Przejdź do treści

„Prowadzisz? Odłóż telefon!” to nowa kampania PZU. Mocny spot pokazuje, co może wydarzyć się na drodze każdej z nas

Kampania PZU / fot. materiały prasowe
Kampania PZU / fot. materiały prasowe
Podoba Ci
się ten artykuł?
Podoba Ci
się ten artykuł?

W Polsce co 15 minut dochodzi do wypadku na drodze. Statystyki Instytutu Transportu Samochodowego wskazują, że nawet co czwarty z nich spowodowany jest korzystaniem ze smartfona podczas jazdy. Kierujesz samochodem? Nie scrolluj Facebooka i nie odpisuj na Messengerze. 

Prowadzisz? Odłóż telefon! – nowa kampania PZU

Rozmawiasz przez telefon (trzymając go przy uchu), podczas prowadzenia samochodu? Spokojnie, możesz się przyznać. Robi tak prawie 60 proc. polskich kierowców. Co trzeci uważa dodatkowo, że ma podzielną uwagę i tego typu zachowania nie wpływają na bezpieczeństwo. Co na to naukowe ekspertyzy i wyniki testów?

Z tych zleconych przez PZU wynika, że jedna sekunda nieuwagi, gdy wybieramy w telefonie numer albo piszemy coś na Messengerze, to przy prędkości 50 km na godzinę aż 13 przejechanych metrów. To naprawdę zwiększa ryzyko wypadku.

kobieta za kółkiem

– Na takich naukowych faktach chcemy oprzeć naszą kampanię. Zależy nam, aby zmienić przekonanie, że kilka sekund rozmowy przez telefon czy odpowiadanie na SMS w trakcie jazdy nie ma wpływu na bezpieczeństwo. Testowe jazdy wykazały, że przyczyną trzech na cztery wypadków jest właśnie używanie w trakcie jazdy telefonu – mówi Dorota Macieja, członkini zarządu PZU Życie.

Kampania PZU / fot. materiały prasowe

Kampania PZU / fot. materiały prasowe

Do kogo skierowana jest kampania?

Do kierowców, rowerzystów i pieszych, którzy przechodząc przez ulicę z telefonem przy uchu lub w ręce, narażają siebie i innych na niebezpieczeństwo. „Prowadzisz? Odłóż telefon!” stanowi element szerszego projektu #10latdłużej, który Grupa PZU ogłosiła kilka miesięcy temu, w czerwcu 2019 r.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?