Przejdź do treści

Cubii – trenowanie przy biurku. Czy warto ćwiczyć z Cubii?

Cubii – trenowanie przy biurku. Czy warto ćwiczyć z Cubii? Karen Levand/Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Kasia Dziurska o zdiagnozowaniu Hashimoto: „Nie mogłam sobie z tym poradzić” [WIDEO]
Prawy czy lewy? Pudełko z jednym butem – świetna kampania dla osób z niepełnosprawnością!
Jak wykorzystać skórki z cytrusów? Podpowiada Jagna Niedzielska
„Wiecie, dlaczego nasza skóra traci elastyczność, pojawiają się na niej rozstępy i cellulit?” – pyta swoje obserwatorki Ola Żebrowska i pokazuje całą prawdę o swoim brzuchu
4 pytania, na które lepiej nie odpowiadać szczerze

Cubii to wynalazek, który ma pozwolić nam na bycie aktywnym fizycznie… gdy siedzimy przy biurku. Dzięki Cubii możemy trenować nie tylko na siłowni lub w domu, ale także w czasie pracy. Jak ćwiczy się z Cubii? Czy warto inwestować w ten sprzęt?

Co to jest Cubii?

Cubii jest przenośną eliptyczną maszyną do treningu, która umożliwia ćwiczenie w czasie siedzenia, np. przy biurku, czy na kanapie. Pozwala na aktywność fizyczną, która nie zabiera nam czasu, bo możemy ją wykonywać jednocześnie pracując lub odpoczywając.

Ćwiczenia przy biurku z Cubii

Cubii ma za zadanie zniwelować negatywny wpływ pracy siedzącej na nasze zdrowie. Bo siedzenie przy biurku zabija! Prawda święta – im więcej spędzamy czasu siedząc, tym ryzyko różnego rodzaju chorób (serca, kręgosłupa) rośnie. Prawda ma jednak również drugie oblicze: czy tego chcemy czy nie, pracować przy biurku trzeba. Takie życie i inaczej nie będzie.

Katarzyna Kucewicz

Niektórzy próbują z tym walczyć (na przykład ja), ale to zabiera cenny czas. Efekt jest taki, że rzucam pracę do połowy skończoną, żeby tylko zdążyć na czas do siłowni i pobiegać kilkadziesiąt minut na maszynie. Ruszam się, i owszem, ale cierpi na tym moja obowiązkowość – praca to praca i trzeba ją wykonać maksymalnie dokładnie. Gdybym miał Cubii, mógłbym siłownię przenieść do własnego biura.

Jak ćwiczyć z Cubii?

Cubii stawiamy pod biurkiem, bo do tego tę maszynę zaprojektowano. Potem przez Bluetooth łączy ze smartfonem (specjalna aplikacja pozwala obserwować i sterować własną aktywnością), a następnie można już sobie na sucho pobiegać. Właściwie to popedałować, bo Cubii to maszyna eliptyczna, a więc taki zminiaturyzowany „orbitrek” lub „cross ramp”. Ruch nóg po elipsie sprawia, że kolanami nie „trzepiemy” o blat biurka.

Praca przy biurku / rawpixel

Czy warto kupić Cubii?

Za maszynkę do utrzymywania zdrowego ruchu zapłacimy około 300 dolarów.

Co otrzymamy w zamian – na co pomaga Cubii?

  • ćwiczenia z wykorzystaniem maszyny poprawiają ogólną sprawność i wydolność, wzmacniają mięśnie i stawy bez ich nadmiernego obciążania.
  • godzina pedałowania na Cubii to około 150 spalonych kalorii, ćwiczenia wspomagają więc utratę tkanki tłuszczowej,
  • dodatkowo ćwiczenia na maszynie wiążą się z bardzo niskim ryzykiem kontuzji.

Czy jednak na pewno warto inwestować w duży i drogi sprzęt? Czy będziesz potrafiła skupić się jednocześnie na pracy i pedałowaniu na Cubii? Może lepiej postawić na regularne przerwy w pracy na krótki spacer lub ćwiczenia, które angażują całe ciało? Decyzja należy do ciebie.

zdjęcie: www.fitnesscubed.com

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Trening interwałowy – fitnessowy must have! Na czym polega i dlaczego warto się w niego wkręcić?

Dopiero poniedziałek, a Ty już w niedoczasie? Znów się spóźniłaś? Poznaj receptę na „wow” wrażenie

7 ćwiczeń, które odmienią twój trening

Trening outdoorowy – na ostatnie ciepłe dni!

Fitball – przykładowe ćwiczenia, wybór odpowiedniej piłki

Dance aerobik – jak ćwiczyć? Efekty u początkujących

Pole dance – trening siłowy. Co to jest? Jaki strój wybrać?

Aqua fitness – zalety zajęć w wodzie. Efekty aqua aerobiku

Fat burning – sposób na spalenie tkanki tłuszczowej

Body pump – co to jest, ćwiczenia, efekty treningu

Stanik sportowy, czyli biust pod kontrolą. Jak wybrać najlepszy?

Maszyny czy wolne ciężary? Oto jest pytanie! Co lepiej wybrać na siłowni?

Dlaczego poniedziałki są takie ciężkie? Wyjaśnia psycholożka dr Milena Marczak

Dlaczego poniedziałki są takie ciężkie? Wyjaśnia psycholożka dr Milena Marczak

Kardio vs. interwały, czyli zdrowe i zdrowsze

Zaskocz swoje mięśnie! Zdradzamy, jak to zrobić

Nordic walking – to nie jest sport (tylko) dla osób starszych!

„Mama na cały etat”. Nowa funkcjonalność na LinkedIn ma pomóc w walce z dyskryminacją na rynku pracy

Trening a zdrowie / istock

Ćwiczenia na receptę. Można wyleczyć się dzięki sportowi?

Planujecie zakup rolek? Oto kilka ważnych informacji, które mogą wam się przydać

Czy 5 minut treningu dziennie wystarczy? Odpowiada Kasia Bigos

Zdrowie psychiczne i emocjonalne w pracy. Hello Zdrowie patronem kampanii „Zrozum. Poczuj. Działaj!”

Rozciąganie odprężone, czyli co zrobić, by szpagat nie bolał

Ćwiczenia na pośladki. Dodaj obciążenie, poczujesz różnicę

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Najpopularniejsze

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Jak oddychać? Proste ćwiczenie czyni cuda

Jak oddychać? Kasia Bem przedstawia proste ćwiczenie, które czyni cuda

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Inteligencja jako źródło cierpień

Inteligencja jako źródło cierpień. Wysokie IQ nie ułatwia życia

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!