Przejdź do treści

„Przerwa nie jest twoją porażką”. Joanna Jaworska podpowiada, jak bez spiny wrócić do regularnych treningów

Joanna Jaworska o trudnych powrotach do treningów
Joanna Jaworska o trudnych powrotach do treningów / Zdjęcie: Pexels
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Siostra Bożenna o mobbingu w pielęgniarstwie: „Pielęgniarki pielęgniarkom urządziły piekło w miejscach pracy”
„Nie mogę uwierzyć, że przegapiłabym wszystkie te doświadczenia życiowe, gdybym nadal ukrywała swoje ciało” – pisze kanadyjska modelka po amputacji nogi
12 proc. z nas używa smartfona pod prysznicem, 9 proc. w czasie seksu. Lek. Michał Domaszewski ostrzega przed uzależnieniem od telefonu
Gorączka Denga czy Gorączka Zachodniego Nilu pojawi się w Polsce? Eksperci alarmują: już niedługo
Ane Piżl z cudowną (i potrzebną!) akcją topfreedom. „Nie zgadzam się na podział klatek piersiowych na legalne i nielegalne”

„Przerwa w treningu jest czymś normalnym, ludzkim, życiowym. Jest ok” – pisze Joanna Jaworska w swoim najnowszym poście na Instagramie. To jej odpowiedź na obawy kobiet związane z powrotem do aktywności. Trenerka podkreśla, że są jak najbardziej zasadne, ale powinnyśmy dać sobie przestrzeń na przeżywanie tych emocji i jednocześnie mieć świadomość, że zazwyczaj nie da się uprawiać sportu bez ustanku.

Trudne powroty do treningów

Joanna Jaworska w swoim wpisie podkreśla, że każda z nas doświadcza przerw od regularnego trenowania i one są normalne. Jeśli powroty wywołują w nas trudne emocje, warto sobie z nimi poradzić, zmieniając nieco swoje nastawienie.

„Powroty do ruchu bywają frustrujące. Wysiłek bywa nieporównywalny z wcześniejszym szczytem formy. Masz prawo czuć się z tym źle” – zaznacza Jaworska.

I dodaje: „Daj sobie na to przestrzeń!”.

Wiele z nas odkłada moment powrotu do aktywności w obawie o spadek kondycji, słabsze wyniki, ale – jak pisze trenerka – przerwy mają to do siebie, że powodują spadki siły fizycznej, mobilności i energii względem okresu treningowego. „To normalne, zgodne z biologią” – podkreśla i dodaje, że wbrew pozorom wcale nie zaczynamy od zera.

„Mimo słabszych 'wyników’, twoje ciało posiada wypracowane wcześniej umiejętności. Między mózgiem a mięśniami zostały zbudowane połączenia, które ułatwiają progres po powrocie” – wyjaśnia.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł
Joanna Jaworska o nauczycielach wf-u: naklejają dziecku etykietkę: gruby, wolny, słaby, przekreślając szansę na dobre relacje z ruchem

Przerwy są potrzebne i nieuniknione

Dla komfortu psychicznego warto przyswoić sobie prostą zależność – przerwa w treningu jest potrzebna. „Daje nową perspektywę, pozwala docenić regularną aktywność” – pisze trenerka.

Jaworska zaznacza, że przerwa bywa nieunikniona, dlatego nie można jej traktować jako porażki. „Prawdopodobnie nigdy nie będziesz uprawiać danego ruchu bez ustanku. Przerwy będą następowały cyklicznie, nie raz, nie dwa razy. Więcej” – pisze.

Zdaniem trenerki im dłużej zwlekamy z aktywnością, tym trudniej będzie nam do niej wrócić. Co może pomóc? „Przyjmij perspektywę 1 dnia – postaraj się koncentrować na ruchu dziś, tu i teraz. Bądź dla siebie wyrozumiała” – tłumaczy.

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska i Myśl w ruchu

„Myśl w ruchu to projekt skierowany do kobiet, które pragną zmienić swój styl życia na zdrowszy, które doceniają potęgę rozwoju osobistego i które chciałyby wypracować harmonię ciała i umysłu” – tak pisze na swoim profilu na Facebooku Joanna Jaworska. Śledzi go ponad 4,2 tys. osób.

Można znaleźć tam nie tylko ćwiczenia, ale też motywację do tego, żeby podjąć działanie i zacząć się ruszać. Joanna Jaworska przekonuje też, że nie wcale musimy być lepszą wersją siebie. „Możesz być inna, nie lepsza!” – podkreśla.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

„Słowami nazywamy to, co już wiemy, natomiast ciało ma dostęp do treści, które są w nas tajemnicą”. O mocy terapii tańcem mówi Katarzyna Dańska

Beta alanina – co to, jak działa, jak ją brać i czy warto?

Czy jazda na rowerze odchudza? Poznaj całą prawdę!

Buty do ćwiczeń – jakie do fitnessu, a jakie na siłownię?

„To rodzaj ruchu, który się nie narzuca. Jakby ktoś pociągał nasze kończyny za nitki”. O gyrokinesis®, treningu dla leniwych, mówi Ula Wojtkowiak

Przygotowanie do nart - ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Przygotowanie do nart – ćwiczenia. Bądź gotowa do jazdy

Aktywność fizyczna zimą – jaka jest skuteczna i bezpieczna?

Ile kroków dziennie powinno się zrobić?

Wiosłowanie sztangą – korzyści i technika wykonywania

Joanna Jaworska

3 najważniejsze zasady treningu dla osób z insulinoopornością. Wyjaśnia Joanna Jaworska [WIDEO]

Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Platforma wibracyjna – efekty, przeciwwskazania i skutki uboczne

Kobieta ćwiczy na dworze

Oto ćwiczenia, dzięki którym bieganie będzie przyjemniejsze i bardziej efektywne

Iga Majewska - Warsaw Pilates

„Jako babcia chcę chodzić po górach i jeździć rowerem, więc pilates traktuję jako inwestycję w przyszłość” – mówi Iga Majewska

Kobieta

Ćwiczenia w domu – jaki trening w domu wybrać?

Kobieta w ciaży wchodzi do basenu

Aktywność fizyczna w ciąży. Jak wpływa na ciało? Jaki trening wybrać?

Muay thai - tajski boks / Istock

Muay thai, czyli tajski boks – jak wygląda trening i dla kogo jest?

mężczyzna ćwiczy brzuszki

Ćwiczenia na brzuch na drążku – ćwiczenia na boki brzucha

Ćwiczenia na biceps

Biceps – jak skutecznie ćwiczyć mięsień dwugłowy ramienia w domu i na siłowni?

Kobieta ćwiczy

Rozpoczynasz aktywność fizyczną? Możesz łatwo doprowadzić do kontuzji. Jakich błędów nie popełniać?

Piloxing, czyli gra przeciwieństw

Piloxing, czyli gra przeciwieństw

gruba kobiet na zajęciach fitness, zdjęcie z góry

Zajęcia fitness – jak się w tym połapać? Tłumaczy Kasia Bigos

Zastanawiasz się, czy skorzystać z pomocy trenera personalnego? Oto 5 argumentów „za”

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

5 rozmów, które warto abyś przeprowadziła ze swoim partnerem lub partnerką

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Jak dbać o nogi w podróży?

Kobieta ćwiczy

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

×