Czy inność skazuje na samotność? Ta świąteczna reklama ze smokiem w roli głównej daje do myślenia
Święta Bożego Narodzenia są czasem, kiedy coraz więcej reklam nie tylko sprzedaje, ale także przypomina o empatii i życzliwości. Zamiast nużących haseł pojawiają historie, które wzruszają, a przede wszystkim motywują do bycia bliżej innych. W ostatnich dniach nasze serca podbił spot o malutkim smoku, który miał problem z dopasowaniem się do swojego ludzkiego otoczenia. Czy przez inność został sam w święta?
Wzruszająca reklama na święta 2019
Nie tylko nasze rodzime Allegro specjalizuje się w reklamach, które chce się oglądać. Świąteczna produkcja dwóch brytyjskich domów towarowych John Lewis & Partners oraz Waitrose & Partners ma już ponad 8 mln wyświetleń na Youtube, a to na pewno nie koniec. Trwająca zaledwie 2 minuty 30 sekund animacja przypomina klimatem najlepsze filmy Disneya, więc łatwo się w niej zakochać.
Głównym bohaterem reklamy jest malutki smok, który ma problem z kontrolowaniem swojego ognistego oddechu. Chce bawić się z dziećmi i brać udział w świątecznych spotkaniach, ale stale coś podpala. Gdy próbuje pomóc chłopcom skończyć bałwana, doprowadza do jego stopienia. Zaraz po wejściu na lodowisko zamienia je w jezioro. A podczas uroczystego odsłonięcia miejskiej choinki na rynku obraca drzewko i dekoracje w popiół. Pod ciężarem rozwścieczonych spojrzeń mieszkańców ucieka, aby ukryć się w swoim domu.
Świąteczna reklama – czego nas uczy?
Wszystkim tym sytuacjom przygląda się przyjaciółka smoka. Po ostatecznej katastrofie koczuje pod drzwiami bohatera do późnego wieczora. Zwrot akcji następuje dopiero za sprawą christmas puddingu, czyli tradycyjnego brytyjskiego dania na Święta Bożego Narodzenia. Smok postanawia zabrać potrawę jako prezent na świąteczne przyjęcie, na które nie został zaproszony. Gdy biesiadnicy widzą go w drzwiach, wpadają w popłoch. Bohater powoli wciąga powietrze i…
Inność może rodzić konflikty, odstraszać, budować mury. Inność, czyli inny wygląd, poglądy, zwyczaje czy przeszłość. Autorzy scenariusza pokazują jednak, że zamiast się poddawać, złościć lub zaprzeczać swojej naturze, warto się postarać. Skupić się na tym, co łączy – nie dzieli. Na końcu widzimy napis: “Show them how much you care” – „Pokaż im, jak bardzo ci zależy”.
Święta to doskonała okazja, aby wyciągnąć rękę na zgodę. Zadzwonić do kogoś, za kim tęsknimy. Pomóc, chociaż nas o to nie proszono. Albo zatroszczyć się o osoby, które wszyscy skreślili. Obejrzyj reklamę, aby przekonać się, do jakiego pomysłu zainspiruje ciebie.
Polecamy
Joanna Koroniewska o byciu bardzo samotną w przeszłości. „Mogłabym wtedy zniknąć i nikt by tego nie zauważył”
Dominika Clarke: „Prywatność nie daje mi szczęścia, a samotność potrafi złamać każdego”
W Ministerstwie ds. Samotności króluje język zdrobnień. Je się tu obiadki i pije kapuczinko. Może to sposób na zmiękczenie nie tylko słów, ale też rzeczywistości
„Nie jestem przedmiotem, szpital nie jest przechowalnią”. Lekarze przed świętami ruszyli z bardzo ważną kampanią
się ten artykuł?