Przejdź do treści

Pracujesz 8 godzin przy biurku? Odpuść sobie potem jazdę rowerem! Ostrzega fizjoterapeutka

Unsplash, fot. Christian Stahl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kobieta
Marianna Gierszewska o zakończeniu relacji: Urwać można metkę, nie relację
Czujesz ból w okolicach kręgosłupa lędźwiowego? Spróbuj ćwiczeń na kanapie przy ulubionym serialu
„Jak łączy pan karierę z wychowywaniem dzieci?”. Ania Kęska bierze pod lupę pytania, których mężczyźni nigdy nie usłyszą, a kobiety są nimi bombardowane
„Jak łączy pan karierę z wychowywaniem dzieci?”. Ania Kęska bierze pod lupę pytania, których mężczyźni nigdy nie usłyszą, a kobiety są nimi bombardowane
Dziecko
Wirtualna rzeczywistość pomaga chorym spełniać marzenia. Film Piotra Łoja podbija internet
Ericka Hart pokazała na wybiegu blizny po mastektomii. Prawdziwa rewolucja na tygodniu mody w Nowym Jorku

Uwielbiasz jeździć na rowerze, ponieważ po długim dniu w pracy za biurkiem to świetna odskocznia? Można przewietrzyć głowę, odpocząć i przy okazji trochę poćwiczyć. Jednak jeśli masz pracę siedzącą, nie jest to niestety aktywność dla ciebie. Ostrzega na swoim profilu na Instagramie fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk.

Fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk jest znana w mediach społecznościowych jako @rehab.fizjo. Ekspertka zajmuje się wyjaśnianiem zagadnień związanych ze świadomym treningiem oraz pasją do zdrowia i wybitnej formy. Specjalistka chce, by każda z nas ćwiczyła – świadomie i w oparciu o zasady fizjoterapii. W swoim ostatnim wpisie na Instagramie przestrzega przed jazdą na rowerze, jeśli większość dnia spędzasz na siedząco. Dlaczego?

Praca siedząca za biurkiem – potem nie na rower

Jedziesz rano do pracy, siedząc przez co najmniej 30 min w komunikacji miejskiej lub aucie. Następne 8 godzin spędzasz przy biurku również w pozycji siedzącej. Jeśli wracasz do domu także siedząc w środku transportu, to spędzasz 9 godzin w jednej pozycji. W domu z pewnością też nie stoisz czy leżysz przez cały czas. Chcąc w takim razie trochę poćwiczyć, wybierasz się na rower. I co się tutaj dzieje? Znowu siedzisz!

Uwaga❗️Na rowerze też siedzisz i w pracy też. Cały czas w zgięciu bioder. Dlatego TYLKO jazda na rowerze nie jest dobrą opcją ruchu dla osób, które większość czasu w pracy spędzają w pozycji siedzącej – ostrzega fizjoterapeutka.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Magdalena Mikołajczyk (@rehab.fizjo)

Pewnie myślisz, że wcale nie jest tak źle, przesadzają. Ekspertka podaje jednak długą listę powodów, dlaczego osoby spędzające za biurkiem 8 godzin powinny wybrać inną aktywność niż rower. Tak, też mi się to nie podoba, jednak argumenty Mikołajczyk nie pozostawiają złudzeń.

Fizjoterapeutka wymienia:

?? siedzisz w pracy przez 8 h, wtedy pracują te same mięśnie, które są aktywne podczas jazdy na rowerze. Biodra są w zgięciu. Mięsień biodrowo-lędźwiowy i czworogłowy uda jest cały czas aktywny i napięty. A pośladek jest rozciągnięty i często rozluźniony.
Przez to może dojść do pojawienia się dolegliwości bólowych w okolicy kręgosłupa oraz kolan. Ponadto można mieć niezłą zabawę z samym pośladkiem (zespół martwego pośladka, niestabilną miednicę itd.).

??praca przepony i tor oddechu wymaga odpowiednich ćwiczeń, terapii manualnej, aby zniwelować skutek

??Zgięcie bioder, kręgosłupa itd. zaburza prawidłową pracę przepony a co za tym idzie również stabilizacji.

?? jeżdżąc rowerem często pochylasz się do przodu i wyciągasz barki. Co powoduje, że łopatki są rozciągnięte i wysunięte do przodu. Tak samo dzieje się kiedy, pracuje się przed komputerem z myszką. Łopatka nie ma wtedy stabilizacji, siła mięśni barków jest osłabiona i pojawiają się ograniczenia ruchu. Później jest wyzwanie, aby unieść rękę do góry czy podrapać się po plecach.

OIL

Praca siedząca za biurkiem – co potem ćwiczyć?

Co w takim razie zrobić, aby praca biurowa nie zabrała nam zdrowia? Mikołajczyk podaje kilka rad:

➡️jeśli siedzisz w pracy 8h to trzeba ćwiczyć w pozycji innej niż siedząca,
➡️warto zadbać o mobilność i stabilność kręgosłupa, bioder, kolan itd.,
➡️rower nie powinien być jedyną formą ruchu, ponieważ może doprowadzić do zaburzeń w ciele.

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Joanna Jaworska o nauczycielach wf-u: naklejają dziecku etykietkę: gruby, wolny, słaby, przekreślając szansę na dobre relacje z ruchem

Joanna Jaworska o nauczycielach WF-u: naklejają dziecku etykietkę: „gruby, wolny, słaby”, przekreślając szansę na dobre relacje z ruchem

Kobieta

Lubisz skakać na skakance? Ulepsz swój trening. Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści

1 na 3 osoby twierdzi, że powrót do biura negatywnie wpłynął na jej zdrowie psychiczne

1 na 3 osoby twierdzi, że powrót do biura negatywnie wpłynął na jej zdrowie psychiczne

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Dziewczyna jedzie na rowerze

Ból kolan a jazda na rowerze – czy to dobry pomysł? Wyjaśnia fizjoterapeutka

Pandemia a alkohol. Jak i ile piliśmy w czasie pandemii COVID-19?

„Jedno piwo, kieliszek wina, 50 mg wódki”. Najnowszy sondaż pokazuje, jak i ile alkoholu piliśmy w czasie pandemii

Rodzinny Weekend Sportowych Atrakcji na Stadionie „Podskarbińska” już niedługo! Hello Zdrowie patronem medialnym

Platforma wibracyjna – efekty, przeciwwskazania i skutki uboczne

Julian Sobiech

Julian Sobiech: Gdy ekran laptopa jest zbyt nisko, mięśnie dosłownie ciągną za mózg

Szybkie marsze na poprawę humoru i lepszą kondycję

Ewa Kasprzyk / Archiwum prywatne

Ewa Kasprzyk: Uwielbiam słodkie lenistwo i nicnierobienie, ale w międzyczasie skoczę sobie ze spadochronem lub pójdę pomorsować

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Martyna Dominikowska

„Dla wielu dziewczyn to rodzaj terapii” – mówi Martyna Dominikowska, trenerka „zakazanego” tańca exotic

Jesteś aktywna fizycznie? Twoje jelita też na tym korzystają

Aktywność fizyczna zimą – jaka jest skuteczna i bezpieczna?

Ciałopozytywny ruch? Psychodietetyczka Małgorzata Akkus radzi: Nie szukaj motywacji, tylko pragnienia. Jest silniejsze, pali od środka

Ciałopozytywny ruch? Psychodietetyczka Małgorzata Akkus radzi: Nie szukaj motywacji, tylko pragnienia. Jest silniejsze, pali od środka

Kwas mlekowy – co to jest? Jak usunąć? Objawy, badanie

Kobieta

Ćwiczenia w domu – na brzuch, plecy, klatkę piersiową i inne

Wielka lekcja WF tylko dla dziewcząt. Wraz z nimi ćwiczyć będą Otylia Jędrzejczak, Anita Włodarczyk i inne mistrzynie sportu

Rusza akcja „Mistrzynie w Szkołach” skierowana do uczennic. Otylia Jędrzejczak: będę przekonywać je, że lekcja WF może być fajna

Prace w ogrodzie ciągle odkładasz na później? A to doskonała aktywność fizyczna

Kobieta w ciaży wchodzi do basenu

Aktywność fizyczna w ciąży. Jak wpływa na ciało? Jaki trening wybrać?

Ćwiczenia miały cię relaksować, a niepokoją? Zobacz, dlaczego tak się dzieje

Jesteś fanką cross-treningu? A próbowałaś już… chodzenia?

Brak efektów ćwiczeń? Postaw na zróżnicowanie treningu

Zróżnicowanie treningu – zmiany, gdy brakuje efektów ćwiczeń

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

5 ćwiczeń, które zredukują stres

Ćwiczenia na odstresowanie. Zobacz 5 ćwiczeń od trenerki fitness

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki