Przejdź do treści

Nie nudź się treningiem – wykorzystaj gumy

Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Gwyneth Paltrow: „Akceptuję swoje ciało i odpuszczam sobie potrzebę bycia idealną”
Albo czołganie się, albo pielucha. Pasażerka opublikowała uwłaczające nagranie z samolotu
„Jaki ten strój jest wyzywający! Chodzisz do pracy, a nie na randkę”. Pielęgniarka, wyśmiewana za wygląd swojego uniformu, odpowiada
45 mln euro na zdrowie seksualne i reprodukcyjne kobiet z całego świata. „Jest to zasadnicza część naszej globalnej polityki zdrowotnej”
„Śmierdzisz”, „masz coś między nogami”, „okres jest obrzydliwy”. Okresowa Koalicja podkreśla: „Miesiączka jest wyśmiewana, a my obrażane”

Od niedawna w świecie fitness gumy świętują swój „come back”. Można z nich korzystać na wiele różnych sposobów. Ten mały sprzęt jest hitem, bo potrafi wnieść w trening wiele innowacyjnych rozwiązań.

Gumy fitness możecie wykorzystać podczas pracy nad zwiększeniem ruchomości w stawach (trening mobility), w poprawie elastyczności ciała, czy też w treningu wzmacniającym mięśnie bez efektu ich przyrostu. Ich największym plusem jest to, że możecie je zabrać w każdą podróż i zrobić naprawdę fajny i wymagający trening.

Oto przykładowy siłowy zestaw ćwiczeń:

Ćwiczenie 1.

Złapcie w dłonie dwa końce gumy i załóżcie ją na plecy tak, aby znalazła się na wysokości łopatki. Następnie przejdźcie do podporu przodem i wykonajcie klasyczną pompkę.

Najważniejszym momentem w tym ruchu jest powrót do góry (czyli faza ekscentryczna), gdzie musicie pokonać opór gumy. W ruchu pamiętajcie o tym, aby odcinek lędźwiowy kręgosłupa nie był niżej od reszty tułowia.


Ćwiczenie 2.

trening-z-guma-fitness-bogdal

Stańcie na jednym końcu gumy tak, aby stopy były rozstawione na szerokość bioder, drugi koniec gumy zarzućcie na klatkę piersiową (pozycja trzymania sztangi na barkach).

Z tej pozycji wykonujcie zejście do przysiadu i płynnym ruchem wypchnijcie gumę w górę. Jest to ćwiczenie wielostawowe, które angażuje do pracy wiele grup mięśniowych.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Ćwiczenie 3.

guma-fitness-trening-domowy

W pozycji stojącej umieszczacie jedną nogę w gumie, a drugi koniec trzymajcie w dłoniach. Kolejno jednym ruchem wykonujcie zakrok i podciągnięcie gumy wzdłuż tułowia do brody. Cały ruch prowadzi łokieć, który idzie skos-góra tak, aby łopatki zbliżały się do siebie. Wróćcie do pozycji wyjściowej. Wykonujcie 10 powtórzeń na stronę.


Ćwiczenie 4.

trening-z-guma-fitness

W pozycji siadu prostego owińcie gumę wokół stóp, a drugi koniec trzymajcie w dłoniach i wykonujcie ruch wiosłowania. Ważne jest to, aby podczas prostowania ramion nie wypuszczać do przodu barków. Plecy powinny być proste ze schodzącymi się do siebie łopatkami.

Idealnym dodatkiem takiego treningu jest skakanka, którą można wpleść miedzy ćwiczenia z gumą. Wszystkie ćwiczenia można wykonać w 3-4 obwodach po 1 minucie.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Jak często należy ćwiczyć?

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Trener personalny – cała prawda o tym, kim jest i ile zarabia  

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Bieganie na czczo

Poranny trening na czczo – spalacz tłuszczu czy kiepski pomysł?

istockphoto.com

Jak mają się twoje biodra, gdy masz 20, 30, 40… lat?

Zakochajcie się w ćwiczeniach – prosty trening dla par w domu

W wieku 70. lat postanowiła: „teraz albo nigdy”! Dzięki ćwiczeniom przeszła niesamowitą metamorfozę i odstawiła wszystkie leki, które brała

W wieku 70. lat postanowiła: „teraz albo nigdy”! Dzięki ćwiczeniom przeszła niesamowitą metamorfozę i odstawiła wszystkie leki, które brała

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Stresujesz się? Poćwicz!

Stresujesz się? Poćwicz! Propozycje ćwiczeń

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku. Z naszym poradnikiem będzie to prostsze niż myślisz!

Chwila relaksu dla szyi. Wystarczy 10 minut, by poczuć się lepiej

kobieta ćwiczy pompki

Jak robić pompki? Jak na pewno ich nie robić? No i co dają pompki?

Ćwiczenia na haluksy – jakie wykonywać zapobiegawczo i po operacji?

Delikatne i rozluźniające. Wypróbuj ćwiczenia na lepszy sen

Ćwiczenia na łokieć tenisisty – domowe sposoby profilaktyki

100 pompek – wyzwanie zwiększające siłę rąk. Plan, efekty. Czy na pewno robisz je dobrze?

Aktywność fizyczna - kiedy warto ćwiczyć? / unsplash

Dlaczego kobiety powinny ćwiczyć rano, a mężczyźni wieczorem? Badacze poznali odpowiedź na to pytanie

Ćwiczenia dla dzieci w domu – najlepsze zabawy ruchowe

Kobieta biegnie z psem

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze dla obu stron? Oto kilka cennych rad

Buty do ćwiczeń – jakie do fitnessu, a jakie na siłownię?

Wystarczą dobre chęci i trochę czasu. Stretching jest dla wszystkich!

Najpopularniejsze

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

5 rozmów, które warto abyś przeprowadziła ze swoim partnerem lub partnerką

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

×