Przejdź do treści

Brakuje ci energii? Oto 5 zaskakujących sposobów na przezwyciężenie kryzysu

5 zaskakujących sposobów na energetyczny strzał
Zdjęcie: iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Gwyneth Paltrow: „Akceptuję swoje ciało i odpuszczam sobie potrzebę bycia idealną”
Albo czołganie się, albo pielucha. Pasażerka opublikowała uwłaczające nagranie z samolotu
„Jaki ten strój jest wyzywający! Chodzisz do pracy, a nie na randkę”. Pielęgniarka, wyśmiewana za wygląd swojego uniformu, odpowiada
45 mln euro na zdrowie seksualne i reprodukcyjne kobiet z całego świata. „Jest to zasadnicza część naszej globalnej polityki zdrowotnej”
„Śmierdzisz”, „masz coś między nogami”, „okres jest obrzydliwy”. Okresowa Koalicja podkreśla: „Miesiączka jest wyśmiewana, a my obrażane”

Środek dnia, siedzisz przy biurku i próbujesz pracować. Dopada cię jednak senność, rozproszenie i jakieś takie niechciejstwo. Co gorsza, ten dziwny stan pojawia się uparcie niemal każdego dnia. To normalne, zdarza się chyba każdemu. Dobra wiadomość jest taka, że znamy nietuzinkowe sposoby na przezwyciężenie energetycznego kryzysu.

Wykres poziomu energii w ciągu dnia wygląda jak sinusoida. Zaraz po przebudzeniu startujemy z poziomu zera – zera absolutnie bezwzględnego. Jednak wystarczy godzina, żebyśmy wznieśli się na maksimum wydajności. Zaraz po lunchu ponownie lądujemy w głębokim energetycznym upokorzeniu, które trwa do popołudnia. Na szczęście siły witalne jeszcze na chwilę powracają wczesnym wieczorem. C.J. Geiger z Uniwersytetu w Utah odkryła, że taki schemat powiela się u większości dorosłych i jest czymś naturalnym, nawet gdy jesteśmy wyspani i wypoczęci. Więc gdy sinusoida drastycznie wędruje w dół, potrzebujesz skutecznych patentów na pozyskanie dodatkowej energii w tych trudnych chwilach. Oto one!

Obejrzyj kilka filmów ze śmiesznymi zwierzętami

To nie jest żart! Kto nie ogląda słodkich lub śmiesznych filmików z kocimi lub psimi pupilami, niech pierwszy rzuci kamieniem. Okazuje się, że taka aktywność może mieć więcej korzyści niż tylko walory rozrywkowe. Stoją za tym badania! Takie filmy dają energetycznego kopa, indukują pozytywne emocje, a także tymczasowo zwiększają naszą koncentrację i uważność na detale. Jak to się dzieje? Na widok słodkich zwierzaków zmniejsza się poziom kortyzolu przy jednoczesnym zwiększeniu ważnego neuroprzekaźnika – oksytocyny. Jesteśmy ożywieni i weselsi, co potwierdziły badania na 7 tysiącach respondentów opublikowane w „Computer in Humans Behaviour” w 2015 roku. Więc następnym razem, gdy będziesz zasypiać przy biurku, zrób sobie kilkuminutowy maraton ze śmiesznymi kotami (lub psami – wedle uznania).

Utnij sobie drzemkę

Wracasz z lunchu do pracy i zamykają ci się oczy? Wszyscy tak mamy. W takim wypadku najlepiej sprawdzi się 15-minutowa drzemka. To wystarczająca ilość czasu, aby mózg mógł się zregenerować. Ważne jednak, żeby nie przespać wyznaczonego czasu. Gdy zapadniesz w sen głęboki, pobudka będzie bolesna i zamiast tryskać energią, drugi raz przejdziesz koszmar na skalę poranka. Zastanawiacie się pewnie, jak uciąć sobie drzemkę w biurze lub na uczelni? Nic prostszego! Potrzebujesz czegoś miękkiego, np. bluzy, swetra lub chusty. Kładziesz to na biurku, wokół tego swoje ręce, a na tym głowę. Nie zamykaj laptopa – jest szansa, że nikt cię nie zauważy. Po tych 15 minutach obudzisz się rześka i skora do pracy. Niektóre korporacje i uczelnie zrozumiały potencjał krótkiej drzemki i w swoich budynkach przeznaczają osobne sale z łóżkami do tego typu odpoczynku. Pomyślcie o tym w waszych biurach.

 

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Załóż słuchawki

Zasiądź wygodnie w fotelu, załóż słuchawki i włącz swoją ulubioną piosenkę. Koniecznie o optymistycznej i żywej linii melodycznej. Muzyka zmniejsza objawy zmęczenia związane z wykonywaniem monotonnej pracy. Dlatego gdy uzupełniasz tabelki w Excelu lub przygotowujesz kolejną nudną prezentację, a powieki ciągną do siebie jak dwa magnesy – nie wahaj się ani minuty. Dodatkowo wraz z rytmicznymi dźwiękami w tle zwiększa się produktywność. Muzyka klasyczna lub rockowa sprawia, że mózg zaczyna szybciej przetwarzać dane.

Napij się wody

Nie, woda nie ma tajemniczych mocy, o których dotychczas nie wiedziałeś. Żadnej kofeiny, teobrominy czy guarany, to oczywiste. A jednak działa wcale nie gorzej niż wszystkie napitki uznawane za wyzwalacze energetyczne. Dlaczego? Niewielkie odwodnienie powoduje dekoncentrację, pogorszenie nastroju i drastyczny spadek energii („Journal of Nutrition” 2011). O takiego typu dolegliwość wcale nietrudno, nawet przy siedzącym trybie życia. Dlatego w ciągu dnia pracy zadbaj o to, żeby przy biurku stała szklanka z wodą lub innym napojem, i sięgaj po nią regularnie.

 

Kobieta

Zrób sobie masaż uszu

W tradycyjnej chińskiej medycynie uszy są połączone z całym ciałem. Dlatego ich głaskaniu i uciskaniu przypisuje się leczniczą rolę. Masaż uszu podnosi ciśnienie, a tym samym energię. Chociaż nie jest to potwierdzone naukowo, można empirycznie poczuć energetyczne efekty takiego zabiegu. Wystarczy, że przez minutę będziesz energicznie pocierał swoje uszy. Najlepiej zacznij od płatków i wędruj ku górze. Poczujesz, jak robią się gorące, i niemal natychmiastowo zyskasz dodatkowe punkty do uwagi i skupienia. Sceptyczny? Sprawdź od razu.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Dziewczyna hamak

5 patentów na wiosenne przemęczenie. Sprawdź, jak ustrzec się przed kacem po zimie

Kobieta śmieje się

Kilka prostych rad, które sprawią, że moc pozostanie z wami przez cały dzień

Oczyszczanie szałwią białą

Oczyszczanie szałwią białą – właściwości lecznicze kadzidła

joga yoga

Joga w hamaku. Ćwicz nad ziemią!

kobieta w pracy

Czujesz, że tracisz moc? Oto 10 sposobów na zapewnienie sobie energii w ciągu dnia

Gimnastyka słowiańska

„Większość ćwiczących kobiet przyznaje, że zapominają, co to PMS, klimakterium i bolesne miesiączki, płaczliwość i drażliwość” – mówi Katarzyna Majak, trenerka gimnastyki słowiańskiej

Chodzenie boso – naładuj się prosto z natury

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

drzemka

Drzemka dobra na wszystko. Dlaczego warto ją sobie uciąć i ile powinna trwać?

Tańcz, módl się i kochaj

Tańcz, módl się i kochaj

Hulajnoga zelektryfikowana

Hulajnoga zelektryfikowana

Przydałoby się tornado

Przydałoby się tornado

Ale plama! Będzie ciekawie

Ale plama! Będzie ciekawie

Siedząc na krawędzi

Siedząc na krawędzi

Rakietą w zorzę

Rakietą w zorzę

Świeże zioła wprost z sufitu

Świeże zioła wprost z sufitu

Philips zbudował głośnik pod chmurkę

Philips zbudował głośnik pod chmurkę

Chodź, pobiegamy na... rowerze!

Chodź, pobiegamy na… rowerze!

Grain – design idealnie świadomy

Grain – design idealnie świadomy

Elektryczny skateboard dla leniuchów

Elektryczny skateboard dla leniuchów

Design wprost na kemping

Design wprost na kemping

Sieć sklepów Żabka wycofała z obrotu rodzynki sułtańskie / istock

Znana sieć sklepów wycofuje rodzynki. Mogą być zanieczyszczone groźną dla zdrowia toksyną

"Kolejka jest zacna. I ona się tak ciągnie i ciągnie. I tak wygląda NFZ w Polsce". TikTokerka pokazała jak wygląda leczenie w naszym kraju / pexels

„Kolejka jest zacna. I ona się tak ciągnie i ciągnie. I tak wygląda NFZ w Polsce”. TikTokerka o leczeniu w naszym kraju

W irańskich manifestacjach zginęło już ponad 50 osób, znacznie więcej jest rannych. To zdjęcie obrazuje skalę przemocy

Najpopularniejsze

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

5 rozmów, które warto abyś przeprowadziła ze swoim partnerem lub partnerką

×