Przejdź do treści

„Przerwa nie jest twoją porażką”. Joanna Jaworska podpowiada, jak bez spiny wrócić do regularnych treningów

Joanna Jaworska o trudnych powrotach do treningów
Joanna Jaworska o trudnych powrotach do treningów / Zdjęcie: Pexels
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

„Przerwa w treningu jest czymś normalnym, ludzkim, życiowym. Jest ok” – pisze Joanna Jaworska w swoim najnowszym poście na Instagramie. To jej odpowiedź na obawy kobiet związane z powrotem do aktywności. Trenerka podkreśla, że są jak najbardziej zasadne, ale powinnyśmy dać sobie przestrzeń na przeżywanie tych emocji i jednocześnie mieć świadomość, że zazwyczaj nie da się uprawiać sportu bez ustanku.

Trudne powroty do treningów

Joanna Jaworska w swoim wpisie podkreśla, że każda z nas doświadcza przerw od regularnego trenowania i one są normalne. Jeśli powroty wywołują w nas trudne emocje, warto sobie z nimi poradzić, zmieniając nieco swoje nastawienie.

„Powroty do ruchu bywają frustrujące. Wysiłek bywa nieporównywalny z wcześniejszym szczytem formy. Masz prawo czuć się z tym źle” – zaznacza Jaworska.

I dodaje: „Daj sobie na to przestrzeń!”.

Wiele z nas odkłada moment powrotu do aktywności w obawie o spadek kondycji, słabsze wyniki, ale – jak pisze trenerka – przerwy mają to do siebie, że powodują spadki siły fizycznej, mobilności i energii względem okresu treningowego. „To normalne, zgodne z biologią” – podkreśla i dodaje, że wbrew pozorom wcale nie zaczynamy od zera.

„Mimo słabszych 'wyników’, twoje ciało posiada wypracowane wcześniej umiejętności. Między mózgiem a mięśniami zostały zbudowane połączenia, które ułatwiają progres po powrocie” – wyjaśnia.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł
Joanna Jaworska o nauczycielach wf-u: naklejają dziecku etykietkę: gruby, wolny, słaby, przekreślając szansę na dobre relacje z ruchem

Przerwy są potrzebne i nieuniknione

Dla komfortu psychicznego warto przyswoić sobie prostą zależność – przerwa w treningu jest potrzebna. „Daje nową perspektywę, pozwala docenić regularną aktywność” – pisze trenerka.

Jaworska zaznacza, że przerwa bywa nieunikniona, dlatego nie można jej traktować jako porażki. „Prawdopodobnie nigdy nie będziesz uprawiać danego ruchu bez ustanku. Przerwy będą następowały cyklicznie, nie raz, nie dwa razy. Więcej” – pisze.

Zdaniem trenerki im dłużej zwlekamy z aktywnością, tym trudniej będzie nam do niej wrócić. Co może pomóc? „Przyjmij perspektywę 1 dnia – postaraj się koncentrować na ruchu dziś, tu i teraz. Bądź dla siebie wyrozumiała” – tłumaczy.

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska i Myśl w ruchu

„Myśl w ruchu to projekt skierowany do kobiet, które pragną zmienić swój styl życia na zdrowszy, które doceniają potęgę rozwoju osobistego i które chciałyby wypracować harmonię ciała i umysłu” – tak pisze na swoim profilu na Facebooku Joanna Jaworska. Śledzi go ponad 4,2 tys. osób.

Można znaleźć tam nie tylko ćwiczenia, ale też motywację do tego, żeby podjąć działanie i zacząć się ruszać. Joanna Jaworska przekonuje też, że nie wcale musimy być lepszą wersją siebie. „Możesz być inna, nie lepsza!” – podkreśla.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Jakie zmiany zachodzą w mózgu podczas ćwiczeń? Na to pytanie odpowiada lek. Joanna Adamiak, psychiatra / istock

Jakie zmiany zachodzą w mózgu podczas ćwiczeń? Na to pytanie odpowiada lek. Joanna Adamiak, psychiatra

Kobieta

Ćwiczenia w domu – jaki trening w domu wybrać?

„Ważny jest ruch, ale równie istotne jest to, jaki on pozostawia w nas ślad”. O Metodzie Feldenkraisa i edukacji ruchowej jako drogi do samopoznania mówi Marta Górna-Wiszniewska

Stanie na rękach – sztuczka, która wiele zmienia

Jak często należy ćwiczyć?

Orbitrek czy rower? Która z maszyn pomoże ci osiągnąć lepsze efekty w odchudzaniu?

Styl motylkowy – technika, korzyści, ćwiczenia pomocnicze

Kilometr – ile to kroków? Jak dużo powinnaś chodzić dla zdrowia? 

Pułap tlenowy. Jak go poprawić i cieszyć się lepszymi efektami treningów? 

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

„Słowami nazywamy to, co już wiemy, natomiast ciało ma dostęp do treści, które są w nas tajemnicą”. O mocy terapii tańcem mówi Katarzyna Dańska

Beta alanina – co to, jak działa, jak ją brać i czy warto?

Czy jazda na rowerze odchudza? Poznaj całą prawdę!

Buty do ćwiczeń – jakie do fitnessu, a jakie na siłownię?

„To rodzaj ruchu, który się nie narzuca. Jakby ktoś pociągał nasze kończyny za nitki”. O gyrokinesis®, treningu dla leniwych, mówi Ula Wojtkowiak

Przygotowanie do nart - ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Przygotowanie do nart – ćwiczenia. Bądź gotowa do jazdy

Aktywność fizyczna zimą – jaka jest skuteczna i bezpieczna?

Ile kroków dziennie powinno się zrobić?

Wiosłowanie sztangą – korzyści i technika wykonywania

Joanna Jaworska

3 najważniejsze zasady treningu dla osób z insulinoopornością. Wyjaśnia Joanna Jaworska [WIDEO]

Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Platforma wibracyjna – efekty, przeciwwskazania i skutki uboczne

Kobieta ćwiczy na dworze

Oto ćwiczenia, dzięki którym bieganie będzie przyjemniejsze i bardziej efektywne

Iga Majewska - Warsaw Pilates

„Jako babcia chcę chodzić po górach i jeździć rowerem, więc pilates traktuję jako inwestycję w przyszłość” – mówi Iga Majewska

×