Przejdź do treści

Kawa się skończyła, a potrzebujesz energetycznego kopa o poranku? Są inne sposoby!

Zdjęcie: IStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Francja wprowadziła zakaz „terapii konwersyjnej” wobec osób LGBTQIA+. „Bycie sobą nie jest przestępstwem” – skomentował prezydent Emmanuel Macron
Jednorazowość na poziomie plastikowej słomki? Jagna Niedzielska o… rajstopach
Lustrzany mózg, czyli zachowania zaraźliwe
W ciąży mózg kobiety się… kurczy. Poznaj 5 zaskakujących faktów dotyczących kobiecego ciała
Trening – 12 sygnałów, że przesadzasz!

Masz odwieczny problem ze wstawaniem? Oto kilka pomysłów na poranny rozruch. Zauważ, że wśród nich nie ma kawy. Bezkofeinowe pobudzacze działają nawet lepiej niż kultowa mała czarna. Poznaj je!

Rozciągnij się

Zaraz po obudzeniu, jeszcze leżąc w łóżku, ożyw całe ciało, przeciągając się jak kot. Wyciągnij ramiona za głowę, spleć dłonie, złącz nogi, weź głęboki wdech, zatrzymaj oddech i rozciągnij się. Przytrzymaj to napięcie kilka sekund, następnie zrób długi wydech. Powtórz kilka razy. Łącząc rozciąganie z głębokim oddechem, dotleniasz organizm, pobudzasz krążenie krwi i limfy, rozciągasz mięśnie, ścięgna i stawy, stymulujesz centralny układ nerwowy. Możesz także wykonać kilka ćwiczeń twarzy: np.: otwórz szeroko oczy, przez chwilę przytrzymaj napięcie powiek, a potem mocno je zaciśnij albo rozciągnij usta do boków jak do szerokiego uśmiechu. Możesz też powtórzyć kilka samogłosek a, e, i o, y. Takie ćwiczenia nie tylko przegonią resztki snu, ale także wzmocnią mięśnie twarzy, zwiększając ich napięcie.

Wypij szklankę ciepłej wody z cytryną

Obudź swój metabolizm, pijąc codziennie rano na czczo szklankę ciepłej wody z sokiem z połowy cytryny, możesz ewentualnie dodać plasterek imbiru i dosłodzić miodem. Ta mieszanka przyśpiesza perystaltykę jelit. Cytryna ma dużo witaminy C, działa na organizm oczyszczająco, wzmacniająco i pobudzająco. Dodatek antybakteryjnego i rozgrzewającego imbiru jeszcze dodatkowo podkręca ten efekt. Jeśli chcesz, aby miód także oddał ci swoje wartości odżywcze, a nie tylko osłodził napój, zalej łyżeczkę na noc chłodną wodą, a rano upewnij się, ze temperatura wody, której używasz do mikstury, nie przekracza 45 stopni C.

UWAGA: Ta mikstura jest niewskazana przy wrzodach żołądka, nadkwasocie i nietolerancji soku z cytryny.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

BESTSELLER
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
90,00 zł

Powitaj słońce

Słońce wstało? Wstawaj i ty. Zacznij nowy piękny dzień od kilku powtórzeń zestawu ćwiczeń Powitanie Słońca. To nieprawdopodobnie wszechstronna sekwencja pozycji jogi, która doda ci energii na cały dzień! Jest cudowną rozgrzewką dla całego organizmu: poprawia krążenie krwi, trawienie i wchłanianie pokarmów, dodaje energii, masuje wewnętrzne organy, oczyszcza organizm z toksyn, zwiększa odporność na stres, zmniejsza napięcie klatki piersiowej, umożliwiając głębokie oddychanie, wysyła energię do każdej komórki ciała, wzmacniając siłę i elastyczność, rewitalizuje ciało i rozjaśnia umysł.

Wymasuj ciało ostrą szczotką

Masaż zacznij od stóp, kolistymi ruchami posuwaj się do góry. Wymasuj nogi, ręce, pośladki, brzuch, tułów. Taki masaż usuwa martwe komórki, poprawia ukrwienie całego ciała, zmniejsza cellulit, wygładza ciało, ma korzystny wpływ na jędrność skóry i odporność organizmu.

Kobieta trzyma psa na rękach

Opryskaj twarz lodowatą wodą

W ten sposób na pewno się dobudzisz i zmyjesz z siebie resztki snu. Nabierz w dłonie zimnej wody i opłucz tak twarz 20 razy. Zimna woda rewelacyjnie stymuluje krążenie, przydając twarzy ładnego kolorytu i zdrowych rumieńców, niweluje opuchliznę i ujędrnia skórę. Dodatkowo możesz włożyć pod strumień zimnej wody dłonie i nadgarstki. Wypróbuj ten sposób również w upalny dzień – fantastycznie orzeźwia. Świetnym pomysłem i dobrodziejstwem dla całego organizmu jest też prysznic naprzemienny ciepłą i zimną wodą całego ciała – zawsze od dołu do góry. Świetnie ujędrnia skórę, stymuluje krążenie krwi i limfy, a tym samym przyśpiesza procesy oczyszczające organizmu, dodatkowo hartuje organizm.

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

„Masaż tajski wymaga zaangażowania. Mamy w nim świadomość, że jesteśmy własnymi uzdrowicielami” – mówi Katarzyna Pająk

Masaż tantryczny – czym jest, przebieg, efekty, szkolenie

Niewyspana nie siadaj za kierownicę! Brak snu działa jak alkohol / istock

Niewyspana nie siadaj za kierownicę! Brak snu działa jak alkohol

Bulletproof coffee – kawa idealna przed treningiem i dla osób z nadwagą

Masaż ajurwedyjski – co to jest, rodzaje, cena

Kobieta

5 błędów, które popełniasz przed 10 rano

Kobieta z psem na spacerze

Oblodzone chodniki posypane fusami z kawy zamiast solą. Ekologiczny pomysł na śliskie drogi

Czy kawa w kapsułkach jest dobra dla nas i dla środowiska? Tłumaczy dietetyk kliniczny

Elektrolity – sprawdź, czego jeszcze o nich nie wiesz

Wpływ kofeiny na organizm człowieka. Kofeina w sporcie

Katarina Hellstrom: „Obecnie modne jest posiadanie twardego, wciągniętego i płaskiego brzucha. Przepraszam za mocne słowa, ale to powolne samobójstwo”

Picie wody – zalety. Co daje przy odchudzaniu? Ile pić wody?

Kobieta w wodzie

Od kwietnia utonęły w Polsce 162 osoby. Pamiętaj, najczęściej tonie się w ciszy

Kawę warto pić przed treningiem

Kiedy najlepiej pić kawę? Rano, przed treningiem? Sprawdzamy

„Wyłączam umysł i pozwalam ciału prowadzić ruch”. Joanna Zawadzka, masażystka Lomi Lomi Akamana, mówi, na czym polega masaż nazywany dotykiem miękkiej łapy kota

13 pomysłów na prezent dla przyjaciółki na święta

Prezent na święta dla przyjaciółki. Oto 13 propozycji na piękne, uniwersalne i praktyczne upominki

Za walkę z PMSem wzięli się giganci czyli o kobiecym okresie w nowym programie „Pogromcy medycznych mitów”. TVN wie, jak robić mądrą rozrywkę

"Mała czarna" na... potencję!

„Mała czarna” na… potencję!

Woda stworzyła Homo sapiens

Woda stworzyła Homo sapiens

Zajawka na triathlon

Zajawka na triathlon

Zimna kąpiel po treningu

Zimna kąpiel po treningu

Czajnik, który oszczędzał energię

Czajnik, który oszczędzał energię

Mózg chce pić!

Mózg potrzebuje nawodnienia

Kawa czy herbata?

Kawa czy herbata?

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Kobieta z lampą w ręce

10 niezdrowych wieczornych nawyków

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Kobieta leży w łóżku

7 rzeczy, które ułatwią poranne wstawanie

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Starsze kobiety ćwiczą

Z każdym rokiem starsi. Jak pokonać lęk przed upływem czasu?

Kobieta biegnie na środku ulicy

Jesteś aktywna fizycznie? Twoje jelita też na tym korzystają

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Zapominasz? To znak, że z twoim mózgiem wszystko jest w porządku

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta ćwiczy

Klatka piersiowa – ćwiczenia rozciągające i wzmacniające

×