Przejdź do treści

Cubii – trenowanie przy biurku. Czy warto ćwiczyć z Cubii?

Cubii – trenowanie przy biurku. Czy warto ćwiczyć z Cubii? Karen Levand/Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Siostra Bożenna o mobbingu w pielęgniarstwie: „Pielęgniarki pielęgniarkom urządziły piekło w miejscach pracy”
„Nie mogę uwierzyć, że przegapiłabym wszystkie te doświadczenia życiowe, gdybym nadal ukrywała swoje ciało” – pisze kanadyjska modelka po amputacji nogi
12 proc. z nas używa smartfona pod prysznicem, 9 proc. w czasie seksu. Lek. Michał Domaszewski ostrzega przed uzależnieniem od telefonu
Gorączka Denga czy Gorączka Zachodniego Nilu pojawi się w Polsce? Eksperci alarmują: już niedługo
Ane Piżl z cudowną (i potrzebną!) akcją topfreedom. „Nie zgadzam się na podział klatek piersiowych na legalne i nielegalne”

Cubii to wynalazek, który ma pozwolić nam na bycie aktywnym fizycznie… gdy siedzimy przy biurku. Dzięki Cubii możemy trenować nie tylko na siłowni lub w domu, ale także w czasie pracy. Jak ćwiczy się z Cubii? Czy warto inwestować w ten sprzęt?

Co to jest Cubii?

Cubii jest przenośną eliptyczną maszyną do treningu, która umożliwia ćwiczenie w czasie siedzenia, np. przy biurku, czy na kanapie. Pozwala na aktywność fizyczną, która nie zabiera nam czasu, bo możemy ją wykonywać jednocześnie pracując lub odpoczywając.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Ćwiczenia przy biurku z Cubii

Cubii ma za zadanie zniwelować negatywny wpływ pracy siedzącej na nasze zdrowie. Bo siedzenie przy biurku zabija! Prawda święta – im więcej spędzamy czasu siedząc, tym ryzyko różnego rodzaju chorób (serca, kręgosłupa) rośnie. Prawda ma jednak również drugie oblicze: czy tego chcemy czy nie, pracować przy biurku trzeba. Takie życie i inaczej nie będzie.

Katarzyna Kucewicz

Niektórzy próbują z tym walczyć (na przykład ja), ale to zabiera cenny czas. Efekt jest taki, że rzucam pracę do połowy skończoną, żeby tylko zdążyć na czas do siłowni i pobiegać kilkadziesiąt minut na maszynie. Ruszam się, i owszem, ale cierpi na tym moja obowiązkowość – praca to praca i trzeba ją wykonać maksymalnie dokładnie. Gdybym miał Cubii, mógłbym siłownię przenieść do własnego biura.

Jak ćwiczyć z Cubii?

Cubii stawiamy pod biurkiem, bo do tego tę maszynę zaprojektowano. Potem przez Bluetooth łączy ze smartfonem (specjalna aplikacja pozwala obserwować i sterować własną aktywnością), a następnie można już sobie na sucho pobiegać. Właściwie to popedałować, bo Cubii to maszyna eliptyczna, a więc taki zminiaturyzowany „orbitrek” lub „cross ramp”. Ruch nóg po elipsie sprawia, że kolanami nie „trzepiemy” o blat biurka.

Praca przy biurku / rawpixel

Czy warto kupić Cubii?

Za maszynkę do utrzymywania zdrowego ruchu zapłacimy około 300 dolarów.

Co otrzymamy w zamian – na co pomaga Cubii?

  • ćwiczenia z wykorzystaniem maszyny poprawiają ogólną sprawność i wydolność, wzmacniają mięśnie i stawy bez ich nadmiernego obciążania.
  • godzina pedałowania na Cubii to około 150 spalonych kalorii, ćwiczenia wspomagają więc utratę tkanki tłuszczowej,
  • dodatkowo ćwiczenia na maszynie wiążą się z bardzo niskim ryzykiem kontuzji.

Czy jednak na pewno warto inwestować w duży i drogi sprzęt? Czy będziesz potrafiła skupić się jednocześnie na pracy i pedałowaniu na Cubii? Może lepiej postawić na regularne przerwy w pracy na krótki spacer lub ćwiczenia, które angażują całe ciało? Decyzja należy do ciebie.

zdjęcie: www.fitnesscubed.com

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ćwiczenia do szpagatu – jak się rozciągać, by go wykonać? 

Talia jak u osy. Proste ćwiczenia na figurę klepsydry 

Proste ćwiczenia na uda wewnętrzne. Poznaj skuteczne ćwiczenia z gumą

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Fałdka precz! Najlepsze ćwiczenia na dolne partie brzucha

Ciężko ustać ci w tej pozycji? Naukowcy mówią, o czym może to świadczyć

Ciężko ustać ci w tej pozycji? Naukowcy mówią, o czym może to świadczyć

Ćwiczenia na kaptury, dzięki którym zachowasz kobiecą sylwetkę

100 pompek – wyzwanie zwiększające siłę rąk. Plan, efekty. Czy na pewno robisz je dobrze?

Ćwiczenia na ręce – wzmacniające i wyszczuplające. Jak zapobiec drętwieniu rąk?

Aktywność fizyczna - kiedy warto ćwiczyć? / unsplash

Dlaczego kobiety powinny ćwiczyć rano, a mężczyźni wieczorem? Badacze poznali odpowiedź na to pytanie

Czy jazda na rowerze odchudza? Poznaj całą prawdę!

Arnoldki – skuteczne ćwiczenie na piękne barki

Ćwiczenia dla dzieci w domu – najlepsze zabawy ruchowe

6 ćwiczeń na płaski brzuch na siłowni. Jaka dieta wzmocni efekt?

Buty do ćwiczeń – jakie do fitnessu, a jakie na siłownię?

Ćwiczenia na smukłe uda – trening w domu i na siłowni

Jak zbudować brazylijskie pośladki? Te ćwiczenia wykonasz w swoim domu

Bieg bokserski – ćwiczenie, które rzeźbi ciało i spala tłuszcz

Kobieta stoi na ringu bokserskim

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się zrelaksować

Planujesz zakup rolek? Oto kilka ważnych informacji, które mogą wam się przydać

Jak pozbyć się drugiego podbródka? Najlepsze ćwiczenia na podbródek

Trening anaerobowy – co to jest? Czym się różni trening anaerobowy od aerobowego

Ćwiczenia na triceps – do wykonania na siłowni i w domu

Ćwiczenia na kręgosłup szyjny – jak rozluźnić kark?

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

5 rozmów, które warto abyś przeprowadziła ze swoim partnerem lub partnerką

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Jak dbać o nogi w podróży?

Kobieta ćwiczy

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

×