Przejdź do treści

Co zrobić, żeby lepiej biegać? Początkującym tłumaczy fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Co zrobić, żeby lepiej biegać? Początkującym tłumaczy fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk
Co zrobić, żeby lepiej biegać? Początkującym tłumaczy fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Zendaya
Zendaya wyznała, że social media wyzwalają u niej stany lękowe. „Staję się niespokojna, za dużo myślę i analizuję”
Trening interwałowy – fitnessowy must have! Na czym polega i dlaczego warto się w niego wkręcić?
Siatkarka
Katarzyna Skorupa o dyskryminacji kobiet w sporcie: Jesteśmy 'ładnym’ dodatkiem
Dziennikarka Anna Lalka wyznała, że padła ofiarą gwałtu. "Byłam przekonana, że zrobiłam coś złego"
Dziennikarka Anna Lalka wyznała, że padła ofiarą gwałtu. „Byłam przekonana, że zrobiłam coś złego”
Mężczyzna stoi przed lustrem
„Czy kiedykolwiek nazwałeś dziewczynę 'laską’? Albo zagwizdałeś na nią, gdy szła ulicą?”. Kampania „Nie bądź tym facetem” pokazuje, że seksistowskie żarty to nie podryw a przemoc!

Regularnie biegasz, ale nie widzisz postępów? A do tego „czujesz kilometry w łydkach”? Fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk podpowiada, jak sprawić, żeby jogging był bardziej skuteczny i mniej bolesny. 

Magdalena Mikołajczyk – kim jest?

Magdalena Mikołajczyk jest absolwentką fizjoterapii na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach. „Na co dzień pomagam osobom aktywnym fizycznie ćwiczyć świadomie, bez zbędnych kontuzji” – tak opisuje samą siebie.

Jej profil na Instagramie rehab.fizjo obserwuje niemal 1,4 tys. osób. Chętnie dzieli się tam wiedzą zdobytą zarówno na studiach, jak i podczas pracy w zawodzie. W najnowszym poście proponuje trening, który sprawi, że bieganie będzie bardziej skuteczne.

Magdalena Mikołajczyk

Bieganie – jak sprawić, żeby było bardziej skuteczne? ⠀

Ćwiczenia, które proponuje fizjoterapeutka, polegają na rozluźnianiu mięśni na piłce i specjalnym wałku, tzw. rollerze. Taki masaż możemy zrobić zarówno przed treningiem, jak i po nim. Wykonany po joggingu, pozwoli nam się zregenerować. Ale możemy równie dobrze potraktować go jako rozgrzewkę.

„Masaż sklejonych mięśni przed treningiem zapewni ci lepszy zakres ruchu podczas ćwiczeń, co będzie wpływać również na lepszą technikę. Taka praktyka – rollowanie w czasie rozgrzewki – jest po to, aby przygotować staw i poprawić jego zakres ruchu” – przekonuje fizjoterapeutka.⠀

  • Ćwiczenie 1: Rozluźnianie stopy na piłce. Wymasuj stopę dokładnie na twardej piłce. Potraktuj to jako pierwsze ćwiczenie w rozgrzewce.⠀
  • Ćwiczenie 2: Rozluźnianie łydki na wałku. Dzięki temu rozluźnisz mięśnie, które są angażowane podczas biegania i bardzo często bolą. Wykonaj rozluźnianie na każdym poziomie łydki. Masuj w przód, tył i na boki. Możesz też skręcić lekko nogę na wałku i naciskać mocniej na bok.⠀⠀⠀

Magdalena Mikołajczyk radzi, żeby ćwiczenia wykonywać, dopóki nasze mięśnie się nie rozluźnią. „Czas co do sekundy nie ma znaczenia. Ma być efekt – mniejszy dyskomfort” – podkreśla.⠀⠀⠀⠀

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Co zrobić, żeby biegać lepiej- skuteczniej? Mniej odczuwać kilometry w nogach? Zwłaszcza gdy jesteś osobą początkującą, albo taką, która odczuwa łydki podczas wykonywania ćwiczeń?⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Możesz wykonać rozluźnianie na piłce lub specjalnym wałku:⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ➡️najpierw zacznij od rozluźniania stopy na piłce.Wymasuj stopę dokładnie na twardej piłce przed ćwiczeniami. Potraktuj to jako pierwsze ćwiczenie w rozgrzewce.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ➡️rozluźnianie łydki na wałku. Dzięki temu rozluźnisz mięśnie, które są angażowane podczas biegania i bardzo często bolą. Wykonaj rozluźnianie na każdym poziomie łydki. Masuj przód tył, na boki- możesz też skręcić lekko nogę na wałku i naciskać mocniej na bok.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Jak długo? Rozluźnij się na rozlerze tyle ile potrzebujesz. Czas co do sekundy nie ma znaczenia. Ma być efekt- mniejszy dyskomfort. Jeśli nie czujesz specjalnego dyskomfortu w tej pozycji wykonaj to samo ćwiczenie z twardą piłką.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ➡️masaż sklejonych mięśni przed treningiem zapewni Ci lepszy zakres ruchu podczas ćwiczeń??co będzie wpływać również na lepszą technikę. Taka praktyka- rolowanie w czasie rozgrzewki jest po to, aby przygotować staw i poprawić jego zakres ruchu.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ To jak? Rokujesz się? Przed czy po treningu?⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ #mobility #biegaczka #biegam #bieganie #treningbiegacza #treningzdrowotny #treningfunkcjonalny #mobilitytraining #runninggirl #zdrowie #profilaktykazdrowia #dbamosiebie #odchudzanie #rolowanie #ćwiczeniawdomu #running #runninggirl

Post udostępniony przez Magdalena Mikołajczyk (@rehab.fizjo)

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Slow jogging – w domu i na zewnątrz, efekty, buty, tempo

„Nigdy nie jesteś za stara, aby uczyć się nowych rzeczy”. Poznajcie biegającą zakonnicę

kobieta trenuje jogę

Ból po treningu? Fizjoterapeutka podpowiada, co warto zrobić

Rodzinny Weekend Sportowych Atrakcji na Stadionie „Podskarbińska” już niedługo! Hello Zdrowie patronem medialnym

„Kultura fizyczna jest równie istotnym elementem życia co nauka i rozwój w każdej innej dziedzinie” – mówi Marcin Kuriata

Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Nie biegaj bez rozgrzewki! Praktyczna ściągawka z listą ćwiczeń na rozgrzewkę

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Kobieta ćwiczy na dworze

Oto ćwiczenia, dzięki którym bieganie będzie przyjemniejsze i bardziej efektywne

Kobieta biegnie

Biegasz także zimą? Oto kilka wskazówek, jak się właściwie ubierać

Jacek Bastian: Świadomość, że oddaję krew, daje mi poczucie bezpieczeństwa. Ja też mogę liczyć na innych

Domowy trening biegacza. Sprawdź, co ćwiczyć zimą

Jak zmotywować się do biegania, gdy zawodzi pogoda? Poznaj 5 skutecznych sposobów

Kobieta siedzi przy biurku

Trening mózgu – ćwiczenia. Jak efektywnie ćwiczyć umysł?

Ból piersi podczas biegania. Co pomoże na bolące brodawki?

Jak się ubrać, biegając zimą?

Bieganie zimą – buty, kurtka, odzież. Jak się ubrać?

Upalni biegacze. Jak biegać bezpiecznie w upał?

Wieczorne treningi górą! To idealna opcja dla tych, którzy nie są w stanie zerwać się rano z łóżka

Trening dla biegaczy - ćwiczenia siłowe i obwodowe

Trening dla biegaczy – ćwiczenia siłowe i obwodowe

Rozgrzewka przed bieganiem i treningiem. Jak się rozgrzać?

Rozgrzewka przed bieganiem i treningiem. Jak się rozgrzać?

Biegasz? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów. Mogą cię wiele kosztować

Bieganie sprawi, że twoje ciało będzie umięśnione? A może wręcz przeciwnie?

Trening sprinterski - popraw swoją szybkość!

Trening sprinterski na siłowni, w plenerze – jak zrobić? Efekty

Trening biegowy wytrzymałościowy

Trening biegowy na 5 km. Jak zwiększyć wytrzymałość biegową?

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność