Przejdź do treści

Pracujesz 8 godzin przy biurku? Odpuść sobie potem jazdę rowerem! Ostrzega fizjoterapeutka

Unsplash, fot. Christian Stahl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Shay Mitchell zrobiła coming out na TikToku
Carmen Dell’Orefice w półnagiej sesji zdjęciowej. 91-letnia supermodelka zachwyca!
W tym roku literacki Nobel należy do kobiety. Otrzymała go Annie Ernaux, francuska pisarka
Gwiazdy ścięły włosy. To ich gest solidarności z Irankami po śmierci Mashy Amini
Velma ze „Scooby Doo” zakochana w dziewczynie. „Ten gatunek coraz bardziej odzwierciedla różnorodność prawdziwego świata”

Uwielbiasz jeździć na rowerze, ponieważ po długim dniu w pracy za biurkiem to świetna odskocznia? Można przewietrzyć głowę, odpocząć i przy okazji trochę poćwiczyć. Jednak jeśli masz pracę siedzącą, nie jest to niestety aktywność dla ciebie. Ostrzega na swoim profilu na Instagramie fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk.

Fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk jest znana w mediach społecznościowych jako @rehab.fizjo. Ekspertka zajmuje się wyjaśnianiem zagadnień związanych ze świadomym treningiem oraz pasją do zdrowia i wybitnej formy. Specjalistka chce, by każda z nas ćwiczyła – świadomie i w oparciu o zasady fizjoterapii. W swoim ostatnim wpisie na Instagramie przestrzega przed jazdą na rowerze, jeśli większość dnia spędzasz na siedząco. Dlaczego?

Praca siedząca za biurkiem – potem nie na rower

Jedziesz rano do pracy, siedząc przez co najmniej 30 min w komunikacji miejskiej lub aucie. Następne 8 godzin spędzasz przy biurku również w pozycji siedzącej. Jeśli wracasz do domu także siedząc w środku transportu, to spędzasz 9 godzin w jednej pozycji. W domu z pewnością też nie stoisz czy leżysz przez cały czas. Chcąc w takim razie trochę poćwiczyć, wybierasz się na rower. I co się tutaj dzieje? Znowu siedzisz!

Uwaga❗️Na rowerze też siedzisz i w pracy też. Cały czas w zgięciu bioder. Dlatego TYLKO jazda na rowerze nie jest dobrą opcją ruchu dla osób, które większość czasu w pracy spędzają w pozycji siedzącej – ostrzega fizjoterapeutka.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Magdalena Mikołajczyk (@rehab.fizjo)

Pewnie myślisz, że wcale nie jest tak źle, przesadzają. Ekspertka podaje jednak długą listę powodów, dlaczego osoby spędzające za biurkiem 8 godzin powinny wybrać inną aktywność niż rower. Tak, też mi się to nie podoba, jednak argumenty Mikołajczyk nie pozostawiają złudzeń.

Fizjoterapeutka wymienia:

?? siedzisz w pracy przez 8 h, wtedy pracują te same mięśnie, które są aktywne podczas jazdy na rowerze. Biodra są w zgięciu. Mięsień biodrowo-lędźwiowy i czworogłowy uda jest cały czas aktywny i napięty. A pośladek jest rozciągnięty i często rozluźniony.
Przez to może dojść do pojawienia się dolegliwości bólowych w okolicy kręgosłupa oraz kolan. Ponadto można mieć niezłą zabawę z samym pośladkiem (zespół martwego pośladka, niestabilną miednicę itd.).

??praca przepony i tor oddechu wymaga odpowiednich ćwiczeń, terapii manualnej, aby zniwelować skutek

??Zgięcie bioder, kręgosłupa itd. zaburza prawidłową pracę przepony a co za tym idzie również stabilizacji.

?? jeżdżąc rowerem często pochylasz się do przodu i wyciągasz barki. Co powoduje, że łopatki są rozciągnięte i wysunięte do przodu. Tak samo dzieje się kiedy, pracuje się przed komputerem z myszką. Łopatka nie ma wtedy stabilizacji, siła mięśni barków jest osłabiona i pojawiają się ograniczenia ruchu. Później jest wyzwanie, aby unieść rękę do góry czy podrapać się po plecach.

OIL

Praca siedząca za biurkiem – co potem ćwiczyć?

Co w takim razie zrobić, aby praca biurowa nie zabrała nam zdrowia? Mikołajczyk podaje kilka rad:

➡️jeśli siedzisz w pracy 8h to trzeba ćwiczyć w pozycji innej niż siedząca,
➡️warto zadbać o mobilność i stabilność kręgosłupa, bioder, kolan itd.,
➡️rower nie powinien być jedyną formą ruchu, ponieważ może doprowadzić do zaburzeń w ciele.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Symbol emancypacji kobiet, walki o wolność i… technika rehabilitacji. Skąd się wziął światowy szał na jazdę na wrotkach?

Denise i Katie Austin

65-letnia ikona fitness rządzi w bikini na wybiegu Sports Illustrated. „Wiek to tylko liczba”

Orbitrek czy rower? Która z maszyn pomoże ci osiągnąć lepsze efekty w odchudzaniu?

Spinning – spal nawet tysiąc kalorii w godzinę! Jak ćwiczyć na siłowni a jak w domu

Ta aktywność fizyczna to doskonała recepta na długowieczność. Zaskakujące doniesienia naukowców

Kobieta ćwiczy na siłowni

Sport jest zdrowy, jeśli nie przesadzisz. Psycholożka ostrzega, kiedy można uzależnić się od aktywności fizycznej

„Kiedyś lekarze mówili, że parkinson lubi spokój. Teraz zmieniają zdanie. Po diagnozie trzeba się szybko otrząsnąć”

Proste sposoby na poprawę kondycji – ćwiczenia tlenowe i siłowe

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Czy jazda na rowerze odchudza? Poznaj całą prawdę!

Dlaczego warto zabrać całą rodzinę na rower? Oto kilka powodów

Kobieta ćwiczy na pomoście

7 zalet porannych ćwiczeń. Już nigdy nie będziesz mieć wymówek, by zostać w łóżku „chwilkę” dłużej

Kobieta

Szybkie marsze na poprawę humoru i lepszą kondycję

„Nie ma co tęsknić za biurowym fotelem, praca zdalna może działać na naszą korzyść” – przekonuje fizjoterapeuta Sebastian Król

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia fizyczne mogą wzmocnić efektywność szczepienia. Najnowsze badania naukowców

„Ciało bez wątpienia lubi aktywność. Ale sport trzeba przyjąć z całym dobrodziejstwem inwentarza”. Jak nie zaczynać aktywności, mówi Andrzej Pyda

Ćwiczenia w pracy / pexels

Jakie ćwiczenia zastosować w przerwie w pracy? Fizjoterapeuta Kamil Kozakowski ma kilka propozycji

„To rodzaj ruchu, który się nie narzuca. Jakby ktoś pociągał nasze kończyny za nitki”. O gyrokinesis®, treningu dla leniwych, mówi Ula Wojtkowiak

Aktywność fizyczna zimą – jaka jest skuteczna i bezpieczna?

Kobieta biegnie na środku ulicy

Jesteś aktywna fizycznie? Twoje jelita też na tym korzystają

młoda kobieta z ręką na szyi

Wiesz, z jakim obciążeniem codziennie radzi sobie twoja szyja? Dbaj o nią!

Dominika Kojro i Karolina Kucharczyk /fot. Przemek Grela

Dziecko jogi i pilatesu nazywa się yogilates. Wzmacnia mięśnie głębokie brzucha, uelastycznia ciało i wycisza umysł

Joanna Jaworska o nauczycielach wf-u: naklejają dziecku etykietkę: gruby, wolny, słaby, przekreślając szansę na dobre relacje z ruchem

Joanna Jaworska o nauczycielach WF-u: naklejają dziecku etykietkę: „gruby, wolny, słaby”, przekreślając szansę na dobre relacje z ruchem

Kobieta

Lubisz skakać na skakance? Ulepsz swój trening. Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści

Najpopularniejsze

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Kobieta

Jak oddychać? Kasia Bem przedstawia proste ćwiczenie, które czyni cuda

×