Przejdź do treści

Pracujesz 8 godzin przy biurku? Odpuść sobie potem jazdę rowerem! Ostrzega fizjoterapeutka

Unsplash, fot. Christian Stahl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
zima
Zatroszcz się o siebie zimą. Podpowiadamy, jak to zrobić
„W oceanach ląduje ok. 50 tysięcy ton plastikowych strzępów po naszych siatkach”. Sylwia Majcher przekonuje, że to najwyższy czas, żeby zrezygnować z foliówek
„W oceanach ląduje 50 tysięcy ton plastikowych strzępów po siatkach”. Sylwia Majcher przekonuje, że czas zrezygnować z foliówek
Syndrom MCS. Alergia na nowoczesność
Kobieta ćwiczy na dworze
Oto ćwiczenia, dzięki którym bieganie będzie przyjemniejsze i bardziej efektywne
Nudesy to nie wstyd
„Sama sobie winna”, bo wysyłała nagie zdjęcia? Sara Tylka: Wciąż żyjemy w kulturze gwałtu. Odpowiedzialność składa się na barki poszkodowanej

Uwielbiasz jeździć na rowerze, ponieważ po długim dniu w pracy za biurkiem to świetna odskocznia? Można przewietrzyć głowę, odpocząć i przy okazji trochę poćwiczyć. Jednak jeśli masz pracę siedzącą, nie jest to niestety aktywność dla ciebie. Ostrzega na swoim profilu na Instagramie fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk.

Fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk jest znana w mediach społecznościowych jako @rehab.fizjo. Ekspertka zajmuje się wyjaśnianiem zagadnień związanych ze świadomym treningiem oraz pasją do zdrowia i wybitnej formy. Specjalistka chce, by każda z nas ćwiczyła – świadomie i w oparciu o zasady fizjoterapii. W swoim ostatnim wpisie na Instagramie przestrzega przed jazdą na rowerze, jeśli większość dnia spędzasz na siedząco. Dlaczego?

Praca siedząca za biurkiem – potem nie na rower

Jedziesz rano do pracy, siedząc przez co najmniej 30 min w komunikacji miejskiej lub aucie. Następne 8 godzin spędzasz przy biurku również w pozycji siedzącej. Jeśli wracasz do domu także siedząc w środku transportu, to spędzasz 9 godzin w jednej pozycji. W domu z pewnością też nie stoisz czy leżysz przez cały czas. Chcąc w takim razie trochę poćwiczyć, wybierasz się na rower. I co się tutaj dzieje? Znowu siedzisz!

Uwaga❗️Na rowerze też siedzisz i w pracy też. Cały czas w zgięciu bioder. Dlatego TYLKO jazda na rowerze nie jest dobrą opcją ruchu dla osób, które większość czasu w pracy spędzają w pozycji siedzącej – ostrzega fizjoterapeutka.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Magdalena Mikołajczyk (@rehab.fizjo)

Pewnie myślisz, że wcale nie jest tak źle, przesadzają. Ekspertka podaje jednak długą listę powodów, dlaczego osoby spędzające za biurkiem 8 godzin powinny wybrać inną aktywność niż rower. Tak, też mi się to nie podoba, jednak argumenty Mikołajczyk nie pozostawiają złudzeń.

Fizjoterapeutka wymienia:

👉🏻 siedzisz w pracy przez 8 h, wtedy pracują te same mięśnie, które są aktywne podczas jazdy na rowerze. Biodra są w zgięciu. Mięsień biodrowo-lędźwiowy i czworogłowy uda jest cały czas aktywny i napięty. A pośladek jest rozciągnięty i często rozluźniony.
Przez to może dojść do pojawienia się dolegliwości bólowych w okolicy kręgosłupa oraz kolan. Ponadto można mieć niezłą zabawę z samym pośladkiem (zespół martwego pośladka, niestabilną miednicę itd.).

👉🏻praca przepony i tor oddechu wymaga odpowiednich ćwiczeń, terapii manualnej, aby zniwelować skutek

👉🏻Zgięcie bioder, kręgosłupa itd. zaburza prawidłową pracę przepony a co za tym idzie również stabilizacji.

👉🏻 jeżdżąc rowerem często pochylasz się do przodu i wyciągasz barki. Co powoduje, że łopatki są rozciągnięte i wysunięte do przodu. Tak samo dzieje się kiedy, pracuje się przed komputerem z myszką. Łopatka nie ma wtedy stabilizacji, siła mięśni barków jest osłabiona i pojawiają się ograniczenia ruchu. Później jest wyzwanie, aby unieść rękę do góry czy podrapać się po plecach.

OIL

Praca siedząca za biurkiem – co potem ćwiczyć?

Co w takim razie zrobić, aby praca biurowa nie zabrała nam zdrowia? Mikołajczyk podaje kilka rad:

➡️jeśli siedzisz w pracy 8h to trzeba ćwiczyć w pozycji innej niż siedząca,
➡️warto zadbać o mobilność i stabilność kręgosłupa, bioder, kolan itd.,
➡️rower nie powinien być jedyną formą ruchu, ponieważ może doprowadzić do zaburzeń w ciele.

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Jesteś aktywna fizycznie? Twoje jelita też na tym korzystają

Aktywność fizyczna zimą – jaka jest skuteczna i bezpieczna?

Ciałopozytywny ruch? Psychodietetyczka Małgorzata Akkus radzi: Nie szukaj motywacji, tylko pragnienia. Jest silniejsze, pali od środka

Ciałopozytywny ruch? Psychodietetyczka Małgorzata Akkus radzi: Nie szukaj motywacji, tylko pragnienia. Jest silniejsze, pali od środka

Kwas mlekowy – co to jest? Jak usunąć? Objawy, badanie

Kobieta

Ćwiczenia w domu – na brzuch, plecy, klatkę piersiową i inne

Wielka lekcja WF tylko dla dziewcząt. Wraz z nimi ćwiczyć będą Otylia Jędrzejczak, Anita Włodarczyk i inne mistrzynie sportu

Rusza akcja „Mistrzynie w Szkołach” skierowana do uczennic. Otylia Jędrzejczak: będę przekonywać je, że lekcja WF może być fajna

Prace w ogrodzie ciągle odkładasz na później? A to doskonała aktywność fizyczna

Kobieta w ciaży wchodzi do basenu

Aktywność fizyczna w ciąży. Jak wpływa na ciało? Jaki trening wybrać?

Ćwiczenia miały cię relaksować, a niepokoją? Zobacz, dlaczego tak się dzieje

Jesteś fanką cross-treningu? A próbowałaś już… chodzenia?

Brak efektów ćwiczeń? Postaw na zróżnicowanie treningu

Zróżnicowanie treningu – zmiany, gdy brakuje efektów ćwiczeń

taekwondo

„Taekwondo jest sztuką, więc musi być piękne”. Zasady, układy i stopnie taekwondo

Urządzasz domową siłownię? Specjalista podpowiada, na które sprzęty postawić

Lubisz skakać na skakance? Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści

twerk

Twerk to taniec, który uwalnia kobiecość. Na czym polega? Zasady i nauka twerku

Pływasz, aby schudnąć? Sprawdź, czy to ma sens

Wracasz na siłownię? O tych rzeczach musisz pamiętać

Kreatyna – czy to działa?

Kreatyna – co daje, efekty, dawkowanie, skutki uboczne

Na siłowni są wciąż ograniczenia? To nie problem! Te ćwiczenia wykonasz w domu

Muay thai - tajski boks / Istock

Muay thai, czyli tajski boks – jak wygląda trening i dla kogo jest?

Jak ćwiczyć, aby spalać tłuszcz? Naukowcy znają odpowiedź

Kobieta ćwiczy

Klatka piersiowa – ćwiczenia rozciągające i wzmacniające

10 000 kroków – dacie radę?

10 000 kroków – dacie radę?

Kobieta ćwiczy

Rozpoczynasz aktywność fizyczną? Możesz łatwo doprowadzić do kontuzji. Jakich błędów nie popełniać?

Najpopularniejsze

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

smutna kobieta pakująca prezenty świąteczne

Nie lubisz świąt? Nie martw się, to… normalne

10 niezdrowych wieczornych nawyków

Ubrania, które nas trują. Sprawdź, dlaczego mogą być niebezpieczne

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Zimno jest zdrowe! Nie wierzysz? Oto 5 pożytków z niskich temperatur

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

poranne wstawanie

7 rzeczy, które ułatwią poranne wstawanie

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Jak poprawić krążenie w nogach? Ćwiczenia, które warto wykonywać

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą