Przejdź do treści

Pani Fizjotrener: wszyscy mamy taką samą anatomię, ale tak naprawdę nasze ciała różnią się od siebie

Dziewczyny przed jogą / istockphoto.com
Dziewczyny przed jogą / istockphoto.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kolorowe nakładki na koła wózków dla osób z niepełnosprawnością
„Jeśli nie możesz wstać, wyróżnij się!”. Kolorowe nakładki na wózki dla osób z niepełnosprawnością to dzieło dwóch sióstr
Od wtorku pacjenci będą pytani o pobyt w szpitalu
Od wtorku pacjenci będą pytani o pobyt w szpitalu. Chodzi m.in. o serwowane posiłki
Zendaya
Zendaya wyznała, że social media wyzwalają u niej stany lękowe. „Staję się niespokojna, za dużo myślę i analizuję”
Trening interwałowy – fitnessowy must have! Na czym polega i dlaczego warto się w niego wkręcić?
Siatkarka
Katarzyna Skorupa o dyskryminacji kobiet w sporcie: Jesteśmy 'ładnym’ dodatkiem

„Nie tylko tkanka mięśniowa może być różna i zależna od wytrenowania danej osoby. Również sama budowa kości może się różnić” – pisze Gosia Włodarczyk, czyli Pani Fizjotrener na Instagramie. Skończ z porównywaniem swojego ciała do ciała koleżanki. Każdy organizm jest inny. Mamy jednak coś wspólnego – każdej z nas potrzebny jest dobry ruch!

Pani Fizjotrener

Gosia Włodarczyk, czyli Pani Fizjotrener, jest fizjoterapeutką i trenerką personalną kobiet, która w szczególności zajmuje się terapią rozejścia mięśnia prostego brzucha, terapią blizn i terapią dna miednicy. To jedna z najbardziej rozpoznawalnych fizjoterapeutek w sieci. Obecnie jej konto na Instagramie obserwuje ponad 22 tys. osób. Ostatni z postów, który opublikowała specjalistka, dotyczy anatomii naszego ciała.

Gosia Włodarczyk / fot. Instagram Pani Fizjotrener

Gosia Włodarczyk o anatomii

„Anatomia – wszyscy mamy taką samą, ale tak naprawdę nasze ciała różnią się od siebie. Nie tylko tkanka mięśniowa może być różna i zależna od wytrenowania danej osoby. Również sama budowa kości może się różnić. Jeśli porówna się budowę kości osoby, która pracuje w biurze i osoby, która pracuje np. uprawiając pole, ich układ beleczek kostnych w kości będzie inny. To znaczy, że nasze ciało dostosowuje się do stylu życia jakie prowadzimy, do obciążeń jakim jest poddawane.

Zatem masz takie ciało i takie zdrowie, na jakie pracujesz. Ciało zawsze reaguje pozytywnie na ruch i aktywność fizyczną. Zawsze pozytywnie. Nawet 10 minut ruchu dziennie dla osoby, która się nie rusza to pozytywna zmiana! Lubię określenie dobry ruch. Czyli jaki? Taki, którego Twoje ciało w danym momencie potrzebuje.

Jeśli siedzisz wiele lat za biurkiem na pewno Twoje mięśnie zginacze będą skrócone, a mięśnie pleców klatki piersiowej rozciągnięte. Więc wyrównując tę nierównowagę, poczujesz się dużo lepiej i przygotujesz ciało do większych obciążeń. Tak też jest z wracaniem do aktywności po porodzie. Powoli – ważne rzeczy najpierw” – pisze Pani Fizjotrener na Instagramie.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Anatomia – wszyscy mamy taką samą, ale tak naprawdę nasze ciała różnią się od siebie. Nie tylko tkanka mięśniowa może być rożna i zależna od wytrenowania danej osoby. Również sama budowa kości może się różnić. Jeśli porówna się budowę kości osoby która pracuje w biurze i osoby, która pracuje np. uprawiając pole, ich układ beleczek kostnych w kości będzie inny. To znaczy, że nasze ciało dostosowuje się do stylu życia jakie prowadzimy, do obciążeń jakim jest poddawane. Zatem masz takie ciało i takie zdrowie na jakie pracujesz. Ciało zawsze reaguje pozytywnie na ruch i aktywność fizyczną. Zawsze pozytywnie. Nawet 10 minut ruchu dziennie dla osoby, która się nie rusza to pozytywna zmiana! Lubię określenie dobry ruch. Czyli jaki? Taki którego Twoje ciało w danym momencie potrzebuje. Jeśli siedzisz wiele lat za biurkiem napewno Twoje mięśnie zginacze będą skrócone, a mięśnie pleców klatki piersiowej rozciągnięte. Więc wyrównując tę nierównowagę poczujesz się dużo lepiej i przygotujesz ciało do większych obciążeń. Tak tez jest z wracaniem do aktywności po porodzie. Powoli – ważne rzeczy najpierw. Czym jest dla Was dobry ruch? Znacie swoje ograniczenia w ciele? Macie ochotę je poznać? Mi właśnie joga pomogła je znaleźć ? czujecie się już zmotywowane do odrobiny ruchu?

Post udostępniony przez Gosia Włodarczyk (@pani_fizjotrener)

Dobry ruch – czym jest dla ciebie?

Pani Fizjotrener w poście zadała także kilka pytań: czym jest dla was dobry ruch? Znacie swoje ograniczenia w ciele? Macie ochotę je poznać?

„Tak! Od kilku dni ćwiczę 15  min na orbitreku i czuję się cudownie. Głowa przestała mnie boleć, nie jestem ciągle śpiąca i zmęczona”,

„Strasznie wkręciłam się w jogę, po praktyce czuję jakby to był balsam lub lekarstwo dla ciała. Cudowne uczucie”

„Ja wczoraj wróciłam do jogi po roku przerwy, jest super! I też dokładnie widzę swoje ograniczenia, ale powoli, powoli będzie coraz lepiej”

„Dobry ruch dla mnie to ten, po którym czuję pozytywny wyrzut endorfin. Ograniczeniem są u mnie tylko kolana,wiele razy to właśnie było demotywujące, by regularnie ćwiczyć, biegać itd” – czytamy w komentarzach.

Aktywność fizyczna to podstawa, zaraz po zbilansowanej diecie. I chociaż w tym naszym zabieganym świecie trudno o chwilę dla sportu, naprawdę warto. Jeśli nie masz czasu na godzinny trening na sali fitness albo na siłowni, wybierz się na spacer. Nawet taki 15-minutowy może zdziałać cuda!

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Paulina Młynarska/ fot. Tatiana Jachyra

Paulina Młynarska: Joga to filozofia, nie gimnastyka

Kobieta

Marianna Gierszewska: Wystarczy kar i sankcji. Nienawidząc swojego ciała, nie da się bowiem ukochać ciała swojej matki

Adam Chowański / Archiwum prywatne

“Nadchodzi rewolucja w myśleniu o ciele i modzie. Tradycyjne media i marki modowe jeszcze nie dogoniły generacji Z” – mówi Adam Chowański.

Slow jogging – w domu i na zewnątrz, efekty, buty, tempo

Justyna Lis/ Archiwum prywatne

Justyna Lis: Nie byłam kozakiem samoakceptacji

Body pump – co to jest, ćwiczenia, efekty treningu

Kobieta

„Uwolniłam się od uzależniania szczęścia od wyglądu. Ta wolność w głowie jest warta każdej ceny” – pisze dietetyczka Magda Hajkiewicz-Mielniczuk

Magda Lamparska

Magdalena Lamparska: Wstydziłam się tego, jak wyglądam. Wchodziłam na plan i słyszałam: znowu utyła

Karolina Zarzycka, pielęgniarka

„Mama do dziś twierdzi, że przez to, jak wyglądam, mam złe życie i spotyka mnie wiele złych rzeczy” – mówi Karolina Zarzycka, najbardziej wytatuowana pielęgniarka w Polsce

Kobieta

Dziewczyno – rozbierz się i pochwal się sobie. Dzisiaj wieczorem koniecznie zrób to ćwiczenie

Kaya Szulczewska

Kaya Szulczewska poprzez swoje zdjęcia oswaja nas z tym, że owłosienie i nieidealne ciała są normalne! Czy jest coś, czego jeszcze się wstydzi?

Kobieta w białej koszuli przegląda się w lustrze. Ręce trzyma na górze, poprawia sobie coś we włosach

Co czujesz, kiedy widzisz siebie nagą w lustrze?

Martyna Dominikowska

„Dla wielu dziewczyn to rodzaj terapii” – mówi Martyna Dominikowska, trenerka „zakazanego” tańca exotic

Joanna Cesarz

Joanna Cesarz: Dlaczego mam się porównywać do Anji Rubik, jeśli nigdy nie będę wyglądać jak ona?

Żarty z wyglądu kobiet

„Kiedy kobiety wychodzą na ulicę, nazywają nas ‘wieszakowymi pasztetami z wąsem’”. Paulina Zagórska o ocenianiu kompetencji kobiet po wyglądzie

Dziewczyna ćwicząca pilates

„Pilates wpływa na funkcjonowanie całego ciała, naprawia je, zarówno w takim wymiarze zewnętrznym widocznym, jak i wewnętrznym” – mówi Alicja Rukowicz, trenerka pilatesu terapeutycznego

Jesteś większa od swojego partnera? To jest ok/Unsplash

Jesteś większa od swojego partnera? To jest jak najbardziej ok

Tatuaż

Wszystko o tatuażach. Co musisz wiedzieć?

Kobieta na plaży

Polka nago na basenie? „Zachowaj intymność, tu są dzieci”

Kobieta stoi na drodze

Brak ci pewności siebie? Popracuj z ciałem!

„Mówmy swoim córkom, że ciało jest dla nas źródłem przyjemności”. Dr Katarzyna Jasiewicz o ciałoterapii

„Im bardziej jesteśmy zestresowani, tym częściej chorujemy, tym częściej ulegamy kontuzjom” – mówi Agnieszka Bonar-Sadulska, trenerka rozwoju osobistego

Ed Razek, dyrektor marketingu Victoria's Secret do sierpnia 2019 roku

Dyrektor Victoria’s Secret zrezygnował ze stanowiska. To początek końca ery seksualizacji modelek?

W ciąży mózg kobiety się… kurczy. Poznaj 5 zaskakujących faktów dotyczących kobiecego ciała

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

barbara pasek

„Gdybym po kolejnym ataku przestała szukać odpowiedzi, to skończyłoby się to śmiercią” – Barbara Pasek o swoich zmaganiach z boreliozą