Przejdź do treści

Siłownia. 6 sposobów, jak oswoić się z siłownią

kobieta na siłowni
6 sposobów jak oswoić się z siłownią Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Aleksandra Kwaśniewska zwraca się do kobiet, które wybrały bezdzietność: Zasmuca mnie poziom braku zrozumienia, z którym musicie się mierzyć
stres trening
Sposoby na stres. Oto 6 skutecznych sposobów, które ukoją twoje nerwy
Kobieta
Marianna Gierszewska o zakończeniu relacji: Urwać można metkę, nie relację
Czujesz ból w okolicach kręgosłupa lędźwiowego? Spróbuj ćwiczeń na kanapie przy ulubionym serialu
„Jak łączy pan karierę z wychowywaniem dzieci?”. Ania Kęska bierze pod lupę pytania, których mężczyźni nigdy nie usłyszą, a kobiety są nimi bombardowane
„Jak łączy pan karierę z wychowywaniem dzieci?”. Ania Kęska bierze pod lupę pytania, których mężczyźni nigdy nie usłyszą, a kobiety są nimi bombardowane

Styczeń – jak co roku siłownie pękają w szwach. Kto jest wystarczająco zmotywowany, a kto się wyłamie? I co właściwie powinniście zrobić, by wytrwać?

Motywacją może być wszystko. Każdy ma bowiem swoje własne cele. Cyferki na wadze, pozbycie się cellulitu, nadwagi, oponki czy wreszcie wyrzeźbienie ciała. Czasem bywa nią potrzeba wzmocnienia mięśni i poprawa kondycji, a czasem zadbanie o zdrowie. Jednak, aby silne postanowienia miały szansę realizacji, muszą być one wykonywanie systematycznie! Mało tego, aby nie okazały się słomianym zapałem, niezbędnym warunkiem jest także to, aby sprawiały przyjemność. Tak – dobrze czytacie, pot zalewający oczy i ból mięśni (choć brzmi nieco masochistycznie) powinny sprawiać radość. I naprawdę jest to możliwe!

Siłownia – jak się zaprzyjaźnić?

Znajdź klub po drodze

To bardzo ważne, by klub czy siłownia był albo blisko twojego miejsca zamieszkania albo pracy. Nie oszukujmy się – znacznie ułatwia to dotarcie na czas na zajęcia. Konieczność dotarcia na drugi koniec miasta potrafi skutecznie zniechęcić.

Ustal porę dnia

Czas na trening dostosuj do siebie i swojego planu dnia. Działanie wbrew przyzwyczajeniom i organizmowi nie sprawdzi się na dłuższą metę.

 

Hinterhaus Productions/Gettyimages

Wybierz zajęcia i poziom.

Jeśli wybierasz siłownię, polecamy skonsultować się z trenerem i dobrać odpowiedni plan do twoich celów. Trener pokaże także, jak działają poszczególne urządzenia i jak wykonywać ćwiczenia bezpiecznie. Jeśli wolisz zajęcia grupowe, dobierz je koniecznie do swojego temperamentu i upodobań.

Dbaj o różnorodność

Jeśli ćwiczysz 3 lub 4 razy w tygodniu, postaraj się zapisać na 2 różne typy zajęć. Dzięki temu nie wpadniesz w nudę i rutynę. Możesz także wybrać program zajęć, który bazuje na różnorodności.

 

kobieta podczas joggingu

Znajdź swojego guru

Charyzmatyczny trener to jest to! Osoba prowadząca zajęcia powinna zarażać optymizmem i miłością do sportu. Pod kierunkiem takiej osoby ćwiczy się chętniej i zwyczajnie przyjemniej.

Dobrze wybierz salę ćwiczeń

To, w jakich warunkach trenujesz, jest bardzo ważne. Jeśli więc wybierasz klub pod domem i jest to niewyględna i niegrzesząca świeżym zapachem siłownia, odpuść sobie. Ćwiczenia w przestronnej, jasnej sali są dużo przyjemniejsze. Schludna szatnia, karimaty i sprawny sprzęt, a nawet miła recepcja – to wszystko ma znaczenie.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kasia Dziurska

Kasia Dziurska o cheerleadingu: walczyłyśmy ze stereotypem, że to tylko machanie pomponami [WIDEO]

Maszyny czy wolne ciężary? Oto jest pytanie! Co lepiej wybrać na siłowni?

Kobieta na siłowni

Nowe ograniczenia związane z COVID-19. Rząd m.in. ograniczył dostęp do basenów i siłowni

Trening obwodowy – na czym polega i dlaczego jest skuteczny?

kobieta ćwiczy na siłowni

Co spala tłuszcz – ćwiczenia cardio czy trening siłowy?

Urządzasz domową siłownię? Specjalista podpowiada, na które sprzęty postawić

Dyskopatia a ćwiczenia na siłowni. Jaki sport wybrać?

Wracasz na siłownię? O tych rzeczach musisz pamiętać

kobieta wykonująca martwy ciąg

Martwy ciąg – technika ćwiczenia, jakich błędów unikać

Siłownia wciąż zamknięta, a w domu nie masz potrzebnego sprzętu? Wykorzystaj to, co masz pod ręką

ćwiczenie za sztangą

Ćwiczenia na pośladki ze sztangą. Zdziałają cuda!

Trenuj dynamicznie!

Trenuj dynamicznie! Propozycja ćwiczeń na poprawienie swojej sprawności fizycznej

Ćwiczenia na plecy – wzmacniaj je!

Seks zamiast siłowni? Niestety, niekoniecznie…

Nie garb się

Nie garb się! Jak skutecznie gimnastykować kręgosłup?

Przełam się, zrób mostek

Hinterhaus Productions/Gettyimages

Przed tobą pierwszy raz na siłowni? „Nie wymagaj od siebie za dużo!” – mówi fizjoterapeutka

Kobiety na zajęciach fitness

Kiedy zajęcia fitness mogą być niebezpieczne? O tym, jaki trening będzie najlepszy na start, pozmawialiśmy z fizjoterapeutką i trenerem personalnym

„Wiele kobiet zaczyna trenować, rzucając się na głęboką wodę. Ich psychika nie jest na to przygotowana”.

„Wiele kobiet zaczyna trenować, rzucając się na głęboką wodę. Ich psychika nie jest na to przygotowana”. Rozmawiamy z fizjoterapeutką o kontuzjach

Jak przygotować się na pierwszą wizytę na siłowni? Podpowiada trenerka personalna

Bez nudy na bieżni

Indoor zamiast outdoor?

Indoor zamiast outdoor?

Etykieta na siłowni

Etykieta na siłowni

Czy trenuję za słabo?

Czy trenuję za słabo?

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

5 ćwiczeń, które zredukują stres

Ćwiczenia na odstresowanie. Zobacz 5 ćwiczeń od trenerki fitness

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?