” należy zwrócić uwagę, by część lędźwiowa kręgosłupa była „przyklejona” do podłogi. A przy pełnych skłonach – plecy powinny być ustawione delikatnie w literę „C”.

– Wykonuj nie tylko spięcia. Dobry trening brzucha to taki trening, w którym będziemy wykonywać ćwiczenia na wszystkie partie mięśni (mięsień prosty, mięśnie skośne brzucha: zewnętrzne i wewnętrzne oraz mięsień poprzeczny brzucha). Urozmaicajmy ćwiczenia na przykład: podporami przodem (pozycja jak do pompki, czyli tzw. deska zwykła lub deska na przedramionach z niższym ustawieniem ciała), podporami bokiem (na jednej ręce), rowerkiem (kolistymi ruchami nóg w przód i w tył na leżąco) czy skrętami tułowia.

– Nie zapominaj o mięśniach głębokich. Włącz do treningu ćwiczenia równoważne, które zaangażują wszystkie mięśnie brzucha – doskonale sprawdzają się ćwiczenia na piłce stabilizacyjnej, BOSU, albo podpory z unoszeniem jednej nogi albo ręki (trzeba pamiętać, aby nie rotować na boki bioder – skręcamy się najczęściej nieświadomie, chcąc utrzymać równowagę).
Kasia Bigos, trenerka fitness, crossFit i pole dance, autorka programu treningowego FireWorkout, prowadzi zajęcia w Studio Solec, FreeArt Fusion oraz CrossFit MGW.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Maszyny czy wolne ciężary? Oto jest pytanie! Co lepiej wybrać na siłowni?

Kardio vs. interwały, czyli zdrowe i zdrowsze

Zaskocz swoje mięśnie! Zdradzamy, jak to zrobić

Planujecie zakup rolek? Oto kilka ważnych informacji, które mogą wam się przydać

Czy 5 minut treningu dziennie wystarczy? Odpowiada Kasia Bigos

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Ćwiczenia na pośladki. Dodaj obciążenie, poczujesz różnicę

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska: nie powinniśmy zmuszać się do aktywności fizycznej. To rodzaj autoagresji [WIDEO]

Kobieta rozwija matę do ćwiczeń

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

Joanna Jaworska

Jak nie stracić motywacji chwilę po Nowym Roku? Podpowiada Joanna Jaworska [WIDEO]

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska: czasem lepiej zjeść ciastko, na które mamy ochotę, i spuścić napięcie [WIDEO]

Joanna Jaworska

„Nie bodźcuj się ideałami”. Trenerka Personalna Joanna Jaworska tłumaczy, dlaczego to zawsze zły pomysł [WIDEO]

Joanna Jaworska

„Jesteś zwycięzcą”, „Bądź lepszą wersją siebie”? Trenerka Personalna Joanna Jaworska mówi, dlaczego teksty motywacyjne nie działają [WIDEO]

Cubii – trenowanie przy biurku. Czy warto ćwiczyć z Cubii?

Trening obwodowy – na czym polega i dlaczego jest skuteczny?

Ćwicz na plaży! Sprawdź, jaki trening proponuje Kasia Bigos

Treningowe mity dotyczące odchudzania

Wieczorne treningi górą! To idealna opcja dla tych, którzy nie są w stanie zerwać się rano z łóżka

CrossFit - co to jest? Jak zacząć ćwiczyć CrossFit?

Crossfit – co to, ćwiczenia, efekty. Dla kogo jest crossfit?

Pompek nigdy dość! Poznaj różne warianty tego ćwiczenia

Rozgrzewka przed bieganiem i treningiem. Jak się rozgrzać?

Rozgrzewka przed bieganiem i treningiem. Jak się rozgrzać?

Brak efektów ćwiczeń? Postaw na zróżnicowanie treningu

Zróżnicowanie treningu – zmiany, gdy brakuje efektów ćwiczeń

taekwondo

„Taekwondo jest sztuką, więc musi być piękne”. Zasady, układy i stopnie taekwondo

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać