Przejdź do treści

Pani Fizjotrener: wszyscy mamy taką samą anatomię, ale tak naprawdę nasze ciała różnią się od siebie

Dziewczyny przed jogą / istockphoto.com
Dziewczyny przed jogą / istockphoto.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Paulina Młynarska
Paulina Młynarska: gdy tylko przejdę rekonwalescencję, kupię sobie jakiś piękny nowy biustonosz, sukienkę, rzucę grzywą i będę dumnie paradować z moimi implantami po ulicach
„Krew nas zalewa!”. Największe organizacje walczące z wykluczeniem menstruacyjnym jednoczą siły
Zmiana definicji gwałtu. „Kobiety potrzebują tej ustawy bardziej niż kwiatka na Dzień Kobiet”
Meghan Markle w wywiadzie z Oprah: „Nie chciałam już dłużej żyć”
Kane Tanaka / gerontology.wikia.org
118-letnia Kane Tanaka jest nastarszą mieszkanką globu. Chce wziąć udział w sztafecie z ogniem olimpijskim

„Nie tylko tkanka mięśniowa może być różna i zależna od wytrenowania danej osoby. Również sama budowa kości może się różnić” – pisze Gosia Włodarczyk, czyli Pani Fizjotrener na Instagramie. Skończ z porównywaniem swojego ciała do ciała koleżanki. Każdy organizm jest inny. Mamy jednak coś wspólnego – każdej z nas potrzebny jest dobry ruch!

Pani Fizjotrener

Gosia Włodarczyk, czyli Pani Fizjotrener, jest fizjoterapeutką i trenerką personalną kobiet, która w szczególności zajmuje się terapią rozejścia mięśnia prostego brzucha, terapią blizn i terapią dna miednicy. To jedna z najbardziej rozpoznawalnych fizjoterapeutek w sieci. Obecnie jej konto na Instagramie obserwuje ponad 22 tys. osób. Ostatni z postów, który opublikowała specjalistka, dotyczy anatomii naszego ciała.

Gosia Włodarczyk / fot. Instagram Pani Fizjotrener

Gosia Włodarczyk o anatomii

„Anatomia – wszyscy mamy taką samą, ale tak naprawdę nasze ciała różnią się od siebie. Nie tylko tkanka mięśniowa może być różna i zależna od wytrenowania danej osoby. Również sama budowa kości może się różnić. Jeśli porówna się budowę kości osoby, która pracuje w biurze i osoby, która pracuje np. uprawiając pole, ich układ beleczek kostnych w kości będzie inny. To znaczy, że nasze ciało dostosowuje się do stylu życia jakie prowadzimy, do obciążeń jakim jest poddawane.

Zatem masz takie ciało i takie zdrowie, na jakie pracujesz. Ciało zawsze reaguje pozytywnie na ruch i aktywność fizyczną. Zawsze pozytywnie. Nawet 10 minut ruchu dziennie dla osoby, która się nie rusza to pozytywna zmiana! Lubię określenie dobry ruch. Czyli jaki? Taki, którego Twoje ciało w danym momencie potrzebuje.

Jeśli siedzisz wiele lat za biurkiem na pewno Twoje mięśnie zginacze będą skrócone, a mięśnie pleców klatki piersiowej rozciągnięte. Więc wyrównując tę nierównowagę, poczujesz się dużo lepiej i przygotujesz ciało do większych obciążeń. Tak też jest z wracaniem do aktywności po porodzie. Powoli – ważne rzeczy najpierw” – pisze Pani Fizjotrener na Instagramie.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Anatomia – wszyscy mamy taką samą, ale tak naprawdę nasze ciała różnią się od siebie. Nie tylko tkanka mięśniowa może być rożna i zależna od wytrenowania danej osoby. Również sama budowa kości może się różnić. Jeśli porówna się budowę kości osoby która pracuje w biurze i osoby, która pracuje np. uprawiając pole, ich układ beleczek kostnych w kości będzie inny. To znaczy, że nasze ciało dostosowuje się do stylu życia jakie prowadzimy, do obciążeń jakim jest poddawane. Zatem masz takie ciało i takie zdrowie na jakie pracujesz. Ciało zawsze reaguje pozytywnie na ruch i aktywność fizyczną. Zawsze pozytywnie. Nawet 10 minut ruchu dziennie dla osoby, która się nie rusza to pozytywna zmiana! Lubię określenie dobry ruch. Czyli jaki? Taki którego Twoje ciało w danym momencie potrzebuje. Jeśli siedzisz wiele lat za biurkiem napewno Twoje mięśnie zginacze będą skrócone, a mięśnie pleców klatki piersiowej rozciągnięte. Więc wyrównując tę nierównowagę poczujesz się dużo lepiej i przygotujesz ciało do większych obciążeń. Tak tez jest z wracaniem do aktywności po porodzie. Powoli – ważne rzeczy najpierw. Czym jest dla Was dobry ruch? Znacie swoje ograniczenia w ciele? Macie ochotę je poznać? Mi właśnie joga pomogła je znaleźć 😱 czujecie się już zmotywowane do odrobiny ruchu?

Post udostępniony przez Gosia Włodarczyk (@pani_fizjotrener)

Dobry ruch – czym jest dla ciebie?

Pani Fizjotrener w poście zadała także kilka pytań: czym jest dla was dobry ruch? Znacie swoje ograniczenia w ciele? Macie ochotę je poznać?

„Tak! Od kilku dni ćwiczę 15  min na orbitreku i czuję się cudownie. Głowa przestała mnie boleć, nie jestem ciągle śpiąca i zmęczona”,

„Strasznie wkręciłam się w jogę, po praktyce czuję jakby to był balsam lub lekarstwo dla ciała. Cudowne uczucie”

„Ja wczoraj wróciłam do jogi po roku przerwy, jest super! I też dokładnie widzę swoje ograniczenia, ale powoli, powoli będzie coraz lepiej”

„Dobry ruch dla mnie to ten, po którym czuję pozytywny wyrzut endorfin. Ograniczeniem są u mnie tylko kolana,wiele razy to właśnie było demotywujące, by regularnie ćwiczyć, biegać itd” – czytamy w komentarzach.

Aktywność fizyczna to podstawa, zaraz po zbilansowanej diecie. I chociaż w tym naszym zabieganym świecie trudno o chwilę dla sportu, naprawdę warto. Jeśli nie masz czasu na godzinny trening na sali fitness albo na siłowni, wybierz się na spacer. Nawet taki 15-minutowy może zdziałać cuda!

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Pierwsze suplementy od kobiet dla kobiet

Poznaj WIMIN

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Martyna Dominikowska

„Dla wielu dziewczyn to rodzaj terapii” – mówi Martyna Dominikowska, trenerka „zakazanego” tańca exotic

Joanna Cesarz

Joanna Cesarz: Dlaczego mam się porównywać do Anji Rubik, jeśli nigdy nie będę wyglądać jak ona?

Żarty z wyglądu kobiet

„Kiedy kobiety wychodzą na ulicę, nazywają nas ‘wieszakowymi pasztetami z wąsem’”. Paulina Zagórska o ocenianiu kompetencji kobiet po wyglądzie

Dziewczyna ćwicząca pilates

„Pilates wpływa na funkcjonowanie całego ciała, naprawia je, zarówno w takim wymiarze zewnętrznym widocznym, jak i wewnętrznym” – mówi Alicja Rukowicz, trenerka pilatesu terapeutycznego

Jesteś większa od swojego partnera? To jest ok/Unsplash

Jesteś większa od swojego partnera? To jest jak najbardziej ok

Tatuaż

Wszystko o tatuażach. Co musisz wiedzieć?

Kobieta na plaży

Polka nago na basenie? „Zachowaj intymność, tu są dzieci”

Kobieta stoi na drodze

Brak ci pewności siebie? Popracuj z ciałem!

„Mówmy swoim córkom, że ciało jest dla nas źródłem przyjemności”. Dr Katarzyna Jasiewicz o ciałoterapii

„Im bardziej jesteśmy zestresowani, tym częściej chorujemy, tym częściej ulegamy kontuzjom” – mówi Agnieszka Bonar-Sadulska, trenerka rozwoju osobistego

Ed Razek, dyrektor marketingu Victoria's Secret do sierpnia 2019 roku

Dyrektor Victoria’s Secret zrezygnował ze stanowiska. To początek końca ery seksualizacji modelek?

W ciąży mózg kobiety się… kurczy. Poznaj 5 zaskakujących faktów dotyczących kobiecego ciała

Zastanawiasz się czy zacząć ćwiczyć Pilates? Poznaj 10 powodów, dla których warto

„Gdybym była słaba, to byłabym 3 metry pod ziemią, a tak jestem tutaj, na ziemi. Mam misję do spełnienia i tego się trzymam” – mówi Jolanta Golianek, założycielka Fundacji Poparzeni

„Wielu pacjentów woli wyjść z gabinetu z rozpoznaniem medycznym konkretnej choroby niż przyjąć do wiadomości, że problem ma naturę emocjonalną” – mówi psychoterapeutka Małgorzata Kuberska-Kędzierska

Nieogolona pacha wciąż szokuje? Zdjęcie z kampanii Nike wywołało gorącą dyskusję na temat kobiecości

kobieta na plaży

Lek na kompleksy? Rozbierz się!

„Mam rozmiar 40, a czasem nawet 42. Jestem na okładce Playboya i jestem z tego dumna”. Monika Borzym w najnowszym numerze magazynu dla panów

Dziewczyno – rozbierz się i pochwal się sobie. Dzisiaj wieczorem koniecznie zrób to ćwiczenie

Kobieta w białej koszuli przegląda się w lustrze. Ręce trzyma na górze, poprawia sobie coś we włosach

Co czujesz kiedy widzisz siebie nagą w lustrze?

Chcesz zacząć przygodę z jogą? Którą wybrać? Kasia Bem pisze o jej najważniejszych odmianach

„Większość życia marnujemy na roztrząsanie tego, co minęło lub śnimy na jawie na temat tego, co ma dopiero nadejść. Co za koszmarna strata czasu!”

Kobiety nieogolone to nie zwierzęta pokryte futerkiem. „Januhairy” – kampania dotycząca akceptacji swojego ciała

Starzejące się ciało na zdjęciach. Tak będziemy kiedyś wyglądać

Najpopularniejsze

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Dlaczego związki, które miały trwać całe życie, tak często się rozpadają?

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kobieta

5 błędów, które popełniasz przed 10 rano

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

kobieta w pracy

Czujesz, że tracisz moc? Oto 10 sposobów na zapewnienie sobie energii w ciągu dnia

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!