Przejdź do treści

Przez pandemię przestałaś się czuć seksownie? 7 rzeczy, które możesz zrobić, by znów dobrze się poczuć w swoim ciele

kobiecość, seksualnośc, seksowna kobieta
7 kroków do tego, aby poczuć się znowu sexy (jeśli przestałaś przez pandemię) / Pexels
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Simone Biles rezygnuje z igrzysk w trosce o swoje zdrowie psychiczne
Simone Biles postawiła na pierwszym miejscu zdrowie psychiczne. Sponsorzy olimpijscy i fani popierają jej decyzję
MZS odradza wyjazd do popularnych wakacyjnych kierunków
Popularne kierunki wakacyjne uznane za obszary wysokiego ryzyka epidemicznego. MSZ i ECDC odradzają podróżowanie w te lokalizacje
Kiełki słonecznika – właściwości, wartości odżywcze, hodowla
Wentworth Miller
Wentworth Miller, gwiazdor „Skazanego na śmierć”, wyznał, że ma autyzm. „Ma to kluczowe znaczenie dla tego, kim jestem”
Ukraińskie stewardessy zmieniają uniformy. Obcisłe spódnice i szpilki odchodzą do lamusa!
Ukraińskie stewardessy zmieniają uniformy. Obcisłe spódnice i szpilki odchodzą do lamusa!

Spokojnie, nie zaserwujemy ci rad w stylu „pomaluj usta czerwoną szminką” albo „załóż obcisły top”. Żeby znów poczuć się sexy, potrzeba czegoś więcej i warto nad tym popracować. Zobacz jak.

To zrozumiałe, że przez ostatnie miesiące miałaś co innego na głowie. Może bałaś się o zdrowie swoje lub bliskich, martwiłaś sytuacją zawodową? Pandemia przepełniła cię lękiem, a przez sytuację polityczno-społeczną w naszym kraju nie potrafiłaś spokojnie spać? Do tego pewnie dawno nigdzie nie wyjeżdżałaś i zapomniałaś, jak to jest naprawdę odpocząć na wakacjach? Dbanie o swoją kobiecą, seksowną stronę zdecydowanie mogło przesunąć się na liście priorytetów. I może ci tego brakować.

Zatroszczenie się o tę stronę swojego „ja” wiąże się nie tylko z życiem seksualnym, ale też energią wewnętrzną, pewnością siebie, dobrym samopoczuciem.  Zobacz, co możesz zrobić, żeby znów poczuć się sexy (lub chociaż trochę bardziej sexy niż w ostatnich miesiącach).

Zrozum swoją seksualność

Warto najpierw ocenić swoją energię seksualną sprzed pandemii. Spróbuj przypomnieć sobie, jaki był twój popęd seksualny i zmysłowość w „punkcie wyjściowym”. Nie martw się, jeśli nawet przed epidemią nie były one na satysfakcjonującym poziomie. Lepiej zadaj sobie pytanie, co mogło przyczyniać się do tego, że kwestie seksualności zeszły u ciebie na drugi plan. Może wpływ na to miały problemy zdrowotne, przez które przechodziłaś? A może wyzwania w związku, z którymi musiałaś się zmierzyć?

Jeśli czujesz, że chciałabyś trochę rozkręcić swoją energię seksualną, warto sięgnąć po mądr książkę, która pozwoli ci lepiej zrozumieć tę sferę siebie (np. „Wagina. Sekretna historia kobiecej siły” Catherine Blackledge, „Slow sex” Hanna Rydlewska i Marta Niedźwiecka, „Radości z kobiecości” Nina Brochmann i Ellen Støkken Dahl, „Warsztaty intymności” Agnieszka Szeżyńska). Możesz też rozważyć zakup nowej zabawki erotycznej, a jeśli masz partnera lub partnerkę, porozmawiać z tą osobą o tym, co czujesz. To może pomóc określić rozsądne i przede wszystkim adekwatne oczekiwania dotyczące go, co to znaczy czuć się i być sexy teraz, w 2021 roku.

Priorytet: przyjemność

Każda z nas potrzebuje w życiu trochę hedonizmu i egoizmu zarazem. Przy wszystkich obowiązkach, które masz na głowie i przed którymi codziennie stoisz, poświęcenie czasu sobie, swojemu ciału, rozważaniom nad swoją seksualnością, może nie być łatwe. Ale jeśli tego nie zrobisz, możesz nawet nie zauważyć, że coś cię rozbudziło, rozpaliło pożądanie, wyzwoliło pragnienie seksualne. Być może w tym momencie pomyślisz, że w obliczu tego, co się dzieje na świecie i w Polsce w wyniku pandemii, takie podejście może wydawać się głupie, infantylne czy samolubne. Ale nie jest. Nie da się przetrwać trudnych czasów pełnych napięcia i stresu, nie znajdując czasu na przyjemności. Taki moment w ciągu dnia dla siebie powinien być zaleceniem lekarskim – zarówno od internisty (dbanie o siebie sprzyja odporności), jak i psychologa (wpływa na nastrój i siłę psychiczną). Od dziś przesuń na górę listy swoich priorytetów czas na własne przyjemności.

Spróbuj zaakceptować nową rzeczywistość

Nie żyjemy w świecie, w którym byliśmy rok temu. Epidemia wiele zmieniła i nie jesteśmy tymi samymi osobami. Jeśli tego nie zaakceptujesz, wciąż będziesz walczyła z „niesprzyjającymi okolicznościami.” Być może przez chroniczny stres i napięcie, które wyzwalają wydzielanie hormonów stresu, jak kortyzol i adrenalina (mogą obniżać libido), potrzebujesz więcej czasu i innych metod, aby się rozluźnić i zrelaksować. Żeby ponownie odzyskać kontakt ze swoim ciałem, z seksualnością, będziesz potrzebowała na nowo przekonać się, co u ciebie sprawdza się najlepiej. Jedni muszą wylogować się na co najmniej dwie godziny z mediów społecznościowych, inni potrzebują wyciągnąć matę i poćwiczyć jogę. Pomyśl, co najlepiej aktualnie wycisza i uspokaja twój mózg? I zrób to, aby odzyskać kontakt ze swoim ciałem.

Martyna Dominikowska

Wyjdź poza znane schematy

Chodzi o to, aby otworzyć się na eksperymenty. Możesz wrócić do rzeczy, które dawniej wykluczyłaś i spróbować ich ponownie. Lub sięgnąć po coś, czego nigdy nie brałaś pod uwagę. Zacznij szukać, zadawać sobie pytania: czy w rozbudzeniu seksualności pomaga mi oglądanie filmów erotycznych, a może lepiej na mnie podziała długa kąpiel z bąbelkami? Eksperymenty sprawdzą się zarówno w pojedynkę, jak i w parze – jeśli masz partnera chętnego, aby włączyć się do tych doświadczeń. W związku ważne jest też uwolnienie się od założenia, że „zawsze musi być seks”. Możecie znaleźć nowe sposoby na obudzenie zmysłowości, ale bez presji, aby miało to obowiązkowo doprowadzać do zbliżenia i orgazmu.

Przearanżuj mieszkanie

Albo chociaż sypialnię. Ciężko czuć się sexy i zmysłowo, gdy cały czas spędzamy w domu. Seksualność to też przygody, wychodzenie na zewnątrz, nowe bodźce, otaczanie się innymi ludźmi. Pandemia mocno to ukróciła. Wszystko robimy w domu, więc przestrzeń ta mogła się już ograć. Dlatego warto ożywić otoczenie i wprowadzić do niego nowe przedmioty, które być może pobudzą zmysły. Spray zapachowy do poduszek, perfumy, świeże tulipany w wazonie – takie drobiazgi już mogą pomóc. Jeśli to możliwe, zrób małe przemeblowanie. Wynieś telewizor z sypialni, przesuń łóżko bliżej okna,  poprzesuwaj kwiaty lub kup nowe, aby urozmaicić opatrzone już otoczenie. Choć nie brzmi zbyt mądrze, działa.

Kobieta w stroju jednorożca

Zarządź chemią w swoim mózgu

Jeśli pobudzisz wydzielanie hormonów odpowiadających za dobre samopoczucie, czyli m.in. serotoniny i endorfin, łatwiej będzie ci poczuć się lepiej ze sobą i w swoim ciele. Żeby to zrobić, wystarczy trochę ruchu. Umiarkowane ćwiczenia, takie jak truchtanie, ulubione kardio czy po prostu szybszy spacer, nie dość, że wpłyną na poprawę nastroju, to podniosą też libido. Jeśli potrzebujesz czegoś spokojniejszego, spróbuj jogi, rozciągania lub nawet samego głębokiego oddychania. Podobnie do aktywności fizycznej w kwestii chemii, czyli neuroprzekaźników w mózgu, działa seks. Kiedy ponownie rozbudzisz swoją kobiecość, poczujesz się seksownie, zapragniesz pieszczot ze swoim partnerem czy partnerką, jest duża szansa, że skończy się to fajnym seksem. A uprawianie go nakręci pożądanie i zwiększy twoją pewności siebie – w tym tę seksualną.

Nie obawiaj się porozmawiać ze specjalistą

Słaby kontakt ze swoją seksualną, kobiecą stroną może i nie znajduje się w czołówce problemów ze zdrowiem psychicznym, jakie dotykają nas w trakcie pandemii, ale to nie znaczy, że nie ma prawa ci przeszkadzać. Możesz źle się z tym czuć, a jeśli do tego dochodzi bardzo niski popęd seksualny, doświadczasz z tego powodu takich emocji jak żal czy smutek, możesz potrzebować wsparcia specjalisty. Pomyślisz: nie czuję się sexy – co to za problem, to nie powód do wizyty u lekarza. Wszystko, co negatywnie wpływa na twój nastrój, energię, kondycję psychiczną, jest ważne. I nie należy tego ignorować. Możesz porozmawiać z psychologiem, seksuologiem albo terapeutą – omówienie swoich obaw z ekspertem i otrzymanie profesjonalnego wsparcia mogą szybko  polepszyć sytuację.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Camila Cabello odpowiada na krytyczne komentarze nt. wystającego brzuszka

„Bycie w stanie wojny ze swoim ciałem nie jest już modne”. Camila Cabello odpowiada na krytyczne komentarze nt. wystającego brzucha

Prof. Eleonora Bielawska-Batorowicz

Prof. Eleonora Bielawska-Batorowicz: Natura wymyśliła menopauzę w sensownym celu

Hiszpania. Nauczyciel zawieszony za mówienie, że istnieją tylko dwie płcie

Hiszpania. Nauczyciel biologii zawieszony za nauczanie, że istnieją tylko dwie płcie: męska i żeńska

Nastolatka

Magda Korczyńska: seksualizacja jest tak powszechnym zjawiskiem, że często uznajemy ją za coś naturalnego i niegroźnego lub nawet jej nie zauważamy

Monika Mrozowska o samoakceptacji

Monika Mrozowska: Kiedy zamiast „dopie***lać” sobie i innym, zaczniemy o siebie dbać? Dbać fizycznie i emocjonalnie

„Leniwe i niepokorne żony są pożądane w dzisiejszych czasach. To one przebiją sufity dla naszych córek” – uważa Małgorzata Gilmajster, psycholożka i mediatorka

Magda Lamparska

Magdalena Lamparska: Wstydziłam się tego, jak wyglądam. Wchodziłam na plan i słyszałam: znowu utyła

Kobieta całuje mężczyznę

„Chcę dobrze myśleć o seksie”

Melanie Gaydos: Nigdy nie przeszkadzało mi, jak wyglądam. Nie ma to ze mną związku

Majówka w pełni. Czas pomyśleć więcej o… seksie

Sarah Voss

Bunt w spodniach. Gimnastyczka sprzeciwia się seksualizacji w swojej dyscyplinie sportowej

Marta Frej/ Archiwum prywatne

Marta Frej: Żyjemy w kraju, który oficjalnie nienawidzi kobiet. I nie jest to sytuacja, gdy chce mi się rozśmieszać ludzi

Kobieta

Dziewczyno – rozbierz się i pochwal się sobie. Dzisiaj wieczorem koniecznie zrób to ćwiczenie

Krytyk w tobie. Pozornie chce dla ciebie jak najlepiej, ale wcale nie jest twoim sprzymierzeńcem

Szybkie marsze na poprawę humoru i lepszą kondycję

Ciemna strona żarówki Edisona

Kobieta

Dietetyczka Anna Reguła: krytykowanie czyjegoś wyglądu jest złe, zarówno w kontekście niedowagi, jak i nadmiaru kilogramów

Ewa Stusińska / fot. Łukasz Knap

Ewa Stusińska: Pornografia to nie tylko ciemne krzaki i muliste bagna kultury. To również zwykła rozrywka dla dorosłych ludzi

"Nigdy nic mi się nie stało, ale to dlatego, że na miasto wychodziłam w butach na płaskiej podeszwie?". Psycholożka i seksuolożka tłumaczy, dlaczego skupianie się na ofierze, a nie sprawcy, to ślepa uliczka

„Nigdy nic mi się nie stało, ale nie dlatego, że na miasto wychodziłam w butach na płaskiej podeszwie”. Psycholożka tłumaczy, dlaczego skupianie się w profilaktyce przemocy na ofierze to ślepa uliczka

Aleksandra Kuc, Małgorzata Kacprzak / fot. Marek Szczepański

„Wciąż ktoś nam mówi, jak mamy wychowywać dzieci, jak postępować. W kręgu nikt nie ocenia, wszystko zostanie przyjęte”. Ola Kuc i Małgosia Kacprzak o kręgach kobiet

„Rozwód to nie znak, że dwie osoby się nie rozumieją, ale znak, że właśnie zaczęły”. Rozwód może być czymś pozytywnym. Sprawdź, co mówią o tym mądre kobiety

Przed nami 6. Ogólnopolska Studencka Konferencja Seksuologiczna „Siła jest kobietą!” Hello Zdrowie objęło ją patronatem medialnym

Ewa Kasprzyk / Archiwum prywatne

Ewa Kasprzyk: Uwielbiam słodkie lenistwo i nicnierobienie, ale w międzyczasie skoczę sobie ze spadochronem lub pójdę pomorsować

Katarzyna Tubylewicz, autorka książki „Samotny jak Szwed”

Katarzyna Tubylewicz: Samotność wybrana to przyjemna osobność, luksus uwolnienia się od międzyludzkich zobowiązań, to oddech i poczucie wolności

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?