Przejdź do treści

Przez pandemię przestałaś się czuć seksownie? 7 rzeczy, które możesz zrobić, by znów dobrze się poczuć w swoim ciele

kobiecość, seksualnośc, seksowna kobieta
7 kroków do tego, aby poczuć się znowu sexy (jeśli przestałaś przez pandemię) / Pexels
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kolorowe nakładki na koła wózków dla osób z niepełnosprawnością
„Jeśli nie możesz wstać, wyróżnij się!”. Kolorowe nakładki na wózki dla osób z niepełnosprawnością to dzieło dwóch sióstr
Od wtorku pacjenci będą pytani o pobyt w szpitalu
Od wtorku pacjenci będą pytani o pobyt w szpitalu. Chodzi m.in. o serwowane posiłki
Zendaya
Zendaya wyznała, że social media wyzwalają u niej stany lękowe. „Staję się niespokojna, za dużo myślę i analizuję”
Trening interwałowy – fitnessowy must have! Na czym polega i dlaczego warto się w niego wkręcić?
Siatkarka
Katarzyna Skorupa o dyskryminacji kobiet w sporcie: Jesteśmy 'ładnym’ dodatkiem

Spokojnie, nie zaserwujemy ci rad w stylu „pomaluj usta czerwoną szminką” albo „załóż obcisły top”. Żeby znów poczuć się sexy, potrzeba czegoś więcej i warto nad tym popracować. Zobacz jak.

To zrozumiałe, że przez ostatnie miesiące miałaś co innego na głowie. Może bałaś się o zdrowie swoje lub bliskich, martwiłaś sytuacją zawodową? Pandemia przepełniła cię lękiem, a przez sytuację polityczno-społeczną w naszym kraju nie potrafiłaś spokojnie spać? Do tego pewnie dawno nigdzie nie wyjeżdżałaś i zapomniałaś, jak to jest naprawdę odpocząć na wakacjach? Dbanie o swoją kobiecą, seksowną stronę zdecydowanie mogło przesunąć się na liście priorytetów. I może ci tego brakować.

Zatroszczenie się o tę stronę swojego „ja” wiąże się nie tylko z życiem seksualnym, ale też energią wewnętrzną, pewnością siebie, dobrym samopoczuciem.  Zobacz, co możesz zrobić, żeby znów poczuć się sexy (lub chociaż trochę bardziej sexy niż w ostatnich miesiącach).

Zrozum swoją seksualność

Warto najpierw ocenić swoją energię seksualną sprzed pandemii. Spróbuj przypomnieć sobie, jaki był twój popęd seksualny i zmysłowość w „punkcie wyjściowym”. Nie martw się, jeśli nawet przed epidemią nie były one na satysfakcjonującym poziomie. Lepiej zadaj sobie pytanie, co mogło przyczyniać się do tego, że kwestie seksualności zeszły u ciebie na drugi plan. Może wpływ na to miały problemy zdrowotne, przez które przechodziłaś? A może wyzwania w związku, z którymi musiałaś się zmierzyć?

Jeśli czujesz, że chciałabyś trochę rozkręcić swoją energię seksualną, warto sięgnąć po mądr książkę, która pozwoli ci lepiej zrozumieć tę sferę siebie (np. „Wagina. Sekretna historia kobiecej siły” Catherine Blackledge, „Slow sex” Hanna Rydlewska i Marta Niedźwiecka, „Radości z kobiecości” Nina Brochmann i Ellen Støkken Dahl, „Warsztaty intymności” Agnieszka Szeżyńska). Możesz też rozważyć zakup nowej zabawki erotycznej, a jeśli masz partnera lub partnerkę, porozmawiać z tą osobą o tym, co czujesz. To może pomóc określić rozsądne i przede wszystkim adekwatne oczekiwania dotyczące go, co to znaczy czuć się i być sexy teraz, w 2021 roku.

Priorytet: przyjemność

Każda z nas potrzebuje w życiu trochę hedonizmu i egoizmu zarazem. Przy wszystkich obowiązkach, które masz na głowie i przed którymi codziennie stoisz, poświęcenie czasu sobie, swojemu ciału, rozważaniom nad swoją seksualnością, może nie być łatwe. Ale jeśli tego nie zrobisz, możesz nawet nie zauważyć, że coś cię rozbudziło, rozpaliło pożądanie, wyzwoliło pragnienie seksualne. Być może w tym momencie pomyślisz, że w obliczu tego, co się dzieje na świecie i w Polsce w wyniku pandemii, takie podejście może wydawać się głupie, infantylne czy samolubne. Ale nie jest. Nie da się przetrwać trudnych czasów pełnych napięcia i stresu, nie znajdując czasu na przyjemności. Taki moment w ciągu dnia dla siebie powinien być zaleceniem lekarskim – zarówno od internisty (dbanie o siebie sprzyja odporności), jak i psychologa (wpływa na nastrój i siłę psychiczną). Od dziś przesuń na górę listy swoich priorytetów czas na własne przyjemności.

Spróbuj zaakceptować nową rzeczywistość

Nie żyjemy w świecie, w którym byliśmy rok temu. Epidemia wiele zmieniła i nie jesteśmy tymi samymi osobami. Jeśli tego nie zaakceptujesz, wciąż będziesz walczyła z „niesprzyjającymi okolicznościami.” Być może przez chroniczny stres i napięcie, które wyzwalają wydzielanie hormonów stresu, jak kortyzol i adrenalina (mogą obniżać libido), potrzebujesz więcej czasu i innych metod, aby się rozluźnić i zrelaksować. Żeby ponownie odzyskać kontakt ze swoim ciałem, z seksualnością, będziesz potrzebowała na nowo przekonać się, co u ciebie sprawdza się najlepiej. Jedni muszą wylogować się na co najmniej dwie godziny z mediów społecznościowych, inni potrzebują wyciągnąć matę i poćwiczyć jogę. Pomyśl, co najlepiej aktualnie wycisza i uspokaja twój mózg? I zrób to, aby odzyskać kontakt ze swoim ciałem.

Martyna Dominikowska

Wyjdź poza znane schematy

Chodzi o to, aby otworzyć się na eksperymenty. Możesz wrócić do rzeczy, które dawniej wykluczyłaś i spróbować ich ponownie. Lub sięgnąć po coś, czego nigdy nie brałaś pod uwagę. Zacznij szukać, zadawać sobie pytania: czy w rozbudzeniu seksualności pomaga mi oglądanie filmów erotycznych, a może lepiej na mnie podziała długa kąpiel z bąbelkami? Eksperymenty sprawdzą się zarówno w pojedynkę, jak i w parze – jeśli masz partnera chętnego, aby włączyć się do tych doświadczeń. W związku ważne jest też uwolnienie się od założenia, że „zawsze musi być seks”. Możecie znaleźć nowe sposoby na obudzenie zmysłowości, ale bez presji, aby miało to obowiązkowo doprowadzać do zbliżenia i orgazmu.

Przearanżuj mieszkanie

Albo chociaż sypialnię. Ciężko czuć się sexy i zmysłowo, gdy cały czas spędzamy w domu. Seksualność to też przygody, wychodzenie na zewnątrz, nowe bodźce, otaczanie się innymi ludźmi. Pandemia mocno to ukróciła. Wszystko robimy w domu, więc przestrzeń ta mogła się już ograć. Dlatego warto ożywić otoczenie i wprowadzić do niego nowe przedmioty, które być może pobudzą zmysły. Spray zapachowy do poduszek, perfumy, świeże tulipany w wazonie – takie drobiazgi już mogą pomóc. Jeśli to możliwe, zrób małe przemeblowanie. Wynieś telewizor z sypialni, przesuń łóżko bliżej okna,  poprzesuwaj kwiaty lub kup nowe, aby urozmaicić opatrzone już otoczenie. Choć nie brzmi zbyt mądrze, działa.

Kobieta w stroju jednorożca

Zarządź chemią w swoim mózgu

Jeśli pobudzisz wydzielanie hormonów odpowiadających za dobre samopoczucie, czyli m.in. serotoniny i endorfin, łatwiej będzie ci poczuć się lepiej ze sobą i w swoim ciele. Żeby to zrobić, wystarczy trochę ruchu. Umiarkowane ćwiczenia, takie jak truchtanie, ulubione kardio czy po prostu szybszy spacer, nie dość, że wpłyną na poprawę nastroju, to podniosą też libido. Jeśli potrzebujesz czegoś spokojniejszego, spróbuj jogi, rozciągania lub nawet samego głębokiego oddychania. Podobnie do aktywności fizycznej w kwestii chemii, czyli neuroprzekaźników w mózgu, działa seks. Kiedy ponownie rozbudzisz swoją kobiecość, poczujesz się seksownie, zapragniesz pieszczot ze swoim partnerem czy partnerką, jest duża szansa, że skończy się to fajnym seksem. A uprawianie go nakręci pożądanie i zwiększy twoją pewności siebie – w tym tę seksualną.

Nie obawiaj się porozmawiać ze specjalistą

Słaby kontakt ze swoją seksualną, kobiecą stroną może i nie znajduje się w czołówce problemów ze zdrowiem psychicznym, jakie dotykają nas w trakcie pandemii, ale to nie znaczy, że nie ma prawa ci przeszkadzać. Możesz źle się z tym czuć, a jeśli do tego dochodzi bardzo niski popęd seksualny, doświadczasz z tego powodu takich emocji jak żal czy smutek, możesz potrzebować wsparcia specjalisty. Pomyślisz: nie czuję się sexy – co to za problem, to nie powód do wizyty u lekarza. Wszystko, co negatywnie wpływa na twój nastrój, energię, kondycję psychiczną, jest ważne. I nie należy tego ignorować. Możesz porozmawiać z psychologiem, seksuologiem albo terapeutą – omówienie swoich obaw z ekspertem i otrzymanie profesjonalnego wsparcia mogą szybko  polepszyć sytuację.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Dziennikarka Anna Lalka wyznała, że padła ofiarą gwałtu. "Byłam przekonana, że zrobiłam coś złego"

Dziennikarka Anna Lalka wyznała, że padła ofiarą gwałtu. „Byłam przekonana, że zrobiłam coś złego”

5 powodów, dla których czytamy o seksie

Zerwij z „czy zasługuję?” i ciesz się życiem. Jesteś tego warta!

Lusine Duryan

Lusine Duryan: Osoby z niepełnosprawnością nagminnie spotykają się z opiniami, że nie powinny posiadać dzieci i partnerów

Dorota Szelągowska o braku samoakceptacji i kompleksach

Dorota Szelągowska szczerze o kompleksach. „W swoich oczach byłam gruba. Ohydne tłuste ramiona, brzuch, uda”

"Chcesz zapobiec aborcji? Następnym razem kontroluj swój wzwód" - głosi broszura skierowana do mężczyzn

„Wzwód zabija”, czyli mężczyzno, chcesz zapobiec aborcji, ale nie wiesz, jak to zrobić? Organizacja pro-life przygotowała przyspieszony kurs dla żółtodziobów

Ola Dejewska

Ola Dejewska: Ciałopozytywność nie mówi, że musisz być taka, jaką cię Pan Bóg stworzył. Mówi: szanuj ciało

Spencer Elden pozywa Nirvanę za okładkę z jego wizerunkiem

Niemowlak z okładki albumu „Nevermind” ma dziś 30 lat i oskarża Nirvanę o promowanie dziecięcej pornografii

Kobieta

„Większość sklepów z akcesoriami erotycznymi jest niedostępna dla osób z niepełnosprawnościami” – pisze Wojtek Sawicki z „Life On Wheelz”

Girls Watch Porn

„Porno to nie jest produkt służący wyłącznie uciesze mężczyzn” – mówi Paulina Kołaczek z Girls Watch Porn

Ukraińskie stewardessy zmieniają uniformy. Obcisłe spódnice i szpilki odchodzą do lamusa!

Ukraińskie stewardessy zmieniają uniformy. Obcisłe spódnice i szpilki odchodzą do lamusa!

Camila Cabello odpowiada na krytyczne komentarze nt. wystającego brzuszka

„Bycie w stanie wojny ze swoim ciałem nie jest już modne”. Camila Cabello odpowiada na krytyczne komentarze nt. wystającego brzucha

Prof. Eleonora Bielawska-Batorowicz

Prof. Eleonora Bielawska-Batorowicz: Natura wymyśliła menopauzę w sensownym celu

Hiszpania. Nauczyciel zawieszony za mówienie, że istnieją tylko dwie płcie

Hiszpania. Nauczyciel biologii zawieszony za nauczanie, że istnieją tylko dwie płcie: męska i żeńska

Nastolatka

Magda Korczyńska: seksualizacja jest tak powszechnym zjawiskiem, że często uznajemy ją za coś naturalnego i niegroźnego lub nawet jej nie zauważamy

Monika Mrozowska o samoakceptacji

Monika Mrozowska: Kiedy zamiast „dopie***lać” sobie i innym, zaczniemy o siebie dbać? Dbać fizycznie i emocjonalnie

„Leniwe i niepokorne żony są pożądane w dzisiejszych czasach. To one przebiją sufity dla naszych córek” – uważa Małgorzata Gilmajster, psycholożka i mediatorka

Magda Lamparska

Magdalena Lamparska: Wstydziłam się tego, jak wyglądam. Wchodziłam na plan i słyszałam: znowu utyła

Kobieta całuje mężczyznę

„Chcę dobrze myśleć o seksie”

Melanie Gaydos: Nigdy nie przeszkadzało mi, jak wyglądam. Nie ma to ze mną związku

Majówka w pełni. Czas pomyśleć więcej o… seksie

Sarah Voss

Bunt w spodniach. Gimnastyczka sprzeciwia się seksualizacji w swojej dyscyplinie sportowej

Marta Frej/ Archiwum prywatne

Marta Frej: Żyjemy w kraju, który oficjalnie nienawidzi kobiet. I nie jest to sytuacja, gdy chce mi się rozśmieszać ludzi

Kobieta

Dziewczyno – rozbierz się i pochwal się sobie. Dzisiaj wieczorem koniecznie zrób to ćwiczenie

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

barbara pasek

„Gdybym po kolejnym ataku przestała szukać odpowiedzi, to skończyłoby się to śmiercią” – Barbara Pasek o swoich zmaganiach z boreliozą